Gå til innhold

-Nordmenn har blitt mer gjerrige


Rosalie

Anbefalte innlegg

Gjest gjestgjest

Jeg vil ha dette tiggende sigøynerpakket ut av Norge. Ikke fordi de er fra et annet land, men de er plagsomme, innpåslitne og ikke minst KRIMINELLE! Politet mener de står for 80% av all vinningskriminalitet i Oslo om dagen. Jeg leste til og med at de raner uteliggere om natten når de ligger og sover. Fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skulle gjerne sett dere i samme livssituasjon. medmennesker

Hvem bryr seg om kriminelle tiggere? Det er avskum av verste sort. Jeg vil ikke fø på denne dritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Jeg vil ha dette tiggende sigøynerpakket ut av Norge. Ikke fordi de er fra et annet land, men de er plagsomme, innpåslitne og ikke minst KRIMINELLE! Politet mener de står for 80% av all vinningskriminalitet i Oslo om dagen. Jeg leste til og med at de raner uteliggere om natten når de ligger og sover. Fysj!

De er ikke sigøynere. De er rumenere, hvite europeere. Sigøynerne er på campingferie på denne tiden av året,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Dette stemmer ikke. De fleste av de norske sigøynerne er ikke interessert i å jobbe; de ønsker ikke å bli integrert i det norske samfunnet. De er analfabeter, mottar trygd og er ganske fornøyd med det.

Jeg har ingen grunn til å tro at denne sigøyner-ukulturen er annerledes i utlandet,

men om du vil, kan du jo prøve å bevise at jeg tar feil. Prøv å tilby en av disse tiggerne en jobb; klippe plenen din, vaske bilen din eller male huset ditt. Jeg er faktisk litt spent på hva han eller hun sier til det.

haha, hva med åge aleksandersen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke sigøynere. De er rumenere, hvite europeere. Sigøynerne er på campingferie på denne tiden av året,

Hvordan vet du det? Du viser at du har ingen erfaring med sygøynerne og deres ukultur, vaner og tradisjoner. Dessverre det har noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Hvordan vet du det? Du viser at du har ingen erfaring med sygøynerne og deres ukultur, vaner og tradisjoner. Dessverre det har noen av oss.

Jeg kan min rasebiologi, lille deg. Jeg klarer enkelt å se forskjell på en sigøyner og en hvit europeer. Riktig nok var de tre musikantene som ble intervjuet i artikkelen som ts linket sigøynere, men den tiggende damen var en ekte rumener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestgjest
De er ikke sigøynere. De er rumenere, hvite europeere. Sigøynerne er på campingferie på denne tiden av året,

Ja, ikke vet jeg hva de egentlig er. For noen sier det er sigøynere, andre sier det er rumenere. Jeg blir forvirret, for samme hva jeg sier så er det galt. Uansett - dere vet hvem jeg mener, og det er poenget: Tiggerpakk og kriminelle bander fra et eller annet sted i utlandet!!! Hva skal man egentlig si for ikke å fornærme noen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan min rasebiologi, lille deg. Jeg klarer enkelt å se forskjell på en sigøyner og en hvit europeer. Riktig nok var de tre musikantene som ble intervjuet i artikkelen som ts linket sigøynere, men den tiggende damen var en ekte rumener

Hva er din erfaring med sigøynerne? Å ja, du kan litt teori men du har ingen erfaring. Og du mistet å se på tennene hennes, lille deg :) Tigging er typisk for sigønerne, ikke for "hvitte europeere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke vet jeg hva de egentlig er. For noen sier det er sigøynere, andre sier det er rumenere. Jeg blir forvirret, for samme hva jeg sier så er det galt. Uansett - dere vet hvem jeg mener, og det er poenget: Tiggerpakk og kriminelle bander fra et eller annet sted i utlandet!!! Hva skal man egentlig si for ikke å fornærme noen.....

De er rumenske statsborgere. Ser du forskjell mellom etnisk nordmann og sigøyner med norsk statsborgerskap, da ser du forskjell mellom rumener og sigøyner med rumensk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
De er rumenske statsborgere. Ser du forskjell mellom etnisk nordmann og sigøyner med norsk statsborgerskap, da ser du forskjell mellom rumener og sigøyner med rumensk statsborgerskap.

Jeg blåser vel en lang en i sigøynere jeg. Tigging er noe mange hvite europeere driver med, spesielt de fra balkanområdet og fra de gamle østblokkstatene. Og jeg blåser i om du liker sigøynere eller ikke. jeg vil bare fram til at det er rumenere som driver med denne organiserte tiggingen, mens sigøynerne spiller musikk for penger. Dine personlige erfaringer med noen blåser jeg også i fordi de kan være anderledes enn mine. Nadir høres også sigøynersk ut spør du meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabelfisk

Hva har det med diskusjonen å gjøre om man er rumener, såkalt "sigøyner", etnisk norsk uteligger eller hvavetjeg?

Poenget er som følger:

- En del mennesker mener at det beste alternativet for å skaffe seg en inntekt er å spørre andre mennesker om å gi dem penger.

- Det er fullstendig opp til den som blir spurt om den ønsker å gi penger eller ikke.

- Dersom mange gir, vil det lønne seg å spørre om penger. Dersom få gir, vil det lønne seg mindre.

- Såkalt "pågående", utagerende tigging er forbudt. Dersom politiet hadde ressurser, og hadde prioritert dette, kunne de gjort noe med det.

- Å nekte noen å spørre andre om penger er selvsagt galskap og et gigantisk overtramp mot menneskers rett til å kjempe for sin egen tilværelse.

Så enkelt er det. Om du ikke liker tigging, så ikke gi penger. Om du plages av å se at andre mennesker ikke har det like godt som deg, ja så har du sannsynligvis godt av det. Bare til opplysning så er det millioner av fattige, sultne mennesker som dør hvert år rundt om i verden. Om man får en litt ubehagelig følelse av å bli minnet om dette, så har man bare godt av det.

Nei, jeg skal som nevnt i en annen tråd stemme Venstre, fordi de klarer å se enkeltmennesker, og ikke bare setter alle i samme bås sånn som mange gjør her. Samtidig håper jeg de vil prioritere politiet mye mer enn i dag, slik at kriminelle kan straffes og/eller utvises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Han er av taterslekt. Ikke sigøyner det.

Tater og sigøyner er nøyaktig det samme, romanifolket. De snakker bare forskjellige dialekter, akkurat som at en bergenser og en trønder er nordmenn, men de snakker forskjellige dialketer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestgjest

Jeg vil faktisk bare frem til at disse tiggerne og bandene de måtte tilhøre skulle vært sparket på rævva ut av landet! De som hører til et kriminelt miljø! Men ja da, la oss krangle om hvor de kommer fra istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blåser vel en lang en i sigøynere jeg. Tigging er noe mange hvite europeere driver med, spesielt de fra balkanområdet og fra de gamle østblokkstatene. Og jeg blåser i om du liker sigøynere eller ikke. jeg vil bare fram til at det er rumenere som driver med denne organiserte tiggingen, mens sigøynerne spiller musikk for penger. Dine personlige erfaringer med noen blåser jeg også i fordi de kan være anderledes enn mine. Nadir høres også sigøynersk ut spør du meg

Nadir kommer fra Astrologi (vet du noe om det?) og har ingenting med sigøynerne å gjøre. Du kan skrive så mye som du vil om noe du vet ingenting om. Jeg liker folk som har kunnskap og erfaring bare fra artiklene de leser i avisene :) De er så morsmome! Du kan dra på ferie i storbyene i Romania, Ungarn og Bulgaria (eller nord Hellas i mindre grad) og forbedre kunnskapet ditt :) Det finnes noen fattige "hvitte" tiggere, men de er mindretall og nesten finnes ikke. Ikke glem at disse sigøynere har rumensk statsborgerskap så politiskkorrekte folk kaller dem rumenere. Det betyr ikke at vanlige rumenere tigger, lommetyve, gjør bedrageri eller annet. Vi kan diskutere temaet mer etter at du forbedre ditt kunnskap. Ha en fin kveld :)

Endret av Nadir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:legrine:

Nei, lille overtroiske venn. Nadir kommer fra astronomien.

Det brukes i Astrologien også og jeg tok ordet fra der. Nadir = IC, men nok med offtopic :P Begge to har ingenting å gjøre med sigøynerne som vennen min trodde :)

:popcorn:

P.S. In astrology, the nadir is synonymous with the imum coeli., A runeword sequence in the role-playing game add-on Diablo II: Lord of Destruction (fra wikipedia). De to stedene jeg kjenner ordet fra ;)

Endret av Nadir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SjangleÅsnøvle
Nadir kommer fra Astrologi (vet du noe om det?) og har ingenting med sigøynerne å gjøre. Du kan skrive så mye som du vil om noe du vet ingenting om. Jeg liker folk som har kunnskap og erfaring bare fra artiklene de leser i avisene :) De er så morsmome! Du kan dra på ferie i storbyene i Romania, Ungarn og Bulgaria (eller nord Hellas i mindre grad) og forbedre kunnskapet ditt :) Det finnes noen fattige "hvitte" tiggere, men de er mindretall og nesten finnes ikke. Ikke glem at disse sigøynere har rumensk statsborgerskap så politiskkorrekte folk kaller dem rumenere. Det betyr ikke at vanlige rumenere tigger, lommetyve, gjør bedrageri eller annet. Vi kan diskutere temaet mer etter at du forbedre ditt kunnskap. Ha en fin kveld :)

Jeg skjønner ikke hva det er å diskutere. En sigøyner er en sigøyner, en rumener er en rumener. case closed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
De er rumenske statsborgere. Ser du forskjell mellom etnisk nordmann og sigøyner med norsk statsborgerskap, da ser du forskjell mellom rumener og sigøyner med rumensk statsborgerskap.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...