havsulen Skrevet 14. november 2003 #141 Skrevet 14. november 2003 Det er ikke bare du som jukser i arbeidstiden - vi er flere... :oops: Ser du lurer om antibiotika og UVI. Når det gjelder urinveisinfeksjonene mine, så har jeg hatt seks stykker i år. Ble sendt på ultralyd for å utrede en eventuell fysisk årsak, det fant de imidlertid ikke. Bruker alle kjerring- og hygieneråd i verden. Vet ikke om aku hjelper ennå, men dama har hjulpet meg med betennelser i armene tidligere, så jeg har tro på henne! Kommer tilbake med rapport etter flere behandlinger. God helg!
Eliza Skrevet 14. november 2003 Forfatter #142 Skrevet 14. november 2003 Gjesp... Jeg har fått den store trøtte-syken tror jeg. Sitter her på jobb og skjønner ikke helt hvordan jeg skal holde ut i to timer til uten å sovne! Var kjempetrøtt i går ettermiddag også. La meg ned på sofaen etter middag, hadde bare tenkt å hvile en halvtimes tid. En og en halv time senere våknet jeg av at telefonen ringte... Mannen var ikke hjemme, så da var det jo ingen der til å vekke meg noe tidligere :-? Regner med det er hormonene som herjer i kroppen og gjør meg trøtt, men jeg håper ikke det blir noe stort værre enn det er nå, for da kan det bli hardt å holde ut arbeidsdagene framover... I morgen er jeg 6 fullgåtte uker, og jeg synes tiden snegler seg avgårde fram til første legesjekk 3. desember!
Eliza Skrevet 14. november 2003 Forfatter #143 Skrevet 14. november 2003 Håper alle får en flott helg!
Furstina Skrevet 15. november 2003 #144 Skrevet 15. november 2003 Gjesp... Jeg har fått den store trøtte-syken tror jeg. ... Regner med det er hormonene som herjer i kroppen og gjør meg trøtt, men jeg håper ikke det blir noe stort værre enn det er nå, for da kan det bli hardt å holde ut arbeidsdagene framover... Låter som mig den första tiden. jag har hela tiden mått bra men de första veckorna var jag trött. Jättetrött. Jag orkade med jobbet men när jag kom hem ville jag bara sova, sitta i soffan och vila, ta det lugnt... Det blev bättre framåt vecka 10 eller så. Ta den tiden du behöver för att vila, det är skönt och de behöver både du och barnet. Se till att äta ordentligt. Kanske kan lite extra järntabletter hjälpa till? Det säger de i Sverige i alla fall, att man ska vara duktigt med järnet (fast det är kanske lite senare?) Ha en god helg.
Eliza Skrevet 16. november 2003 Forfatter #145 Skrevet 16. november 2003 Takk for hilsen, Furstina og Havsulen! Hvis jeg fortsetter å være like trøtt så bør jeg vel kanskje vurdere jerntabletter ja. Skal til legen om ca. to uker, og da sjekker de vel jernreservene. Uff, av og til blir jeg så innmari usikker på om det virkelig er sant at jeg er gravid... Jeg kjenner jo så lite til det, og nå synes jeg ikke brystvortene er så ømme lenger heller (dvs. det varierer litt fra dag til dag). Tanken på MA streifer meg stadig... Jeg vet at det sikkert ikke er noen grunn til å bekymre seg, men det hadde liksom vært greit med noen flere symptomer som kunne bekrefte graviditeten min! Det er nesten sånn at jeg har lyst til å ta en ny CB-test, bare for å se det blå krysset en gang til. På den annen side skal jeg jo være glad for at jeg ikke merker noen ting... Æsj, dette ble mye rot! Sikkert normale tanker hos en uerfaren førstegangsgravid... Eliza - 6+1
havsulen Skrevet 17. november 2003 #146 Skrevet 17. november 2003 Skjønner godt at du er usikker! Dette har du jo aldri opplevd før! Jeg håper du blir beroliget. Kanskje ved å lese om andres erfaringer? Har jo hørt om mange som ikke har hatt andre symptomer enn de du beskriver. Det beste hadde jo vært om du kunne ha et slikt, "enkelt" svangerskap!
