Miss moneypenny Skrevet 6. november 2009 Forfatter #221 Skrevet 6. november 2009 I kveld får jeg besøk av 4 venninner, vi skal spise taco og skravle og kose oss, det blir morro Og på søndag skal vi ha bursdagselskap her, med svigerfamilien. Dvs at jeg må på årets handlerunde i dag! Men får med meg samboeren når han er ferdig på jobb da så da går det greit Blir en kjempekoselig helg! Og på mandag er det ny ul. Gleder meg noe helt vanvittig til å se lille tulla, samtidig er jeg nervøs igjen. Rart det der!
letme Skrevet 6. november 2009 #222 Skrevet 6. november 2009 Du skal ikke måtte rydde etter to mannfolk. Vi kan strekke oss til det mannfolket vi har valgt å leve med, men ikke flere enn det (før vi får barn selvfølgelig). Kan du fortelle svogeren din at dersom han ikke skjerper seg så må han finne et annet sted å bo de dagene? Si at du begynner å bli trøtt og sliten av å være husmor i eget hjem. Du studerer og jobber i tillegg, og det er ikke noe å tulle med. Du har deg selv også å ta vare på... Håper det ordner seg.
Miss moneypenny Skrevet 6. november 2009 Forfatter #223 Skrevet 6. november 2009 Du skal ikke måtte rydde etter to mannfolk. Vi kan strekke oss til det mannfolket vi har valgt å leve med, men ikke flere enn det (før vi får barn selvfølgelig). Kan du fortelle svogeren din at dersom han ikke skjerper seg så må han finne et annet sted å bo de dagene? Si at du begynner å bli trøtt og sliten av å være husmor i eget hjem. Du studerer og jobber i tillegg, og det er ikke noe å tulle med. Du har deg selv også å ta vare på... Håper det ordner seg. Ja jeg vurderer å si noe sånt. Men jeg syns det er vanskelig også, siden han er en snill og koselig gutt. Jeg vil ikke at han skal føle seg utilpass her heller. Men så bor han her gratis på ubestemt tid (var egentlig snakk om juni-september men han er her enda), og jeg syns jo at det minste han kan gjøre er å ikke lage noe jobb for meg da. Og at tingene mine er rene og i orden når jeg skal bruke de uten at jeg trenger å vaske de etter han er vel ikke så mye å be om. Men som sagt, jeg når ikke inn til han.. inn det ene øret og ut det andre!
letme Skrevet 6. november 2009 #224 Skrevet 6. november 2009 Ja jeg vurderer å si noe sånt. Men jeg syns det er vanskelig også, siden han er en snill og koselig gutt. Jeg vil ikke at han skal føle seg utilpass her heller. Men så bor han her gratis på ubestemt tid (var egentlig snakk om juni-september men han er her enda), og jeg syns jo at det minste han kan gjøre er å ikke lage noe jobb for meg da. Og at tingene mine er rene og i orden når jeg skal bruke de uten at jeg trenger å vaske de etter han er vel ikke så mye å be om. Men som sagt, jeg når ikke inn til han.. inn det ene øret og ut det andre! Du må ta det lenger enn å bare si "vær så snill". Fortell ham at hu ikke orker og at han må finne seg et annet sted eller begynne å gjøre litt for å hjelpe. Det er veldig vanskelig å si slike ting, men noen ganger er det det eneste som fikser slike vanskelige situasjoner. Fortell ham at du synes han er veldig koselig og snill, men at det ikke fungerer slik det er nå. Dere hadde en avtale og den er egentlig over, nå bor han hos deg fordi du er snill mot ham og da må han også gjøre noe igjen for å vise litt takknemlighet - hvis ikke må han ut..
Miss moneypenny Skrevet 6. november 2009 Forfatter #225 Skrevet 6. november 2009 Du må ta det lenger enn å bare si "vær så snill". Fortell ham at hu ikke orker og at han må finne seg et annet sted eller begynne å gjøre litt for å hjelpe. Det er veldig vanskelig å si slike ting, men noen ganger er det det eneste som fikser slike vanskelige situasjoner. Fortell ham at du synes han er veldig koselig og snill, men at det ikke fungerer slik det er nå. Dere hadde en avtale og den er egentlig over, nå bor han hos deg fordi du er snill mot ham og da må han også gjøre noe igjen for å vise litt takknemlighet - hvis ikke må han ut.. Jeg sendte han en melding, fordi jeg ikke visste om jeg kom til å se han i dag. Skrev at det hadde vært supert om han kunne bli litt flinkere til å rydde bort alt han bruker på kjøkkenet, og var egentlig veldig hyggelig i forhold til hva jeg tenkte inni meg.. fikk et skikkelig surt svar tilbake, om at han hadde tenkt å ta det før jeg så det, og at han kom til å klikke hvis jeg skjelte på han. Så da ble jeg jo skikkelig lei meg da, har jo hormoner så det står ut av øra her Nå har han reist for helga, og han rydda ikke før han dro.
letme Skrevet 9. november 2009 #226 Skrevet 9. november 2009 Jeg sendte han en melding, fordi jeg ikke visste om jeg kom til å se han i dag. Skrev at det hadde vært supert om han kunne bli litt flinkere til å rydde bort alt han bruker på kjøkkenet, og var egentlig veldig hyggelig i forhold til hva jeg tenkte inni meg.. fikk et skikkelig surt svar tilbake, om at han hadde tenkt å ta det før jeg så det, og at han kom til å klikke hvis jeg skjelte på han. Så da ble jeg jo skikkelig lei meg da, har jo hormoner så det står ut av øra her Nå har han reist for helga, og han rydda ikke før han dro. Han har ikke lov til å bli sur på deg. Du lar ham bo gratis hos deg store deler av året. Så nå bør du ta det et steg videre. Enten ta det med ham eller ta det med konen hans, jeg vet ikke om det er din søster eller hva det er. Du kan ikke fortsette slik som dette. Du har nok med å ta vare på dine egne. Han lager jo helt barnehage for deg. Han virker som en liten gutt som "hadde tenkt å ta det før du så det", men det kan han aldri være sikker på. Og nå gjorde han jo ingenting i det hele tatt. Så dette må du ta tak i, det virker bare som om det blir verre.
letme Skrevet 9. november 2009 #227 Skrevet 9. november 2009 Hvordan gikk den nye ultralyden i dag forresten?
Serenity88 Skrevet 9. november 2009 #228 Skrevet 9. november 2009 Uff, han høres ut som en skikkelig 5-åring! Hvor gammel er han egentlig? Hva sier din kjære da? Håper UL idag går bra, slik at du blir mer beroliget
Miss moneypenny Skrevet 9. november 2009 Forfatter #229 Skrevet 9. november 2009 Han har ikke lov til å bli sur på deg. Du lar ham bo gratis hos deg store deler av året. Så nå bør du ta det et steg videre. Enten ta det med ham eller ta det med konen hans, jeg vet ikke om det er din søster eller hva det er. Du kan ikke fortsette slik som dette. Du har nok med å ta vare på dine egne. Han lager jo helt barnehage for deg. Han virker som en liten gutt som "hadde tenkt å ta det før du så det", men det kan han aldri være sikker på. Og nå gjorde han jo ingenting i det hele tatt. Så dette må du ta tak i, det virker bare som om det blir verre. Ja det er jo helt vilt. Jeg sa det til samboeren samme dagen (det er broren hans) og han ble ganske paff. Sa at da må vi jo bare få han ut hvis det er sånn det skal være. Så hadde vi familieselskap, og da sa han det til mora deres, hun ble helt satt ut over oppførselen hans hun også, det er mye mulig at hun snakker til han kjenner jeg henne rett. Hun skjønte meg veldig godt, for hun er møkklei rotinga hans hjemme. Men jeg orker ikke bruke mer energi på det, nå skal jeg bare slutte å rydde etter han. Når vi ikke har flere rene ting burde han skjønne tegninga. I mellomtida får jeg spise andre steder Tror vi er enige her nå om at han kan bli til jul, men så får han flytte ut. Samboeren forstår meg heldigvis, og det er jo det viktigste Hvordan gikk den nye ultralyden i dag forresten? Har ikke vært der enda, timen er halv 1! Ahh.. gruer og gleder meg! Hehe. Tror jeg har kjent endel bevegelse i helga da, når jeg ligger i senga kjennes det ut som det er noe som romsterer veldig inni her :rødme: alt er nok bra, bare meg som er verdens største nervevrak Uff, han høres ut som en skikkelig 5-åring! Hvor gammel er han egentlig? Hva sier din kjære da? Håper UL idag går bra, slik at du blir mer beroliget Hehe ja, skulle nesten trodd at han er 5 år!! Men han er faktisk 21, burde være voksen nok til å ha litt respekt! Og voksen nok til å skjønne at det er vanlig folkeskikk å rydde etter seg. Vurderer å steke pizza til middag i morra, så når han skal lage middag har jeg satt på oppvaskmaskinen, med alle kjelene (selvom de er rene), og stille inn oppvaskmaskinen så den tar noen timer Hvorfor løse en konflikt når den kan eskaleres? Men jeg gjør det nok ikke da, det er bare en morsom tanke
Gjest litaågo Skrevet 9. november 2009 #230 Skrevet 9. november 2009 Lykke til på den nye ultralyden i dag! Blir sikkert kjempekoselig å få se den lille deres igjen! :rødme: Skjønner godt at du får litt hevntanker og blir lite samarbeidsvillig slik som broren til samboeren din har oppført seg. Høres ut som om du har strekt deg mer enn langt nok allerede for han. Samtidig vil man jo være snill og det er ikke alltid like lett å si ifra. Det er lett for oss andre å si at du bare burde han ut, men ikke like lett for deg da du vet at dette er en person du vil ha mye å gjøre med i årene fremover, uavhengig om han bor hos dere eller ikke. Ellers høres det vel ut som en god ide å la ham bo der til jul, men ikke lengre!
Miss moneypenny Skrevet 9. november 2009 Forfatter #231 Skrevet 9. november 2009 Lykke til på den nye ultralyden i dag! Blir sikkert kjempekoselig å få se den lille deres igjen! :rødme: Skjønner godt at du får litt hevntanker og blir lite samarbeidsvillig slik som broren til samboeren din har oppført seg. Høres ut som om du har strekt deg mer enn langt nok allerede for han. Samtidig vil man jo være snill og det er ikke alltid like lett å si ifra. Det er lett for oss andre å si at du bare burde han ut, men ikke like lett for deg da du vet at dette er en person du vil ha mye å gjøre med i årene fremover, uavhengig om han bor hos dere eller ikke. Ellers høres det vel ut som en god ide å la ham bo der til jul, men ikke lengre! Hei! Der var du også, så koselig Ja du har skjønt det, det er litt ekkelt å skulle kaste han ut/kjefte på han, osv. Jeg vil jo at alle skal være venner! Hehe. Hvordan går det med deg da? Blir spennende med ul i dag ja, jeg må vel egentlig få ut fingern her og komme meg i dusjen! Skal dra om en time, og her sitter jeg! Måtte bare innom KG en tur vettu
Gjest litaågo Skrevet 9. november 2009 #232 Skrevet 9. november 2009 Hei! Der var du også, så koselig Ja du har skjønt det, det er litt ekkelt å skulle kaste han ut/kjefte på han, osv. Jeg vil jo at alle skal være venner! Hehe. Hvordan går det med deg da? Blir spennende med ul i dag ja, jeg må vel egentlig få ut fingern her og komme meg i dusjen! Skal dra om en time, og her sitter jeg! Måtte bare innom KG en tur vettu Får håpe det løser seg etter hvert, men til så lenge er det bare å få ut frustrasjonen her inne Ja, KG kan være litt skummelt slik til tider... Bare må innom en liten tur Men det er hyggelig for oss å bli oppdatert da Med meg går alt bra. Har så vidt begynt å fortelle at vi venter en liten en til familien nå, og det ble mange smil og en del gledestårer :rødme: Kjempekoselig!
letme Skrevet 9. november 2009 #233 Skrevet 9. november 2009 Godt at du har fortalt om frustrasjonen med svogeren (jeg blir forvirra av de uttrykkene, derav min misforståelse). Det er veldig vanskelig å bare tro at man kan kaste ut folk som man ikke liker, så lett er det ikke. Det eneste jeg mente var at det egentlig burde være neste steg, selv om jeg ville hatt store problemer med det selv også. Men nå virker det som om dere har en plan, og det er godt. Glad for å høre at samboeren din er så støttende. Og lykke til på UL:)
Miss moneypenny Skrevet 10. november 2009 Forfatter #234 Skrevet 10. november 2009 Får håpe det løser seg etter hvert, men til så lenge er det bare å få ut frustrasjonen her inne Ja, KG kan være litt skummelt slik til tider... Bare må innom en liten tur Men det er hyggelig for oss å bli oppdatert da Med meg går alt bra. Har så vidt begynt å fortelle at vi venter en liten en til familien nå, og det ble mange smil og en del gledestårer :rødme: Kjempekoselig! Å så koselig Det er så gøy når alle blir så glade! For foreldrene til samboeren blir dette det første barnebarnet, og for bestemoren hans blir det første oldebarn. Foreldrene mine har 6 barnebarn fra før, men jeg er den eneste jenta, så for dem er det også litt spesielt! Det er så koselig å kunne spre litt glede med en sånn nyhet Godt at du har fortalt om frustrasjonen med svogeren (jeg blir forvirra av de uttrykkene, derav min misforståelse). Det er veldig vanskelig å bare tro at man kan kaste ut folk som man ikke liker, så lett er det ikke. Det eneste jeg mente var at det egentlig burde være neste steg, selv om jeg ville hatt store problemer med det selv også. Men nå virker det som om dere har en plan, og det er godt. Glad for å høre at samboeren din er så støttende. Og lykke til på UL:) Takk! Det gikk kjempefint Ja det er ikke så rart at du ble litt forvirra Har det ordna seg med selgeren av brudekjolen din? Kan innom dagboka di og ta en titt
Miss moneypenny Skrevet 10. november 2009 Forfatter #235 Skrevet 10. november 2009 Jeg har egentlig ikke tid til KG i dag heller, men måtte bare innom en tur for å fortelle om ultralyden i går, som var sååå koselig!! Jordmora er utrolig hyggelig, og gjør en kjempebra jobb. Vi snakket litt om vaksinen og div, og hun fikk meg til å roe meg helt ned. Også tok hun seg kjempegod tid til å se på nurket, og tok masse bilder til oss Lilla tulla lå med bena i kors, og sutta på totten. Noe så nydelig :rødme: Hun ble litt sinna da jordmora dytta i henne for å få bedre bilder, (hun var ikke samarbeidsvillig i går heller), og begynte å slå, før hun stappa totten i munnen igjen Hun er bare det søteste jeg noen gang har sett :rødme: Jeg fikk ny termin 4. april, så da er jeg 5 dager lenger bak enn jeg trodde. Men det gjør da ingenting Også ligger morkaka litt foran, så det kan bidra til at jeg ikke kjenner noe. Altså ingenting å bekymre seg for
letme Skrevet 10. november 2009 #236 Skrevet 10. november 2009 Så godt å høre at du fikk en god ultralydtime og fikk se at det fortsatt er liv og røre:) Jeg gleder meg masse til å se mitt lille nurk igjen. Deilig å høre at du nå slapper av. Går ut i fra at du fikk svaret ditt angående kjolen, men veldig kort: hun hever kjøpet ettersom hun sier hun ikke visste at det var en størrelse 40. Så egentlig alt bra, utenom at jeg står uten kjole:)
Miss moneypenny Skrevet 10. november 2009 Forfatter #237 Skrevet 10. november 2009 Så bra at hun er såpass grei da Bra at det ordna seg, selvom du mangler kjole. Også du som hadde funnet drømmekjolen da! Men du får trøste deg med at da finner du noe som er enda bedre!!
letme Skrevet 11. november 2009 #238 Skrevet 11. november 2009 Så bra at hun er såpass grei da Bra at det ordna seg, selvom du mangler kjole. Også du som hadde funnet drømmekjolen da! Men du får trøste deg med at da finner du noe som er enda bedre!! Det tror jeg faktisk at jeg gjorde i går:) hihi.
Gjest litaågo Skrevet 12. november 2009 #239 Skrevet 12. november 2009 Litt passiv om dagen, men kjempeflott å høre at du hadde en god time på UL! Sikkert kjempekos å se tulla deres igjen :rødme:
Miss moneypenny Skrevet 12. november 2009 Forfatter #240 Skrevet 12. november 2009 Det tror jeg faktisk at jeg gjorde i går:) hihi. Åå, så bra da!! Litt passiv om dagen, men kjempeflott å høre at du hadde en god time på UL! Sikkert kjempekos å se tulla deres igjen :rødme: Litt passiv jeg og, energi hadde vært fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå