Dina Skrevet 18. september 2003 #341 Del Skrevet 18. september 2003 Ha en deilig helg Anna! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #342 Del Skrevet 18. september 2003 Hmmm....tror kanskje jeg trenger en dobbeltkonsonantkonsulent allikevel...anyone? Det er definitivt min jobb ALo!!! Dessuten er jeg en utmerket knivsliperkonsulent. Det kan visst også trenges... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 18. september 2003 Forfatter #343 Del Skrevet 18. september 2003 Første etasje: Jeg vil benytte meg av retninger: s, n, ø, v, samt ta utgangspunkt i at man står med ryggen til ytterdøren; v og h. Entreen/hallen har jeg allerede beskrevet, så den hopper jeg over. Kjøkkenet Omtrent slik blir kjøkkenet seende ut. Jeg falt helt for kombinasjonen varme og kulde. Jeg elsker rustfritt stål, men hvis man bruker for mye av det kan rommet lett få en kald look. Kjøkkenet mitt er selvsagt mye større enn denne modellen. Fra hallens vestvegg, er det dør inn til kjøkkenet. Langs hele kjøkkenets nordvegg og vestvegg er det benker og skap. I vinkelen til benk-området er det plassert en øy. Øyen er kvadratisk på den enden som vender mot benkene, mens den er avrundet i det den delen som vender mot selve rommet. Den avrundete delen kan benyttes som spiseområde. Vi har plassert seks stoler langs den runde delen. På kjøkkenets sørvegg er det satt opp en benk med to vasker og benkeplate i alluminium. Denne plassen vil fungere som grovrense-område. Fra kjøkkenets sørvegg, mellom renseområdet og benken, er det en dør som leder ut til anrettningsrommet. Anrettningsrommet er forholdsvis lite, og har skjenk på østveggen, samt anrettningsbenk på vestveggen. Fra anrettningsrommet er det dør som fører ut mot spisestuen. Spisestuen er enkelt møblert, med kun et stort spisebord med plass til 12 og buffet på vestveggen. Sørveggen har høye vinduer mot hagen. Fra spisestuens østvegg er det dobbeltdør inn til stuen. Ved stuens nordvegg vil jeg plassere et av flyglene. Stuen skal i hovedsak være møblert med grønnplanter. Stuen er svært avlang. På stuens nord- og sørvegg vil jeg plassere to lange sofaer, som vil ha sitteplass til 12. Vest for sofaene vil jeg plassere to ende-bord. I midten vil det stå et lavt stuebord. På stuens østvegg er det en diger peis i engelsk stil. De vil være inne i veggen, men smal hylle over og "søyler" på sidene. Over denne peisen, vil jeg henge Maleriet. Fra stuens sørvegg er det digre doble glassdører som fører ut til terassen. Fra stuens nordvegg, mellom sofaen og flygelet, er det en mindre dør som sører ut til en av korridorene. Det går to korridorer på hver side av trappen. Begge disse fører mor stuen, men kun den til venstre vil ha dør til stuen. Fra hallens østvegg er det to dører. Den ene fører inn til biblioteket, den andre inn til TV- og underholdningsrommet. Biblioteket er det rommet som ligger nermest hallen. Biblioteket vil ha bokyller langs hele sør- og nordveggen. I enden av rommet, vil jeg plassere tre sofaer, som vender mot vinduene på østveggen. Jeg vil også sette inn to dype og gode lenestoler ved nordveggen. Over begge leseområdene vil det være spesialdesignede belysningsløsninger, for å lage et godt leselys samtidig som at rommet ikke blir flombelyst av den grunn. I Tv-rommet vil jeg plassere en hjørnesofa langs deler av øst- og sørveggen. Langs deler av nordveggen vil jeg plassere hjemmekinoanlegget. Anlegget er meget imponerende - B&O, og vil ta halve veggen! I hjørnet hvor sør- og vestveggen møtes, vil jeg plassere et spillebord, samt et skap til å oppbevare spillene i. Den andre delen av nordveggen vil benyttes til oppbevaring av dvder og cder. Mellom korridorene er det lagringsplass under den laveste delen, og garderobe i den delen som ligger nermest stuen. Midt imot døren til garderoben er det et enkelt bad med toalett, vask (Kohler, selvsagt) og stort speil langs sørveggen. Dette er hele førsteetasjen. Jeg tror det kommer til å bli et ypperlig og dannet sted å bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 18. september 2003 Forfatter #344 Del Skrevet 18. september 2003 Jada, jada, Embla....selvsagt kan du bli min takrennekonsulent, men bare hvis du slutter med neonskriften!!!! Revetispa: Du er ansatt. Her følger ny og oppdatert konsulentliste: malingskonsulent møbelkonsulent snekkerkonsulent trappekonsulent landskapskonsulent garderobekonsulent baderomskonsulent appelsinjuicekonsulent (Bertha) skadedyrkonsulent (Revetispa grunnet velutviklet luktesans) kjellerkonsulent (Revetispa) gå-i-veien-konsulent (Bertha) oversettelseskonsulent (Adina, fordi hun kan periferidialekter) førstekonsulentkonsulent (Revetispa) andrekonsulentkonsulent (Bertha) festkonsulenter (Bertha og Revetispa) livvaktkonsulent (CeNedra) tauhoppingskonsulent (CeNedra) skalldyrskonsulent (Kreps) møbleringskonsulent (Kira) snekkerkonsulent (Kira) takrennekonsulent (Embla S) dobbeltkonsonantkonsulent (Revetispa) knivsliperkonsulent (Revetispa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 18. september 2003 #345 Del Skrevet 18. september 2003 Jo mer du skriver, ALo, desto mindre og trangere blir leiligheten min! Fyfader! Men så er jeg jo mindre dannet også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 18. september 2003 Forfatter #346 Del Skrevet 18. september 2003 Og jeg gjentar: Hvor er blomsterkransen, Bertha??? :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 18. september 2003 #347 Del Skrevet 18. september 2003 Æ'kke fest nå igjen vel? :o Jeg jobber jeg. Prøver i hvert fall, så slutt å mase sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #348 Del Skrevet 18. september 2003 Jo mer du skriver' date=' ALo, desto mindre og trangere blir leiligheten min! Fyfader! Men så er jeg jo mindre dannet også da. [/quote'] Det spørs, Bertha, om det er like ille å være nydannet som å være nyrik. ALo er nok begge deler. Hun er så opptatt av "nytt" at hadde hun hatt gamle penger ville hun ha solgt dem til halv pris på nærmeste loppemarked. Hvis hun hadde hatt en loppemarkedkonsulent da. Men det har hun forresten. Bertha og jeg deler nok den jobben, og så handler vi av hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 18. september 2003 #349 Del Skrevet 18. september 2003 Jada, jada, Embla....selvsagt kan du bli min takrennekonsulent, men bare hvis du slutter med neonskriften!!!! FINT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 18. september 2003 Forfatter #350 Del Skrevet 18. september 2003 Aller først: Slutt med den røykingen, har jeg sagt! :fy: Ikke rart du ligger med stjerten i været - da ansiktshuden din sikkert er fullstendig gjennomrøkt! Nye penger? Jeg? Pengene mine er så gamle at hadde det ikke vært for at oldemoren min tok sedlene og aksjene ut av madrassene, og satte dem i banken, ville alt ha råtnet for lengst! Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt nyrik, Reven! Og Berha; det er fest i dag igjen. Donpedro har bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 18. september 2003 #351 Del Skrevet 18. september 2003 hvor skal jeg skrive dagens siste innlegg? hmm.. nei - det blir nok ikke her allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #352 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt nyrik, Reven! Bare nydannet med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 18. september 2003 #353 Del Skrevet 18. september 2003 Kan jeg utsette den festen til i morgen, tror du? *trygle og bære seg* Så lover jeg å ta på meg blomsterkransen.... *sippe* Må bare gjøre ferdig noe her, ser du, og da bør jeg ikke være for pæreberuset. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 18. september 2003 Forfatter #354 Del Skrevet 18. september 2003 Bare nydannet med andre ord Nei, ikke det heller! Er det forresten du som har asket i blomstersøylene mine??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 18. september 2003 Forfatter #355 Del Skrevet 18. september 2003 Jeg er meget priviligert.... I morgen vil jeg beskrive andre etasje, detaljert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 19. september 2003 Forfatter #356 Del Skrevet 19. september 2003 "Clang, clang, clang," went the trolley, "Ding, ding, ding," went the bell. Nå har jeg avsluttet en to-timers terapisesjon med Lakenterapeuten min. Det var fullstendig vidunderlig. Alt falt liksom på plass. Nå vet jeg nøyaktig hvilke lakener jeg skal ha, og trenger ikke ha komplakser for at jeg kun har lakener med 500-thread count. Jeg var litt usikker, faktisk mer enn bare litt, på om 500 var godt nok. Lakenene er selvsagt egyptiske - hvis det er lov å skrive her... I kveld skal jeg sløve foran TVen og se på CSI og Without a Trace. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 19. september 2003 #357 Del Skrevet 19. september 2003 Sover du aldri? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 19. september 2003 Forfatter #358 Del Skrevet 19. september 2003 Sover du aldri? :o Tja, dette kom jo fra rette personen... Joda, jeg sover, men bor i en litt annen tidssone enn det dere gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 19. september 2003 Forfatter #359 Del Skrevet 19. september 2003 Nå skal jeg ta KG-kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeNedra Skrevet 19. september 2003 #360 Del Skrevet 19. september 2003 er det fest her igjen?? hvorfor ble ikke jeg invitert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå