Kykkelikokos Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #421 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Jaja, jeg er enig med alle sammen i prinsippet Negativ EL-test i dag CD14. Endret 19. januar 2010 av Kykkelikokos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 19. januar 2010 #422 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg må bare si at jeg mener det er opp til arbeidsgiver å "tenke" selv når de ser på CV`n til en arbeidssøker. (gift, ung, ett barn på snart 2 år) Man må vurdere om man tror den personen er i "fare" for å bli gravid og ta et standpunkt utifra det. Om man som arbeidsgiver mener det er verdt det, da er det verdt det uansett om personen er/blir gravid eller blir borte av annen årsak. Litt dårlig på å forklare her men... :gjeiper: Og det gjør vi jo også har nettopp ansatt ei på 30 med et barn på halvannet år jeg, men kan ikke noe annet enn å innrømme at jeg håper hun venter LITT med å bli gravid, men vet jo at det kommer Og kommer det i morgen må jeg jo bare leve med det også Det er iallefall ikke noe jeg lager noe problem utav. Det er jo bare å skaffe vikar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 19. januar 2010 #423 Del Skrevet 19. januar 2010 Og jeg liker å ansette middelaldrende damer med 4-5 barn som er over "sykt-barn-alder", fordi jeg vet at de er effektive og driftige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 19. januar 2010 #424 Del Skrevet 19. januar 2010 Og jeg liker å ansette middelaldrende damer med 4-5 barn som er over "sykt-barn-alder", fordi jeg vet at de er effektive og driftige Skjønner den veldig godt. Ser bare på alt fraværet jeg har hatt i høst. Slitsomt for mor, barn og ikke minst arbeidsgiver. Angelou, ikke noe angrep på deg altså. Jeg mener bare at det ikke er noe man har opplysningsplikt om. Det er bare den dårlige samvittigheten til oss kvinner som kommer løpende, og det er litt trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 19. januar 2010 #425 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg skjønte det Caro Og er helt enig med deg Er jo i samme "knipa" selv, burde absolutt ikke bli gravid i forhold til jobb nå, men det har jeg gitt en lang marsj i, og ikke har jeg dårlig samvittighet heller Og jeg ansetter heller 30-åringer enn middelaldrende jeg da, men det er vel erfaringen min at det funker bedre i den type jobber jeg ansetter i I tillegg til at gjennomsnittsalderen hos oss har svært godt av å bli senket litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #426 Del Skrevet 20. januar 2010 Men i utgangspunktet er det vel egentlig ikke lov å diskrimenere ved å ansette en mindre egnet person fordi han/hun ikke er i fruktbar alder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 20. januar 2010 #427 Del Skrevet 20. januar 2010 Nei, kvalifikasjoner går jo alltid først, men om man står med to likestilte, så velger man jo ikke en som er 30 og nygift... Sist gang valgte jeg en singel 27-åring, fremfor en 3-barnsmor på ca 35, for jeg kjente til fra før av at hun hadde mye fravær. Og takk for det, for hun ble gravid like etter og sykemeldt hele svangerskapet. Men hadde jeg ikke visst dette på forhånd, så hadde jeg sikkert ansatt henne, for hun sa selvsagt ikke noe om høyt fravær og planlagt graviditet på intervjuet, med all rett. Ettersom du ikke er gravid enda engang, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med å gå på intervjuet. Hva om dere skulle være så uheldige å ikke bli gravid på et halvt år igjen? Da har du kastet bort en kjempesjanse på "dersomatte-hvisomatte"... Jeg er i alle fall veldig glad for at vi ikke har latt være å bestille ferier og lignende mens vi har prøvd, for ellers hadde blitt laaaang tid uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 20. januar 2010 Forfatter #428 Del Skrevet 20. januar 2010 Ja, slik det ser ut nå så er det ikke akkurat noe graviditet på vei.. Negativ EL-test i dag også. Skjønner meg ikke helt på dette teite EL-greien. I forgårs var det ganske sterkt utslag på stripsen. I går tok jeg kun clear blue-test, og den var negativ. Tok ny strips i dag, og den var kjempesvak, så det ser egentlig mest ut som om EL ikke kommer denne måneden. Ingen EL-slim, magesmertene er borte, og kvisene er på plass. Dumme kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #429 Del Skrevet 21. januar 2010 Vel, det var vel ikke helt sant. Har fått EL-slim nå (i går kveld og i dag). Har ikke tatt EL-test i dag, men regner med at EL er rundt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caro Skrevet 21. januar 2010 #430 Del Skrevet 21. januar 2010 Vel, det var vel ikke helt sant. Har fått EL-slim nå (i går kveld og i dag). Har ikke tatt EL-test i dag, men regner med at EL er rundt nå. Hva i all verden gjør du her inne da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #431 Del Skrevet 21. januar 2010 Slapper av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. januar 2010 #432 Del Skrevet 21. januar 2010 Synes du skal gå til sengs, og bli der i et par dager jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 21. januar 2010 #433 Del Skrevet 21. januar 2010 Synes du skal gå til sengs, og bli der i et par dager jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #434 Del Skrevet 21. januar 2010 Haha. Dere damer altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. januar 2010 #435 Del Skrevet 21. januar 2010 Ikke noe å le av, jeg er DØDSALVORLIG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #436 Del Skrevet 21. januar 2010 Ja, jeg får ringe sjefen og si ifra at jeg blir hjemme fra jobb et par dager. Eller vent, mannen min er jo sjefen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 21. januar 2010 #437 Del Skrevet 21. januar 2010 Da ligger alt til rette for hjemme"kontor" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 21. januar 2010 #438 Del Skrevet 21. januar 2010 Da har han jo full forståelse for at du/dere må være litt hjemme nå :sjarmør: Og så kjekt når du blir gravid, så slipper du å bekymre deg for om sjefen finne det ut, eller å bli sykemeldt for evt kvalme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 22. januar 2010 Forfatter #439 Del Skrevet 22. januar 2010 Hehe, ja, det er jo greit å se det positive ved det hele også Men nå skal jeg på intervju på onsdag til uken igjen. Blir spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #440 Del Skrevet 27. januar 2010 Da trenger jeg ikke ta stilling til hva jeg skal gjøre med jobbsituajsonen. Var på intervju i dag og fant ut at det ikke er noe for meg. Litt skuffet, men mest lettet. Nå kan jeg bare bli gravid uten å ha dårlig samvittighet. I tillegg er det ikke noe problem å bestille ferie akkurat når jeg vil. Litt skuffet over at det ikke var som jeg hadde trodd, for jeg var jo ganske giret etter forrige samtale. Menmen. Nå krysser jeg fingrene for at jeg er gravid! Kjenner stikninger i magen og er veldig trøtt om dagen. Satser på at det er et tegn på at det er noe på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå