Bentix Skrevet 10. desember 2010 #341 Skrevet 10. desember 2010 Men passer skinnene likevel når du skifter til en ny? Tannlegen min sa at den nye skinna mi satt jo som den skulle, så da burde jeg være etter skjema... Men kan de passe selv om ikke alt har flyttet seg som det skal? Beklager veldig seint svar skinnene har passet til nå ja, har ikke kjent noe liksom...men det er så langt bak, at det har vært vanskelig å se om skinnene har passet helt over klossen. hun tok nå bort den klossen da, siden den ikke har noen funksjon og det var vanskelig å få på den nyeste skinnene. tror kanskje den flytta seg en del denne gangen da, for den har vært veldig øm nå! satser på at det ordner seg det er ikke mye den ikke har flytet seg altså. tannlegen skal se på det neste gang, så da får jeg vel vite mer om hva som har skjedd og om hva som skal gjøres/ikke gjøres...
Gjest Tooth Skrevet 14. desember 2010 #342 Skrevet 14. desember 2010 Hei! Ville bare skrive at dette forumet har vært til god hjelp. :-) Begynte min behandling for to dager siden, og jeg gleder meg så sinnsykt til å se resultater. Håper jeg unngår refinement. ;-)
fink Skrevet 15. desember 2010 #343 Skrevet 15. desember 2010 Hei! Ville bare skrive at dette forumet har vært til god hjelp. :-) Begynte min behandling for to dager siden, og jeg gleder meg så sinnsykt til å se resultater. Håper jeg unngår refinement. ;-) Gratulerer, og velkommen til tråden
Gjest Tooth Skrevet 15. desember 2010 #344 Skrevet 15. desember 2010 Takk for det! Er så gira. Helt utrolig hvor fort jeg har blitt vant til skinnene. Det tok vel et par timer bare. Ikke er de vanskelig å ta av heller. Jippi! :-D
KatteLatte Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #345 Skrevet 17. desember 2010 Takk for det! Er så gira. Helt utrolig hvor fort jeg har blitt vant til skinnene. Det tok vel et par timer bare. Ikke er de vanskelig å ta av heller. Jippi! :-D Det er gøy å høre! Velkommen i gjengen Jeg starta på 31/31 i går! Har time 5. januar for å ta avtrykk til streng, så da går det vel et par uker ut i januar før jeg før tatt av klossene og kan slutte med skinna. Det skal bli så utrolig godt! Er litt usikker på om jeg er 100% fornøyd med resultatet, synes det er litt rotasjon igjen på to tenner. De jeg har spurt (samboeren og to venninner) sier de synes det er helt perfekt nå, så det kan jo bare være meg som er veldig opphengt i tenner da. Skal høre hva tannlegen sier når jeg kommer dit igjen.
Gjest Tooth Skrevet 17. desember 2010 #346 Skrevet 17. desember 2010 Å, gratulerer! Så herlig å nesten være ferdig. :-) Du har brukt de i et år ca? Er det stor forandring fra clinchecken eller? Vet at jeg blir veldig skuffet om resultatet ikke blir (nesten) akkurat slik som CC viser. Det er jo sluttbildet som er motivasjonen. :-D Har du brukt skinnene anbefalt tid hver dag eller? Jeg har 21 skinner oppe og 12 nede, og har snart brukt de en uke. Hipp hurra! Selv om det akkurat i dag skulle vært deilig å bare "fråtse" i god mat hele kvelden, så går det seg til. Litt merkelig at de allerede er en del av meg. Nesten rart å ikke ha de i. Vet om det er så mange som er her inne for tiden, men kunne dere nevnt to ord om resultatet er som clincheken viser? :-) Og har dere noen tips til hva man kan gjøre når det gjelder mat og drikke? Har allerde drukket gjennom sugerør. Og så skyller jeg munnen med vann. Satser på at det går greit så lenge jeg skal pusse tenner ikke mange timene etterpå uansett. :-)
KatteLatte Skrevet 17. desember 2010 Forfatter #347 Skrevet 17. desember 2010 Jeg har ikke sett videoen siden før jeg begynte med skinnene, så det er jeg litt usikker på. I tillegg synes jeg det er litt vanskelig å se helt hvordan de blir pga. klossene. De stikker jo ut, og da ser det jo litt rart ut. Jeg vet nok ikke om jeg er helt fornøyd før jeg har fått av klossene. Men det ser bra ut nå, altså. Det er kanskje noe med at forandringen skjer så gradvis at man ikke tenker over hvor bra det egentlig har blitt. Regner med at det ikke er så langt unna det videoen viser. Jeg har brukt mine siden oktober i fjor. Ligger tre uker på etterskudd, måtte ta en ekstra uke etter jul i fjor pga. mye mat og liten tid til å ha skinnene inne , og to ekstra uker i vårer da den nye skinna ikke ville passe helt, så jeg måtte bruke den gamle i to uker til. Det med å ikke kunne spise akkurat når man vil er det kjedelige med Invisalign. Nå sitter jeg her med en kopp te og sjokolade, men har det i bakhodet at nå MÅ jeg snart gå og pusse tennene... Når det gjelder hva du bør gjøre i forhold til mat og drikke så er rådet mitt å pusse tennene etter hver gang så langt det lar seg gjøre. Da unngår du dårlig ånde og hull i tennene. Kan du ikke det, skyll godt (både munn og skinner) og puss så snart du har anledning. Men vær forsiktig med pussinga så du ikke ødelegger tenner og tannkjøtt (les mine tidligere innlegg).
Gjest Tooth Skrevet 21. desember 2010 #348 Skrevet 21. desember 2010 Jeg har ikke sett videoen siden før jeg begynte med skinnene, så det er jeg litt usikker på. I tillegg synes jeg det er litt vanskelig å se helt hvordan de blir pga. klossene. De stikker jo ut, og da ser det jo litt rart ut. Jeg vet nok ikke om jeg er helt fornøyd før jeg har fått av klossene. Men det ser bra ut nå, altså. Det er kanskje noe med at forandringen skjer så gradvis at man ikke tenker over hvor bra det egentlig har blitt. Regner med at det ikke er så langt unna det videoen viser. Jeg har brukt mine siden oktober i fjor. Ligger tre uker på etterskudd, måtte ta en ekstra uke etter jul i fjor pga. mye mat og liten tid til å ha skinnene inne , og to ekstra uker i vårer da den nye skinna ikke ville passe helt, så jeg måtte bruke den gamle i to uker til. Det med å ikke kunne spise akkurat når man vil er det kjedelige med Invisalign. Nå sitter jeg her med en kopp te og sjokolade, men har det i bakhodet at nå MÅ jeg snart gå og pusse tennene... Når det gjelder hva du bør gjøre i forhold til mat og drikke så er rådet mitt å pusse tennene etter hver gang så langt det lar seg gjøre. Da unngår du dårlig ånde og hull i tennene. Kan du ikke det, skyll godt (både munn og skinner) og puss så snart du har anledning. Men vær forsiktig med pussinga så du ikke ødelegger tenner og tannkjøtt (les mine tidligere innlegg). Takk for god hjelp. :-) Merker at den første skinnen allerede sitter løsere nå, så det er nok et godt tegn! Føler at den blir bøyd hver gang jeg vipper den over klossene i underkjeven, men de tåler litt håper jeg. Man må jo nesten ta i med 7 klosser! Men er det bare å bytte når det har gått 14 dager, eller må jeg liksom telle timer jeg har gått uten og så legge de til? Merker jo som sagt at de sitter løsere, men de vil ikke sitte "løst" på grunn av klossene.. Vanskelig å vite :\ Vil ikke bytte når det ikke er riktig tidspunkt. Vil ikke få råtne tenner!
KatteLatte Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #349 Skrevet 21. desember 2010 Takk for god hjelp. :-) Merker at den første skinnen allerede sitter løsere nå, så det er nok et godt tegn! Føler at den blir bøyd hver gang jeg vipper den over klossene i underkjeven, men de tåler litt håper jeg. Man må jo nesten ta i med 7 klosser! Men er det bare å bytte når det har gått 14 dager, eller må jeg liksom telle timer jeg har gått uten og så legge de til? Merker jo som sagt at de sitter løsere, men de vil ikke sitte "løst" på grunn av klossene.. Vanskelig å vite :\ Vil ikke bytte når det ikke er riktig tidspunkt. Vil ikke få råtne tenner! Den tåler å bli bøyd litt! Sånn må de bli med mange klosser, ellers er det håpløst å få den av. Du kan bytte etter 14 dager så lenge du ikke har gått lenge uten den en dag. Skulle du ha gått uten mer enn 2-3 timer til sammen ville jeg kanskje venta en dag. Jeg har i hvert fall aldri telt timer, og det har gått helt fint.
Gjest Tooth Skrevet 28. desember 2010 #350 Skrevet 28. desember 2010 Den tåler å bli bøyd litt! Sånn må de bli med mange klosser, ellers er det håpløst å få den av. Du kan bytte etter 14 dager så lenge du ikke har gått lenge uten den en dag. Skulle du ha gått uten mer enn 2-3 timer til sammen ville jeg kanskje venta en dag. Jeg har i hvert fall aldri telt timer, og det har gått helt fint. Takk for svar! Elsker denne siden. :-) Spør dere alt for mye, men.. Begynte å telle timene de første dagene, men nå har jeg liksom en følelse av når jeg må sette de inn igjen. :-) Byttet til skinne 2 for to dager siden. Hurra! Føltes faktisk deilig med litt press igjen, som dere har skrevet før. Er bare redd for råtne røtter og mørke tenner, så jeg var litt skeptisk for å bytte. Men skinne 1 føltes veldig løs og ufugerende, så da håper jeg at det går bra. ;-P Merkelig å se at mellomrommet de lagde mellom to tenner allerede er så og si borte! Gruer meg til å lage fler.. ;-)
KatteLatte Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #351 Skrevet 7. januar 2011 I går var jeg hos tannlegen for å ta avtrykk til metallstreng som jeg skal ha bak tennene oppe. Planen var da at en uke senere skulle den settes på, og jeg skulle vært ferdig med Invisalign. Men dengang ei! Tannlegen min mente at tennene mine var for løse, de hadde ikke grodd fast/festet seg godt nok til at hun ville ta avtrykk ennå. Så da må jeg bruke skinna i to uker til (har allerede brukt den i tre uke), så skal vi ta avtrykk. Så nå kan jeg ikke være slapp med bruken, det samme får ikke skje neste gang også!
Bentix Skrevet 11. januar 2011 #352 Skrevet 11. januar 2011 I går var jeg hos tannlegen for å ta avtrykk til metallstreng som jeg skal ha bak tennene oppe. Planen var da at en uke senere skulle den settes på, og jeg skulle vært ferdig med Invisalign. Men dengang ei! Tannlegen min mente at tennene mine var for løse, de hadde ikke grodd fast/festet seg godt nok til at hun ville ta avtrykk ennå. Så da må jeg bruke skinna i to uker til (har allerede brukt den i tre uke), så skal vi ta avtrykk. Så nå kan jeg ikke være slapp med bruken, det samme får ikke skje neste gang også! Så utrolig kjedelig!! spesielt når man tenker og tror at man er ferdig Er du fornøyd med resultatet da? Har de tatt av klossene og sånn eller må du ha de på like lenge som siste skinna? Kjipt å måtte gå så lenge med den siste da! ett par av mine er fortsatt litt løse i underkjeven, det har jeg vært ferdig i ca 6/7 uker. I går var jeg hos tannlegen og fikk utdelt mine tre siste skinner (håper jeg)! Tannen som ikke hadde flyttet seg så mye som den skulle sist, var blitt bedre Jeg er spent på om det blir bra bare på tre skinner... er litt vanskelig å se med klossene på. men det har jo blitt helt utrolig mye finere :D Hvordan går det med dere andre?
KatteLatte Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #353 Skrevet 11. januar 2011 Så utrolig kjedelig!! spesielt når man tenker og tror at man er ferdig Er du fornøyd med resultatet da? Har de tatt av klossene og sånn eller må du ha de på like lenge som siste skinna? Kjipt å måtte gå så lenge med den siste da! ett par av mine er fortsatt litt løse i underkjeven, det har jeg vært ferdig i ca 6/7 uker. I går var jeg hos tannlegen og fikk utdelt mine tre siste skinner (håper jeg)! Tannen som ikke hadde flyttet seg så mye som den skulle sist, var blitt bedre Jeg er spent på om det blir bra bare på tre skinner... er litt vanskelig å se med klossene på. men det har jo blitt helt utrolig mye finere :D Hvordan går det med dere andre? Det er skikkelig kjedelig, ja... Men samtidig tenker jeg at når jeg har kommet så langt og har brukt så mye penger, så skal det være 100% når jeg er ferdig. Så da får jeg bare holde ut i to uker til. Rart at tennene dine fremdeles er litt løse etter 6-7 uker! Men de små tennene der nede er kanskje litt mer bevegelige enn store jeksler? Bruker du skinne nede fremdeles, eller har du fått satt på streng? Jeg er fremdeles usikker på om jeg er 100% fornøyd med resultatet. Jeg synes det mangler bittelitt på to roterte tenner, men tannlegen sier at det har noe med fasongen på tennene mine å gjøre også, så hun mente det måtte være sånn. Jeg får vel bare tro på det. Uansett er det, som du sier, vanskelig å se med klossene på. Nå som resten av tennene er rette er det jo klossene som skiller seg ut og tar oppmerksomheten, så når de blir borte så ser det kanskje bedre ut. Det finner jeg ut om 16 dager!
fink Skrevet 11. januar 2011 #354 Skrevet 11. januar 2011 Hei alle sammen jeg er på skinne 16/30 nå =) Gleder meg til å høre mer om avslutningsprosessene deres
Bentix Skrevet 11. januar 2011 #355 Skrevet 11. januar 2011 Er kanskje ikke sånn at jeg kan kalle de løse, men jeg kan rikke så vidt på to tenner? bruker skinnen fortsatt ja, de ville vente med å sette på strengen til etter overkjeven også var ferdig. for å se om bittet passet bra og om jeg er fornøyd med resultatet. Du må glede deg enormt til å få av klossene og se skikkelig Jeg er på skinne nr 19/21 ikke lenge igjen på meg heller nå!!
KatteLatte Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #356 Skrevet 20. januar 2011 I dag tok jeg avtrykk (endelig) og neste torsdag skal jeg fjerne klossene og få på strengen på baksida! Unødvendig å si at jeg gleder meg!
fink Skrevet 24. januar 2011 #359 Skrevet 24. januar 2011 (endret) 17/ 30 Hvordan har det gått KatteLatte? Endret 24. januar 2011 av fink
KatteLatte Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #360 Skrevet 25. januar 2011 17/ 30 Hvordan har det gått KatteLatte? Det er ikke før på torsdag! Kommer med en oppdatering da Gratulerer med 17/30, godt over halvveis nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå