Gå til innhold

Miss moneypenny skal bli mamma!

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Ja det hjalp masse!! hihi. Nå kan jeg møte arbeidsdagen med godt humør :P

Jeg leste det i dagboken din :fnise: og jeg lurer på det samme selv! Hehe. Mensen var forsinka hver gang før jeg ble gravid, og jeg tror 2 av testene var positive, men har hittil trodd at jeg mista iløpet av noen dager (siden mensen kom). Men nå som magen har eksplodert begynner jeg å lure!

Kanskje vi venter tvillinger eller trillinger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos legen igjen og fått vite at gravitest fortsatt er positiv og urinen var fin.

Glemte å svare på det! Du har vært der i dag mener du? Så bra da! Da var den lille blødningen ingenting å bekymre seg om, sånt er godt å vite :) Nå stikker jeg!! *gruegrue* :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hjalp masse!! hihi. Nå kan jeg møte arbeidsdagen med godt humør :P

Jeg leste det i dagboken din :fnise: og jeg lurer på det samme selv! Hehe. Mensen var forsinka hver gang før jeg ble gravid, og jeg tror 2 av testene var positive, men har hittil trodd at jeg mista iløpet av noen dager (siden mensen kom). Men nå som magen har eksplodert begynner jeg å lure!

Kanskje vi venter tvillinger eller trillinger :fnise:

Haha, du kan ikke si slikt høyt:p haha. hysj:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dukker for utblåsningen* ;)

Med meg går det bare bra. Jeg tror nok morgenkvalmen har kommet. Vel, bare ikke om morgenen. Blir stort sett kvalm ettermiddag/kveld hvis jeg er sliten og/eller sulten.

Hvordan gikk det hos legen i dag? Var det noe å grue seg til? :eeeh::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det ikke blir så ille fremover da! Unner ingen å være kvalm, og det er ganske slitsomt å være det om kvelden, jeg ble litt småkvalm noen kvelder, og syntes det i seg selv var ille nok ;)

Haha nei timen var ikke noe å grue seg til, var jo det jeg sa :ler:

Jeg fikk høre hjertelyden! Først var den vanskelig å finne, så jeg ble litt skuffa. Men så fant hun den! Nå klarer jeg endelig å tro på at det er liv inni her :rødme:

Gled dere, det er en utrolig følelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det ikke blir så ille fremover da! Unner ingen å være kvalm, og det er ganske slitsomt å være det om kvelden, jeg ble litt småkvalm noen kvelder, og syntes det i seg selv var ille nok ;)

Haha nei timen var ikke noe å grue seg til, var jo det jeg sa :ler:

Jeg fikk høre hjertelyden! Først var den vanskelig å finne, så jeg ble litt skuffa. Men så fant hun den! Nå klarer jeg endelig å tro på at det er liv inni her :rødme:

Gled dere, det er en utrolig følelse :)

Fantastisk godt å høre at du endelig tror på livet inni magen nå :) Nå har jeg også hele troen, og det føles veldig godt. Virkelig.

Hadde du prøvd sjøsykearmbåndene? Jeg har mine på hele dagene igjen nå og det er kun det som gjør at jeg kommer meg greit gjennom dagene egentlig. For en fantastisk hjelp. Men merker jo litt guffenhet, men guffen er greit - det er kvalmen jeg ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff stakkar, er det så ille at du må bruke de? Har ikke prøvd det, annet enn da jeg var på båten en uke i sommer. Da sov jeg med de tilogmed, funka det :) Men jeg har ikke vært så kvalm at det har vært et problem, så jeg har ikke hatt noe behov for å finne på ting mot kvalme :) utrolig takknemlig for det!

Ja nå er jeg helt avslappa, det var så godt å høre det lille hjertet :) Nå vet jeg at h*n er der enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkar, er det så ille at du må bruke de? Har ikke prøvd det, annet enn da jeg var på båten en uke i sommer. Da sov jeg med de tilogmed, funka det :) Men jeg har ikke vært så kvalm at det har vært et problem, så jeg har ikke hatt noe behov for å finne på ting mot kvalme :) utrolig takknemlig for det!