Eliza Skrevet 17. november 2003 Forfatter #147 Skrevet 17. november 2003 Takk for trøstende ord, Havsulen... Innerst inne vet jeg at det bare er dumt å bekymre seg, men det er ikke alltid så lett. Før jeg ble gravid tenkte jeg at jeg skulle takle en SA/MA greit, men nå er jeg ikke like sikker lenger. Man skrur jo forventningene høyt opp når man finner ut at man er gravid, og jeg tror det blir tøft dersom det ikke går bra. Men nå skal jeg prøve å slappe mer av, og glede meg til legesjekken om to uker som sikkert viser at alt er i den skjønneste orden! :D
bizzy Skrevet 18. november 2003 #148 Skrevet 18. november 2003 Allt er nok helt sikkert i orden Eliza!! Men jeg skjønner bekymringene, jeg begynner selv å bekymre meg allerede før ikm hver mnd jeg.... :oops: Sånn i tilfelle det har klaffet liksom Tusen takk for hilsener i dagboken min det er alltid like koslelig og en god humørløfter :D *Klem*
Eliza Skrevet 18. november 2003 Forfatter #149 Skrevet 18. november 2003 Takk for hilsen, Bizzy! Har akkurat våknet etter en aldri så liten ettermiddagslur... Om jeg ikke har noen andre symptomer, så er iallefall trettheten på plass! Er stuptrøtt når jeg skal stå opp om morgenen, er stuptrøtt på jobb, og er stuptrøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Men jeg tillater meg å sove litt mer, så da går det på et vis. Hadde aldri samvittighet til å sove middag før, men nå er jeg bare nødt... Men nå er jeg rimelig våken, så da skal jeg se å få gjort noe fornuftig!
hanni Skrevet 18. november 2003 #150 Skrevet 18. november 2003 Sov i vei! Det er absolutt lov når man er gravid - og det er jo et tegn da! Du trenger nok ikke å bekymre deg, Eliza. Alt er sikkert helt bra!!! Men du - et spørsmål- når begynte du å bli trøtt?
havsulen Skrevet 19. november 2003 #151 Skrevet 19. november 2003 Jeg synes det er teit at du skal behøve å bekymre deg for drikkepress under jobbens julebord! Tenk at det slik det fungerer, at man skal trenge å unnskylde seg for å ikke drikke! Burde ikke være nødvendig! Gleder meg til dere har lyst til å fortelle deres fine hemmelighet til hele verden! Da kan flere få dele gleden deres! Sov middagslur med god samvittighet! Du må jo samle krefter!
Eliza Skrevet 21. november 2003 Forfatter #152 Skrevet 21. november 2003 Jeg er helt enig i at det er dumt at man må finne på gode unnskyldninger for ikke å drikke på julebord, Havsulen... Men jeg er kjent for å være en festglad jente, så folk vil nok reagere når jeg kun drikker Munkholm til maten. Men som sagt så tror jeg at jeg kommer til å fortelle det til kollegene innen den tid, så da blir det ikke noe problem. I morgen er jeg 7 uker på vei! Jippi! Formen er fremdeles fin, bortsett fra denne trettheten som har omvandlet meg til en zombie... Vil bare sove hele tiden. I morges hadde jeg nesten lyst til å legge meg ned og grine når jeg innså at det var fredag og ikke lørdag, og at jeg måtte stå opp for å dra på jobb Men nå er det ikke lenge til helg, og da skal jeg få ladet på batteriene! De to siste dagene har jeg også kjent det litt i magen, sikkert livmoren som har begynt å strekke på seg. Brystene er ikke like ømme som for en uke siden, men jeg kjenner at de er der, for å si det sånn... Håper alle får en fin-fin helg!
Eliza Skrevet 24. november 2003 Forfatter #154 Skrevet 24. november 2003 Gjesp... For en lat helg! På fredag gikk vi på kino og så "Love Actually". For en herlig film! Jeg gråt og lo om hverandre, og ble i skikkelig godt julehumør etterpå. Anbefales! Resten av helga ble veldig rolig. I går hadde vi en skikkelig være-inne-og-fyre-på-peisen-dag. Tente stearinlys og koste oss skikkelig. Fikk også malt litt lister (gjenstår to rom før vi er ferdig med alt). Har sovet masse i helga, men var likevel stuptrøtt i morges Ellers har jeg kjent litt mer til graviditeten de siste dagene, det er i allefall "noe" som skjer der nede i magen. Puppene har blitt litt mer ømme igjen, og det brune rundt bare vokser. Nå er det bare litt over en uke til jeg skal til legen! Tror jeg skal ta med mannen dit jeg. Kan jo være kjekt for han også å få litt informasjon. Hadde ikke tenkt å ta ham med inn til GU da, og heller ikke når jeg skal ta blodprøve (for da besvimer han bare)... Men han kan være med inn til samtale med legen. Er det teit tro? Hilsen Eliza - lykkelig gravid i 8.uke (7+2)
havsulen Skrevet 24. november 2003 #155 Skrevet 24. november 2003 Er ikke teit, det vel! Hvis du vil ha med mannen, synes jeg jamen du skal ta ham med! Godt å høre at du kjenner tegn og er lykkelig!
bizzy Skrevet 24. november 2003 #156 Skrevet 24. november 2003 Helt enig med Havsulen, har du lyst til å ha med mannen, ja, så ta med deg mannen! Tror jeg ville hatt med mannen selv hvis det var meg, men er ikke helt sikker på hva mannen vil... kanskje han ikke har noe valg når det kommer til stykket
bizzy Skrevet 27. november 2003 #157 Skrevet 27. november 2003 Oppdatering, takk :blunke: Allt bra med deg?
Eliza Skrevet 27. november 2003 Forfatter #158 Skrevet 27. november 2003 Alt er bra med meg! Har bare ikke hatt tid til å skrive noe de siste dagene. Travelt på jobb... Ikke så mye å si egentlig, bortsett fra at jeg fremdeles er fryktelig trøtt. Og så synes jeg magen min er veldig oppblåst for tida. Føler meg skikkelig feit faktisk... Ikke det at den var så flat før heller, men nå er den liksom skikkelig stygg og stor :x Gleder meg til jeg får skikkelig gravidmage jeg, og ikke bare sånn oppblåst mage med masse luft i! Nå er det bare 6 dager til første legekontroll, og det skal bli så deilig å få en skikkelig bekreftelse på at jeg faktisk er gravid (vet jo at testene hos legen ikke er noe sikrere enn CB, men likevel...)! Og i morgen er det helg igjen! Jippi, dagene går fort!
Eliza Skrevet 28. november 2003 Forfatter #159 Skrevet 28. november 2003 Et lite hjertesukk fra meg: Hvorfor kan ikke folk akseptere at man ikke drikker alkohol uten at de må begynne å spørre??? Eier ikke folk høflighet? Har de ikke vett nok i skallen til å forstå at det kanskje ligger noe annet bak "jeg føler meg ikke helt frisk"-unnskyldningen, og at de bare kan tenke i sitt stille sinn at kanskje er hun gravid men vil ikke fortelle det enda, så da skal jeg ikke spørre mer? Hvorfor blir man presset til å si at man er gravid mye tidligere enn man vil fordi folk er så lite finfølende? Litt lei meg nå...
hanni Skrevet 28. november 2003 #160 Skrevet 28. november 2003 Huff. det var leit, Eliza! Mange folk har ofte ingen sperrer på sånt er min erfaring også. Det er synd. Håper du får en fin helg selv om du følte deg pressa til å si det til noen som kanskje ikke skulle vite enda.. Kos deg i helga, og ikke tenk mer på det! Klemmer fra hanni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå