rubie Skrevet 14. september 2009 Forfatter #41 Del Skrevet 14. september 2009 Dag 3 med Pergo. Utslettet har spredt seg mot venstre hofte og ser ikke så fint ut. Men ellers har jeg det bedre enn på lenge Masse energi og ingen smerter. Har sett at Pergo står på dopinglisten. Så kanskje jeg er gjennomdopet i noen dager ?!? Håper utslettet gir seg snart. Iallefall før jeg skal hjem til mannen i morgen. Han blir så bekymret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 14. september 2009 #42 Del Skrevet 14. september 2009 Ojda, skummelt med utslett. Håper det går raskt over, hvis ikke burde du vel ta en tur til legen. Utslett står vel ikke på listen over kjente bivirkninger, gjør det? Håper også på bare én kur, for oss begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 14. september 2009 Forfatter #43 Del Skrevet 14. september 2009 Ojda, skummelt med utslett. Håper det går raskt over, hvis ikke burde du vel ta en tur til legen. Utslett står vel ikke på listen over kjente bivirkninger, gjør det? Håper også på bare én kur, for oss begge! Jo, jeg burde jo egentlig det. Men nå har jeg bare 2 dager igjen med kur. Frykter at legen sier at jeg bare skal avbryte kuren, og det har jeg lite lyst til nå... Håper også at en kur skal holde! De sier jo at den gir litt virkning inn i neste syklus også, hvis vi bommer på den første. Nå er det jo snart bare den kjekke delen som gjenstår God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 15. september 2009 #44 Del Skrevet 15. september 2009 Hei! Sniker innom her og leser om Pergo-bruken din. Jeg skal selv i gang med en kur neste uke, og er nysgjerrig på andres bivirkninger. Jeg blir med og håper på at det holder med én kur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 15. september 2009 #45 Del Skrevet 15. september 2009 Da satser vi på en bølge av positive tester fra begynnelsen av oktober og utover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. september 2009 #46 Del Skrevet 16. september 2009 Så kjedelig at du får bivirkningar av pergoen. Kryssar fingrane for at det klaffar for dåke denne gangen, slik at du slepper fleire pergokurar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 16. september 2009 Forfatter #47 Del Skrevet 16. september 2009 Hei! Sniker innom her og leser om Pergo-bruken din. Jeg skal selv i gang med en kur neste uke, og er nysgjerrig på andres bivirkninger. Jeg blir med og håper på at det holder med én kur! Hei. Så spennende. Håper jeg ikke har skremt deg helt Kuren har egentlig gått mye lettere enn forventet. Jeg har hatt litt utslett, men det har heldigvis begynt å avta nå. Ellers har jeg fått litt kviser. Humøret har overraskende nok vært bra hele tiden. Lykke til! Da satser vi på en bølge av positive tester fra begynnelsen av oktober og utover! Jeg er med! Husker du når legen sa at eggløsning kunne forventes? Jeg syns hun sa at vi måtte hver annen dag fra dag 12 eller 14 i syklus, men er ikke helt sikker. Da får vi vel helgardere oss Så kjedelig at du får bivirkningar av pergoen. Kryssar fingrane for at det klaffar for dåke denne gangen, slik at du slepper fleire pergokurar! Tusen takk Med det er lettere å tåle når en vet at det øker sjansene for å bli gravid ganske mye. Alt i alt er det en lettelse å ha endelig kommet et steg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 16. september 2009 Forfatter #48 Del Skrevet 16. september 2009 Siste Pergo-tabeletter tatt i dag I dag er siste kjøretime og oppkjøring i morgen. Så i dag er alt fokus på sikkerhetskontroll på MC, trafikkregler etc. Gruer meg litt, men gleder meg mest til å bli ferdig uansett hvordan det går. Deretter er alt fokus på etter Prego-kuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 16. september 2009 #49 Del Skrevet 16. september 2009 Husker du når legen sa at eggløsning kunne forventes? Jeg syns hun sa at vi måtte hver annen dag fra dag 12 eller 14 i syklus, men er ikke helt sikker. Da får vi vel helgardere oss Jeg fikk med en brosjyre, og der står det at EL skal komme mellom fem og ti dager etter at siste tablett er tatt, men etter som jeg har lest på forskjellige forum, varierer det veldig. Noen har ikke fått EL før 20 dager etter at siste tablett er tatt. Anbefaler EL-tester, for jeg synes ikke det er noen grunn til "pliktsex" hvis man ikke må. Kanskje vi er rare som prøver å skille mellom sex fordi vi har lyst og sex fordi vi skal lage barn, men etter to år som prøver må vi det for vår egen del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 16. september 2009 #50 Del Skrevet 16. september 2009 Lykke til med oppkjøring i morgon! Håpar det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. september 2009 #51 Del Skrevet 16. september 2009 Lykke til på oppkjøringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 16. september 2009 #52 Del Skrevet 16. september 2009 Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 16. september 2009 #53 Del Skrevet 16. september 2009 Masse lykke til med oppkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 17. september 2009 Forfatter #54 Del Skrevet 17. september 2009 Lykke til med oppkjøring i morgon! Håpar det går bra. Lykke til på oppkjøringen Lykke til i morgen! Masse lykke til med oppkjøring. Tusen takk, alle sammen Det hjalp nok, for jeg stod på oppkjøringen :danse: Fra i dag kan jeg kjøre så stor motorsykkel jeg bare vil på norske veier. Helt alene Det høres ut som galskap i mine ører. Det blir rart å kjøre den første turen uten kjørelærer bakpå nå i helgen. Jeg skal være forsiktig. Det ville jo være så vanskelig å lage Pergo-barn med to brukne bein... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 17. september 2009 #55 Del Skrevet 17. september 2009 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 17. september 2009 #56 Del Skrevet 17. september 2009 Tusen takk, alle sammen Det hjalp nok, for jeg stod på oppkjøringen :danse: Fra i dag kan jeg kjøre så stor motorsykkel jeg bare vil på norske veier. Helt alene Det høres ut som galskap i mine ører. Det blir rart å kjøre den første turen uten kjørelærer bakpå nå i helgen. Jeg skal være forsiktig. Det ville jo være så vanskelig å lage Pergo-barn med to brukne bein... *danner meg et bilde av rubie og mannen som prøver å lage barn med gips fra tåspiss til hals* Grattis med vel overstått oppkjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. september 2009 #57 Del Skrevet 17. september 2009 Med det er lettere å tåle når en vet at det øker sjansene for å bli gravid ganske mye. Alt i alt er det en lettelse å ha endelig kommet et steg videre. Pergo....har jo skjønt litt ka den skal hjelpe med, men kan eg spørre ka det egentlig er???er det hormoner?? Gratulerer forresten med MC lappen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 17. september 2009 #58 Del Skrevet 17. september 2009 Pergotime: Stimulerer produksjon av hypofysegonadotropiner, sannsynligvis ved å blokkere østrogenreseptorer i hypothalamus og hypofysen. Her er litt på engelsk, orker ikke oversette. Pergotime heter Clomid på engelsk, Clomiphene er virkestoffet. Clomiphene is structurally similar to estrogen and acts on the estrogen receptor. First approved by the FDA in 1967, it has recently been reclassified as a selective-estrogen-receptor-modulator (SERM). How does clomiphene work? The hormonal signals that cause the ovarian follicles to grow are released from the pituitary gland. These hormones are named Follicle Stimulating Hormone (FSH) and Leutinizing Hormone (LH) for their actions in the ovary. The pituitary receives its signals from the hypothalamus in the brain. Clomiphene blocks the estrogen receptor and "tricks" the brain into thinking there are low levels of estrogen. The pituitary responds by releasing more FSH and LH, thus stimulating follicular growth in the ovaries. Gratulerer med førerkort, rubie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rubie Skrevet 17. september 2009 Forfatter #59 Del Skrevet 17. september 2009 Tusen takk, jenter Så for meg gipsen jeg også Anamelona, men tror det er en dårlig ide Jeg kan prøve meg på oversettelsen: Pergotime lurer hjernen til å tro at det ikke er noe østrogen i kroppen. Da begynner hjernen å lage mye hormoner (FSH/LH) for at bl.a eggstokkene skal lage mer østrogen. Hormonene (FSH) gjør samtidig at et egg modner i eggstokkene. Østrogenet gjør livmora klar til å ta imot et befruktet egg. Når man slutter på Pergokuren etter 5 dager oppdager hjernen plutselig at det likevel er mye østrogen og slutter å lage hormoner (FSH/LH). Dette fører til eggløsning, hvis alt går som det skal. Helt enkelt forklart. Er egentlig litt mer innfløkt, men jeg tror det er "light"-versjonen sånn noenlunde rett. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 17. september 2009 #60 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Fra i dag kan jeg kjøre så stor motorsykkel jeg bare vil på norske veier. Helt alene Det høres ut som galskap i mine ører. Det blir rart å kjøre den første turen uten kjørelærer bakpå nå i helgen. Jeg skal være forsiktig. Det ville jo være så vanskelig å lage Pergo-barn med to brukne bein... Gratulerer Hadde akkurat den samme tanken når jeg satte meg bak rattet i bilen alene for første gang. Da jeg fikk beskjeden om at jeg hadde stått, fikk jeg og sa "du tuller nå, ikke sant?" Endret 17. september 2009 av pusilus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå