Miss moneypenny Skrevet 12. november 2009 Forfatter #241 Skrevet 12. november 2009 I dag har jeg kjent masse liv, og denne gangen er jeg helt sikker Jeg våknet i 7-tiden og strøk meg litt på magen, og da ble det sparking og romstering for alle penga! Kjente masse små dunk og det kjentes nesten ut som hun kastet seg rundt inni her Jeg kan bare ikke få sagt hvor glad jeg er, har verdens nydeligste lille raring inni her! Er så glad i henne :rødme: Det har kommet endel babyklær i dag, som jeg har bestilt fra h&m. Luer, sokker, ullsokker, bodyer, og pysjamaser. Klærne er så innmari små, ble nesten litt nervøs, men litt rørt og. Lille knøttet mitt :rødme: Her om dagen da vi skulle legge oss sa jeg "glad i deg" til samboeren, så sa han "glad i deg også, og nurket" aaaaaw
Miss moneypenny Skrevet 12. november 2009 Forfatter #242 Skrevet 12. november 2009 Huff da, ser ut til at smertene jeg har er symptomer på bekkenløsning jeg trodde det bare var isjas, men så leste jeg at bekkenløsning kan gi isjaslignende smerter. Jeg har ikke kjent noe til det på lenge, men hadde veldig vondt i natt (blir vondt i den siden jeg ligger på) og i dag har jeg så vondt i høyre side av rumpa/ryggen når jeg belaster det høyre beinet. Det stråler oppover liksom. Jeg visste at jeg ikke skulle sagt ja til å jobbe ekstra på tirsdagen! Hm
letme Skrevet 13. november 2009 #243 Skrevet 13. november 2009 Nå må du ta vare på deg selv. Tenk på at du bærer på et lite nurk som trenger at du kanskje tar det bittelitt roligere enn normalt. Spesielt om du får startende bekkenløsning. Du vil ikke at den skal bli alvorlig vet du. Pass på deg selv i helgen nå og sitt godt når du sitter. Dersom du ikke klarer å gå på jobb på tirsdag, så passer du bare på at noen tar den dagen for deg. De kan ikke tvinge deg til ekstravakter. God helg.
Miss moneypenny Skrevet 13. november 2009 Forfatter #244 Skrevet 13. november 2009 Nå må du ta vare på deg selv. Tenk på at du bærer på et lite nurk som trenger at du kanskje tar det bittelitt roligere enn normalt. Spesielt om du får startende bekkenløsning. Du vil ikke at den skal bli alvorlig vet du. Pass på deg selv i helgen nå og sitt godt når du sitter. Dersom du ikke klarer å gå på jobb på tirsdag, så passer du bare på at noen tar den dagen for deg. De kan ikke tvinge deg til ekstravakter. God helg. Hei Nei jeg jobbet tirsdagen som var, så jeg fikk tre lange dager etter hverandre. Hadde fri i går, men det var da jeg kjente at det var litt for mye! Det er bra igjen i dag, men jeg skal jobbe i dag og i morgen. Får slappe av på søndag Men da skal det jo leses til eksamen som nærmer seg med stormskritt Ha en fin helg du også!
Miss moneypenny Skrevet 13. november 2009 Forfatter #245 Skrevet 13. november 2009 Romstering og spark her i dag også! Lille prinsessa mi :rødme:
Gjest litaågo Skrevet 15. november 2009 #246 Skrevet 15. november 2009 Så flott at du kjenner romstering og spark nesten daglig nå. Sikkert en kjempegod følelse! :rødme: Gleder meg til det er min tur. Ta var på deg selv og ikke slit deg ut nå da! Det er ikke bare bare å si nei til å jobbe, men du må tenke på hva som er best for deg og den lille. Lykke til med eksamenslesinga!!! Sitter oppi den selv og føler meg til tider litt fortapt i store ord og vanskelige begreper Trøster meg med at de som skrev dette har brukt lang tid på å tenke ut sine teorier, så derfor er det ikke så rart at de bruker litt tid på å sette seg i skolten min heller
Miss moneypenny Skrevet 15. november 2009 Forfatter #247 Skrevet 15. november 2009 Så flott at du kjenner romstering og spark nesten daglig nå. Sikkert en kjempegod følelse! :rødme: Gleder meg til det er min tur. Ta var på deg selv og ikke slit deg ut nå da! Det er ikke bare bare å si nei til å jobbe, men du må tenke på hva som er best for deg og den lille. Lykke til med eksamenslesinga!!! Sitter oppi den selv og føler meg til tider litt fortapt i store ord og vanskelige begreper Trøster meg med at de som skrev dette har brukt lang tid på å tenke ut sine teorier, så derfor er det ikke så rart at de bruker litt tid på å sette seg i skolten min heller Hei! Ja det er en helt utrolig følelse å kjenne liv. Betryggende, rart, morsomt, koselig og sprøtt på samme tid! Hehe. Tenk at du straks er 14 uker på vei, nå begynner sikkert tiden å gå fortere for deg snart, det gjorde den ihvertfall for meg! Spesielt nå som vi har eksamensperiode foran oss, også kommer jula Eksamenlesning er bare rett og slett noe herk. Og jeg må ta meg kraftig sammen her nå, nytter ikke å sove bort halve dagen, og surre bort resten i våken tilstand Hjelper litt å tenke på at det ikke bare er jeg som leser til eksamen da Når har du første? Min første er om 2 uker, et fag jeg har strøket i 2 ganger. trodde jeg skulle være supermotivert nå som jeg venter et lite troll, men det lukter skippertak... Tror jeg må ringe legen i morra, tror det er bekkenløsning her nå.. har skikkelig problemer med å gå dagen etter jeg har vært på jobb! Så det spørs om jeg kanskje prøver å få sykmelding. Men jeg føler meg som en slask! Men men.. nytter ikke å være invalid heller Ha en fin kveld da Får pakke skolesekken så jeg kommer meg ut av huset tidlig i morra! Har bestilt vekking av samboeren, som står opp kl 6. GRØSS
Miss I.W. Skrevet 15. november 2009 #248 Skrevet 15. november 2009 Så koslig med romstering i magen da! :rødme: Kan ikke si annet at det er verdens beste og merkeligste følelse! Bekkenløsningen må du ta alvorlig. Jeg har hatt kjempe hjelp av trening hos fysioterapeut! Hadde en pause på nesten tre uker og ble fort mye værre. Etter bare to treningsøkter begynner jeg å bli mye bedre. Lykke til med lesinga! *virker som om du trenger det!*
letme Skrevet 16. november 2009 #249 Skrevet 16. november 2009 Huffa. Har du ringt legen? Har du fått time så du får komme inn med bekkenet ditt? Nå må du passe på deg selv der, lille du.
Miss moneypenny Skrevet 16. november 2009 Forfatter #250 Skrevet 16. november 2009 Huffa. Har du ringt legen? Har du fått time så du får komme inn med bekkenet ditt? Nå må du passe på deg selv der, lille du. Jeg har ikke ringt legen nei... vurderer å heller ta det opp med jordmor, hun er litt lettere å prate med enn legen..
Miss I.W. Skrevet 16. november 2009 #251 Skrevet 16. november 2009 Hei, takk for det! Kan nok trenge litt lykke til ja Hvor ofte er du hos fysioterapeut? Jeg hadde tenkt å begynne med trening i varmebasseng, med fysioterapeut. Men det er bare en dag i uka, og den dagen har sjefen min lurt seg til en time tidligere fri, og satt meg opp en time tidligere, så jeg akkurat ikke rekker treninga Nå har jeg ganske vondt, kjenner at dette absolutt er noe som må tas på alvor ja. Kunne egentlig tenkt meg en sykemelding, siden jeg kjenner at det er etter jobb og de påfølgende dagene jeg virkelig har vondt! Mener å huske at jordmora sa noe om at når det gjelder sånt så er hun likestilt med lege, at hun kan "sykemelde" meg. (Hun kalte det noe annet men jeg husker ikke helt hva...). Men jeg husker ikke nøyaktig hva hun sa. Har du peiling på om det stemmer? Har nemlig mer lyst til å gå til jordmor enn legen Fant ut at det var best å svare deg i di bok! Jeg trener styrke i gruppe to ganger i uka med fysioterapeut til stede. Jobber med å trene opp musklene som støtter opp bekkenet og bekkenbunnen. Høres deilig ut med trening i varmebasseng! Fysioterapeuten min snakker om ei gravidgruppe som trener i basseng som hun har, men jeg kommer liksom ikke lenger enn at hun nevner det... Har trent litt vanngym på treningsstudioet, men det er ikke lagt opp for gravide og det er en hel del øvelser jeg ikke kan gjøre. Dessuten er det så j..... kaldt i garderoben innimellom. Stivner jo helt i bekkenet av mindre! Jeg fikk henvisning fra legen min til fysioterapeuten. Fysioterapeuten mente at jeg hadde alvorlig bekkenløsning og sendte brev tilbake til legen min om at jeg bekkenløsning med gangvansker, som igjen gir rett til gratis fysioterapi. Hadde jeg ikke fått på "med gangvansker" på den nye henvisningen har jeg måttet betale en egenandel på kr 100,- pr trening. Jeg går også bare til jordmor nå, da jeg ikke er så begeistret for legen min, samt at JM setter av en halvtime og ikke tre minutter som legen gjør. Jeg vet ikke om JM kan sykmelde, men synes du at jobben er tung og i tillegg gjør at du ikke kommer deg på trening synes jeg at du bør spørre om det. Du trenger jo ikke å være 100% sykmeldt. Jeg kjenner det fort hvis jeg har vært på bena hele dagen og da merkes det i flere dager, samt at jeg sover dårlig. Jeg er bare nødt til å dele opp ærendene mine og ta renholdet hjemme i bulker. Det er ikke noe vits å presse seg. Vi må bare ta hensyn til kroppen nå. Jeg har ikke vært like flink, men har den siste uken fått påpakk av både JM og fysioterapeuten om å begynne å innse mine begrensninger. Men jeg "skal klare meg selv og greier ALT" så det har tatt litt tid å venne seg til det!
Gjest litaågo Skrevet 17. november 2009 #252 Skrevet 17. november 2009 (endret) Håper du får ringt legen eller jordmor ganske snart. Du skal jo ikke måtte gå rundt å ha det vondt unødvendig. Dessuten er det sikkert greit å få sjekket det ut slik at du kan få behandlinger Starter forresten med eksamen denne uken her, og da går det egentlig i ett til uke 51 Usj! Lykke til med dine eksamener Ikke så lett når du har strøket før, men du klarer det nok skal du se! Tenk på den gode følelsen en har til jul når du plutselig kan legge fra deg alt av studier ei stund Endret 17. november 2009 av litaågo
Miss moneypenny Skrevet 21. november 2009 Forfatter #253 Skrevet 21. november 2009 Håper du får ringt legen eller jordmor ganske snart. Du skal jo ikke måtte gå rundt å ha det vondt unødvendig. Dessuten er det sikkert greit å få sjekket det ut slik at du kan få behandlinger Starter forresten med eksamen denne uken her, og da går det egentlig i ett til uke 51 Usj! Lykke til med dine eksamener Ikke så lett når du har strøket før, men du klarer det nok skal du se! Tenk på den gode følelsen en har til jul når du plutselig kan legge fra deg alt av studier ei stund Haha snakk for deg selv Jeg har eksamener etter jul og, har meldt meg opp i noen emner jeg skal prøve å ta uten undervisning (konteeksamener), så jeg har tatt mest mulig før nurket kommer! Lykke til med eksamener du også! Starter allerede denne uka ja, det er harde bud! Jeg har første tirsdag om en uke, og jeg skjønner faktisk ikke en dritt.. for å si det rett ut! Begynner å lure på om jeg har en alvorlig hjernefeil eller noe
Miss moneypenny Skrevet 21. november 2009 Forfatter #254 Skrevet 21. november 2009 Må bare skrive litt mer her! Jeg har kjent spark og annen bevegelse hver eneste dag flere ganger om dagen i over en uke nå, og det er verdens beste opplevelse Jeg blir så innmari glad når jeg kjenner de små dunkene!! Det er så rart å være gravid. Lille prinsessa betyr alt for meg i hele verden, jeg nyter å ha henne inni magen, men gleder meg veldig til å bli kjent med henne også. Men alt til sin tid Håper hun blir her inne i mange mndr til!
Gjest litaågo Skrevet 22. november 2009 #255 Skrevet 22. november 2009 Skjønner at du vil få tatt unna mest mulig før prinsessa di kommer Synd å høre at du ikke får full fred i jula, men håper du likevel får litt fri (fra tankeprosessen) i jula. Ellers kan du forhåpentligvis slappe av mer i slutten av januar Sikkert kjempekos med alle sparkene og bevegelsene du kjenner :rødme: Høres kjempekoselig ut!!! Lykke til med eksamner! Dette klarer du skal du se!
Gjest litaågo Skrevet 26. november 2009 #256 Skrevet 26. november 2009 Innom en kjapp tur mellom slagene Håper alt går bra! Stå på!
Miss moneypenny Skrevet 26. november 2009 Forfatter #257 Skrevet 26. november 2009 Innom en kjapp tur mellom slagene Håper alt går bra! Stå på! Hei! Takk, og lykke til du også! Nå ble alt plutselig veldig hektisk ja, har ikke vært her siden helga tror jeg det var! Litt kjedelig men.. får heller være litt mer aktiv her senere Hvordan går det med formen nå midt oppi eksamenslesing osv?
Gjest litaågo Skrevet 28. november 2009 #258 Skrevet 28. november 2009 Hei! Takk, og lykke til du også! Nå ble alt plutselig veldig hektisk ja, har ikke vært her siden helga tror jeg det var! Litt kjedelig men.. får heller være litt mer aktiv her senere Hvordan går det med formen nå midt oppi eksamenslesing osv? Det er slik det blir i perioder, men regner med du kommer sterkere tilbake senere Formen er og har vært stigende de siste ukene, men er fremdeles mye trøtt og sliten. Derfor er det ekstra godt med noen helgemorgener hvor jeg kan ligge "litt" lengre Hvordan er det med deg? Har bekkenet fusket noe eller går det greit?
Miss moneypenny Skrevet 29. november 2009 Forfatter #259 Skrevet 29. november 2009 Det er slik det blir i perioder, men regner med du kommer sterkere tilbake senere Formen er og har vært stigende de siste ukene, men er fremdeles mye trøtt og sliten. Derfor er det ekstra godt med noen helgemorgener hvor jeg kan ligge "litt" lengre Hvordan er det med deg? Har bekkenet fusket noe eller går det greit? Mye trøtt og sliten jeg og! Skulle sove godt i natt, og lenge, men så varr sambo på julebord, og skulle hentes i 3-tiden. Etter det lå han og prata i søvne, så jeg ikke fikk sove! Etter 2 timer ga jeg opp, la meg på sofaen, men der fikk jeg jo heller ikke sove, pga bekkenet Så jeg er ikke så uthvilt i dag som jeg hadde tenkt å være, og i dag skulle jeg jobbe hele dagen med eksamensoppgaver! Jaja, sånn er det! Har du fått innkallelse til ultralyd enda eller? Tenk, nå er det ikke lenge til Vil du vite kjønnet?
Gjest litaågo Skrevet 30. november 2009 #260 Skrevet 30. november 2009 (endret) Mye trøtt og sliten jeg og! Skulle sove godt i natt, og lenge, men så varr sambo på julebord, og skulle hentes i 3-tiden. Etter det lå han og prata i søvne, så jeg ikke fikk sove! Etter 2 timer ga jeg opp, la meg på sofaen, men der fikk jeg jo heller ikke sove, pga bekkenet Så jeg er ikke så uthvilt i dag som jeg hadde tenkt å være, og i dag skulle jeg jobbe hele dagen med eksamensoppgaver! Jaja, sånn er det! Har du fått innkallelse til ultralyd enda eller? Tenk, nå er det ikke lenge til Vil du vite kjønnet? Usj, synd å høre at du ikke fikk noe særlig med søvn! (Sove kan man visst gjøre når man er gammel, sa noen til meg). Dato for ultralyd er klar, og ja, vil gjerne vite kjønnet :rødme: Gleder med kjempemasse, for det er ikke mange ukene igjen nå Plutselig går det litt fremover her også føler jeg... Lykke til med videre eksamensarbeid! Endret 30. november 2009 av litaågo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå