Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok

Rosa76

Anbefalte innlegg

Takk for besøket i boka mi igjen :)

Ja hørtes vel ut som eg er gravid....hmmm ikke sikkert syklusen er like lang som den var forrige gang...men eg får vel heller teste om dette skjer igjen da...

Vil jo gjerne følge etter deg her som du har vært så heldig med en spire!!!! :kgbaby:

Ha en fortsatt fin helg Rosa76 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Devilina, så hyggelig at du tok turen innom boken min også :klem:

Blir ekstra gøy å følge hverandre siden vi er ca like langt på vei. I følge babyverden så har jeg antatt termin 11 juli. Du da?

Skjønner meg ikke helt på det Ticker greiene jeg heller. I følge babyverdenen er jeg 5 uker og 1 dag på vei, mens Tickeren sier 4 uker og 6 dager :klø:

Hvordan er formen din? Min er veldig bra, hadde vært supert om det hadde fortsatt slik men det er vel kanskje å håpe for mye?

Ha en super helg, vi sees nok igjen :popcorn:

Har Prøvd to forskjellige sånne termin kalkulatorer og den ene sa 14 juli og den andre 15 juli. Så i alle fall JULI garantert.. får høre mere da jeg skal på UL vel som er uke 8.. 3 desember :) Gleder meg :hoppe:

Håper bare spiren sitter der... gikk dårlig sist og det er jo prøverør forsøk også, så ekstra stor sjangse for at ting kan gå dritt. Men her krysses fingrer og bein for at det skal gå bra :):nigo:

Formen er fin den. Kjenner bare litt små murring, merkelige ting i magen på den ene siden av eggstokken... men sier til meg selv at dette er bare livmoren som strekker seg etc...

Gleder meg tikk til dagene med kvalme... håper jeg ikke får de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som lager skikkelig album fra bryllupet. Skulle gjerne hatt et skikkelig forseggjort album jeg og, men har vel egentlig innsett at jeg ikke helt er kreativ nok til å lage en ordentlig scrapbook. Har ikke engang kommet igang med å gå igjennom bilder og rydde opp der... Men kanskje en gang innen gullbryllupet bør det være i orden :nigo:

Hvordan går det med avslappingen da? Får du til å sitte litt i ro om kveldene? ( Det er ikke noe problem her :sjenert: Flater stort sett ut på sofaen så snart jeg har muligheten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi svangerskapet i USA regnes som to dager kortere enn svangerskapet i Norge. Så for å få riktig ticker må du legge inn termindatoen to dager tidligere enn den termindatoen Babyverden gir deg.

Ikke bekymre deg, i de aller, aller fleste tilfeller går det helt fint!

:klem:

Takk for tips om Ticker, nå har jeg fått oppdatert den riktig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket i boka mi igjen :)

Ja hørtes vel ut som eg er gravid....hmmm ikke sikkert syklusen er like lang som den var forrige gang...men eg får vel heller teste om dette skjer igjen da...

Vil jo gjerne følge etter deg her som du har vært så heldig med en spire!!!! :kgbaby:

Ha en fortsatt fin helg Rosa76 :klemmer:

Ja fortsetter formen din slik så er det sikkert lurt å teste om du kan være gravid. For det er jo de som har fått TR selv om de har vært gravid også :sjenert: Håper også det klaffer snart for deg, krysser alt jeg kan :klem:

Håper bare spiren sitter der... gikk dårlig sist og det er jo prøverør forsøk også, så ekstra stor sjangse for at ting kan gå dritt. Men her krysses fingrer og bein for at det skal gå bra :):nigo:

Formen er fin den. Kjenner bare litt små murring, merkelige ting i magen på den ene siden av eggstokken... men sier til meg selv at dette er bare livmoren som strekker seg etc...

Jeg krysser iallefall alt jeg kan for at det går bra for dere denne gangen :klemmer: Blir spennende med ultralyd 3 desember da, får håpe tiden går fort fram til da :rødme:

Hvordan går det med avslappingen da? Får du til å sitte litt i ro om kveldene? ( Det er ikke noe problem her :sjenert: Flater stort sett ut på sofaen så snart jeg har muligheten...)

Vel, synes fortsatt det er litt vanskelig å slappe av :sjenert: Sov en ettermiddagslur fredag men da hadde jeg bare sovet 5 timer den natten så det hadde jeg trengt uansett :gjeiper: Men jeg gjør så godt jeg kan og ikke stresse så mye da, og i helgen har jeg bare kost meg så det har vært deilig. Tipper behovet for å slappe mer av kommer lenger ut i svangerskapet, så nå er jeg er litt slik som skal stå på siden jeg er i god form.... Du er jo 11 uker på vei nå, så skjønner godt at du har behov for hvile. Men forhåpentlig vis så blir vel formen din bedre snart, mange sier den blir det etter 12 uker! Ha en fortsatt fin søndag Gullfia :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når embryoet er 25 dager gammelt fra unnfangelse, i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen! Er helt rart å tenke på, lille spiren min sitt hjerte har begynnt å slå :rødme:

I dag har vi besøkt pappan min siden det er farsdag. Ble til at vi dro til svenskegrensa en tur. Der gikk vi forbi en barneforettning med masse barnevogner. Da tittet mannen min så søtt på meg, tydelig lyst til å gå inn og titte litt. Men vi ønsker ikke å fortelle det til andre enda så vi måtte pent gå forbi. Men det er så kjekt å se at mannen er like ivrig som meg, og gleder seg så veldig til å bli pappa. Tenk at neste år så vil mannen min ha sin første farsdag :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når embryoet er 25 dager gammelt fra unnfangelse, i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen! Er helt rart å tenke på, lille spiren min sitt hjerte har begynnt å slå :rødme:

I dag har vi besøkt pappan min siden det er farsdag. Ble til at vi dro til svenskegrensa en tur. Der gikk vi forbi en barneforettning med masse barnevogner. Da tittet mannen min så søtt på meg, tydelig lyst til å gå inn og titte litt. Men vi ønsker ikke å fortelle det til andre enda så vi måtte pent gå forbi. Men det er så kjekt å se at mannen er like ivrig som meg, og gleder seg så veldig til å bli pappa. Tenk at neste år så vil mannen min ha sin første farsdag :babysmokk:

Hei Rosa76 :)

Tenk så fort det går, at hjertet til den lille spiren allerede har begynnt å slå :rødme: , helt utrolig å tenke på...

Plutselig sitter man med stor mage og merker at den lille beveger seg der inne også.

Håper du har hatt en fin helg.

:klemmer: fra Mai brud - naboen i gata :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at hjertet har begynt å slå allerede :rødme: Det er en helt ufattelig tanke at noe sånt faktisk skjer inni magen der..

Og herlige mannen som ville se på barnevogner :) Mannen min og glimter til med noen sånne øyeblikk av og til, men jeg tror jeg har gjort det litt for klart at jeg ikke vil begynne å planlegge og tenke så veldig på sånt før de magiske 12 ukene er passert. Og så har det nok ikke helt gått opp for han hva som faktisk skjer i magen min, og det er jo ikke så rart...skjønner det knapt selv enda :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at hjertet har begynt å slå allerede :rødme: Det er en helt ufattelig tanke at noe sånt faktisk skjer inni magen der..

Og herlige mannen som ville se på barnevogner :) Mannen min og glimter til med noen sånne øyeblikk av og til, men jeg tror jeg har gjort det litt for klart at jeg ikke vil begynne å planlegge og tenke så veldig på sånt før de magiske 12 ukene er passert. Og så har det nok ikke helt gått opp for han hva som faktisk skjer i magen min, og det er jo ikke så rart...skjønner det knapt selv enda :klø:

Ja det er kjempe rart å tenke på at man har skapt et liv som utvikler seg for hver dag :rødme: Det er litt vanskelig å fatte hva som skjer i magen, men har prøvd å lese litt om det. Mannen har også kastet seg ivrig over litteratur over spirens utvikling + min kropp sin, greit at han også er forberedt over endringen som skjer....

Foreløpig er jeg i god form og i godt humør, men ikke sikkert det blir slik resten av svangerskapet :fnise: Det er som du sier greit å ikke ta av for mye i forhold til planlegging siden det er så tidlig enda, men klarer ikke la være å drømme og glede oss heller da :sjenert: Skulle det her ikke gå veien så kommer vi nok til å bli utrolig skuffet, men får virkelig håpe at vi slipper å oppleve det.

