Gå til innhold

Invialign tannregulering

Anbefalte innlegg

Gjest eivind
Skrevet

Søkte om invisalign på nettet o fant denne tråden. Jeg er mann, og dette er vel kvinneguiden, men men.

Har mellomrom mellom fortennene på 3-4 mm, og ved å ha sett på bilder av meg selv når jeg var 18-20 (38 nå) synes jeg mellomrommet har blitt større. Er vel pga at tennene flytter seg hele livet. Lurer på om invisalign kan fikse dette, og om det er mulig å kun ta overkjevene der problemet er?

Har også ringt litt rundt for å få info fra flere tannleger, og åpenbart varierer prisene en del. Har gått i tankene om å gjøre dette i par-tre år nå, men vet ikke helt.

Skrevet

Søkte om invisalign på nettet o fant denne tråden. Jeg er mann, og dette er vel kvinneguiden, men men.

Har mellomrom mellom fortennene på 3-4 mm, og ved å ha sett på bilder av meg selv når jeg var 18-20 (38 nå) synes jeg mellomrommet har blitt større. Er vel pga at tennene flytter seg hele livet. Lurer på om invisalign kan fikse dette, og om det er mulig å kun ta overkjevene der problemet er?

Har også ringt litt rundt for å få info fra flere tannleger, og åpenbart varierer prisene en del. Har gått i tankene om å gjøre dette i par-tre år nå, men vet ikke helt.

Om du kan få invisalign eller ikke kan bare tannlegen svare på. Men utifra videoer jeg har sett på youtube så ser det ut som invisalign kan fikse nærmest alt bortsett fra store under-og overbitt.

Hvor i landet bor du? Bor du på østlandet så anbefaler jeg Tannverket i Vestby. Tror han er ganske billig i forhold til de fleste andre her i landet. 35.000 kr for full behandling.

Hvis du bare trenger 14 skinner eller mindre så betaler man 25.000.

Jeg spurte også om det kun gikk an å få skinner i overkjeven siden jeg hadde størst problemer der men han sa at de tok som regel både underkjeven og overkjeven fordi bittet skal passe sammen. Også ble prisen akkurat det samme uansett.

Skrevet (endret)

Om du kan få invisalign eller ikke kan bare tannlegen svare på. Men utifra videoer jeg har sett på youtube så ser det ut som invisalign kan fikse nærmest alt bortsett fra store under-og overbitt.

Hvor i landet bor du? Bor du på østlandet så anbefaler jeg Tannverket i Vestby. Tror han er ganske billig i forhold til de fleste andre her i landet. 35.000 kr for full behandling.

Hvis du bare trenger 14 skinner eller mindre så betaler man 25.000.

Jeg spurte også om det kun gikk an å få skinner i overkjeven siden jeg hadde størst problemer der men han sa at de tok som regel både underkjeven og overkjeven fordi bittet skal passe sammen. Også ble prisen akkurat det samme uansett.

Jeg betaler 20 000,- for 30 skinner i overkjeven.

Endret av fink
Skrevet

Ååå- nå ble jeg skikkelig glad. Har vært å surfet litt på invislign og forstod det sånn at dette var noe som ikke fantes i Norge enda!! Men det gjør det altså:D:D Noen som vet om de har det i Bergen eller må man helt til Oslo?? Og kan man ta avbetaling eller må man betale alt med engang??? Gud eg håper på svar!!! Takk på forhånd:)

Skrevet

På invisalign.no kan du finne tannleger som driver med det :)

Skrevet

Skinne 20/30 :)

Hvordan går det med dere andre? :)

Skrevet

Nå har jeg nettopp bestilt time for konsultasjon. Håper inderlig tannlegen sier at jeg er en finfin kandidat for dette.

I en alder av 26 er jeg skeptisk til å ha synlig regulering for å si det sånn...

Gleder meg til å glise stort :biggrin:

Gjest eivind
Skrevet

Som det spørres lengre opp her, hvordan er det med betalingen av dette? Betaler man alt med en gang eller kommer regningene litt oppddelt underveis?

