Gå til innhold

Tilbake til hverdagen...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

Hei,

da var bryllupet overstått, og jeg har bedt om å få stengt bryllupsdagboken. Litt trist at alt er over etter så lang tids planlegging, men vi hadde en strålende dag og en fantastisk bryllupsreise, så alt i alt kunne vi ikke vært mer fornøyd :)

For de som ikke kjenner meg fra bryllupsdagbøkene er jeg snart 23 år, siste års masterstudent (men skal bygge på med ett år etterpå også), og nygift med min kjære gjennom 6 år :)

Litt tøft å komme tilbake til studiene etter 8 ukers ferie, men satser på det går seg til snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og til de som kjenner meg fra før så må jeg igjen beklage at jeg har vært så lite aktiv her i det siste... har fått orden på PC-en, men så ble jeg syk og lå langflat hele helgen med :spy::(

Men nå er jeg piggere heldigvis :)

Er det noen som vet om et greit sted å skaffe seg ny ticker forresten? Ble så tomt uten :gjeiper: Hadde en fra families.com før for å telle ned til bryllupet, men synes de har litt tungvindt opplegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: tilbake til Muffin :)

Har vært kjempetravel i det siste med studiestart, bursdagsfeiring for kjære etc, så har ikke blitt mye oppdatering... I dag drar vi til Køben for å feire og besøke en venn av oss som bor der, så da blir det nok heller ikke oppdatering før tidligst søndag kveld, når vi kommer hjem igjen :) Gleder meg :) Er meldt ganske fint vær, og skal i Tivoli, på Carlsberg bryggerier etc. Vennen vår har nettopp flyttet og bor visstnok rett med stranden, så jeg håper det er varmt nok til å bade :)

Håper jeg snart får litt mer tid til å oppdatere meg i andres dagbøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en super tur til København! 20 grader og sol stort sett hele tiden :)

Første kvelden var vi på Les Trois Cochons for å feire bursdagen til kjære + som takk til forloverne for innsatsen i forbindelse med bryllupet, utrolig koselig, og veldig god mat, kan anbefales :)

Torsdag var vi i Tivoli. De andre tok absolutt alt, jeg var litt mer pinglete, så ble stående å se på når de var i de mest halsbrekkende attraksjonene som Demonen (stor berg og dalbane) og Vertigo ("fly" som snurrer rundt og rundt sånn at man sitter opp ned i tillegg til at det snurrer rundt sin egen akse).

I Tivoli så vi også en liten gutt som tok Pandaen, en veldig snill barneutgave av Fritt Fall. Det var lett å se at han koste seg, smilte og lo hele tiden, han var så søt :hjerte: Hjelper ikke akkurat mot verpesyken jeg føler...

Ellers gikk vi ut om kveldene, shoppet, satt på utecafé i Nyhavn... Fy søren, jeg elsker København! :)

Kjipt å komme hjem til 12 grader og regn da... Men en fabelaktig tur i allefall :) Var ute til mellom 0230 og 0500 hver kveld utenom første kvelden, så godt jeg ikke har forelesning før kl 14 i morgen, har litt søvn å ta igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

:vinke:

Gratulerer med ny bok ;)

Køben er en herlig by, var der for et par uker siden selv :hjerte: Vertigo hadde jeg aldri i livet turt å ta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer med ny bok ;)

Køben er en herlig by, var der for et par uker siden selv :hjerte: Vertigo hadde jeg aldri i livet turt å ta :fnise:

Takk ;) Ja, kunne tenke meg å bo der en stund, men spørs om jeg får med meg kjære, han er veldig hjemmekjær... Men med våre og spesielt hans utdannelse tror jeg ikke det er noe problem å få jobb der et år eller to hvis vi ønsker...

Bra det ikke bare er jeg som er "pinglete" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Takk ;) Ja, kunne tenke meg å bo der en stund, men spørs om jeg får med meg kjære, han er veldig hjemmekjær... Men med våre og spesielt hans utdannelse tror jeg ikke det er noe problem å få jobb der et år eller to hvis vi ønsker...

Bra det ikke bare er jeg som er "pinglete" ;)

Jeg kunne også tenke meg å bo der! Men får vel ta et par år i junaiten først vel :fnise:

Jeg er egentlig veldig glad i å ta karuseller, men kan styre min begegisting for slike som er veldig mye opp ned :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også tenke meg å bo der! Men får vel ta et par år i junaiten først vel :fnise:

Jeg er egentlig veldig glad i å ta karuseller, men kan styre min begegisting for slike som er veldig mye opp ned :redd:

Hehe, du får vel det ;) Heldig du :)

Da tror jeg vi er ganske enig når det gjelder karuseller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er litt i tvil om hva jeg skal gjøre nå.

Tok jo hull i ørene i januar. I mai ringte jeg legen fordi det fortsatt var irritasjon rundt hullet på baksiden av øret. Legesekretæren mente jeg ikke trengte å komme inn fordi jeg ikke hadde vondt. Jeg godtok det, selv om det står på ørerens-boksen at man skal gå til lege ved langvarig irritasjon.

Hun anbefalte å ta ut øredobbene om natten og fortsette å rense. Jeg prøvde å ta de ut om natten, men følte det ble så vanskelig å sette de i igjen om morgenen. Så jeg bare fortsatte å rense sånn ca hver dag.

Det ble litt bedre etterhvert, så jeg har liksom bare glemt det, siden jeg ikke har hatt vondt eller noe, men når jeg skulle rense i dag så var det rødt og hovent bak begge ørene, og det blødde litt fra ene øret. Skal sies at jeg ikke har renset eller skiftet øredobber på halvannen uke, fordi jeg glemte å ta med meg rens og andre øredobber til Køben. Men det skal vel ikke bli så gale så lenge etter jeg har tatt hullene?

Hva bør jeg gjøre nå? Akkurat nå har jeg tatt av øredobbene, men vet ikke om det lureste er å ha dem i? Skal jeg bare rense 2 ganger om dagen igjen og se om det går over? Gå på apoteket? kontakte lege?

Det gjør som sagt ikke vondt, men jeg begynner jo å engste meg litt likevel når det er såpass rødt og litt hovent.

Føler det er litt hysterisk å gå til lege, men man skal vel ikke måtte rense hver dag så lenge etter for å unngå at det ser så rødt ut...

Jeg bruker allerede kun øredobber fra gullsmed (sølv og gull) for å unngå irritasjon fordi jeg er allergisk...

Vurderer å bare la det gro igjen...

(burde kanskje laget egen tråd på dette, men satser på at noen som leser dagboken min har gode råd :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det roet seg igjen med hullene i ørene, lot de hvile to dager så ble det bra :)

Men nå har jeg fått en ny bekymring, ser ut som at vi kanskje har fått lekkasje på den innglassede altanen vår, mange i borettslaget som har hatt det problemet, og nå tror jeg akkurat fristen for å reklamere er gått ut, typisk vår flaks, men jeg får høre med vaktmesteren...

Ellers fikk vi bildene fra fotografen på fredag :) Storfornøyd med resultatet. Snart ferdig med å skrive takkekort også, skal bli godt å bli ferdig :) Er koselig å skrive takkekort altså, men kan bli litt ensformig når man skal skrive 80 stk :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis var det ikke noe problem at det kommer litt vann inn, er visst meningen at altanen skal tåle det, siden det er et "uterom", så det er et system med hull som drenerer vekk vannet... Så det var bra :)

Jeg er skikkelig dårlig på å følge med i andres dagbøker for tiden, men jeg har såå mye å gjøre... er enda ikke ferdig med en oppgave jeg må gjøre til i morgen, så får vel sette i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det gikk forholdsvis bra med lekkasjen, sånt er så kjedelig!!

80 takkekort ja...det blir sikkert morsomt og skrive de 10 første, og så går det nedover fra der ;)

Lykke til med oppgaven! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk forholdsvis bra med lekkasjen, sånt er så kjedelig!!

80 takkekort ja...det blir sikkert morsomt og skrive de 10 første, og så går det nedover fra der ;)

Lykke til med oppgaven! :heiajente:

Ja, det var en stor lettelse :) Hadde visst kommet under reklamasjon, men greit å slippe styret :)

Hehe, har bare 4 takkekort igjen nå... Litt lei :gjeiper: Du/dere har ikke begynt på deres enda?

Takk, fikk forberedt meg bra til gruppe i dag, og det føltes godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på gruppe kl 08, godt forberedt, handlet, lest bed.øk. og skrevet ferdig (+ adr og alt) alle takkekortene utenom 4, så synes jeg har vært ganske effektiv og flink allerede i dag.

Så da får jeg se om jeg endelig får oppdatert meg litt i dagbøkene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, så fort du har skrevet takkekortene! Flink du er. :hoppe: Jeg tok ti av gangen og holdt på i et par, tre uker. :ler: Var godt å endelig få dem ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fort du har skrevet takkekortene! Flink du er. :hoppe: Jeg tok ti av gangen og holdt på i et par, tre uker. :ler: Var godt å endelig få dem ut da.

Har ikke fått postet de enda, så SÅ flink har jeg ikke vært :fnise: En venninne av meg fikk hakeslepp, hun brukte et halvt år! :ler: Men hun er litt distré da, så har sikkert glemt det litt vekk ;) Må huske å kjøpe frimerker i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin hyttetur i helgen med mannen, broren hans og venninnen min. Veldig koselig å være sammen alle 4, men har vært veldig lite med venninnen min i det siste... vet det lett blir sånn i begynnelsen, men nå skal vi i allefall finne på noe alene i neste uke :)

Ellers ble jo Jens gjenvalgt i går, noe jeg er strålende fornøyd med :) Så det eneste skåret i gleden er at jeg har blitt skikkelig forkjølet og slapp :( Håper jeg er bra igjen i morgen, for da bør jeg komme meg på skolen... Har stort sett sovet vekk dagen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempefin helg med feiring av mamma sin bursdag, innflytningsfest hos noen venner og cafétur med en venninne :)

I går var kjære ferdig med eksamen, og den gikk kjempefint, så vi feiret med taco og filmkveld selv om det var mandag ;) Flinke mannen min :hjerte:

I dag har vi endelig vært ute med et vennepar som ikke kunne komme i bryllupet, de spanderte middag på restaurant i bryllupsgave :) Veldig koselig... Satt på skolen og leste før i dag, men var så søkk våt av alt regnet at orket ikke å sitte å fryse på lesesalen, så da ble det lunsj og shopping med en venninne i stedet (jada, alle unnskyldninger duger, :fnise: )

I morgen skal jeg være med en av mine beste venninner for første gang på lenge, torsdag skal vi på kino med et vennepar, fredag være hos kjæres familie og lørdag på Anne Kat! Puh... Mye som skjer for tiden, så får ikke vært så aktiv her inne, men prøver å følge litt med :)

Nå er det bare halvannen uke til Athen-turen også :) Bestilte pass med nye navnet i dag, så jeg bare håper virkelig at det kommer før vi reiser (kan jo ta opptil 10 dager, men er ikke akkurat høysesong nå, så går vel bra :) )

Må snart bestemme meg for hva jeg skal skrive om på master og... Hmm... Er ikke så lett, tror jeg må snakke litt med de forskjellige kursansvarlige og høre litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...