Gå til innhold

Rubie prøver videre...


rubie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei alle sammen :klem:

Jeg er tilbake. Måtte ha en pause. Ble litt mye fokus på prøving og graviditet en stund. Dessuten kjenner jeg at jeg har gitt litt opp. Har nå prøvd i 2 år. Var jo gravid i første syklus med SA i uke 12, men det er så lenge siden nå at det nesten ikke teller lengre.

Jeg er nå på min 2. pergokur med 2 tabl i 5 dager. Jeg og mannen prøver å sikte oss inn på eggløsning, men vi har ikke store forhåpninger lenger. Jeg skjønner det jo ikke helt. Jeg har målt temperaturen nå hver dag gjennom 3,5 sykluser og alt ser normalt ut: stabile sykluser på 32-33 dager og temperaturstigning som indikerer eggløsning. Mannen har normale "svømmere" og vi har vært gravide før. Likevel har det gått 2 år uten ny graviditet. Er ikke det rart, så vet ikke jeg... :klø:

Nå har jeg sluttet å tenke på hvordan det vil være om 9 måneder hvis jeg er gravid nå. Kjenner det bare på meg at det ikke vil skje. Og hvis det ikke går denne syklusen gir jeg iallefall opp.

Jeg orker ikke tanken på IVF enda. Hvis det ikke går nå, skal jeg snakke med gynecologen over jul og høre om vi skal ta enda en pergokur. Mannen syns det er helt greit å vente litt med IVF. Da har vi bestemt oss for å prøve i et halvt år selv. Så skal vi ta fri fra jobben og reise rundt jorden i 3 måneder fra september neste år og prøve videre underveis. Hvis vi ikke er gravid når vi kommer hjem, skal vi nok tenke på IVF.

Det er planen vår og den gir meg litt trøst. :jepp: Det er godt å ha noe annet å glede seg til enn en baby som jeg ikke har tro på at kommer.

Det var en liten oppdatering siden sist. Nå skal vi ha eggløsning i helgen, så da reiser vi bort til Hemsedal på hotell. "Love-weekend" som kjæresten kaller det. :yvonne: Blir nok kos uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra Hemsedal. Flott helg med mye fint vintervær og bra skikjøring. Fikk to flotte langrennsturer og to ok dager i bakken. Koste oss ellers også, selv om det ikke var riktig tid... :rødme:

Temperaturen har steget. Det ser ut som om eggløsning var allerede på onsdag (dag 14), 2 dager før den vanligvis pleier å komme. Det er sikkert Pergoen som klusser det litt til. Heldigvis fulgte vi rådet til gynekologen og :humpe: minst annenhver dag fra dag 12 i syklusen. Så nå har vi gjort det vi kan. Testdag er 13. desember ifølge FF.

Skal egentlig til gynekolog på torsdag, men jeg tror jeg skal prøve å få det utsatt til over nyttår. Hadde vært greit å se hvordan Pergosyklus 2 har vært før jeg hadde ny time. Det tror jeg hun er enig i også.

God søndagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemsedal hørtes herlig ut!! :rødme:

Virkelig rart at dere har gått to år uten at det har blitt noen graviditet... :klø: Skjønner at det er frustrerende!!! Det høres veldig lurt ut å ta en pause og reise litt og få tankene over på noe annet før dere eventuelt går i gang med IVF. Skjønner godt at det er litt tungt å tenke på nå. Det aller beste hadde jo vært om det kunne kommet en liten stork med en fin julegave til dere nå i år.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så på IKM desember 09 at vi har IKM samtidig og mange PP'er bak oss, og måtte derfor inn å lese litt i dagboka di.

Har ikke lest alt, men fikk jo en grei oppdatering på denne siden.

Vi har også prøvd lenge. Siste P-sprøyten april 2007. Fikk TR igjen sommeren 2008. Hadde håp om graviditet før nyttår 2009, så før jeg ble 30... men det skjedde ikke, så nå går det bare sin gang. Vi er begge utredet og status "uforklarlig barnløs". Neste time på Ullevål er tidlig i januar... Lever i håpet om å kunne ringe å avbestille den, men det nærmer seg jo nå så ser ikke slik ut.

Høres herlig ut med ski/kjærlighets weekend!

Lykke til med videre prøving. Titter innom igjen for å følge deg videre på ferden mot en liten spire :)

Endret av Phobaeticus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste hadde jo vært om det kunne kommet en liten stork med en fin julegave til dere nå i år.. :sjenert:

Hei. En julegave ville vært fantastisk!

Krysser fingrene for at du får en like fin gave,da. :jepp:

Hei! Så på IKM desember 09 at vi har IKM samtidig og mange PP'er bak oss, og måtte derfor inn å lese litt i dagboka di.

Lykke til med videre prøving. Titter innom igjen for å følge deg videre på ferden mot en liten spire :)

Hei. Så hyggelig at du la igjen en hilsen :hug:

Jeg har ikke vært så flink å skrive her i det siste. Når jeg stikker innom KG er det så mange jeg må følge med på, at jeg ikke rekker å skrive på min egen tråd. :sjenert:

Nå har jeg kommet til 11 DPO. Temperaturen er fremdeles høy: http://www.fertilityfriend.com/home/299ed0 men det har den jo vært så lenge alle de foregående syklusene også. Jeg får jo håpe noen dager til.

Akkurat nå er jeg alene hjemme. Samboeren skulle komme hjem i dag, men pga stengte fjelloverganger dro han til Oslo i stedet. :kjefte:

Savner ham... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen holder seg fremdeles høy på DPO 15, men jeg tør ikke håpe ordentlig enda. Fertilityfriend sier at jeg ikke skal teste før dag 18 (søndag) og det har jeg bestemt meg for å holde.

Kjenner at jeg nok ikke klarer å unngå den store skuffelsen når TR kommer denne gangen heller. :sjenert:

Ellers er jeg snart ferdig med julegavene. Mangler en svigerinne og noen gudbarn, men det er bare kos... :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen holder seg fremdeles høy på DPO 15, men jeg tør ikke håpe ordentlig enda. Fertilityfriend sier at jeg ikke skal teste før dag 18 (søndag) og det har jeg bestemt meg for å holde.

Kjenner at jeg nok ikke klarer å unngå den store skuffelsen når TR kommer denne gangen heller. :sjenert:

Ellers er jeg snart ferdig med julegavene. Mangler en svigerinne og noen gudbarn, men det er bare kos... :nisse:

Litt spenning er det jo her da!! :tommelopp: for deg!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spenning er det jo her da!! :tommelopp: for deg!! :nigo:

Takk :hug:

Ja, i dag steg temperaturen ytterligere på DPO 16. Det er jo iallefall ikke et dårlig tegn. Ingen tegn til TR enda... Eneste aber er at jeg er litt forkjølet i dag. Lurte på om det kunne være litt feber som lurer meg?!?

Jeg kjenner at jeg begynner å få litt forhåpninger som sikkert knuses til bakken hvert øyeblikk.

Det er jo for godt til å være sant, i så fall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennande tider! :) Kryssar fingrane for at det er din tur til å bli gravid no. :klemmer:

Tusen takk! :hug:

Hyggelig med alle som heier fra sidelinjen.

Nå er jeg like spent hver morgen. Våkner klokken 0400, 0500, 0530 og kl 0614 før vekkeklokken skal ringe kl 0615 for å måle temperaturen. Nesten LITT for nrevepirrende. :eeeh:

Skal teste på søndag hvis ingen TR da.

To be continued... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny temperaturmåling i dag kl 0620: Temperaturskjemaet mitt :)

DPO 17 i dag. I de siste 4 sykluser har TR aldri startet senere enn dag 17. Det betyr vel at IKM er i dag (?).

Mannen er på todøgnsvakt og kommer hjem i morgen formiddag. Hadde vært fantastisk å kunne vise frem en positiv test da. Det er jo snart 2 år siden sist jeg ble gravid og 21 mnd siden SA. Ventetiden har vært laaaang. :lete:

Håper så inderlig at dette kan være slutten på ventingen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I ettermiddag og i kveld har det kommet litt brun utflod. Det var vel for godt til å være sant. :tristbla:

Det er sikkert pergokuren som har gjort at lutealfasen har blitt unormal lang.

Jaja. Vi får prøve igjen (og igjen og igjen og igjen og igjen....)

Har dessuten blitt veldig forkjølet: tett i nesen, hodepine og feberfølelse. Sitter her og syns litt synd på meg selv. Ingen spire og på toppen av det syk. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kom TR alikavel eller? Så kjeldelig...

Ikke noe spire på meg heller denne PP'n og nå er det bare en PP igjen før vi skal inn til Ullevål igjen... Føler det litt som "siste sjanse" liksom...

God bedring - håper du ikke blir syk til jul! Hiv innpå masse C-vitamin så kanskje du får stoppa forkjølelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...