Gå til innhold

Nå er jeg LEI!


Gjest Else B.

Anbefalte innlegg

Javel? Nå snakket jo jeg faktisk om kultur, ikke rase. Jeg mener selvsagt at de fleste innvandrere ikke er kriminelle og voldelige, men når man velger å ta inn et såpass ENORMT antall, så sier det seg selv at det følger med en viss andel av mennesker som har blitt såpass påvirket/ødelagt av sin kultur til at de klarer å fungere i en helt annen kultur enn den de er vant med. Det er ikke noe rasistisk i mine meninger, jeg er faktisk kun realistisk! Du får bare være så naiv og dumsnill du bare vil.

Og forresten, jeg har bodd sammen med en flyktning fra Iran i 5 år nå, som er et perfekt eksempel på en som faktisk klarer å omstille seg det norske samfunnet. Kom ikke her og kall meg rasist!

Kall deg hva du vil , jeg kaller en rasist for en rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjesten_*

Kriminelle og lovbrytere finnes det vel i alle "raser" og å skylde alt vondt i lille Norge på innvandrere blir for lettvint. Det vi bør konsentrere oss om er å få bukt med kriminalitetsproblemene, uavhengig av hvem som begår dem. Om lovbruddet begås av en nordmann eller en "utlending" er vel egentlig ganske underordnet. Problemet er jo at lovbruddet begås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminelle og lovbrytere finnes det vel i alle "raser" og å skylde alt vondt i lille Norge på innvandrere blir for lettvint. Det vi bør konsentrere oss om er å få bukt med kriminalitetsproblemene, uavhengig av hvem som begår dem. Om lovbruddet begås av en nordmann eller en "utlending" er vel egentlig ganske underordnet. Problemet er jo at lovbruddet begås.

Ja, og en måte å få bukt med problemet på er jo å begrense strømmen av ikke-vestlige.. :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjesten_*
Ja, og en måte å få bukt med problemet på er jo å begrense strømmen av ikke-vestlige.. :filer:

Tvilsomt, siden denne type lovbrudd forekommer i alle land og av alle typer mennesker. Holdningsskapende arbeid, og tydeligere politi er virkemidler som kunne fungere. Dette tar tid, og krever ressurser for å nå alle deler av samfunnet. Å ha forhåpninger om å fjerne kriminalitet helt er jo en utopi. Det vil alltid finnes personer som mangler sperrer. Det være seg både nordmenn og utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, det er typisk i slike diskusjoner at muslimene "har skylda" for alt det kriminelle. Det blir for dumt. Det er mange etniske nordmenn som er kriminelle også, og innvandrere fra Balkan og Øst-Europa. Helt sikkert flere også. Jeg er mer opptatt av trygde - og støtteordningene i Norge, som gjør at vi tiltrekker oss en del kriminelle. Vi kan ikke skylde på innvandrerne, det er ordningene her hjemme det er noe galt med.

Dessuten er det viktig å huske at de fleste innvandrere faktisk er redelige og ordentlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest pastablasta

Dokumentasjon og dokumentasjon..

Og så? De har mørk hudfarge! Hjelp! :roll:

Om de er overrepresentert der eller der er ikke problemet. Problemet er elendig integrering. Dere som har denne holdningen mener oftest at lukkede asylmottak er tingen. Hvorfor? Fordi de er mørkhuda og da bør de behandles slik?

Hva med norsk undervisning, undervisning i hvordan samfunnet i Norge fungerer, arbeidshjelp/undervisning. Det som må til for at de lettest mulig skal klare seg her.

Har vi noe av dette allerede? Sikkert. Men det er ikke godt nok. Legger vi inn mer ressurser i integrering, og har mer logisk integrering, så sparer vi innvandrerne og samfunnet for mye.

Og som jeg håper alle vet så hadde Norge ikke klart seg uten innvandring.

Henter opp denne gamle tråden, for å sette ting litt i perspektiv. Det synet denne brukeren har, er ett godt eksempel på forstillingen om at man får det til, om man bare bruker nok ressurser. Mange ganger kan nok dette være tilfellet, men, som jeg har nevnt tidligere; de som skal integreres, de må må ville det. De må også endre grunnleggende holdninger, til noe som i deres kultur er vanlig, og uproblematisk.

Som vi nå i de siste dagene har sett ett vanvittig eksempel på, det er noen individer her i Norge, som har holdninger som går fullstendig over vår forstand. Finnes det noen som helst forklaring på det som skjer, som kan baseres i manglende norskundervisning, manglende undervisning i hvordan samfunnet i Norge fungerer, eller mangelfull arbeidshjelp?

Jeg er redd for at de individene som gjør noe slik er "beyond repair". Som en psykolog mer enn antyder i Adresse-avisa: Krigstraumer har etter all sansynlighet heller ingenting med slike handlinger å gjøre. Det har med ønsket om seksuell tilfredsstillelse å gjøre. Dessuten, hvor mange av asylsøkerne som kommer til Norge har egentlig krigstraumer? Er det nærmere 5% enn 50%?

Bruker over her lurer på hva som kan rettferdiggjøre lukkede mottak. Enhver som har fulgt med i nyhetene i det siste med ett halvt øye, får gjøre opp sin mening. Skal jeg si noe om det selv, blir det uansett bare "stating the bleeding obvious"..

Endret av pastablasta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...