Gå til innhold

-Nordmenn har blitt mer gjerrige


Rosalie

Anbefalte innlegg

Sorry, men ingen medfølelse fra meg. Jeg gir ikke penger til utenlandsk subb som sitter gatelangs i Oslo og tigger penger, ei heller til gatemusikanter som ødelegger bybildet med den forferdelige radbrekkinga av musikk.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565083

Håper at de klarer å spre ordet om hvor gjerrige vi er i hjemlandet sitt, slik at vi slipper å måtte må sikksakk mellom alle tiggerne neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Enig. Håper de tjener så dårlig at de holder seg hjemme neste år.

Jeg synes det er utrolig frekt å at folk som sitter langs gaten med en kopp sutrer over at andre er "kjipe og gjerrige" fordi de ikke gir dem penger for å gjøre ingenting. Jeg har jobbet for pengene mine. Det er mine penger, som jeg har tjent, og som ingen andre har krav på. Å si at jeg er kjip som ikke gir dem vekk til folk som ikke gjør en dritt for å fortjene dem, gir meg ikke mer lysten på å sponse tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes det er flott at nordmenn har blitt lei av å gi penger til innpåslitne tiggere. Kanskje de ikke kommer neste år? (Det er lov å håpe ;)) De får i alle fall neppe mer penger av å kritisere folk slik de gjør i artikkelen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
skulle gjerne sett dere i samme livssituasjon. medmennesker

Kom ikke med den. Om de vil jobbe, er det nok av jordbær som skal plukkes.

Jeg har selv jobbet lange dager i åkeren, og det er hardt, men det er ærlig arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk har råd til å komme seg til norge for å tigge????

Jeg gir ikke penger til utenlandske tiggere.

Kjøper heller =Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg Wadjet. Når flere av dem i tillegg børster støvet av buksene sine og kjører hjem i mercedesene etterpå... jo, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som tror at de har rett på andre sine penger, bare fordi de har mer enn dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som tror at de har rett på andre sine penger, bare fordi de har mer enn dem?

Enig.

Hvem jeg gir mine penger til er min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kom ikke med den. Om de vil jobbe, er det nok av jordbær som skal plukkes.

Jeg har selv jobbet lange dager i åkeren, og det er hardt, men det er ærlig arbeid.

er du helt idiot? de er ikke her lovlig så de kan ikke skaffe seg vanlig arbeid, hverken som jordbærplukker eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du helt idiot? de er ikke her lovlig så de kan ikke skaffe seg vanlig arbeid, hverken som jordbærplukker eller noe annet.

Og er de her ulovlig, så har de ihvertfall ingenting med å klage sin nød over at ingen gidder å slippe penger opp i pappkruset deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
er du helt idiot? de er ikke her lovlig så de kan ikke skaffe seg vanlig arbeid, .

hehe så vi skal støtte ulovelige immigranter som forfølger folk på gaten og gjør de både uttrygge og utilpasse.

Tigging er en ting, men disse rumenerne er rett og slett så utrolig frekke at de kan irritere på seg gråstein!

Bra folk har tat til vette og sluttet å gi til de, gi lillefingren og de krever hele hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og er de her ulovlig, så har de ihvertfall ingenting med å klage sin nød over at ingen gidder å slippe penger opp i pappkruset deres.

hvorfor er du sint på folk bare fordi de ber om penger?

jeg har gått med "krus" for veldedighet og da var det heller ikke mange som ville gi. syns også at folk var kjipe og gjerrige da. eller gir dere ikke til noen? bare stapper kjefeten full med pizza og går berserk på h&m for pengene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

jeg synes ikke det handler om rumenere. synes det handler om folks prioriteringer og givervilje generelt. ingen gir til en dritt, men vi slår rekord etter rekord i shopping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
er du helt idiot? de er ikke her lovlig så de kan ikke skaffe seg vanlig arbeid, hverken som jordbærplukker eller noe annet.

Nei, jeg er ikke idiot. Det er fullt mulig for dem å skaffe seg arbeidstillatelse om de er interessert i det.

Hadde de vært interessert i å arbeide, ville de undersøkt vilkårene og skaffet seg en slik tillatelse, og en jobb, før de kom.

Men det er ikke så enkelt når en har vondt i viljen. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det handler om rumenere. synes det handler om folks prioriteringer og givervilje generelt. ingen gir til en dritt, men vi slår rekord etter rekord i shopping

Jeg bor ikke i en by, men både her og der jeg kommer fra gir folk til innsamlingsaksjoner, de støtter opp både med penger og dugnad til idrettslag og andre lag og foreninger. Så det der gjelder langt fra overalt i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Nei, jeg er ikke idiot. Det er fullt mulig for dem å skaffe seg arbeidstillatelse om de er interessert i det.

Hadde de vært interessert i å arbeide, ville de undersøkt vilkårene og skaffet seg en slik tillatelse, og en jobb, før de kom.

Men det er ikke så enkelt når en har vondt i viljen. :filer:

for det første så skaffes ikke arbeidstillatelse så lett som du vil ha det til. for det andre forsvarer jeg ikke tiggerne eller deres vilje eller ikke-vilje til å jobbe eller hva det måtte være. jeg synes også at folk er kjipe og bryr seg bare om den feite ræven sin og bare villig til å bruke penger på segselv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
hvorfor er du sint på folk bare fordi de ber om penger?

jeg har gått med "krus" for veldedighet og da var det heller ikke mange som ville gi. syns også at folk var kjipe og gjerrige da. eller gir dere ikke til noen? bare stapper kjefeten full med pizza og går berserk på h&m for pengene deres?

De BER ikke om penger, de går etter folk å trygler, samler seg som gribber rundt folk å maser...uhøflige er de...

At folk ikke gir til de veledighetene du har samlet inn til har ingenting med saken å gjøre, jeg gir til de veledightene jeg ønsker å støtte, er mitt valg og går ikke på å være gjerrig, men på å ha meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De BER ikke om penger, de går etter folk å trygler, samler seg som gribber rundt folk å maser...uhøflige er de...

At folk ikke gir til de veledighetene du har samlet inn til har ingenting med saken å gjøre, jeg gir til de veledightene jeg ønsker å støtte, er mitt valg og går ikke på å være gjerrig, men på å ha meninger.

jeg har samlet inn for kanskje norges mest kjente og velrenomerte organisasjon

og jeg ble seriøst overasket over hvor lite villige folk var til å gi. Fløte MEG som en tigger som de rynket på nesen av selv om penegene ikke gikk til meg selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
for det første så skaffes ikke arbeidstillatelse så lett som du vil ha det til. for det andre forsvarer jeg ikke tiggerne eller deres vilje eller ikke-vilje til å jobbe eller hva det måtte være. jeg synes også at folk er kjipe og bryr seg bare om den feite ræven sin og bare villig til å bruke penger på segselv

Hva vet vel du om hva vi "kjipe mennesker som bare bryr oss om den feite ræva vår" bruker penger på?

De samme menneskene som går rett forbi rumenske tiggere kan jo gjerne gjøre en stor innsats for noe annet. Om jeg har 100 kroner til overs, gir jeg dem heller til en organisasjon jeg stoler på enn til en rumensk tigger.

Og selvfølgelig må man jo gjøre en innsats for å skaffe seg arbeidstillatelse, i likhet med alt annet her i verden. Man får ikke en arbeidstillatelse slengt etter seg bare ved å tigge på Karl Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...