Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok

Rosa76

Anbefalte innlegg

Hei Jamp :goodbye: Ja det trenger nok litt øvelse først, men så lenge man gjør det riktig så ser det ut som en smart måte å bære rundt barnet på :)

I dag var jeg på svangerskapskontroll hos legen. Hyggelig dame, men veldig rask. Tar unna de målingene hun må i rekordfart, og hørte at jeg var i god form så var det bare takk for i dag... Godt jeg har jordmor som tar seg litt mer tid, selv om jeg er i god form og ikke har kjempe mye på hjertet så er det jo godt å få litt tips etc.

Jeg haddde glemt urinprøve da, svimete som jeg er, men blodtrykket var fremdeles fint. Og hjertet til lillegutt slo 145 slag i minuttet og han sparket også til så det hørtes godt mens vi lyttet :fnise:

Nå er det natti natt for meg :natti:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke blitt så mye dagbok skriving i det siste. Er så mye som skjer både på jobb og hjemme om dagen, blir lite surfing :sjenert:

Har blitt veldig forskjølt, så jobber hjemmefra i dag og tar det med ro inne i håp om at det går fort over. Har ikke tid til å ligge under dyna nå nei... Neste uke skal jeg begynne i prosjekt på jobben og det kommer til å bli nok å gjøre, men veldig spennende og utfordrende. Gleder meg og er veldig motivert :smilbla: Prosjektet har vært i gang en stund allerede og min rolle varer bare fram til i begynnelsen av juni noe som passer fint. Formen min er veldig bra om dagen og jeg føler meg veldig sprek, så trur dette er noe jeg skal klare å mestre og er glad for at jobben gir meg denne muligheten. Jeg har ingenting å klage på hitill når det gjelder jobben og deres håndtering av graviditen, de både tar hensyn og samtidig ikke behandler meg som en "stakkar". Jeg synes det blir veldig rart å skal være borte fra jobben ett år og kommer til å savne de, men samtidig så gleder jeg meg også til å være hjemme med babyen så klart og trur at fraværet bare kan skape ekstra motivasjon når jeg er tilbake i jobb igjen.

Som sagt så er formen veldig bra om dagen, selv om jeg nå har påtatt meg en forskjølelse da, men satser på at den blir kortvarig :jepp:

Virker også som lillegutt vokser og trives, magen min blir iallefall større og større og han gir jevnlig fra seg spark :rødme: Når lillegutt gir alt i sparkene er det festlig å se hvordan magen buler ut i det han sparker. Jeg passer på å la mannen få kjenne og se så ofte som mulig slik at han føler seg inkludert og stadig blir minnet på hva skjer :hjerte:

Tilbake til jobb, måtte ta meg tid til litt surfing i lunsjen i dag siden jeg er så travel ellers. Ha en fin dag jenter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har det strålende på jobb for tiden da! Det er jo kjempebra. :jepp:

Godt at formen er fin, utenom forkjølelsen. Håper den går fort over. :klemmer:

Hehe jeg blir nesten litt skremt av disse harde sparkene jeg, men blir vel fort vant til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :)

Hvordan står det til? Håper forkjølelsen er på retur og at formen er fin ellers.

Sees til uka, ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen :)

Håper du har hatt en fin helg. Blir hyggelig med kveldsmat i morgen, kan vi ta den hos deg? Mannen skal være hjemme i morgen pga. mye sykebesøk i helga...

Ha en fin, fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa! Håper du ikke fortsatt er syk! God bedring i tilfelle!

Så heldig du er som er så fornøyd med jobben! Skal innrømme at min motivasjon ift jobben er litt lav for tiden, men det er kanskje naturlig. Lykke til med det nye prosjektet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :goodbye:

Ja nå begynner det å bli en stund siden sist jeg har skrevet i dagboken, har rett og slett ikke tid lenger... Travelt både på jobb og privat. Men koselig å lese hilsener fra dere da :)

Tenk at jeg har passert 27 uker, ja neste uke er jeg inne i 3 Trimester :tommelsmil: Lillegutt er vel rundt en kilo nå :hjerte: og har 90 % sjangse for å overleve om han skulle bestemme seg for å komme tidlig (men håper virkelig han venter en stund til).

Formen min er kjempe bra om dagen, noe som passer meg fint siden jeg har nok å gjøre. Det er nesten så jeg glemmer at jeg er gravid innimellom, foruten at jeg har en ganske så utstående mage da og en gutt som kan sparke ganske hardt der inne. I dag har han vært veldig aktiv noe som gleder et mamma hjerte som elsker hvert spark :rødme:

Skulle så gjerne vært inne i dagbøkene deres og oppdatert meg litt men nå trur jeg nesten at jeg trenger litt søvn etter hektisk dag. Håper det står bra til med dere og oppdaterer meg så snart som mulig. Men kan hende det fortsatt blir litt stille i dagboken min framover, men kommer tilbake når ting har roet seg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Hei Rosa, takk for besøk hos meg :) Hvordan går det her egentlig- det suser jo rett mot fødsel snart? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Hvordan går det her inne da...... er boka litt i dvale eller er du det ? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hvordan går det her inne da...... er boka litt i dvale eller er du det ? :fnise:

Nei, nå må du fortelle oss litt Rosa... :skravle:

:romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, har det blitt baby her eller :klø: ser ikke noe ticker eller noe som skjer i boka her, så blir nesten bekymret :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Beklager, ikke meningen å skremme dere :klemmer: Alt er bra med meg og lillegutt er fremdeles i magen og koser seg :rødme: 35 uker på vei nå, så det er ikke lenge igjen til vi kan hilse på han og vi gleeeeder oss slik!

Dagboken har vært veldig i dvale ja, mens jeg har vært absolutt det motsatte... Det går i ett om dagene! Jobber fortsatt 100% og i tilegg drives det intens oppussing i nytt hus. Formen min er veldig bra, men klart jeg blir sliten av de travle dagene innimellom og bør vel prøve å ta det mer med ro....

Veldig nyskjerrig hvordan det går med dere nå, så får ta meg tid til å se hvordan det går med dere.

Kommer sikkert ikke til å være så aktiv her inne framover heller, men skal oppdatere dere dersom det skjer noe spennende.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...