Gå til innhold

Nå er jeg LEI!


Gjest Else B.

Anbefalte innlegg

Gjest womenwomen
Jeg har hele mitt liv vært åpen for alle raser. Jeg har hatt venner og kjæreste av utenlandsk opprinnelse og aldri ofret det en tanke at de hadde en annen kultur/hudfarge/bakgrunn enn meg. Så flytter jeg til Oslo. Jeg bor nærme sentrum og jeg blir skremt av meg selv fordi jeg blir mer og mer "rasistisk" for hver dag som går. Jeg har jo aldri hatt noe problem med hudfarger/kulturer? Men hvorfor? Jo fordi:

Jeg på en varm sommerdag ikke kan gå i shorts uten å bli beglodd, plystret etter eller får kommentarer slengt etter meg av de utenlandske mennene som sitter på hjørnene og henger.

Jeg kan ikke ta bussen til ett bursdagsselskap, kledd i penkjole (ikke utfordrende), uten å høre at de utenlandske damene putter hodene sammen og visker at jeg er hore.

Jeg sitter på trikken og blir verbalt voldtatt av en 9 somalsk gutter (12-15 år). I det jeg går av sperrer de veien for meg, klår og diverse.

Jeg ikke kan bevege meg ett skritt utenfor døren uten å ha med voldtekstalarm.

Jeg har blitt antastet (på meget ufine måter) flere ganger, uavhengi av hva jeg har på meg og hvordan jeg ser ut.

Jeg vil legge vekt på at jeg ikke ser ut som en bimbo. Jeg har naturlig lyst hår, men ikke oversminket og kløft under haka. Men uansett, jeg syns jeg skulle kunne gått kledd som en bimbo hvis jeg ville. Jeg syns faktisk ikke at jeg skal trenge å skifte i bilen når jeg skal ett sted fordi jeg ikke vil ha ubehagelige opplevelser på veien. I tillegg kommer all volden. De siste ukene har området jeg bor i vært på nyhetsbilde 5 ganger pga vold, skyting, voldtekstforsøk.

Igjen; Jeg vil si at jeg har like mye imot nordmenn som oppfører seg på denne måten, problemet mitt er at jeg aldri har opplevd det.

Noe må gjøres...

Tragisk å lese det er blitt så ille i hovedstaden .

Frister jo ikke med en ferie dit i hvertfall - om man nå snart må dekke seg til - for å gå på gata i eget land for å føle seg trygg - pga innvandrere ...alvorlige .

Nå må nordmenn protestere kraftigere på innvandringen .

Hvorfor ikke begynne å lage demonstrasjoner og oppmerksomhet mot dette -slå dere sammen .Nå må regjeringen begynne å ta hensyn til sitt eget folk snart .

Og landets egen fremtid og lov og orden - er alvorlig truet nå pga ukontrollert høy innvandring .Nordmenn må protestere kraftigere mot innvandring - helt klart .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler ikke om å holde norge hvitt. Det handler om å ikke oversvømme landet med gammeldagse, voldelige kulturer der en kvinne kan bli drept om hun gifter seg med en nordmann som ikke er muslim (som et lite eksempel). Kulturer som ikke respekterer befolkningen som er i norge når de kommer reisende og skal bosette seg der (for eksempel).

Obama, foreksempel er jo sort, men han har vokst opp i en moderne kultur. Hadde ikke gjort meg noe å ta inn slike som ham. Det er et kultur og holdningsproblem. Ikke raseproblem.

Endret av Aniria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var det ett innlegg på nyhetene om at innvandrerne begynner å bli overrepresentert i norske fengsler. Dagen ette kommer nyheten om dette flerkulturelle laget som gikk amokk på Norway cup og i dag har det vært skuddveksling i Oslo, selvsagt innvandrere som står bak. Når skal politikerne og andre nordmenn få opp øya for at disse folka er en pest for samfunnet vårt? Det er så mange utrolig naive folk rundt omkring, og særlig her på KG. Jeg er lei, og vil ha tilbake tryggheten vi følte før. Her i Oslo er det så mye dritt nå at jeg blir kvalm!

Hvordan skal det bli om 5 år eller om 10 år? SKUMMELT!!!!!!!!!!!!

Du har min fulle støtte! Ser helst at andre ikke kaller meg naiv, men realist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flytter du ikke fra Oslo til et tryggere sted da?

Hvorfor skal hun/han flytte??? Det er så typisk venstresida og SV politikk. Det er alltid den uskyldige som skal straffes og må flytte på seg. Gjerningsmannen skal alltid gå fri. Det samme har det vært i mange år når det gjelder de som har forsøksforbud. De kan fysisk oppsøke vedkommende de har forbud med uansett og fortsett å trakasere vedkommende.

Nei, er mange naive folk her inne. Tipper pipa får en annen låt om datra eller kona di blir voldtatt av en gjeng med innvandrere. For da gjelder det jo plutselig deg selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overbeviser kanskje deg selv om at du ikke er rasist, men ikke andre.

Du overbeviser deg selv at du kanskje er smart, men du overbeviser ikke oss andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler alle å lese boken Se oss! av Amal Aden.

Ett problem er at man kan bli redd hvis man bor i Oslo og innser hva som faktisk skjer. Det skjedde på Tøyen i går. Fantastisk sterk bok som forklarer helt klart og tydelig hva som blir gjort feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Glad jeg ikke bor i Oslo. Utover det så gir jeg i grunnen faen i hele problemstillingen.

Selv om du ikke bor i Oslo, må du ikke gi faen i hele problemstillingen. I dag Oslo, i morgen resten av landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon og dokumentasjon..

Og så? De har mørk hudfarge! Hjelp! :roll:

Om de er overrepresentert der eller der er ikke problemet. Problemet er elendig integrering. Dere som har denne holdningen mener oftest at lukkede asylmottak er tingen. Hvorfor? Fordi de er mørkhuda og da bør de behandles slik?

Hva med norsk undervisning, undervisning i hvordan samfunnet i Norge fungerer, arbeidshjelp/undervisning. Det som må til for at de lettest mulig skal klare seg her.

Har vi noe av dette allerede? Sikkert. Men det er ikke godt nok. Legger vi inn mer ressurser i integrering, og har mer logisk integrering, så sparer vi innvandrerne og samfunnet for mye.

Og som jeg håper alle vet så hadde Norge ikke klart seg uten innvandring.

Føler at du blander kortene litt her , lukkede asylmottak og integrering har ikke så mye med hverandre å gjøre .

I asylmottak sitter man før man har fått avgjort sin søknad, det er vel ikke noen vits å integrere folk der når ca 70 % ikke har grunn til opphold.

Grunnen til lukkede asylmottak er at folk ikke stikker av enten før eller etter vedtak.

Eller mener du at vi skal jobbe med å integrere folk som kommer hit , blir en dag på asylmottak og så står i oslo sentrum og selger dop?

Jeg dynes også folk som arbeider på sosialkontorene skulle ha plikt til å tilkalle politi når innvandrere uten oppholdstilatelse kommer inn for å få penger til livsopphold.

Er de asylsøkere kan de bo i asylmottak, og har de ikke fått opphold skal de jo sendes ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Det handler ikke om å holde norge hvitt. Det handler om å ikke oversvømme landet med gammeldagse, voldelige kulturer der en kvinne kan bli drept om hun gifter seg med en nordmann som ikke er muslim (som et lite eksempel). Kulturer som ikke respekterer befolkningen som er i norge når de kommer reisende og skal bosette seg der (for eksempel).

Obama, foreksempel er jo sort, men han har vokst opp i en moderne kultur. Hadde ikke gjort meg noe å ta inn slike som ham. Det er et kultur og holdningsproblem. Ikke raseproblem.

Synes dette var et sabla bra innlegg.

Gjest, registrer deg da vel. :)

Endret av No wonder women
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud det er så mye dumme folk, er ikke rart det landet her går til helvette når alle skal være så fordømt liberale, sosalistiske naive og digge ei så utrolig dårlig politiker som Kristin Halvorsen.

Uff jeg synes det er så trist å se at folk kan virkelig være så dumme.

Har faktisk begynt å bli skikkelig flau over landet mitt, for politikken er virkelig så dårlig. Og altfor sosalistisk!

Sorry hvis det her var useriøst,men det er bare sånn jeg føler det!

Hilsen jente 20 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women
Sorry hvis det her var useriøst,men det er bare sånn jeg føler det!

Hilsen jente 20 år

Ja, det var litt useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt må vi vel være villig til å ofre for varm skolemat et sosialistisk eple... vel... eh... hmmm.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å herregud det er så mye dumme folk, er ikke rart det landet her går til helvette når alle skal være så fordømt liberale, sosalistiske naive og digge ei så utrolig dårlig politiker som Kristin Halvorsen.

Uff jeg synes det er så trist å se at folk kan virkelig være så dumme.

Har faktisk begynt å bli skikkelig flau over landet mitt, for politikken er virkelig så dårlig. Og altfor sosalistisk!

Sorry hvis det her var useriøst,men det er bare sånn jeg føler det!

Hilsen jente 20 år

Hvordan kan man være liberal og sosialistik samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man være liberal og sosialistik samtidig?

Ved at det er noen områder hvor en støtter mindre regler og restriksjoner, og andre områder hvor en ønsker å hindre at sleske, og vemmelige millonærer snylter på alle oss hardtarbeidende nordmenn som ikke har muligheten til å sitte med sugerøret i statskassa og håve inn gryn på kapitalinntekter som en delvis må ta inn for å dekke formuebeskatningen, men den er så liten allikevel og dessuten blir jeg kvalm, de får bare flytte til sveits alle sammen, eller monaco, en må ha litt solidaritet med fattige (og byråkrater).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man være liberal og sosialistik samtidig?

liberal og liberalist er ikke det samme :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar ikke ALLE over en kam, men skal ærlig innrømme at jeg føler meg ikke høy i hatten om jeg må gå forbi en stor gjeng med utlendinger og det er mørkt ute.

Så du hadde ikke vært redd om gjengen bestod av kun etniske norske? Eller hvite for den saks skyld? Jeg er mørk i huden, men norsk statsborger med norsk mor, men for deg hadde jeg jo likevel sett ut som en utlending. Hadde du blitt redd om du måtte gå forbi en gjeng av "sånne som meg" en mørk kveld?

Jeg vet ikke med deg, men det er faen meg rasisme.

Endret av marylicious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest realist
Så du hadde ikke vært redd om gjengen bestod av kun etniske norske? Eller hvite for den saks skyld? Jeg er mørk i huden, men norsk statsborger med norsk mor, men for deg hadde jeg jo likevel sett ut som en utlending. Hadde du blitt redd om du måtte gå forbi en gjeng av "sånne som meg" en mørk kveld?

Jeg vet ikke med deg, men det er faen meg rasisme.

Bare ventet på at hylekoret om rasisme skulle komme.

Det som er virkelig synd med å misbruke ordet "rasisme" (slik jeg mener blir gjort i dette tilfellet), er jo at de som faktisk blir utsatt for det ikke blir tatt på alvor.

Hva du evt. er blitt utsatt for ellers i livet pga. din bakgrunn skal jeg ikke uttale meg om. Men å begynne å dra rasismekortet pga. av hva gjest skrev i sitt innlegg, synes jeg blir for tynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ventet på at hylekoret om rasisme skulle komme.

Det som er virkelig synd med å misbruke ordet "rasisme" (slik jeg mener blir gjort i dette tilfellet), er jo at de som faktisk blir utsatt for det ikke blir tatt på alvor.

Hva du evt. er blitt utsatt for ellers i livet pga. din bakgrunn skal jeg ikke uttale meg om. Men å begynne å dra rasismekortet pga. av hva gjest skrev i sitt innlegg, synes jeg blir for tynt.

Jeg sier ikke at gjest er rasist, men uttalelsen blir rasistisk likevel. I utgangspunktet tror jeg ikke gjest mente det bokstavelig heller, men når ting blir ytret skriftlig må man ta det bokstavelig helt til det motsatte eventuelt blir bevist, ikke sant?

Jeg hadde vært enig med deg om jeg istedet hadde klikket fullstendig og utpekt gjest som "RASIST!!!" noe jeg ikke tror vedkommende er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...