Gå til innhold

Rubie prøver videre...


rubie

Anbefalte innlegg

Bruker FF jeg også, synes det er veldig greit å slippe å tegne kurvene selv. Kan bare skrive ut bildet derfra og ta med til gynekologen, i tillegg til at FF kan man registere andre ting også, som hodepine, søvnmangel, EL-sekret osv osv.

Så får man jo opp en sånn "sannsynlighet for at man er gravid", men den stoler jeg ikke så mye på.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker FF jeg også, synes det er veldig greit å slippe å tegne kurvene selv. Kan bare skrive ut bildet derfra og ta med til gynekologen, i tillegg til at FF kan man registere andre ting også, som hodepine, søvnmangel, EL-sekret osv osv.

Så får man jo opp en sånn "sannsynlighet for at man er gravid", men den stoler jeg ikke så mye på.. :fnise:

Den sannsynligheten har jeg ikke sett. Hvor står det? Er det oppgitt i prosent eller hva?!? Snedig. :gjeiper:

Det der med EL-sekret syns jeg er litt vanskelig. Har aldri vært vant til å observere konsistens etc på utfloden, langt mindre beskrive det. Jeg har bare droppet det denne syklusen. Får se hva jeg klarer neste syklus. Syns jeg har vært flink som har husket å måle temperaturen til (nesten) samme tid hver dag. Tar en ting om gangen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er i luthealfasen, finner du dette litt nede på siden. Det med early pregnancy signs tror jeg den "kalkulerer" utifra tempene og om man fyller inn at man f.eks. er kvalm, har hodepine osv. Men man må være VIP-medlem da, men om du nettopp har meldt deg inn har du jo sånn trial på VIP-medlemsskap.

Endret av Noli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er i luthealfasen, finner du dette litt nede på siden. Det med early pregnancy signs tror jeg den "kalkulerer" utifra tempene og om man fyller inn at man f.eks. er kvalm, har hodepine osv. Men man må være VIP-medlem da, men om du nettopp har meldt deg inn har du jo sånn trial på VIP-medlemsskap.

Alt du vet. Imponert :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt å spotte og mens.smerter i magen. Er nok TR som er på vei. Og det på dag 27 i syklus!!! Jeg kan ikke huske sist gang jeg hadde en syklus på under 35 dager. Så da er det vel ikke så galt at det ikke er godt for noe. Hadde en fin temp.-kurve denne måneden med tydelig stigning dag 17 i syklus. Kanskje jeg nærmer meg en normal hormonfunksjon?!?

Er veldig i stuss om jeg skal begynne på Pergo neste syklus da, som gynecologen sa. Iallefall i stuss om jeg virkelig skal begynne rett på dobbel dose med 2 tabl daglig.... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullekropp. Ingenting virker som det skal. Begynte å spotte for 7 dager siden og har fortsatt med det. Små flekker med blodvæske/brun utflod hver dag, men ingen TR. Så da tenkte jeg jo at jeg kanskje var gravid. Tok test i dag, dag 33 i syklus og dag 16 DPO som selvfølgelig var negativ.... :frustrert:

Så: ingen TR og ingen graviditet. Altså: tullekropp.

Lurte jo på å begynne på Pergokur neste syklus også, men det må jeg jo bare droppe hvis jeg aldri skjønner når 1. dag av TR er.

I tillegg sa samboeren min i dag at "du har sikkert bare innbilt svangerskap". Festlig. Syns ikke det var litt morsomt en gang. Samboere skal gi STØTTE. Iallefall når man føler seg så premenstruell og trist.

:cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dag er når du blør skikkelig. Det kommer nok snart, skal du se! :klem: Men hvis du slutter å spotte kan du sikkert begynne på Pergo-kuren. Kan jo vær denne syklusen ikke har noen stor blødning, spesielt hvis den var mye kortere enn vanlig.

Hvorfor vil du ikke begynne på Pergo? Jeg ble overrasket over at jeg fikk dobbel kur jeg også, men er flink pike og gjør som gynekologen sier. Lurer på om dobbel kur gir større sjanse for tvillinger? Gynekologen hadde nemlig en helt vegg med bilder av tvillingbabyer og hilsner fra foreldrene deres. Kanskje han samler? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. dag er når du blør skikkelig. Det kommer nok snart, skal du se! :klem: Men hvis du slutter å spotte kan du sikkert begynne på Pergo-kuren. Kan jo vær denne syklusen ikke har noen stor blødning, spesielt hvis den var mye kortere enn vanlig.

Hvorfor vil du ikke begynne på Pergo? Jeg ble overrasket over at jeg fikk dobbel kur jeg også, men er flink pike og gjør som gynekologen sier. Lurer på om dobbel kur gir større sjanse for tvillinger? Gynekologen hadde nemlig en helt vegg med bilder av tvillingbabyer og hilsner fra foreldrene deres. Kanskje han samler? :fnise:

TR kom skikkelig i går kveld. Endelig :)

Tror nok jeg ombestemmer meg og gjør som gynekologen sier likevel. Er bare litt redd for overstimulering og bivirkninger. Skal ha oppkjøring på MC-lappen neste uke og hadde vært litt kjedelig hvis jeg var kjempedårlig... Dessuten leverte samboeren sædprøve i går. Vi håpte at vi kunne få svaret før jeg startet på kuren. Hvis han har veldig dårlige "svømmere" hjelper det jo ikke at jeg tar kur. Men det svaret kom først etter 2-3 uker.

Så begynner jeg jo å bli rimelig utålmodig også. Starter nok på kur i helgen og krysser fingrene for at bivirkningene blir tålelige :fy_fy:

Tvillinger hadde vært helt fint. Vil jo ha mer enn ett barn uansett. Samboeren er 35 år og syns han snart blir en gammel far, så han hadde nok vært kjempefornøyd hvis det kom 2 samtidig :fnise:

Krysser fingrene for 2 tvillingsvangerskap i kommende syklus - ikke sant, Noli?!?

:babysmokk: :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for 2 tvillingsvangerskap i kommende syklus - ikke sant, Noli?!?

:babysmokk: :babysmokk:

Ja! Jeg stemmer for tvillinger! Det hadde vært dritkult, det er jeg sikker på. :fnise:

Jeg merker ikke så mye til pergoen foreløpig, er veldig lettrørt, skikkelig trøtt og nå i dag har jeg noe som minner litt om menssmerter, bare at det er bak på sidene ved hoftene i stedet for forran i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny jobbehelg.

Hadde grusom kjøretime i går. Oppkjøring på tung MC på torsdag. Er ikke så optimistisk for øyeblikket. Prøver å tenke at det ikke er verdens undergang hvis jeg stryker, men syns jeg har holdt på lenge nok nå. Klarer ikke kjeglekjøring på bane. Er så redd for å velte sykkelen at jeg blir helt stiv i kroppen og ikke klarer å styre dit jeg vil. Kjedelig siden kjørelæreren sier jeg er mer enn god nok på veien. :sukk:

Begynner på Pergo i morgen. Gruer meg.

Jeg får si som Pusilus i all min negativitet:

En dag mindre til spire i magen :gravid:

Lenge til neste jobbehelg :gjeiper:

(Følte meg faktisk litt bedre nå... :jepp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får si som Pusilus i all min negativitet:

En dag mindre til spire i magen :gravid:

Åh, det var fint sagt, det skal jeg begynne å tenke også!

Lykke til med oppkjøringen, håper det går bra. Skjønner godt at det føles kjipt når du føler du har holdt på lenge, så krysser fingrene for at det går helt supert!

Og ikke gru deg til Pergo, er mange som ikke merker en ting. Dessuten blir det jo verdt det om vi (begge to) om ca 12 uker fra nå kan gå på tidlig UL og få bilder av to bankende hjerter! :fnise:

Endret av Noli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med oppkjøringen, håper det går bra.

Og ikke gru deg til Pergo, er mange som ikke merker en ting. Dessuten blir det jo verdt det om vi (begge to) om ca 12 uker fra nå kan gå på tidlig UL og få bilder av to bankende hjerter! :fnise:

Takk for det. Jeg prøver å ikke la meg stresse. Går det så går det. Og hvis ikke får jeg flere sjanser.

Da har jeg akkurat tatt mine 2 første Pergo-tabeletter. Skulle tro det var gift, slik som jeg har gruet meg. :sjenert:

Det bør være en lærdom for meg. Jeg som deler ut medisiner til andre daglig, og har hatt liten forståelse hvis de er skeptisk. Det skal jeg slutte med. Mer medfølelse heretter :troest:

2 bankende hjerter hadde vært fantastisk. Blir nok mer enn overlykkelig bare for ett, men det er jo lov å håpe... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også! Mannen er litt redd vi skal få to, eller tre. Da måtte vi kjøpt ny bil, flyttet og alt mulig styr. Prøver å berolige ham med at det er svært sjelden det skjer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker du tittet innom i prøverdagboka mi for litt over ett år siden! :)

Kan jeg få henge med videre her?? :sjenert:

Hei, så koselig. Selvfølgelig kan du henge litt her :jepp:

Hvordan går det med dere? Jeg ser du har fått ei lita jente - gratulerer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig. Selvfølgelig kan du henge litt her :jepp:

Hvordan går det med dere? Jeg ser du har fått ei lita jente - gratulerer! :klem:

Takk! :)

Joda, det går helt supert. Hun vokser til, har lagt av seg uvanene med å skrike døgnet rundt, og å ikke ville være andre plasser enn oppå oss. :roll: Sånn gikk de tre første mnd iallefall. Huff...

Nå er vi ukentlig på babysvømming, jenta sover 13 timer sammenhengende hver natt, og smiler dagen lang.

:strix:

Gleder meg til å følge deg gjennom et svangerskap. Satser på det ikke tar for lang tid.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi ukentlig på babysvømming, jenta sover 13 timer sammenhengende hver natt, og smiler dagen lang.

:strix:

Gleder meg til å følge deg gjennom et svangerskap. Satser på det ikke tar for lang tid. :klem:

Så herlig! Det høres fantastisk ut. Det er jo derfor alle vi prøvere er så utålmodig, fordi vil så gjerne vil ha en sånn liten tulle som du har. :klem:

Jeg håper virkelig at Pergo kan gjøre susen. Er på andre dagen med Pergo i dag. Er ikke helt begeistret og håper at jeg kan slippe unna med én kur. Føler meg helt "tom" i hodet. Dårlig konsentrasjon, noe som passer dårlig når en er på jobb. Dessuten har jeg fått et småprikket rødt utslett som sprer seg sakte fra underlivet og oppover magen. :sukk: Aner ikke hva det kan være. Evt en allergisk reaksjon, men jeg føler meg ikke dårlig så jeg håper jeg kan fortsette gjennom alle 5 dagene og bare bli ferdig med dette.

Mannen er hjemme og snekrer vedskjul. Han er bekymret og så søt: "Du har ikke lov å bli syk, vet du..." :rødme:

God søndag i solen alle sammen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...