Ja nå er jeg helt avslappa, det var så godt å høre det lille hjertet :) Nå vet jeg at h*n er der enda!

Det er veldig ubehagelig kvalme jeg har ja, blir så sløv av det også. Men så lenge jeg ikke kaster opp så er jeg veldig takknemlig. :) Men dersom du blir skikkelig dårlig så tar armbåndene mye av kvalmen, selv om de ikke tar knekken på hele alltid.

Godt at du er mer avslappa, behold den roen så lenge du kan nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig ubehagelig kvalme jeg har ja, blir så sløv av det også. Men så lenge jeg ikke kaster opp så er jeg veldig takknemlig. :) Men dersom du blir skikkelig dårlig så tar armbåndene mye av kvalmen, selv om de ikke tar knekken på hele alltid.

Godt at du er mer avslappa, behold den roen så lenge du kan nå :)

Ja! Men fikk noe nytt å tenke på i går. Jeg ble bedt om å tenke igjennom hva jeg kommer til å gjøre dersom noe er alvorlig galt med den lille, og vi diskuterte det litt i går kveld. Ikke noe hyggelig samtaleemne akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Men fikk noe nytt å tenke på i går. Jeg ble bedt om å tenke igjennom hva jeg kommer til å gjøre dersom noe er alvorlig galt med den lille, og vi diskuterte det litt i går kveld. Ikke noe hyggelig samtaleemne akkurat!

Vi har bare latt det ligge vi. Nå vet vi at den lille har to armer og to ben, da er det ikke så mye mer å bekymre seg for. Kan ikke hele tiden gå rundt og lure på om noe er galt. Jeg er allerede blitt glad i lille nurket jeg, tror nok ikke jeg frivillig gir det fra meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det... problemet er nok at jeg nesten vil ha det for enhver pris. (Sålenge barnet ikke kommer til å ha store smerter/problemer). Men samboeren sier at hvis det er noe som er veldig galt så er det bare en ting å gjøre. Men jeg er ikke enig med han i det. Jeg skjønner han jo, men som du sier, jeg har jo også blitt glad i det lille nurket, ikke fader om jeg bare fjerner det uten videre og tenker "prøver igjen neste mnd"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det... problemet er nok at jeg nesten vil ha det for enhver pris. (Sålenge barnet ikke kommer til å ha store smerter/problemer). Men samboeren sier at hvis det er noe som er veldig galt så er det bare en ting å gjøre. Men jeg er ikke enig med han i det. Jeg skjønner han jo, men som du sier, jeg har jo også blitt glad i det lille nurket, ikke fader om jeg bare fjerner det uten videre og tenker "prøver igjen neste mnd"...

Nå har jeg hatt dette nurket inni meg i 2,5 måneder og har trivdes med det, uansett om jeg har vært kvalm og trøtt hele tiden. På ingen måte gir jeg det fra meg nå om ikke noe er FORFERDELIG galt. Selvfølgelig vil jeg ikke at den lille skal vokse opp med smerter, så det blir jo en annen sak. Heldigvis sier min samboer det samme som meg. Vi ønsker ikke å finne ut mer enn det som er normalt å finne ut heller, så da har vi ikke så mye av det valget egentlig. :)

Håper dere finner ut av det. Man kan ikke bare gi fra seg noe man har blitt glad i. Og det er ikke alltid at det er riktig når man finner utav slikt heller. Noen ganger tror man at det er noe galt og så er det ikke det. Vær sikker - helt sikker - før du tar store avgjørelser.

Egentlig teit av noen å nevne at dere må tenke på det. Tenk positivt heller. Tenk at nurket blir det fineste barnet og det friskeste barnet som er laget. Send det gode vibber:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey nå er jeg seriøst stressa!!!!! Litt for mange studiepoeng dette semesteret, kombinert med jobbing.... ugh. Er på skolen nå, og har ei snill studievenninne som minte meg på at det bare er 2 mndr til eksamen, i et 20-poengs fag, som jeg foreløpig ikke kan mye i.... :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey nå er jeg seriøst stressa!!!!! Litt for mange studiepoeng dette semesteret, kombinert med jobbing.... ugh. Er på skolen nå, og har ei snill studievenninne som minte meg på at det bare er 2 mndr til eksamen, i et 20-poengs fag, som jeg foreløpig ikke kan mye i.... :sjokk:

Har du energi til å lese da? Husk å ta notater mens du leser i så fall, da kan du bare lese over notatene etterpå i stedet for å lese hele pensum en ekstra gang. Og så er det veldig viktig å se gjennom gamle eksamensoppgaver og løse dem, gjerne gang på gang. Og dersom du kan finne løsninger på gamle oppgaver så kommer du også langt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en tur for å si hei og ønske deg en god dag! :goodbye:

Ohh.... eksamen ja. Det er rart at et ord skal klare å stresse oss så mye. Men kjenner meg fullt og helt igjen. Synes letme kom med mange gode råd, men jeg vet også at når man er midt oppe i det selv så er det ikke alltid så lett å tenke særlig rasjonelt :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Innom en tur for å si hei og ønske deg en god dag! :goodbye:

Ohh.... eksamen ja. Det er rart at et ord skal klare å stresse oss så mye. Men kjenner meg fullt og helt igjen. Synes letme kom med mange gode råd, men jeg vet også at når man er midt oppe i det selv så er det ikke alltid så lett å tenke særlig rasjonelt :bond:

Det er verken lett å tenke rasjonelt eller ta til seg råd egentlig. Man tenker at rådene er veldig gode, men klarer ikke å sette i gang. Husker godt tiden som student, det er ikke mer enn et år siden jeg var ferdig. Det er en vanskelig tid. Men ettersom du fortsatt har 2 måneder igjen så ligger du fortsatt godt an heldigvis.

Bare stå på og gjør så godt du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Ja det var et anfall av panikk det der, hehe. Har tenkt å ta 75 studiepoeng, og jobber 45 % stilling, så.... ja. Også fikk jeg vite i dag at vi har 4 innleveringsoppgaver den neste uka! Men jeg kan bare gjøre så godt jeg kan. Skal begynne med eksamensoppgaver når jeg er ferdig med innleveringene, jeg pleier å gjøre gamle oppgaver før hver eksamen, men begynner alltid for sent (ca en uke før eksamen) og blir superstressa! Men ikke i år ;)

Har ikke mye ro på meg når jeg leser nei, så å ta notater underveis er lurt ja! Men jeg har nesten helt kutta ut lesing, bare jobber med oppgaver fra studiehefter o.l., føler at det er den eneste måten jeg lærer på. Skal bli godt med et år permisjon fra skole og karakterkrav!! Velsignede lille bebis :) Den kunne ikke valgt et bedre tidspunkt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Ja det var et anfall av panikk det der, hehe. Har tenkt å ta 75 studiepoeng, og jobber 45 % stilling, så.... ja. Også fikk jeg vite i dag at vi har 4 innleveringsoppgaver den neste uka! Men jeg kan bare gjøre så godt jeg kan. Skal begynne med eksamensoppgaver når jeg er ferdig med innleveringene, jeg pleier å gjøre gamle oppgaver før hver eksamen, men begynner alltid for sent (ca en uke før eksamen) og blir superstressa! Men ikke i år ;)

Har ikke mye ro på meg når jeg leser nei, så å ta notater underveis er lurt ja! Men jeg har nesten helt kutta ut lesing, bare jobber med oppgaver fra studiehefter o.l., føler at det er den eneste måten jeg lærer på. Skal bli godt med et år permisjon fra skole og karakterkrav!! Velsignede lille bebis :) Den kunne ikke valgt et bedre tidspunkt :fnise:

Å, for noen fantastisk fine ord på slutten hos deg der. Jeg er glad for at du ser barnet som en velsignelse - det er akkurat det det er. Så jobber du bare godt frem til da heller. Når den lille kommer så er det andre tider:)

Godt at du har kontroll. Du vet jo absolutt hva som passer best for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex? :lete: hehe.

Ellers er alt bra i dag! En oppgave levert, en skal leveres i morgen, og en på fredag. Den siste var frivillig, så den blir levert hvis tiden strekker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...