Gå til innhold

Tilbake til hverdagen...


Lilywhite

Anbefalte innlegg

:vinke: Gøy å høre at dere hadde en herlig nyttårsaften.

Ja, håper dere koste dere også :) (var jo innom boken din i sted, men husker ikke å ha lest noe om nyttårsaften...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Her har jeg visst ikke vært før, men det gikk heldigvis fort å lese gjennom boka di! :)

Hyggelig at du skriver her, lenge siden jeg har fulgt med på deg nå, har generelt blitt lite KG-tid i høst, derfor det gikk så fort å lese boken min og ;) Skal prøve å stikke innom dagboken din og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hele tiden at jeg skal bli bedre på å skrive her og i andres dagbøker, men er så mye som skjer hele tiden...

Har begynt på masteroppgaven, og Cypress: Det ble gjennomskjæring på ulovfestet grunnlag. Det føles godt å være i gang :) Valgfagene gikk ikke så godt som jeg hadde ønsket da, så nå går jeg å tenker på å ta dem opp igjen... Men kan fort bli litt kavete... Det gikk greit nok, er bare så skuffende når jeg hadde forventet skikkelig bra, og jeg føler det er så viktig å ha gode karakterer, spesielt siste året, mens kjære mener jeg ikke bør stresse med det.. Jeg vet ikke..

Følte jeg tok meg litt vann over hodet med bed.øken i høst, så har bestemt meg for å droppe det i vår og heller evt ta igjen revisjon senere... Men nå er jeg liksom veldig i tvil hva jeg skal gjøre til høsten, om jeg skal søke jobb eller studere engelsk eller noe annet "lett" i et semester eller to, vet liksom ikke om jeg er klar for å begynne i en "seriøs" jobb enda (alle jobber er jo seriøse i den forstand, men blir noe annet å søke fulltid på noen jeg er utdannet innen enn å jobbe deltid hvor som helst ved siden av), og har litt lyst å slippe jobbsøkerprosessen midt i alt stresset med avsluttingen av studiene... Hmm... Tror jeg må snakke litt med studieveileder osv og få renset tankene litt :) Skal ikke være så lett å bestemme seg alltid ;)

I morgen skal jeg på kino med en venninne og se "Paranormal Activity"... alle har jo snakket så enormt mye om den, så blir spennende å se om den er så skummel som alle sier :gjeiper: Så Avatar i går med en venninne også, var ikke så imponert... Men jeg liker ikke "eventyr"/sci fi da, og så var den altfor lang og altfor good/bad hvis dere skjønner ;) Så ser ikke helt hypen der, men hver sin smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper dere koste dere også :) (var jo innom boken din i sted, men husker ikke å ha lest noe om nyttårsaften...)

:Nikke: Vi koste oss kjempemye. Selv om min kjære ikke var der da.

Årh, Avatar var jo bare helt fantastisk! Men så elsker jeg fantasy/sci-fi da. :fnise: Paranormal Activity derimot skal jeg ikke se. :redd: Har enda mareritt om Skrik-filmene blant annet. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Vi koste oss kjempemye. Selv om min kjære ikke var der da.

Årh, Avatar var jo bare helt fantastisk! Men så elsker jeg fantasy/sci-fi da. :fnise: Paranormal Activity derimot skal jeg ikke se. :redd: Har enda mareritt om Skrik-filmene blant annet. :flau:

Så bra :)

Da har vi litt forskjellig filmsmak ;) Husker når Ringenes Herre-hypen var på sitt verste, en venninne tvang meg med på kino, og herre jesus som jeg kjedet meg :gjeiper: Og så tvang kjære meg til å se alle 3 senere... Syntes de var grei nok da, men ikke noe som frister til gjentagelse :fniser:

Jeg elsker skrekkfilmer, så lenge de er skumle nok! :) Paranormal Activity var ganske bra. Ikke så mange kveppescener, mer sånn som spiller på frykten de fleste av oss av og til føler om natten når vi er alene hjemme osv... Eneste som irriterte meg var litt høy fjortisfaktor i kinosalen :gjeiper: Men det var det forsåvidt på Avatar også... Kanskje jeg begynner å bli for gammel fr kino? Hehe.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi noe til felles! :Nikke: Jeg sov meg gjennom nattpremieren på en av Ringenes Herre-filmene, og synes også det er aaaltfor mange som ikke kan oppføre seg når de går på kino! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Da har vi litt forskjellig filmsmak ;) Husker når Ringenes Herre-hypen var på sitt verste, en venninne tvang meg med på kino, og herre jesus som jeg kjedet meg :gjeiper: Og så tvang kjære meg til å se alle 3 senere... Syntes de var grei nok da, men ikke noe som frister til gjentagelse :fniser:

Jeg elsker skrekkfilmer, så lenge de er skumle nok! :) Paranormal Activity var ganske bra. Ikke så mange kveppescener, mer sånn som spiller på frykten de fleste av oss av og til føler om natten når vi er alene hjemme osv... Eneste som irriterte meg var litt høy fjortisfaktor i kinosalen :gjeiper: Men det var det forsåvidt på Avatar også... Kanskje jeg begynner å bli for gammel fr kino? Hehe.. :fnise:

:dåne: Jeg ELSKER Ringenes Herre. :fnise:

Enig i at noen folk ikke kan oppføre seg på kino, men man blir aldri gammel nok for kino. :rødme: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringenes herre. :hjerte:

Orket ikke tanken på å gå på New Moon på premieren, med tanke på fjortisene. Vi har begynt å gå på kino når filmene har gått noen dager (her går filmene bare i en eller to uker), for da er det ikke like mange ungdommer som går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi noe til felles! :Nikke: Jeg sov meg gjennom nattpremieren på en av Ringenes Herre-filmene, og synes også det er aaaltfor mange som ikke kan oppføre seg når de går på kino! :nei:

Bra vi er enige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Jeg ELSKER Ringenes Herre. :fnise:

Enig i at noen folk ikke kan oppføre seg på kino, men man blir aldri gammel nok for kino. :rødme: :ler:

Da burde du og kjære nesten slått dere sammen :ler: Han ser de filmene om og om igjen...

Nei, når jeg tenker meg om så blir man ikke for gammel for kino ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringenes herre. :hjerte:

Orket ikke tanken på å gå på New Moon på premieren, med tanke på fjortisene. Vi har begynt å gå på kino når filmene har gått noen dager (her går filmene bare i en eller to uker), for da er det ikke like mange ungdommer som går. ;)

New Moon? Er visst ikke helt oppdatert, hva for en film er det? Kan nok være lurt å vente litt for å unnslippe fjortisene ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New Moon? Er visst ikke helt oppdatert, hva for en film er det? Kan nok være lurt å vente litt for å unnslippe fjortisene ja ;)

:fnise: New Moon er Twilight-film nr. 2. Dersom du ikke har hørt om Twilight begynner jeg seriøst å lure på om du bor under en stein. :ler:

Søster ville ha meg med på permieren på New Moon hun. *grøss* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

:fnise: New Moon er Twilight-film nr. 2. Dersom du ikke har hørt om Twilight begynner jeg seriøst å lure på om du bor under en stein. :ler:

Søster ville ha meg med på permieren på New Moon hun. *grøss* :fnise:

Twilight-serien har jeg hørt om ;) Men skal innrømme at jeg ikke vet så mye mer enn at det handler om vampyrer... Så de spesifikke filmtitlene har jeg ikke fått med meg... Må ærlig si at jeg synes det tar litt av med diverse vampyr-serier for tiden! Huff, nå høres jeg ut som en sur gammel kjerring... :fnise: Pleide å elske "Anton og den vesle vampyren" da jeg var liten, men synes i såfall det gjør seg bedre i bokform, blir litt for overnaturlig/kunstig for meg på film hvis du skjønner... ser så teit ut med alle triksene da :gjeiper: Men det er nå min mening ;)

Vi så Sherlock Holmes på mandag. Jeg syntes den var ganske bra :) Og så har jeg lyst å se "Precious" og "Alle andre"...

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sier hele tiden at jeg skal bli flinkere både å skrive og følge med her på KG, men skjer jo ting hele tiden, døgnet skulle vært dobbelt så langt! :fnise:

Forrige helg var jeg og kjære på hytten på fjellet bare oss to. Herlig og avslappende :) Lammekoteletter med ovnsbakte poteter og ratatouille fredagen, kyllingfilet med fløtegratinerte poteter, gulrøtter og brokkoli lørdagen, og selvfølgelig litt :vin: Var ikke så fint vær, men desto mere tid til å kose seg inne ;)

Ellers har jeg kommet rimelig greit i gang med masteren. Og jeg og kjære er i gang med "sunnere livsstilsprosjekt", skal på svømming tredje gangen denne uken i morgen :) Vil ikke kalle det nyttårsforsett, mer en langsiktig greie som vi tar litt og litt.. Men begge to har faktisk gått ned 3-4 kg allerede :) Så det er jo kjekt.

Det har vært en travel uke. Mandag var vi og så Sherlock Holmes etter svømmingen, tirsdag hadde jeg en venninne på besøk, onsdag svømming + venninnebesøk, og i går var vi på middag hos mormor og morfar :hjerte: Mormor lagde suppekjøtt for første gang på evigheter, og det var sykt digg :)

Veldig koselig å være sosial, men siden begge har vært på farten hver dag denne uken var det godt å bare slappe av hjemme oss to i kveld :hjerte:

Ellers har det vært et par triste nyheter også denne uken... En kollega av pappa mistet datteren sin i en ulykke. Hun og jeg var jevngamle, så tror det har gått litt ekstra inn på foreldrene mine sånn sett, å tenke at det kunne vært meg... Men tenk så fælt å miste et barn... Noe sånt tror jeg aldri slipper taket på en... Og så har en kompis av oss fått blodpropp og afasi :( Tror jeg skal besøke han på rehabiliteringssenteret neste uke.. Går heldigvis bra med han etter forholdene da, ingen lammelser, men han vil slite med språket fremover... Skummelt at sånt kan skje noen på vår alder..

Merker jeg er ganske sliten nå, mye på en gang... Men skal i allefall på svømming i morgen og så på middag/vors til en venn av oss, så det blir nok kjekt.

God helg alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

:vinke:

Ser at du er busy busy om dagen, godt at dere får tid og anledning til å ta noen rolige hjemmekvelder innimellom :jepp:

Håper alt er bra med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Takk for at dere har tenkt på meg, MaiL og Muffin, dere er så søte! :)

Evigheter siden jeg har skrevet her, har vært travel-travel-travel i det siste.. Men jeg følger med på alle "bryllupsjentene" så godt som jeg kan :)

Vet ikke hvor jeg skal begynne med alt som har skjedd siden sist... Det har vært masse runde dager i familien i det siste, så mange helger som har gått med til feiringer. Ellers har jeg hatt det travelt med å skrive på masteroppgaven, skal levere førsteutkast på mandag. Veilederen virker forresten kjempehyggelig, så det er veldig kjekt :)

Ellers har jeg vært i Paris og besøkt en venninne fra jussen som er på utveksling der, veldig koselig :) 10-11 grader og smak av vår, i motsetning til her! :fryser: Vi så Louvre, Notre Dame, Montparnasse, Sacre Cour, Triumfbuen etc, alle de vanlige turisttingene... Har sett alt det før da, men koselig å være der igjen, kjekt å bare rusle rundt og :)

Var litt trist når jeg kom hjem da, måtte rett til Oslo i begravelsen til broren til morfar :sukk: Han ble 86 år, så sånn sett var det ikke helt uventet, men han fikk hjerteinfarkt og alt skjedde så fort... Så var litt sjokk. Heldigvis hadde mormor og morfar nettopp truffet han og konen i syden, de hadde danset og kost seg, og så kom han hjem og døde én uke etterpå... Men vi får trøste oss med at for han var det nok den beste måten det kunne skje på, slippe smerte og sykdom. Men det er rart å tenke på at nå er morfar den siste igjen i sin generasjon..

Fra begravelsen tok jeg og min søster nattoget til Ustaoset, så ble ganske hektisk... Men var deilig å dra opp dit, med min søster, hennes kjæreste, mannen sin bror og hans kjæreste... Var fint vær, men blåste en del, så ble ikke så fryktelig lange turer...

I dag fikk jeg vite at en av kompisene mine skal gifte seg! :hjerte: Han fridde til kjæresten på søndag, og de skal gifte seg neste år en gang :) jeg ble kjempeglad på deres vegne, såå koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som du har hatt det ganske fint siden sist. :) Med unntak av dødsfallet da. Det er jo en naturlig del av det å bli gammel, men er jo leit likevel. :kose:

Herlig med tur til Paris da. Så noen bilder på fb. :)

Koselig med bryllup i vennekretsen. Vi fikk innbydelse i posten her om dagen til min venninne sitt bryllup som skal være i sommer. Må snart på kjolejakt da. ;)

Lykke til videre med masteroppgaven. Blir nok spennende med tilbakemeldingen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt og høre at alt er bra, selvom det har vært dødsfall i familien :kose:

Har du fått noe tilbakemelding på masteroppgaven/utkastet ennå?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...