Gjest Transegutt 25 Skrevet 16. august 2009 #1 Skrevet 16. august 2009 Jeg har siden jeg var pur ung hatt behov for å klæ meg i jenteklær. Går litt ut også som jente, men mest inne. I går kjøpte jeg meg en nydeleg kort kjole. Jenta i butikken var bare så koslig og ville la meg prøve alt i butikken. Så kos da. Stakk innom en brudesalong som solgte festkjoler også. Så på desse lekre kjolene men fant ingen som passet meg og jeg likte. Spurte om jeg kunne få se på brudekjolene og det fikk jeg. Da det ble roligere for kunder fikk jeg prøvet en lekker kjole. Hadde ikke råd til den. Skal innom igjen for det kommer inn en utleigekjole som vil kunne passe til meg og den skulle jeg få kjøpt billig. Å som jeg gleder meg Hva er så galt at gutter liker kjoler og skjørt? 1
Gjest Hansemann 37 Skrevet 16. august 2009 #3 Skrevet 16. august 2009 Da er det mange jenter som må i terapi. Er da så mange jenter som bruker manneklær. Tar ofte på meg en kjole hjemm for det så behaglig, men prøver aldri å se ut eller vere jente. Dumt at det skal ver slike reaksjoner på menn i kjole/skjørt. Kona mi liker meg i kjole.
LamaLover Skrevet 16. august 2009 #5 Skrevet 16. august 2009 Det er ikke noe galt, bare ukjent, sikkert fordi de fleste menn trives mest i herreklær. Men det er jo ikke noe i veien for at du skal få gå med det og dersom denne lysten ikke plager deg så er det jo ingen vits i å gå i terapi Men kan nok ikke unngå å få noen blikk, i og med at dette ikke er så vanlig. Når det gjelder at jenter går i herreklær så kommer dette nok litt av at det er på mote. 4
FantasDick Skrevet 16. august 2009 #6 Skrevet 16. august 2009 Signerer LamaLover! Jeg synes ikke gutter i jenteklær er galt. 1
Gjest Illiya Skrevet 17. august 2009 #7 Skrevet 17. august 2009 Gutter som vil kle seg i jenteklær får da gjøre det om de vil;) Men særlig maskulint er det ikke, og dermed ikke særlig tiltrekkende for de fleste damer, vil jeg tro.
Gal_dame Skrevet 17. august 2009 #8 Skrevet 17. august 2009 Er vel ikkje noe galt med det, bare uvant og for de fleste ukjent. Samt, de fleste får vel homo-rykte på seg om de går rundt i jenteklær dessverre. Dessuten virker det nok litt lite maskulint kanskje.. Og er vel ikkje mange damer som tenner på det heller vil eg tro. Dustete muligens, men sånn er det nå. Hadde kompis som gikk rundt med svart sminke, neglelakk og skjørt eg, var kul han. Tror eg hadde stussa litt (og muligens fnist litt) om eg hadde sett ein mann i kjole. Men men, folk gjør som de vil. Skal ikkje si så mye eg, kjøper av og til klær fra manne-avdeling på Cubus kor eg bor, mest pga at det er alt for mye rare og fæle farger og former ute å går i dame-avdelingen som ikkje er i min stil overhodet. Da finner eg gjerne noe eg liker i manne-avdelingen og kjøper derfra istede. Litt vittig om eg møter kompiser som har på seg det samme :gjeiper:
Gjest Mann 37 Skrevet 17. august 2009 #9 Skrevet 17. august 2009 Det skrives bl.a. her at menn i dameklær sannsynlig ikke er tiltrekkende for de fleste damer, for det blir ikke maskulint nok. Det skjønner jeg godt. En mann i skjørt/kjole er ikke særlig maskulin, bortsett fra skotter kanskje Og da kommer vi inn i historien og vi ser at ting som har god grobunn fra gamledager er helt ok, sånn som at skotske menn bruker kilt, mens en mann i skjørt på gata i Oslo blir sett på som om det skulle være noe feil ved vedkommende nesten. Menn brukte jo noe skjørteliknende greier i flere tidligere kulturer også (romerske krigere osv.). Poenget mitt er at ting har utviklet seg tilfeldig dithen at menn kun skal bruke bukse, ihvertfall i den vestlige verden. Utviklingen kunne sikkert like gjerne gått i en helt annen retning vil jeg tro. Til slutt da: jeg ser stadig kvinner som går i ufeminine/maskuline klær, f.eks. røffe mørkeblå snekkerbukser/olabukser, slaskete treningstøy osv. Spesielt tenåringsjenter ser jeg går kledd (noen av dem) i direkte maskuline klær, litt sånn subbete også og lite feminint. Har til og med sett jenter i full dress med slips og alt uten at noen bryr seg om det i det hele tatt (og det er jo bare godt at folk ikke bryr seg om det, for all del). Men jeg skjønner godt at noen menn synes det er veldig dumt at verden ikke er helt moden for at de kan bruke kjoler/skjørt enda. Litt urettferdig på en måte. Dere jenter kan bruke både bukse og skjørt, feminine eller maskuline klær, mens gutter kun kan bruke bukse. Så jeg skjønner godt at noen menn vil bruke kjoler og skjørt. Takk. 1
Skywalker Skrevet 17. august 2009 #10 Skrevet 17. august 2009 Hva er så galt at gutter liker kjoler og skjørt? Absolutt ingen ting. Stå på!
bonafide Skrevet 17. august 2009 #11 Skrevet 17. august 2009 Jobber selv i klesbutikk, og for noen år siden hadde jeg en fast mannlig kunde som ringte og hørte om jeg jobbet, og kom innom rundt stengetid og prøvde og kjøpte klær av meg. Jeg har absolutt ingen problem med menn i kvinneklær, og mener folk skal få gå i akkurat det de selv ønsker. Han var til og med en av de kosligste og beste kundene jeg har hatt!! 3
Shinana Skrevet 17. august 2009 #12 Skrevet 17. august 2009 Hei, Skal jo et visst mot til for en gutt/mann å gå i jenteklær da så de fortjener all mulig respekt for det. Synes dere er tøffe jeg! Uten sammenligning forøvrig så har min samboer to-tre par jentejeans som han bruker ofte. Fant ikke lignende modeller på guttestativet så han slo til i jenteavdelingen! :-)
Gjest Mann 37 Skrevet 17. august 2009 #13 Skrevet 17. august 2009 Jobber selv i klesbutikk, og for noen år siden hadde jeg en fast mannlig kunde som ringte og hørte om jeg jobbet, og kom innom rundt stengetid og prøvde og kjøpte klær av meg. Jeg har absolutt ingen problem med menn i kvinneklær, og mener folk skal få gå i akkurat det de selv ønsker. Han var til og med en av de kosligste og beste kundene jeg har hatt!! Så snilt gjort av deg! Jeg har vel ikke akkurat noen plagg som kan kalles kvinneklær, men om det skulle komme på moten..... Tror det blir mer og mer likt mellom kjønnene etterhvert, både yrkesmessig, klesmessig, hobbyer osv. Kanskje ender vi opp med kun unisex plagg. Jentene kan komme i dress i brylluper og på fester, og menn kan bruke kjoler. Da kan jo samboerpar/ektefeller ha felles klesskap også da! Om størrelsene tilfeldigvis skulle passe. Hun har f.eks. planlagt å bruke det skjørtet på kontoret en dag, men om morgenen er det borte. For det det bruker gubben på jobb i dag 1
Gjest nysgjerrige Nils Skrevet 17. august 2009 #14 Skrevet 17. august 2009 Hei, Skal jo et visst mot til for en gutt/mann å gå i jenteklær da så de fortjener all mulig respekt for det. Synes dere er tøffe jeg! Uten sammenligning forøvrig så har min samboer to-tre par jentejeans som han bruker ofte. Fant ikke lignende modeller på guttestativet så han slo til i jenteavdelingen! :-) Og jeg synes jentene her er tøffe også, fordomsfrie og greie.Bonafide, Shinana, Skywalker m.fl.
Skywalker Skrevet 17. august 2009 #15 Skrevet 17. august 2009 Åh, jeg har i grunnen en ekstra god grunn til å være fordomsfri jeg, da.
Gjest nysgjerrige Nils Skrevet 17. august 2009 #16 Skrevet 17. august 2009 Åh, jeg har i grunnen en ekstra god grunn til å være fordomsfri jeg, da. Ja vel...er det frekt å spørre hvorfor eller?? Kanskje har du skiftet kjønn eller noe? Ikke noe galt i det i såfall.
Gjest nysgjerrige Nils Skrevet 17. august 2009 #18 Skrevet 17. august 2009 Jepp. Kjempebra at du fikk "ordnet" det!! Nå høres jeg vel ut som en som tror at det er gjort på et kvarter eller noe..... Men tipper det er litt kø og mange samtaler osv. Håper du har det bra! Skjer det meste i Norge eller må du utenlands? Tøfft og respektabelt av deg å fortelle dette.
Gjest transvestitten 32 Skrevet 18. august 2009 #19 Skrevet 18. august 2009 Hei, jeg er en transvestitt som endeleg er ute av skapet litt. Jeg har vert i jentemodus over en uke i sommer. Søren hvor deilig det er. Bare så dumt at jeg har vert så mye i skapet før i mitt liv. Det gikk så fint å vere jente at det skal jeg forsette med i større stil.
Gjest Supermimz Skrevet 18. august 2009 #20 Skrevet 18. august 2009 Det er helt greit at gutter som klær seg i dameklær! Men når man skiller seg ut på den måten så får man oppmerksomhet, og da får man være helt forberedt på at folk kommer til å se på deg, mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå