Gå til innhold

Fantorangen ble prøver i juni 09

Fantorangen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på dere. Bare en liten oppdatering fra telefonen. Alt stod bra til med lille nurket, masse bevegelse og det så ut som en frisk og fin baby. Skal prøve å legge ut en videosnutt etterpå, noen som vet hvordan det gjøres? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvordan du legger ut video, men håper du får det til!! :) Så fint å høre at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for kjempe koselig gåtur i går :klemmer:

Hvordan går det med formen?

Hei Rosa76 :)

Formen var bedre på onsdag-dag, å så kom hodepinen tilbake på kvelden og i går. Orket derfor ikke å være inne her. Men nå er den borte igjen, så nå håper jeg at den holder seg borte. Sånn hodepine som sitter bak øynene er bare noe av det aller verste synes nå jeg :gjeiper:

Takk for kjempe hyggelig gåtur ja, vi skravla jo hele veien, så det gikk jo så fort :fnise: Må prøve å gjenta det når det blir litt mildere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen igår var bare en dag, og at formen idag er mye bedre!

Formen var begredelig onsdag kveld og torsdag, men nå er den bedre. Så får håpe den holder seg :)

Velkommen inn i dagboka mi forresten :)

Masse lykke til i dag! :klem: Du er vel inne der nå, tenker jeg :)

Takk for det :)

Lykke til med UL i dag :)

:klemmer:

Takk, takk Rosa76 :klem:

Må være deilig å vite at alt står bra til i magen :hjerte:

Håper du får til å legge ut videosnutten !

Ja, en herlig følelse å se lille nurket bevege på seg inni der, lengden var ca.53,7mm, men litt vanskelig å måle pga. all bevegelsen :rødme:

Skal prøve å få lagt ut videosnutten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått brev om ultralyd på A-hus, det blir den 5.mars og fødeplass på A-hus var også i orden, fikk brev om det på onsdag. Så da kan vi jo kanskje ha terminklubb treff der da :fnise:

Endret av Fantorangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal få til å legge ut videosnutt på et vis. Men først må jeg ut å få hjelp til å bytte lyspære på en av bilene. Kommer tilbake senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt står fint til med spiren! :klem:

Håper du får en fin fredag og en flott helg! :vinke:

Ja, vi er veldig glade for det :)

Håper du får en fin fredag og helg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, vi prata fælt på gåturen vår ja, koselig det :gjeiper: Får ta oss en tur snart igjen!

Heldig som har fått video av nurket i magen da, gleder meg til å se. 14 dager til min UL nå, tiden går så saaaaaakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så stor din er! 53,7 :rødme: Min var bare 25,3 :) Siden jeg ble satt tilbake 4 dager, så er du jo ca to uker lenger enn meg, men da vokser de ganske mye på to uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så stor din er! 53,7 :rødme: Min var bare 25,3 :) Siden jeg ble satt tilbake 4 dager, så er du jo ca to uker lenger enn meg, men da vokser de ganske mye på to uker!

Ja, de vokser fort. I en bok jeg har står det dette om fosterets mål:

Uke 9: Vekt: 1-2g CRL: 23-32mm

Uke 10: Vekt: 2,5-4g CRL: 33-41mm

Uke 11: Vekt: 5-10g CRL: 41-52mm

Uke 12: Vekt: 10-20g CRL: 52mm

Uke 13: Vekt: 35g CRL: 7cm Lengde 8,5cm

CRL betyr: (Crown Rump Length) Er lengden fra isse til setet på barnet. Mens det ligger i livmoren er beina bøyd og vanskelige å måle. Det kan også være større individuelle forskjeller i full lengde enn CRL. Av den grunn måler de ofte i CRL i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hærlig :rødme: Og fin video av et lite skjønt nurk. åååå, nå gleder jeg meg enda mer til UL ja.

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅ så hærlig at vi fikk sett video av lille nurket!!!

Gleder meg synnsikt til mandag å se noe....ikvertfall hjerteslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlig :rødme: Og fin video av et lite skjønt nurk. åååå, nå gleder jeg meg enda mer til UL ja.

Ha en fin helg :klemmer:

Ja, og det går jo ganske fort til du skal dit også. Skal dere vite hva det blir? Det var nok for tidlig å se det for oss i dag, men skal nok vite det om de kan se det på ordinær ul.

ÅÅÅÅÅÅÅ så hærlig at vi fikk sett video av lille nurket!!!

Gleder meg synnsikt til mandag å se noe....ikvertfall hjerteslaget!

Ja, er fint å se at alt ser normalt ut. Vi var der i uke 7 også, men da var det ikke stort mer å forstå av bildene enn hjerteslagene. Men veldig godt å se de også.

Ha en fin fredagskveld og helg alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så koselig med video :rødme: Angrer litt på at jeg ikke gjorde det.... :sjenert:

Jammen stor forskjell på de to ukene! Man så mye mer på din enn min, og litt greit å sammenligne når jeg vet at akkurat samme maskin er brukt ;)

Skal dere ta flere ultralyder, eller blir ordinær den neste nå?

Hadde du med henvisning? Hvor mye betalte du? Han sa til meg at det bare var å be legen om henvisning, så betalte jeg bare 100 kr, ellers ble det 600 neste gang også. Jeg sa at jeg trodde det var vanskelig å få henvisning fra legen, med mindre det var noe galt, men det var han ikke enig i. Det var bare å be om det, så fikk jeg det :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...