Gå til innhold

Prøvedagbok for Gaupa. Blir vi kanskje snart 3?


Gaupa

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si. :klø: Men ta en test imorgen tidlig du, på morgenurin! :) Jeg vet at jeg har mer utflod enn vanlig rundt EL, uten at jeg studerer det så nøye. Men jeg tester på morgenurin, for da er det jo mest konsentrert.

Sjekk imorgen du. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si. :klø: Men ta en test imorgen tidlig du, på morgenurin! :) Jeg vet at jeg har mer utflod enn vanlig rundt EL, uten at jeg studerer det så nøye. Men jeg tester på morgenurin, for da er det jo mest konsentrert.

Sjekk imorgen du. :tommelsmil:

Skal teste i morgen ja, og krysser fingrene for utslag på el-test. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Det er så spennende med denne prøvinga! :hoppe:

EL-slim er en lite sikker metode for å finne ut nøyaktig når EL skjer. Noen har mye slim over flere dager, andre har slim dagen etter EL og andre igjen har aldri slim i det hele tatt. Jeg har ikke funnet noen mønster i mitt EL-sekret enda, og blir bare stressa av å studere og analysere..:fnise:

Uansett kan det være et tegn på at EL er under veis. Eller så kan det rett og slett være sæd..(dersom dere har hatt sex rundt disse tider)

Jeg bruker billigtester sine EL-tester, og selv om det står i bruksanvisningen at man kan teste når som helst på dagen, tester jeg alltid på ettermiddagen/kvelden for å være sikker. Andre merker (blant annet Quick respons tror jeg..) anbefaler testing først på ettermiddagen. Mengden LH i urinen er størst på kvelden i motsetning til HCG, som det er mest av i morgenurin.

Lykke til videre!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta EL testene mot ettermiddagen/kvelden....Lh nivået er høgst da skjønneru i forhold til hcg nivået

Sier meg enig i forrige post her.....er jo såå forkjelligt når vi får ELslim at det er ikke alltid sikkert....har jo lest at det mest sannsynlig kommer før EL så du er kanskje på vei, men test hvis du vil være sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestee: Så koselig med besøk av deg :klemmer:

Ja prøving er spennende, nesten for spennende til tider :fnise: .

Slim meg her ,og slim meg der. Man kan bli tullete av mindre ja :ler: . Har også hørt dette med å teste på ettermiddagen etter eggløsning, så skal slå til med en eggløsningstest nå i ettermiddag også ja. Tok nemlig en i morgest også. Testenarkoman jeg :sjarmor: .

Icechick: Ja skjønner at jeg nok må teste i ettermiddag(siden dere er to som sier det, og at jeg selv har lest det en plass for en stund siden). :jepp:

---------------------------

Tok da som sagt en test i morges. Den viste ikke eggløsning, men samtidig synes jeg den ble sterkere enn den jeg tok i går. Går det ann at eggløsningstestene blir sterkere og sterkere fram mot eggløsning, eller skal de være like hele mnd for så bli pang sterk med en gang? (skulle hatt en narkoman smiley her. Hadde passet bra på meg med min testing)

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da husket jeg feil da.... :fnise:

Du får høre på jentene over..! Men man bør vel ihvertfall la det gå to timer uten altfor mye inntak av drikke før man tester på ettermiddagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du strips-tester?

De blir sterkere og sterkere jo nærmere EL du kommer. Rett før EL skal teststreken være like sterk som kontrollstreken og når den da er svakere igjen har du EL. Du har ikke EL NÅR teststreken er sterkest. :bond::fnise: Men er ikke sikkert det gjelder for alle tester, men det står så i bruksanvisningen til stripsene fra billigetester.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da husket jeg feil da.... :fnise:

Du får høre på jentene over..! Men man bør vel ihvertfall la det gå to timer uten altfor mye inntak av drikke før man tester på ettermiddagen! :)

hehe, testet i morges også. Sånn for sikkerhets skyld. Kan jo ikke gå glipp av positiv test liksom. :ler:

Får la være å drikke mye etter middagen, og så teste før kvelden kommer. Spennende!

Bruker du strips-tester?

De blir sterkere og sterkere jo nærmere EL du kommer. Rett før EL skal teststreken være like sterk som kontrollstreken og når den da er svakere igjen har du EL. Du har ikke EL NÅR teststreken er sterkest. :bond::fnise: Men er ikke sikkert det gjelder for alle tester, men det står så i bruksanvisningen til stripsene fra billigetester.no

Bruker de stripsene fra billigetester.no ja. Tenker at strips er like greit som pinne, og så er de jo mye billigere.

Så bra å høre at de blir sterkere og sterkere jo nærmere EL. Da kan det jo hende jeg får fullt utslag i kveld eller i morgen. Det er vel slik at El er 24-36 timer etter at man har fått positiv test ettersom jeg har skjønnt. Men da begynner man :sengekos: den dagen, og har de neste dagene også, så skulle man være dekt :jepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer slim :lur:

-------

Nå skal jeg kle på meg turtøy og kjøre å hente mamma. Skal ut å gå tur i finværet siden vi begge har fri i dag. Er bare 4 grader ute da, så må kle seg varmt. Etterpå må jeg handle linsevæske og slike kjedelige ting før det bærer hjem for å lage middag. (og så teste senere i kveld :) ) .

Ha en fin fin dag alle sammen :sol:

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nok like sykluser ja.. Virker det som hvertfall :)

Herlighet, slim her og der - hehe. Tror vi alle sammen bør passe på å ikke bli altfor oppslukte i dette, for stress påvirker kroppen negativt og det kan forhindre at vi blir gravide.

Når det er sagt, så gleder jeg meg masse til å sette igang prøvingen. Har ikke tatt noen el-tester enda, men har kjøpt på ebay, så forhåpentligvis setter det seg en spire før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi nok like sykluser ja.. Virker det som hvertfall :)

Herlighet, slim her og der - hehe. Tror vi alle sammen bør passe på å ikke bli altfor oppslukte i dette, for stress påvirker kroppen negativt og det kan forhindre at vi blir gravide.

Når det er sagt, så gleder jeg meg masse til å sette igang prøvingen. Har ikke tatt noen el-tester enda, men har kjøpt på ebay, så forhåpentligvis setter det seg en spire før jul :)

Ja det finnes et liv utenom prøving og :ler: .

Det er kjempespennende å bli prøver, så du kan glede deg. Så satser vi på at det sitter en spire hos oss begge før jul :)

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok da en test i ettermiddag, og er neeesten sikker på at den var positiv altså. :jepp: . Streken kom fram med en gang, og så vidt jeg klarte å se var testestreken like sterk som kontrollstreken. Så nå har vi :humpe: litt i kveld, og det skal vi også noen av de neste dagene før han drar avgårde på jakt. Etter det er det bare å vente og se hva som skjer. Tenk om vi er råheldige, og den sitter med en gang *drømme*.

Er hvertfall utrolig glad for at el kom(tror jeg da) før han reiser på jakt slik at vi får med oss denne El.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok da en test i ettermiddag, og er neeesten sikker på at den var positiv altså. :jepp: . Streken kom fram med en gang, og så vidt jeg klarte å se var testestreken like sterk som kontrollstreken. Så nå har vi :humpe: litt i kveld, og det skal vi også noen av de neste dagene før han drar avgårde på jakt. Etter det er det bare å vente og se hva som skjer. Tenk om vi er råheldige, og den sitter med en gang *drømme*.

Er hvertfall utrolig glad for at el kom(tror jeg da) før han reiser på jakt slik at vi får med oss denne El.

:tommelsmil: Kjør på kjør på kjør på!! :fnise:

Er nok EL som skjer hos meg nå også. Masse rare murringer og mye slim for to dager siden og litt igår.

Så, siden CB var negativ idag så får jeg vel okkupere Manden en stund i ettermiddag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelsmil: Kjør på kjør på kjør på!! :fnise:

Er nok EL som skjer hos meg nå også. Masse rare murringer og mye slim for to dager siden og litt igår.

Så, siden CB var negativ idag så får jeg vel okkupere Manden en stund i ettermiddag! :ler:

Hehe, her skal det kjøres på ja :ler:

Mannen er hos en kompis nå, men lovet å ikke bli så sen slik at vi rekker litt :sengekos: i kveld også før vi sovner. :lur: Skal iallefall gjøre vårt, men har jo liten tro på at det skal klaffe på første ordentlige PP da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Gaupa, vi krysser fingrene for at vi begge får en liten spire før jul :) Sommerbaby eller tidlig høstbaby hadde vært flotters ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Gaupa, vi krysser fingrene for at vi begge får en liten spire før jul :) Sommerbaby eller tidlig høstbaby hadde vært flotters ;)

*nynner* All i want for christmas is(bytt ut you med)a baby..hehe.

Håper på en så fin julegave, eller aller helst førjulsgave :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*nynner* All i want for christmas is(bytt ut you med)a baby..hehe.

Håper på en så fin julegave, eller aller helst førjulsgave :jepp:

Hehe, morsomt :) det er hva jeg ønsker meg til jul ja... Absolutt! :) Krysser fingrene!!!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mannen sendt avgårde på jakt, og jeg er alene hjemme hele helgen. Rart å skulle legge seg uten ham, men det er jo bare for en kort periode, så det skulle jeg vel overleve. Koser meg godt alene også jeg :) .

I morgen er det jobb, og etter jobb blir det vel en snartur hjem før jeg skal til en venninne på kvelden. Blir kos.

Ellers så har vi :sengekos: tre av de siste fire dagene, så nå håper jeg at vi traff på El (og at den sitter, men det er vel kanskje litt mye å håpe på siden vi er i første PP). Blir iallefall spennende fram mot mensen(eller ikke kommende mensen).

God helg alle sammen, og kos dere masse :klemmer::jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaupa! Innom og hilser på en liten tur. Spennende å høre dine erfaringer etter pilleslutt siden vi sluttet ca samtidig med det. Håper på et lite mirakel i nærmeste fremtid :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaupa! Innom og hilser på en liten tur. Spennende å høre dine erfaringer etter pilleslutt siden vi sluttet ca samtidig med det. Håper på et lite mirakel i nærmeste fremtid :):klemmer:

Hei hei. Hyggelig med et nytt fjes i boka :)

Så morro at vi sluttet ca samtidig. Tror jeg må se om du har en dagbok jeg kan lese i :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...