Du her heldig som snart har passert de magiske 12 ukene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig mannen din er da :hjerte: Er så gøy når man blir så dedikert og opptatt av ting :)

Min kjære er litt reservert enda, han tør nok ikke glede seg så veldig før vi er uta av risiko ukene og det er jo noen uker til enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer du deg jo 6 uker med stormskritt :jepp: Og da er det ikke lenge til man kan få tidlig UL, noe jeg absolutt kan anbefale. Selv om man fortsatt vet at det er tidlig og kan gå galt, så er det veldig betryggende å se at det er liv inni der. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa76 :)

Er bare innom en liten tur å titter. Håper dere har det bra, for det er jo ikke bare din dagbok jeg besøker nå, du er jo blitt til dere :) tenk på det :rødme:

Ha en fin kveld, :klemmer: fra naboen i gata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Devilina, Gullfia og Mai Brud :klemmer:

Alt bra med meg og lille spire :rødme: Håper iallefall alt er bra inni der :sjenert: Jeg har tenkt litt på det med tidlig UL Gullfia, og er litt usikker på hva jeg gjør. Jeg ser at veldig mange andre gravide her inne har vært på tidlig UL, og det må være deilig å se at alt er bra der inne. Jeg kommer isåfall til å bestille hos privat så lenge jeg ikke har noen indikasjoner på at noe skal være galt. Lurer på å vente til jeg kan ta utvendig UL da, og det er vel etter uke 10 engang?

I går kom jeg meg ut på en løpetur, og det gikk veldig fint men merket at formen ikke var helt som før. Krevde en del disiplin å komme seg ut for å si det slik, men føltes bra når man først kom seg ut da. I dag har jeg vært litt småkvalm men klager ikke. Egentlig bare helt greit så lenge det ikke er værre enn dette, for da får man litt følelsen av at man er gravid også...

Ha en fin kveld jenter, må være litt pc-hjelp for en nabo her, greit å ta det før trøttheten tar overhånd.

Koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalm og liker det ikke :sjenert: Tenkte jeg skulle på trening i dag men er både kvalm og helt pumpa så trur jeg må stå over. Kanskje jeg kan klare å komme meg ut på en gåtur om jeg er heldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro å være kvalm nei... tenke jeg skulle trene selv jeg, men ble litt satt ut av den derre spottinga eller misfargede utfloden. Dumme kropp... :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe moro å være kvalm nei... tenke jeg skulle trene selv jeg, men ble litt satt ut av den derre spottinga eller misfargede utfloden. Dumme kropp... :sinna:

Huffa meg ja, skjønner godt du er frustrert og beskymret. Håper virkelig at alt er som det skal, krysser alt jeg kan og kan ikke gjøre noe annet enn å gi deg en stor KG-:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kvalm og liker det ikke :sjenert: Tenkte jeg skulle på trening i dag men er både kvalm og helt pumpa så trur jeg må stå over. Kanskje jeg kan klare å komme meg ut på en gåtur om jeg er heldig...

Huff da Rosa76, høres ikke godt ut med den kvalmen :klemmer:

Men det er jo noe som følger med graviditet innimellom.

Kvalmen kommer fort og glemmes forhåpentlig vis like fort, når den er borte og man skal nyte den voksende magen :)

Håper formen din blir bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mai Brud :klemmer:

Ja kvalme er ikke noe kjekt :tristbla: Var kvalm i natt også, og sov dårlig pga det og i mores var jeg nesten i tvil om jeg kom meg på jobb. Men kastet ikke opp da heldigvis, og kom meg på jobb etterhvert. Føler meg litt bedre nå takk og pris! Og man skal vel ikke klage så lenge spiren har det bra :rødme: Får prøve slik sea band, kanskje det hjelper. Jeg får så dårlig matlyst når jeg er kvalm, men har veldig lite å gå på så det er ikke noe særlig om jeg går ned i vekt.

Foreløpig har jeg klart meg uten humørsvigninger, får håpe det fortsetter slik :filer: Har faktisk vært i kjempe godt humør etter jeg ble gravid så mannen har ikke noe klage på enda....

Ha en fin dag jenter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd kvalmen enda, X i taket for det!!! Men har heller mistet matlysten litt og så er jeg kanskje litt uggen i magen på kveldtid, er mange som ikke her den berømte morgenkvalmen, men heller ettermiddag/kvelds kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...