Gå til innhold

Miss moneypenny skal bli mamma!

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så tydelig en magekul der ja. :)

Er det en sprinkelseng i bakgrunnen? :)

Hei, så koselig at du er innom her en tur :) Nei det er en trapp, men når du sier det så kan det jo se sånn ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ingenting godt lenger?? Jeg var jo mega-matvrak før, alt gikk ned på høykant. I dag stekte jeg vårruller, men måtte gi opp og kaste den ene. Så sitter jeg med lunsjen nå, 2 brødskiver med banan og et glass melk. Kommer til å tømme ut resten av melka og hive den siste skiven. ÆSJ!!!! Skal på jobb nå, så det blir ikke middag i dag heller. Og ikke matpause på jobb, men jeg kan snike i meg en youghurt da hvis jeg skulle bli sulten. Men det blir litt tragisk matinntak for en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ingenting godt lenger?? Jeg var jo mega-matvrak før, alt gikk ned på høykant. I dag stekte jeg vårruller, men måtte gi opp og kaste den ene. Så sitter jeg med lunsjen nå, 2 brødskiver med banan og et glass melk. Kommer til å tømme ut resten av melka og hive den siste skiven. ÆSJ!!!! Skal på jobb nå, så det blir ikke middag i dag heller. Og ikke matpause på jobb, men jeg kan snike i meg en youghurt da hvis jeg skulle bli sulten. Men det blir litt tragisk matinntak for en dag!

Husk at vi ikke er ansvarlige for noe nå som vi er gravide. haha, slik føles det i alle fall. :gjeiper:

Kanskje det kan hjelpe å ha litt sjokoladepulver i melken? Og kanskje du klarer bare skiven, eller bare bananen? Alt hjelper.

Det er rart når man har slike opp og ned dager som man ikke forstår seg på, jeg har jo en slik selv idag.

Husk å ta med deg noe på jobb, nøtter eller noe, i tilfelle du plutselig blir sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Du begynner å få en tydelig kul på magen du! Spennende :rødme:

Håper det gikk greit på jobb i går, til tross for et heller labert matinntak.

Så forresten du lurte på når jeg skulle til jordmor, og har fått time i uke 12. Håper jeg får høre hjertelyd da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at vi ikke er ansvarlige for noe nå som vi er gravide. haha, slik føles det i alle fall. :gjeiper:

Kanskje det kan hjelpe å ha litt sjokoladepulver i melken? Og kanskje du klarer bare skiven, eller bare bananen? Alt hjelper.

Det er rart når man har slike opp og ned dager som man ikke forstår seg på, jeg har jo en slik selv idag.

Husk å ta med deg noe på jobb, nøtter eller noe, i tilfelle du plutselig blir sulten.

Ja sjokoladepulver har jeg tenkt på. Men så er det sukkeret da.. men så får jeg jo i meg så mye sukker uansett. Kanskje jeg drikker mindre brus hvis jeg drikker mer sjokolademelk ;) Og spiser mindre sjokolade?!

Jeg jobber i en matbutikk da, så mat får jeg saktens tak i hvis lysten kommer over meg! Det gjorde den på fredagen, jeg var litt tidlig ute, så jeg kjøpte hamburgerbrød, ost, krydder, tomat, salat og dressing, og lagde meg osteboller i mikroen, det var godt det :) Ikke det sunneste, men NAM!! :)

Du begynner å få en tydelig kul på magen du! Spennende :rødme:

Håper det gikk greit på jobb i går, til tross for et heller labert matinntak.

Så forresten du lurte på når jeg skulle til jordmor, og har fått time i uke 12. Håper jeg får høre hjertelyd da :jepp:

Det får du sikkert! Jeg husker ikke om jeg var i uke 12 eller 14, tror det var 14. Men det burde være mulig i uke 12! Det blir gøy, det er verdens herligste lyd, alt blir så virkelig. Plutselig skjønner man at det faktisk er noe inni magen, noe lite som lever inni der. En helt utrolig følelse! :) Jeg skal på ultralyd mandag om en uke, gleder meg noe helt vanvittig, samtidig er jeg livredd... er vel bare sånn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for mandag og spark i går. :)

Og sjokolademelk er herrlig:) Og ikke sååå usunt. :)

Og hurra for de skjønne småtassene i magene våre!! Jeg er så glad :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker på vei i dag! Grugleder meg veldig til ultralyden neste mandag! Redd for å få dårlig nytt, men trøster meg med at for flesteparten går det bra! :)

Ellers har jeg lyst på klær!! Rydda ut for små klær av tre kommoder i går, men fant ut at jeg har endel gensere som kanskje passer en mnd eller to til. Men etter det må jeg ha nytt.. Også har jeg lyst på noen fine tunikaer/ kjoler/ lange gensere, men hvor kjøpe? Er så dårlig utvalg av mammaklær! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker på vei i dag! Grugleder meg veldig til ultralyden neste mandag! Redd for å få dårlig nytt, men trøster meg med at for flesteparten går det bra! :)

Ellers har jeg lyst på klær!! Rydda ut for små klær av tre kommoder i går, men fant ut at jeg har endel gensere som kanskje passer en mnd eller to til. Men etter det må jeg ha nytt.. Også har jeg lyst på noen fine tunikaer/ kjoler/ lange gensere, men hvor kjøpe? Er så dårlig utvalg av mammaklær! :kjefte:

Jeg klarer ikke å finne noe som helst jeg, så jeg er glad for at jeg skal til England:p

Gratulerer med 17 uker:) Og så må du ikke grue deg til ultralyd, du kjenner jo spark allerede. Dersom noe er galt så tar du deg av det etter ultralyden, ikke FØR:) Det kommer til å gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å finne noe som helst jeg, så jeg er glad for at jeg skal til England:p

Gratulerer med 17 uker:) Og så må du ikke grue deg til ultralyd, du kjenner jo spark allerede. Dersom noe er galt så tar du deg av det etter ultralyden, ikke FØR:) Det kommer til å gå fint.

Takk :) Plutselig syns jeg vi alle har kommet så langt på vei!

Ja du har rett i det du skriver, best å ta det med ro. Sannsynligvis er jo alt bra :) Spying i dag!! Hva er greia med det? Uke 18? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Ultralyden går sikkert bra :) Tenk så fantastisk at du endelig skal få se det lille vidunderet deres!

Kvalme og oppkast er ikke noe særlig :spy: Men du får trøste deg med at du har mange hormoner som farter rundt i kroppen din, og som innimellom får den litt i ulage. Selv har jeg vært mye kvalm, men har de siste dagene merket at det har begynt å avta noe, og det er godt det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultralyden går sikkert bra :) Tenk så fantastisk at du endelig skal få se det lille vidunderet deres!

Kvalme og oppkast er ikke noe særlig :spy: Men du får trøste deg med at du har mange hormoner som farter rundt i kroppen din, og som innimellom får den litt i ulage. Selv har jeg vært mye kvalm, men har de siste dagene merket at det har begynt å avta noe, og det er godt det! :jepp:

Ja det tenker jeg, det må være ille å ha det sånn mye! Så langt du plutselig har kommet da, plutselig syns jeg at tiden går vanvittig fort :fnise: så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo.

Så synd med spying, får håpe det blir med den ene omgangen da. Nå reiser jeg til England i kveld og gleder meg som et barn:) Ha en fantastisk uke og en finfin helg. Spis noe godt og ta godt vare på deg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Ja det tenker jeg, det må være ille å ha det sånn mye! Så langt du plutselig har kommet da, plutselig syns jeg at tiden går vanvittig fort :fnise: så gøy!

Hehe.. Synes egentlig ukene har gått sakte jeg. Eller... :fnise: det har gått sakte for min egen del, mens jeg synes alle andres tickere har steget i et mye raskere tempo. Tenk, det er jo ikke lenge til du er halvveis :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hehe.. Synes egentlig ukene har gått sakte jeg. Eller... :fnise: det har gått sakte for min egen del, mens jeg synes alle andres tickere har steget i et mye raskere tempo. Tenk, det er jo ikke lenge til du er halvveis :tommelsmil:

Jammen nå har du snart nådd første milepæl, 12 uker :Nikke:

Har du tatt stilling til influensa- vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Jammen nå har du snart nådd første milepæl, 12 uker :Nikke:

Har du tatt stilling til influensa- vaksinen?

Influensa-vaksinen, ja. Har tenkt en del på den, men har nok ikke tatt en bestemt stilling til det. Regner med at jeg vil få tilbudet snart og at jeg dermed vil ta den, men skal ta en liten prat med jordmor om det når jeg skal dit neste uke.

Hva med deg - har du bestemt deg enda?

Og forresten.... Lykke til på ultralyden!!! (Var ikke det i dag?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa-vaksinen, ja. Har tenkt en del på den, men har nok ikke tatt en bestemt stilling til det. Regner med at jeg vil få tilbudet snart og at jeg dermed vil ta den, men skal ta en liten prat med jordmor om det når jeg skal dit neste uke.

Hva med deg - har du bestemt deg enda?

Og forresten.... Lykke til på ultralyden!!! (Var ikke det i dag?) :)

Jeg har vel bestemt og ombestemt meg sikkert hundre ganger.. var hos legen på fredagen, og hun anbefalte meg sterkt å ta den, sa den overhodet ikke er farlig, og at hun selv hadde tatt den uten å nøle hvis hun hadde vært gravid. Så det ser ut til at jeg skal ta den.. på torsdag! Huff det nærmer seg, og jeg er slett ikke sikker!

Åssen går det med deg nå? Er formen bra?

Ultralyden var i dag ja! Det var ikke så lett å se noe, nurket gjemte seg bort, men alt så fint ut! Var litt vanskelig å måle og fastsette termin, siden babyen lå med hodet ned og bøyde seg. Så vi fikk tilbud om ny time om 2 uker! Kjempetopp service der syns jeg :) Og jordmor tror det er jente! Hun kunne ikke se noe som lignet en gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo
Jeg har vel bestemt og ombestemt meg sikkert hundre ganger.. var hos legen på fredagen, og hun anbefalte meg sterkt å ta den, sa den overhodet ikke er farlig, og at hun selv hadde tatt den uten å nøle hvis hun hadde vært gravid. Så det ser ut til at jeg skal ta den.. på torsdag! Huff det nærmer seg, og jeg er slett ikke sikker!

Åssen går det med deg nå? Er formen bra?

Ultralyden var i dag ja! Det var ikke så lett å se noe, nurket gjemte seg bort, men alt så fint ut! Var litt vanskelig å måle og fastsette termin, siden babyen lå med hodet ned og bøyde seg. Så vi fikk tilbud om ny time om 2 uker! Kjempetopp service der syns jeg :) Og jordmor tror det er jente! Hun kunne ikke se noe som lignet en gutt :)

Ja, det er ikke lett med den vaksinen. Mange "kloke råd" ute og går, men regner med at jeg også ender opp med å ta den.

Formen min er bra den, så lenge jeg sørger for et jevnt matinntak :fnise: Våkner aldri opp uggen, så morgenkvalme er et ukjent begrep, men derimot er jeg oftest kvalm om kveldene. Kjedelig når det står på, men det er helt greit når jeg vet hvorfor :) Dessuten kjenner jeg livmora nå, og det er artig!

Nurket deres er tydligvis litt kamerasky :) Men, så flott at alt gikk bra på ultralyden i dag! :danser: Og kjempefint at de ville gi dere en ny time slik at dere forhåpentligvis får se litt mer. Har hørt at det kan hjelpe å drikke litt cola før en ultralyd, for da er ofte nurket mer aktivt, men vet ikke... :)

Gratulerer med (det som mest sannsynlig er) ei :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...