Gå til innhold

Tilbake til hverdagen...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det høres jo ut som du har hatt det ganske fint siden sist. :) Med unntak av dødsfallet da. Det er jo en naturlig del av det å bli gammel, men er jo leit likevel. :kose:

Herlig med tur til Paris da. Så noen bilder på fb. :)

Koselig med bryllup i vennekretsen. Vi fikk innbydelse i posten her om dagen til min venninne sitt bryllup som skal være i sommer. Må snart på kjolejakt da. ;)

Lykke til videre med masteroppgaven. Blir nok spennende med tilbakemeldingen.

:klemmer:

Huff, jeg er som vanlig altfor dårlig på å skrive oppdateringer her... Har hatt en fin vår ja :) Men travelt ;)

Er kjempekoselig med bryllup ja :) Kompisen min skal ikke gifte seg før neste år da, nesten litt irriterende, for jeg savner å planlegge bryllup, og virker som de kulern litt med å planlegge foreløpig :ler:

Jeg fikk veldig bra tilbakemelding på førsteutkastet på masteroppgaven, så det var kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og høre at alt er bra, selvom det har vært dødsfall i familien :kose:

Har du fått noe tilbakemelding på masteroppgaven/utkastet ennå?

:klem:

Jeg er elendig på å oppdatere både her og i andre sine bøker for tiden :sjenert: Det gikk heldigvis bra på veiledningen, han sa jeg vil komme fint i land til slutt, så får satse på det ;) Det må jo bety minst C, selv om han selvfølgelig ikke kan fortelle meg noen karakter, men jeg håper A eller B er innen rekkevidde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske! :klemmer:

Litt sent å si takk og i like måte, men gjør det likevel ;) Hehe... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel sånn 10. gangen minst at jeg åpner med at jeg ikke er flink nok å følge med her på KG... Er bare såå travelt for tiden...

Veiledningen før påske gikk som sagt bra. Skal ha ny veiledning i midten av mai, fremskynder den hvis jeg greier å bli noenlunde ferdig før, for skal ta opp igjen et par fag for å prøve å forbedre karakterer :)

I påsken var vi litt på fjellet og litt i byen. Det var nydelig vær da vi kom opp på fjellet søndagen, men fra mandagen og til vi dro hjem torsdag var det dårlig, så det var kjedelig... Men vi koste oss inne med god mat, brettspill og krim ;) De siste dagene koste vi oss i byen med venner, var blant annet på pinnekjøttmiddag til en venn av oss på langfredag :)

Ellers har jeg søkt to jobber nå. Regner med å få vite om jeg blir innkalt på intervju i løpet av neste uke eller uken etter, siden fristen nettopp har gått ut. Jeg er ikke desperat etter å få jobb, hadde jo egentlig tenkt å studere til høsten uansett, men akkurat disse to jobbene virket såpass spennende at jeg fant ut det var verdt å søke. Har ikke for store forhåpninger om å få dem siden jeg er nyutdannet, men kommer nok til å gå bredere ut med søkingen til høsten sånn at jeg forhåpentligvis har jobb til over jul i allefall :)

Det er mye å gjøre på studiene nå i innspurten, så går mest i det, men i dag var jeg og en venninne ute i solen i flere timer :) Må nyte det mens vi har det, for i morgen skal det visst begynne å regne...

Ha en fortsatt fin uke, dere som fortsatt måtte finne på å følge med her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Så spennende med jobbsøking da. Har du hørt noe? :)

Har ikke hørt noen enda, men fikk mail fra det ene stedet at det ville ta 2-4 uker før de kalte inn til intervju, så skal vel ikke gi opp håpet enda ;) Ellers er det ikke så mye nytt egentlig, har gått mye i studier i det siste...

Eller, vi var på Baseballs-konsert på torsdag da, det var kjekt :) Ellers var vi på hytten i helgen, kjære og flere i familien hans gikk Skarvarennet :) De gjør det hvert år, jeg har aldri vært med opp før da, men var koselig å være med på festen :) Så nå har jeg og kjæresten til broren hans avtalt at vi skal gå neste år, i allefall den korte løypen fra Haugastøl til Ustaoset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fikk avslag på begge :( Var egentlig som forventet, men var litt overrasket over at jeg ikke engang ble innkalt på intervju i allefall ett av stedene. Men kan hende jeg var litt overkvalifisert for den ene jobben, der krevde de egentlig bare bachelor i juss eller økonomi...

Har søkt på noen nye jobber nå som har søknadsfrist innen to uker fra nå, så blir spennende og se om jeg hører noe fra de...

Har det sinnsykt travelt for tiden, leverer masteroppgave på tirsdag, og selv om veilederen min har gitt uttrykk for å være ganske fornøyd så er jeg likevel nervøs... Er ganske viktig at det blir en god karakter når det er snakk om 30 poeng og man ikke kan ta den opp igjen (ikke at jeg tror jeg hadde orket å ta den opp igjen uansett :fnise: )... Men jeg håper på en B i allefall, siden han stort sett har skrytt av meg...

Ellers er det slutt mellom bestevenninnen min og broren til kjære, var han som slo opp fordi det ble for seriøst for han osv, så hun har jo vært ganske lei seg de siste ukene... Vi skal ha jentekveld med MGP i morgen da :) Har jo nesten ikke hatt tid å være sosial i det siste pga studiene, så det blir kjekt :) Var forresten på vanngym med min søster på onsdag, det var skikkelig morsomt og litt harry... Og faktisk god trening ;)

Er ikke så mye nytt ellers... Nå er det under 3 uker til jeg er ferdig for evig og alltid på jussen, og det skal være en avslutningsseremoni den 18. juni :) Mamma og pappa skal holde middag for meg den 19. med besteforeldre og svigers og sånt... Merker jeg nesten blir litt flau, men skjønner jo at de vil feire det... Blir både veldig deilig og litt vemodig å være ferdig... Og så blir det spennende å se hva som skjer til høsten, om jeg skal jobbe eller studere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å levere masteren da. Lykke til! :) Og håper du får mer positive svar fra jobbene du har søkt på nå. :Nikke:

Kos dere med Grand Prix-jentekveld. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Spennende å levere masteren da. Lykke til! :) Og håper du får mer positive svar fra jobbene du har søkt på nå. :Nikke:

Kos dere med Grand Prix-jentekveld. :klemmer:

Ja, er så deilig å være ferdig! :hoppe: Stresset ganske mye de siste dagene, var egentlig godt ferdig, men så begynte jeg å tenke "hva hvis dette ikke er bra nok", etc... :fnise: Er vel ganske vanlig...

Har fortsatt ikke hørt noe om jobb, men den første søknadsfristen gikk ut lørdag som var, så hører vel ikke noe før tidligst ut i denne uken kan jeg tenke meg...

Vi koste oss med Grand Prix, selv om vi bare var to :)I dag har jeg vært hos mormor og morfar og spist pannekaker og vært i parken og solt meg med en venninne, så en deilig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg kom til å tenke på her forleden? Det er snart ett år siden vi møttes på balkongen på hotellet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg kom til å tenke på her forleden? Det er snart ett år siden vi møttes på balkongen på hotellet :fnise:

Jepp :fnise: Det var morsomt! Tenk så fort tiden har gått da! Snart 1 års bryllupsdag for oss begge! :hjerte: Lengter litt tilbake til bryllupsplanleggingen, drømte her en natt at vi skulle gifte oss på nytt på 1-års bryllupsdagen, men er egentlig litt glad vi ikke skal det :ler: Men hvis noen venninner av meg skal gifte seg er jeg gladelig med å planlegge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er veldig greit å være ferdig med bryllupsplanleggingen, jeg. Planlegger stor fest på 25-årsdagen min nå, men det er ganske mye mindre jobb enn det var i fjor på denne tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :vinke:

Denne boken har jeg rett og slett ikke fått med meg.. Du må skaffe deg link i signaturen, så får du sikkert mer besøk!! ;)

Jeg spurte deg i min bok om du var ferdig for alltid på studiet, eller bare for semesteret, og det fikk jeg jo svar på her! GRATULERER så mye med gjennomført studie!!!!!!!! Jeg vet jo hva du har vært gjennom, så jeg kan virkelig si at det er verdt å feire!! Koselig at familien din ville gjøre litt stas på deg da! Det fortjener du!! Jeg husker jeg selv tenkte at det ikke var en så stor bragd, jeg hadde jo bare gått der liksom, og brukt innmari mye tid på å lese og sånt riktignok.. Men når man bare går sammen med folk som gjør akkurat det samme, tror jeg ikke man tenker så mye på hvor bra det egentlig er! Det gjorde aldri meg noe å sitte 8 timer på lesesalen med en tørr bok, men jeg har jo venninner som ikke har studert noe særlig, som blir helt sånn :dåne: AT du orker!!!! Så 5 år med de greiene der skal du være stolt av!!! :tommelopp:

Nå håper jeg du nyter sommeren, og at du snart lander en bra jobb! Eller tenker du fortsatt på revisjon til høsten? Hva slags rettsområde tenker du å jobbe innen? Mener å huske du har snakket om skatt tidligere?? Er det fortsatt aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :fnise: Det var morsomt! Tenk så fort tiden har gått da! Snart 1 års bryllupsdag for oss begge! :hjerte: Lengter litt tilbake til bryllupsplanleggingen, drømte her en natt at vi skulle gifte oss på nytt på 1-års bryllupsdagen, men er egentlig litt glad vi ikke skal det :ler: Men hvis noen venninner av meg skal gifte seg er jeg gladelig med å planlegge ;)

Det var det :fnise: Det er ett lite savn og planlegge noe stort ja, men det er allikevel deilig at det er over ;)

Har dere planer for bryllupsdagen? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Syns det er veldig greit å være ferdig med bryllupsplanleggingen, jeg. Planlegger stor fest på 25-årsdagen min nå, men det er ganske mye mindre jobb enn det var i fjor på denne tiden. :fnise:

På tide å gi litt lyd fra seg i dagboken igjen etter en lang sommerferie :gjeiper:

Merkbart mindre jobb det ja ;) Jeg planlegger bursdagsfest for kjære nå og, han har bursdag mot slutten av mnd... Er "bare" 26-årsdag, så blir ikke noe stor feiring, men tenkte vi kunne dra i gang en fest :) Vurderte å ha "50-årsdag" for oss siden han blir 26 og jeg 24, men kjære synes det var litt harry, og så blir det kanskje litt feil siden det ikke er 25+25 :fnise: Men hadde vært litt gøy siden jeg forhåpentligvis har baby i magen på min 25-årsdag... Men men :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :vinke:

Denne boken har jeg rett og slett ikke fått med meg.. Du må skaffe deg link i signaturen, så får du sikkert mer besøk!! ;)

Jeg spurte deg i min bok om du var ferdig for alltid på studiet, eller bare for semesteret, og det fikk jeg jo svar på her! GRATULERER så mye med gjennomført studie!!!!!!!! Jeg vet jo hva du har vært gjennom, så jeg kan virkelig si at det er verdt å feire!! Koselig at familien din ville gjøre litt stas på deg da! Det fortjener du!! Jeg husker jeg selv tenkte at det ikke var en så stor bragd, jeg hadde jo bare gått der liksom, og brukt innmari mye tid på å lese og sånt riktignok.. Men når man bare går sammen med folk som gjør akkurat det samme, tror jeg ikke man tenker så mye på hvor bra det egentlig er! Det gjorde aldri meg noe å sitte 8 timer på lesesalen med en tørr bok, men jeg har jo venninner som ikke har studert noe særlig, som blir helt sånn :dåne: AT du orker!!!! Så 5 år med de greiene der skal du være stolt av!!! :tommelopp:

Nå håper jeg du nyter sommeren, og at du snart lander en bra jobb! Eller tenker du fortsatt på revisjon til høsten? Hva slags rettsområde tenker du å jobbe innen? Mener å huske du har snakket om skatt tidligere?? Er det fortsatt aktuelt?

Ja, har tenkt på det med link, men lurer på om jeg har glemt hvordan man gjør det... :klø: Skal gjøre et forsøk etterpå ;) Må også prøve å være mer aktiv på KG igjen ;)

Takk for gratulasjon :) Skikkelig rart å være ferdig, men var gøy å feire litt! :) Jeg har ikke fått noen jobb enda, men jeg begynte jo ikke å søke ordentlig før i mai, og må har det vært fellesferie hvor det har skjedd svært lite på jobbmarkedet virker det som, men nå begynner annonsene å dukke opp igjen :)

Det ble litt mye for meg å ta de fagene jeg trengte for å komme inn på revisjon ved siden av sisteåret, men har samfunnsøkonomi som en plan B dersom jeg ikke får jobb snart. Burde tatt fagene på NHH i tillegg, men glemte å søke! Litt sint på meg selv for det, pleier aldri å glemme sånt, men har vært så mye som har skjedd siste tiden på jussen at det falt helt i glemmeboken, men det blir aldri for sent, så kanskje siden ;)

Jeg har mest lyst å jobbe med skatt ja, men får se hva som blir ledig rundt omkring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det :fnise: Det er ett lite savn og planlegge noe stort ja, men det er allikevel deilig at det er over ;)

Har dere planer for bryllupsdagen? :klem:

Er litt begge deler ja :) På bryllupsdagen var vi ute og spiste med et vennepar av oss i Tsjekkia :) Kan skrive mer om det nedenfor :) Hvordan feiret dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som har skjedd i sommer, og jeg har ikke alltid hatt så mye internettilgang ettersom vi har vært 3 uker på interrail og litt på hytten, men nå skal jeg prøve å være mer aktiv her inne ;) Har fulgt litt med på de dagbøkene til en del av dere da ;)

Etter en veldig kjekk feiring av at jeg var ferdig med utdannelsen både på skolen og med familie, dro vi 3 uker på interrail fra slutten av juni. Vi fløy til Praha, og dro videre til Brno, hvor vi bodde to dager hos et vennepar. Strålende vær og gode venner, kan ikke bli bedre :) Søndagen var bryllupsdagen vår, og venninnen min hadde bestilt bord på takterrassen til en italiensk restaurant. Vi drakk bestilte forretter og champagne, etterfulgt av biff og rødvin. Etterpå var vi for mette til å spise dessert, men litt senere spiste vi verdens beste tiramisu hos venninnen min :) En perfekt dag, akkurat som i fjor ;)

Deretter dro vi til Ljubljana, hvor vi begynte med et legebesøk ettersom føttene mine hadde tatt gigantiske dimensjoner grunnet myggstikk :gjeiper: Heldigvis kom det seg forholdsvis raskt etter antibiotikakrem og Zyrtec. Vi har vært i Ljubljana før, og måtte bare tilbake denne gangen, utrolig romantisk liten by, kan anbefales :)

Turen gikk videre til Zadar, Trogir og Dubrovnik (Kroatia), deretter Budva og Kotor (Montenegro), Sarajevo, Budapest og tilslutt Praha, hvor vi også møtte et vennepar. Zadar var litt skuffende i forhold til hvor utrolig opphauset byen var i Lonely Planet, mes Trogir (utenfor Split) var fantastisk, kan virkelig anbefales :)

Budapest var også en by som imponerte meg, har allerede snakket med venninner om å dra dit på jentetur til våren :)

Underveis på turen fikk jeg også vite at jeg hadde fått A på masteroppgaven, ble så sinnsykt glad! Så det måtte vi selvfølgelig feire også ;)

Ble spurt underveis på turen av en venninne om jeg ville være med henne til Dundee for å besøke en tredje venninne som er på utveksling der, var litt skeptisk siden jeg allerede hadde brukt endel penger på interrail og ikke vet hva som skjer til høsten, men måtte bare si ja :) Så under en uke etter vi kom hjem satte jeg kursen mot Skottland :) En ekte jentetur med shopping, skravling og festing :) Så det var gøy! Fikk shoppet endel også, er jo så billig der! (Noe som resulterer i farlig høyt pengeforbruk :ler: ) Kom hjem med bl.a. Guess-klokke, to par Adidas-sko, to t-skjorter til kjære, bursdagsgave til kjæresten til min søster, og en haug med Body Shop produkter! Hehe...

På tirsdagen etter jeg kom hjem dro vi på hyttetur med forloverne våre. Været var så som så, men vi badet hver dag og koste oss likevel :)

Så jeg har hatt en super sommer :) Håper dere har hatt det like fint :) Nå er det for fullt tilbake til jobbsøking osv, fikk endelige karakterutskriften min i dag, men må vente noen uker på vitnemål pga. stor pågang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...