Gå til innhold

-Nordmenn har blitt mer gjerrige


Rosalie

Anbefalte innlegg

De utenlandske tiggerne kan vel strengt tatt også takke seg selv.

For at de reiser hit og tigger? Eller for at de har havnet i den situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Anna_*

Eh, de utenlandske tiggerne kunne jo f.eks. jobbe i stedet for å tigge, slik de aller fleste andre østeuropeere i Norge gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For at de reiser hit og tigger? Eller for at de har havnet i den situasjonen?

Begge deler. Om de hadde brukt like mye tid og energi på å skaffe seg en ærlig jobb som det de gjør på å spille handikappet på Karl Johan, ville situasjonen vært langt bedre for både dem og oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utenlandske tiggerne kan vel strengt tatt også takke seg selv.

Nei det tror jeg ikke alltid de kan. Noe sier meg at det ikke er mange jobber å oppdrive i øst-europa...

Gud forby at vi som er født med sølvskje i munnen hjelper de som er mindre heldig stilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol
Nei det tror jeg ikke alltid de kan. Noe sier meg at det ikke er mange jobber å oppdrive i øst-europa...

Gud forby at vi som er født med sølvskje i munnen hjelper de som er mindre heldig stilt!

Poenget er jo at tigging er jobben deres. De får lusent betalt av en eller annen boss for å sitte der med koppen sin, og alle pengene de ikke bruker på pølse, kaffe og røyk går til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anna_*

Det finnes kanskje ikke så mange jobber i øst-Europa, men i Norge er det ikke vanskelig å finne en ærlig jobb hvis man ikke er kresen, og ærlig talt, for alle med litt verdighet må vel hvilken som helst jobb være bedre enn å tigge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes kanskje ikke så mange jobber i øst-Europa, men i Norge er det ikke vanskelig å finne en ærlig jobb hvis man ikke er kresen, og ærlig talt, for alle med litt verdighet må vel hvilken som helst jobb være bedre enn å tigge.

Og hvem vil vel ansette en rumensk person når de har så dårlig rykte som de har? Tror nok ikke ting er så svart -hvitt som enkelte skisserer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anna_*

Ærlig talt, jordbærbønder i Norge sliter så ekstremt med å få tak i arbeidskraft at de faktisk får folk helt fra Vietnam hit ene og alene for å plukke bær.

Tror du virkelig noen av disse tiggerne har forsøkt å få en ærlig jobb i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

å rane eldre og folk sjenerelt ble kansje vanskeligere nå som det sto i avisen at nordmenn måtte ta bedre vare på lommeboken og kredittkortene sine... førrbanna pakk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det handler om rumenere. synes det handler om folks prioriteringer og givervilje generelt. ingen gir til en dritt, men vi slår rekord etter rekord i shopping

Jeg gir penger til hjelpeorganisasjoner når det skjer alvorlige ting, jeg gir penger til redd barna hver mnd. Men er jeg gjerrig når jeg ikke gidder å gi bort resten av pengene mine til folk som tigger? Er ikke de utenlandske tiggerne i Norge "ansatt" av bakmenn? Mener å ha hørt noe om det? De kan ihvertfall se langt etter pengene mine. Og jeg setter ikke shoppingrekord heller, og om jeg hadde gjort det hadde det vært min sak, for det er mine penger, som jeg sliter for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min fulle rett å bestemme hva jeg vil bruke et eventuelt overskudd av penger på (noe det forøvrig svæææært sjeldent er), og den siste tingen jeg vil bruke pengene på da, er tiggerne rundt om i gata.

Ikke er det egoistisk heller, for jeg har slitt meg til de pengene, nettopp for at de skulle gå til personlige formål.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min fulle rett å bestemme hva jeg vil bruke et eventuelt overskudd av penger på (noe det forøvrig svæææært sjeldent er), og den siste tingen jeg vil bruke pengene på da, er tiggerne rundt om i gata.

Ikke er det egoistisk heller, for jeg har slitt meg til de pengene, nettopp for at de skulle gå til personlige formål.

Du sa det veldig bra her, men for meg er det likegyldig om folk har jobbet for pengene, eller vunnet dem i lotto. Mine penger er mine penger, hva jeg bruker dem på er en privatsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det veldig bra her, men for meg er det likegyldig om folk har jobbet for pengene, eller vunnet dem i lotto. Mine penger er mine penger, hva jeg bruker dem på er en privatsak.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Eh, de utenlandske tiggerne kunne jo f.eks. jobbe i stedet for å tigge, slik de aller fleste andre østeuropeere i Norge gjør?

Hva har østeuropeere med det å gjøre? De er sigøynere, ikke europeere, og de har sin egen levemåte. Du kan ikke sammenligne sånn. Er det samme som å sammenligne dem med nordmenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid, Oslo/Stavanger

Eg bor i Oslo og Stavanger, og er veldig lei av alle tiggerne.

T-banestasjoner, gatelangs og overalt, morgen som kveld, er de rundt meg hele tiden. Jeg vil si det plager meg. De sitter der med et uttrykk som sier "hjelp min familie der hjemme", og viser fram bildet av 20 stk samlet i et "familie"foto..

Jeg blir kvalm av de. Jeg gir av prinsipp aldri penger til tiggere, da bidrar jeg bare til at de blir og aldri forsvinner.

Jeg vil gjeren at alle tiggere forsvinner fra Oslo og Stavanger. Forferdelig "musikk" og elendig syn i bybildet. Kom dere ut av Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som er så negative til tiggere fra øst-europa, hvilket syn har dere på flyktninger og innvandrere som kommer hit? Dere sponser jo dem også, ikke ved å putte to kroner i et krus, men ved å betale skatt. Er dere like negative til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så negative til tiggere fra øst-europa, hvilket syn har dere på flyktninger og innvandrere som kommer hit? Dere sponser jo dem også, ikke ved å putte to kroner i et krus, men ved å betale skatt. Er dere like negative til dem?

For min del kommer det helt ann på hvorvidt de jobber og tjener staten og det norske samfunn i neste omgang, og om de har en reel grunn til å være her, samt hvorvidt de deler vårt verdigrunnlag(likestilling, demokrati, ytringsfrihet osv.)og selvsagt om de er fredelige og lovlydige borgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest No wonder women

Klart vi misliker tigging. Men det jo fordi vi selv er blitt så rik. Har fordelingen vært mer rettferdig her i verden, hadde ikke disse hatt behov for å tigge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfinnsomhet er jo heller ikke den største gaven mange av disse tiggerne har. Hvor mange av dem står vel ikke med en krykke og rister på venstre ben hele dagen, for så å ta krykken på skulderen og gå etter "arbeidsdagens" slutt.

Og en av de mest gjennomskuelige var på egertorget. Kom opp fra t-banestasjonen, og ble stoppet av en dame med et litt slitent bilde av 3-4 små barn, og med en lapp om at det var barna hennes, og de holdt på å sulte ihjel.

2 uker seinere gikk jeg opp fra samme stasjon, og en ANNEN dame kom med SAMME bilde og SAMME lapp om at det var de sultne barna hennes.. hehe.. kunne jo ikke annet enn å le. Gikk på rundgang det bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...