Gå til innhold

Invialign tannregulering


KatteLatte

Anbefalte innlegg

Er så misfornøyd med tennene mine for tida, og vil fikse de. Driter i om det koster mye penger, det er det verdt. Er jo ikke særlig gøy å være misfornøyd med hvordan man ser ut når man smiler.

Jeg hadde regulering pga overbitt da jeg var 12 år, men hadde den bare på i et halvt år. Tennene mine er rette, men har fortsatt litt overbitt. Så skjønner ikke hvorfor jeg hadde den på så kort. Jeg blir så irritert når jeg tenker på det, hvorfor kunne ikke kjeveortopeden bare gjøre en god jobb da. Tannlegen trakk også noen tenner som jeg tror jeg skulle hatt, men det var vel ikke plass til de. Det vises så få tenner når jeg smiler, man kan bare se 6 tenner. Så jeg har ikke noe fint smil :( Har sånn V-form i stedet for U-form på tennene, tror jeg.

Noen som har lignende tenner som meg og har hatt invisalign eller regulering?

Hvis jeg ikke kan ha invisalign skal jeg vurdere å ha vanlig regulering tror jeg.. Selv om det ser teit ut på en som er 22 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke kan ha invisalign skal jeg vurdere å ha vanlig regulering tror jeg.. Selv om det ser teit ut på en som er 22 år.

Skjønner hva du mener, jeg er 24 og vurderer regulering pga overlappende fortenner og litt overbitt. Skulle bare ønske at det var billigere, spesielt med invisalign eller regulering bak tennene slik at det ikke synes.

Samtidig hadde jeg ikke tenkt så mye over det om jeg møtte andre på min alder med reggis, spesielt ikke jenter av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, jeg er 24 og vurderer regulering pga overlappende fortenner og litt overbitt. Skulle bare ønske at det var billigere, spesielt med invisalign eller regulering bak tennene slik at det ikke synes.

Samtidig hadde jeg ikke tenkt så mye over det om jeg møtte andre på min alder med reggis, spesielt ikke jenter av en eller annen grunn.

Ja, men hvis det tar bare f.eks. ett år med reguleringen på, så er det jo verdt det. :) heller det enn å være misfornøyd med tennene et helt liv. Tror de fleste ikke tenker så mye over det.

Etter å ha lest denne tråden så virker det som at den eneste fordelen med invisalign fremfor vanlig regulering er at det er mindre synlig enn vanlig regulering. Så jeg tror jeg vil gå for vanlig regulering egentlig, hvis det er en god del billigere og jeg kan få den typen/fargen som er minst mulig synlig. Men det finnes jo andre typer reguleringer og.

Jeg må komme meg til en kjeveortoped snart og finne ut av ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Tooth

Hei

Tenkte bare å gi noen svar ut ifra informasjon jeg har fått av tannelgen min i tillegg til erfaringer. :-)

Når det gjelder overbitt, tror jeg Invisalign kan rette dette opp. Dog tror jeg dette gjelder om overbittet ikke er så altfor stort..

For dere som vurderer det strengregulering eller Invisalign, her er mine erfaringsbaserte fordeler og ulemper:

- Fordelene er at det jo synes mindre, men dette kommer an på hvor mange klosser dere må få limt på tennene og størrelsen på disse. En annen ting er at invisalign er "smertefritt". Jeg har flere venninner som fikk sår i leppene fra klossene som hører til vanlig regulering da denne synes å kunne irritere. I tillegg justerer Invisalign svært lite per skinne, sammenlignet med vanlig regulering der det strammes til mye ved hvert besøk. Dette har jeg hørt gjør vondt. (Invisalign har til tider gitt meg sårhet i tennene de første par dagene på ny skinne, men dette er nesten bare "kosesmerte". Det skjer noe liksom..) Med Invisalign får man ofte limt på nevnte klosser som skal hjelpe roteringen, men man unngår å få det på alle tennene slik som ved vanlig regulering. Dersom tannlegen er dyktig og man er strukturert, synes Invisalign å bruke en god del kortere tid enn vanlig regulering.

- Ulempene er at måltider må planlegges, og at skinnene må være på plass stort sett hele døgnet. Dette gir mindre frihet, men på en annen side hindrer dette for min del småspising.. ;) Dessuten kan vanlig regulering justeres underveis, noe Invisalign ikke kan. Derfor må man vente til man er ferdg med skinnene, for så å (høyst sannsynlig) få refinementskinner for å finjustere. Dette kan drøye tiden noe, og tiden mellom siste skinne og før man får nye skinner er kjip!

Når dere snakker om pris, så fikk jeg opplyst at vanlig regulering faktisk er mye dyrere enn Invisalign, men dette varierer kanskje?

Og nei, man får dessverre ikke dekket en eneste krone til Invisalign. Iallfall ikke i normale tilfeller.

Jeg er på runde to av refinement, men det er fordi jeg kanskje er litt pirkete. Men jeg er veldig fornøyd likevel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sørg for å gå til en tannlege som er opptatt av invisalign og har mye erfaring med det.

Jeg endte opp med tusenvis av kroner i dass fordi tannlegen ikke fulgte opplegget skikkelig. - Og ja, han var såkalt "invisalignautorisert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk til Colosseumklinikken på Grünerløkka i Oslo, var veldig fornøyd med tannlegen der (Anita heter hun). Så om noen bor i nærheten av Oslo og vurderer invisalign er dette en tannlege jeg tror det vil være trygt å velge. Var ganske dyrt da, noe dyrere enn andre priser jeg har lest i denne tråden, men heller det enn å få en tannlege som ikke kan jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Noen som har erfaringer med tannleger i Bergen som gjør dette?

Anonym poster: 70522c114668a8fd2d39f10c546e9eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Hvorfor fjernet du innlegget ditt Crash?

Anonym poster: 70522c114668a8fd2d39f10c546e9eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også å begynne med Invisalign. Er det virkelig kun en tannlege som driver med det i Trondheim? Noen som har gjennomført dette i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette i Trondheim.

Vet ikke hvilken "ene" tannlege du tenker på, men hvis det er samme som min: STYR UNNA!

Jeg var den som skrev over om tusenvis av kroner i dass fordi tannlegen ikke fulgte opplegget.

Anonym poster: c0dfab0217cbcf9e3e59c0e80d58590f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrine Kaasa

Jeg regulerte tennene mine med Invisalign og ble ferdig for ca 8 mnd siden. Veldig godt fornøyd med behandlingen og resultatet. BehandlingsTid ca 11 mnd. Gikk til erfaren tannlege og tannpleier på Lysaker - Fornebu Tannlegesenter.Tror de har behandlet flest pas i Norge. Ring dit hvis du i tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener en dame ved Colluseumklinikken som den ene i Trondheim. Jeg vet ikke navnet på henne, men hun er visstnok i fødselspermisjon nå. Var det hun som ødela? Hva måtte du betale? Jeg var hos en annen kjeveortoped som sa at jeg var en aktuell kandidat for regulering bak tennene. Men det ville koste 80 000kr. Litt dyrt ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si takk for at dere svarer:) Det er kjempebra å få høre om andres erfaringer! Det blir vel vanskelig å gjennomføre behandlingen i en annen by, feks Oslo. Da må man jo belage seg på mange reiser i tillegg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandlingen jeg sikter til i Trondheim er en mannlig kjeveortoped litt oppi åra.

- Så da er det nok ikke samme menneske :)

Anonym poster: c0dfab0217cbcf9e3e59c0e80d58590f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg regulerte tennene mine med Invisalign og ble ferdig for ca 8 mnd siden. Veldig godt fornøyd med behandlingen og resultatet. BehandlingsTid ca 11 mnd. Gikk til erfaren tannlege og tannpleier på Lysaker - Fornebu Tannlegesenter.Tror de har behandlet flest pas i Norge. Ring dit hvis du i tvil

Hvor mye betalte du? Om jeg får spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrine

Mener å huske at behandlingen totalt kom på et sted ca 45.000,- Behandlingstid ca 12-13 mnd. Tenne var veldig skjeve og hadde tidligere fått beskjed om nesten 2 år med vanlig regulering utenpå tennene. Veldig godt fornøyd med resultatet😀👍😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bruk aldri Martin Stage I Rogaland hvis noen av dere skal ha tannregulering. Han er dårlig tannlege. Jeg har hatt tannregulering I 4 år. Han fikk betalt hele den tiden jeg gikk med regulering. Tennene mine har blitt dårligere enn det de var før. Han er ute bare etter å tjene penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd Sandviken tannlegesenter?

Anonym poster: 70522c114668a8fd2d39f10c546e9eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...