Gjest Reggis
Skrevet

Jeg betalte ca halvparten i starten og resten betalte jeg ned med månedlig nedbetaling

Skrevet

Det er vel litt forskjellig fra sted til sted. jeg kunne velge om jeg ville betale alt med en gang, eller dele det opp og betale litt hver måned, eller man kunne lage en låneavtale med cresco.

Skrevet

Jeg betaler 20 000,- i fire avdrag, altså 5000,- fire ganger i løpet av behandlingen.

Gjest Tooth
Skrevet

Må først bare unnskylde for at jeg kalte deg KaffeLatte, KatteLatte! Hjernen henger ikke alltid med!

For dere som vurderer Invisalign, vil jeg bare si at jeg er superfornøyd så langt. Er halvveis nede nå, og ser utrolig store forandringer. Selv om de største endringene oppe til nå har vært å flytte på jekslene, ser jeg også her stor forandring. Utrolig artig! Er jo ikke ferdig med behandlingen enda (så jeg vet foreløpig ingenting om sluttresultatet), men jeg er så glad for at jeg ikke valgte vanlig regulering. Dyrere, tar lenger tid og er (i følge mine venner) utrolig smertefullt ved stramming. I tillegg må en som regel gå langt over tiden fordi de ikke kan forutsi hvordan tennene vil flytte seg.

Digger Invisalign!

Skrevet

Da var jeg og tok avstøpning i går. Gleder meg til å komme tilbake og se hvordan det skal bli! :biggrin:

Tannlegen mener jeg må ha både opp og nede med en behandlingstid på ca et år. Blir litt kjipt å gå glipp av en del av utepilsen i sommer, men jeg angrer nok garantert ikke når jeg er ferdig!

Skrevet

Tooth; jeg er ikke fornærma ;) Gratulerer med halvveis, tida flyr!

Blir spennende å følge deg også, Nattsvermer! Det blir sikkert noen utepils på deg i sommer likevel... Du kan jo skylle tennene og skinnene innimellom, også pusse tennene når du er ferdig. Tannlegen sier sikkert at det ikke er lov, men jeg har nå gjort det flere ganger og det har gått fint :) Dessuten er vel ikke øl så skadelig for tennene som f.eks. brus?

Dere som nylig har begynt med Invisalign, kjente dere til dette fra før, eller var det denne tråden som gjorde dere oppmerksomme på denne type behandling?

Skrevet

Jeg fant denne linken

Her står det jo faktisk at øl gjør tennene hardere, så da velger jeg å tro på den :gjeiper:

Jeg kommer sikkert til å prøve trikset ditt, KatteLatte. Du har ikke fått noen misfarge på skinnene pga dette?

Hun som tok avtrykkene mine sa at hun pleier å si til pasientene at de kan ha skinnene ute lengre noen ganger, men at de da skal telle timer og da bruke samme skinner det antall timer før de bytter skinne. Har dere vært veldig nøye på dette?

Jeg fant denne tråden etter at jeg egentlig hadde bestemt meg for Invisalign. Men det er utrolig nyttig å lese om andres erfaringer! :)

Skrevet

Jeg har aldri fått noen misfarging på skinnene, nei. Jeg har også drukket rødvin med dem i, det har heller ikke satt spor. Har vært nøye med å pusse dem etterpå da. Det med rødvin anbefales vel kanskje ikke. Det legger seg jo litt væske i skinnene når du drikker, og med en så mørk drikk som rødvin så ser det litt rart ut.

Jeg har ikke vært kjempenøye med å ha skinnene i en time eller to ekstra pga. sånt, men noen ganger har jeg ventet med å bytte skinner til kvelden i stedet for om morgenen f.eks. om jeg føler at det har vært litt mye ute.

Gjest Tooth
Skrevet

Må si meg litt enig med Nattsvermer. Jeg hadde vel egentlig bestemt meg før jeg fant denne tråden, men jeg må si dere gjorde meg beroligget!

Jeg har også vært på fest noen ganger og hatt skinnene i. Har pusset før vi har dratt på byen (eller glemt det noen ganger), og jeg tror det har gått fint.

Noe som dog har vært litt dumt, er rødvinsmisfarging av klossene. De ble skikkelig gule en gang, men tannlegen kunne heldigvis fikse de litt. Så lange rødvinskvelder blir det ikke før jeg er ferdig, dessverre.

Takk for det, KatteLatte! Det går unna, og det funker. Hurra! Synes ikke pussingen er noe problem heller, det er en rutine. Lurer på hvordan jeg vil bli når jeg er ferdig. Pusser du fortsatt like mye, KatteLatte? :)

Skrevet

Pusser du fortsatt like mye, KatteLatte? :)

Nei, heldigvis ikke, nå som jeg er ferdig er jeg tilbake til å pusse to ganger om dagen. Bruker Listerine munnskyllevann innimellom pga. strengene på baksiden av tennene og retaineren jeg sover med om natta. Har veeeldig dårlig morgenånde, virker som bakteriene gror godt i den :(

Misfarging på klossene fikk jeg også, men fant ut at om jeg tok en tannpirker av tre og gnei litt på dem så ble det borte. Tannpirkeren er jo såpass myk at jeg tror det er greit. De tok i hvert fall ingen skade av det.

Skrevet

Jeg har siden jeg fikk mine første tenner alltid hatt veldig god plass mellom tennene mine, og tannlegene har alltid sagt at de vil vokse veldig fint. Etter hvert som både 2 og 3 visdomstenner har dukket opp har også tennene mine "gått mer sammen" og nå har jeg ikke noe mellomrom mellom tennene utenom ETT. Det som plager meg er at dette ser ganske rart ut. Føler at munnen min ser litt skjev ut, selv om det kanskje gir meg et lite særpreg. Fortennene mine er rette og inntil hverandre, det er også tannen ved siden av på den ene siden. På den andre derimot, er det et ganske stort mellomrom, og tannen ved siden av fortannen står også litt skjevt.

Det jeg lurer på er om regulering bak tennene ville ha hjulpet meg med å få alle tennene mine rette og inntil hverandre? Evt. noen som har noen prisanslag/erfaring?

Prøver å legge ved et bilde.. men har ikke så mye peiling på denne siden her.

DSC_0051.jpg?t=1301091639

Gjest Tooth
Skrevet

Jeg har siden jeg fikk mine første tenner alltid hatt veldig god plass mellom tennene mine, og tannlegene har alltid sagt at de vil vokse veldig fint. Etter hvert som både 2 og 3 visdomstenner har dukket opp har også tennene mine "gått mer sammen" og nå har jeg ikke noe mellomrom mellom tennene utenom ETT. Det som plager meg er at dette ser ganske rart ut. Føler at munnen min ser litt skjev ut, selv om det kanskje gir meg et lite særpreg. Fortennene mine er rette og inntil hverandre, det er også tannen ved siden av på den ene siden. På den andre derimot, er det et ganske stort mellomrom, og tannen ved siden av fortannen står også litt skjevt.

Det jeg lurer på er om regulering bak tennene ville ha hjulpet meg med å få alle tennene mine rette og inntil hverandre? Evt. noen som har noen prisanslag/erfaring?

Prøver å legge ved et bilde.. men har ikke så mye peiling på denne siden her.

DSC_0051.jpg?t=1301091639

Jeg kan ikke si noe ut ifra et faglig perspektiv. Men når det gjelder hva jeg har lest og hørt, ville jeg ikke gått for streng bakpå. Det er sykt mye dyrere enn Invisalign, tar lenger tid, og gjør vondere (visstnok). Tannlegen min har også sagt at Invisalign er helt utrolig bra på å tette mellomrom. (Noe jeg selv har merket også). Mitt tips!

Prisen avhenger av hvor mange skinner du trenger, og om du vil/må rette på tennene foran bare, eller alle. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...