Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en liten kul (som jeg synes er stor), og det føles bare merkelig. Er uvant å ikke kunne trekke magen inn og ha problemer med å skjule den. Men samtidig blir graviditeten så ekte, og jeg merker at det er veldig koselig for både meg og samboeren at det vises. Merker det nok best vi, som kjenner kroppen min så godt - for andre synes ikke at det vises sier de. Noe jeg tar som en kjempe fornærmelse, hehe. Jeg har jo fått Den magen jo! Da tror de jeg bare er sånn... :kjefte: Dumminger!

Ellers har vi vært å hørt hjertelyd, noe som vi begge nesten begynte å gråte av. Det ble så levende og ekte, helt fantastisk! Og alt vokser bra selv om jeg fortsetter å gå ned i vekt, har gått ned 10 kg nå - og det føles rart. Men så lenge alt er ok!

Dere andre som også har fått mage, kontrollerer dere den hver dag? Jeg mener, jeg må liksom sjekke at den er der hele tiden, og plutselig synes jeg den er mindre og da blir jeg bekymret. Helt latterlig kanskje, men jeg gjør dette.

Nå ligger jeg med influensa, skal ringe legen senere. Er helt kake, vondt i hele kroppen, ekstremt vondt i hode/nakke/ører og hals. Kjipt å måtte være hjemme fra jobb:( Heldigvis har jeg ikke noe særlig feber. Kvalmen min er nå redusert til svært tidlige morninger og noen plutselige oppkast innimellom . så jeg er storfornøyd! :)

Håper dere alle har det bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekker hvor livmora er hver dag, mest av nysgjerrighet. Å se på hvor sto magen i seg selv er har liksom ikke så mye for seg, da det varierer etter hvor mye jeg har spist og hvor full jeg er av luft.

Nå er nesten alle klærne mine for små, så i dag hamstret jeg noen gensere som kanskje rekker nedenfor navlen. Meget fint med tutmage og bar navle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker hvor livmora er hver dag, mest av nysgjerrighet. Å se på hvor sto magen i seg selv er har liksom ikke så mye for seg, da det varierer etter hvor mye jeg har spist og hvor full jeg er av luft.

Nå er nesten alle klærne mine for små, så i dag hamstret jeg noen gensere som kanskje rekker nedenfor navlen. Meget fint med tutmage og bar navle :fnise:

Hvordan kan du kjenne hvor livmora er? Hvor langt var du på vei igjen?

Uff, det er meningen at jeg egentlig skal ut og gå meg en tur, men har jeg lyst? Ikke for et øre. Haha. Men må på posten en tur, og det kan jo gjøre det litt kjekkere kanskje. Det er jo bare det å komme seg utenfor døren som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du kjenne hvor livmora er? Hvor langt var du på vei igjen?

Uff, det er meningen at jeg egentlig skal ut og gå meg en tur, men har jeg lyst? Ikke for et øre. Haha. Men må på posten en tur, og det kan jo gjøre det litt kjekkere kanskje. Det er jo bare det å komme seg utenfor døren som er vanskelig.

Jeg er 12 +4. Kjenner livmora når jeg ligger på ryggen, et par cm nedenfor navlen. Kjenner den som en hard "ball" eller hva jeg skal kalle det. Om du er førstegangsgravid tror jeg det tar lengre tid før du kjenner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarer om klaging:

OFF!! Må inn til legen i morgen, og han bor så langt unna. Kjenner at det virkelig er det siste jeg orker nå. Orker ikke reise så langt og styre. Orker jo ikke annet enn å ligge. Blir så deppa og hormonene herjer, så nå ligger jeg bare hjemme å gråter. Det er så mye styr!! :tristbla: Dumme dumme influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advarer om klaging:

OFF!! Må inn til legen i morgen, og han bor så langt unna. Kjenner at det virkelig er det siste jeg orker nå. Orker ikke reise så langt og styre. Orker jo ikke annet enn å ligge. Blir så deppa og hormonene herjer, så nå ligger jeg bare hjemme å gråter. Det er så mye styr!! :tristbla: Dumme dumme influensa.

Kan du endre timen? Eller skal du faktisk inn på grunn av influensa? Er det noen mulighet for å komme inn til en lege som ligger nærmere bare for denne gang?

Dersom du er så dårlig så er det ikke noe godt å begynne å reise på dagstur til legen akkurat.

God bedring til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 9+5, men synes magen har stått ut som en ball helt siden jeg fant ut at jeg var gravid. :fnise: Men det skyldes nok mye luft, pluss at treningsmengden og -intensiteten min har gått en god del ned. Å gå fra 5-6 knallharde økter i uka til 2-4 roligere merkes godt på kroppen, og det har nok kommet på noen få kg. Jeg har sluttet å veie meg, men jeg ser jo særdeles godt at treningsmengden (spesielt løpingen) har gått ned. :sukk:

Satser på å komme sterkere tilbake når jeg ikke er så inni granskauen trøtt lenger.

Men jeg må si at det faktisk er ganske interessant å se hvor kjapt kroppen fungerte annerledes under trening. Under løping går pulsen i taket, og jeg skjønte etterhvert at uten lang oppvarming ble hele økta en tragedie. Deretter ble det ganske klart at pulsklokke var det bare tull å fortsette å bruke, siden jeg ble sliten på lavere puls enn før. Videre blodårer og økt blodvolum gjør virkelig sitt for å gjøe kondisjonstreningen hardere, men på den annen side så fungerer det omtrent som bloddoping i etterkant svangerskapet. :nigo:

Styrketreningsmessig så stopper kroppen også seg selv. Det var uvant å ikke skulle presse seg selv til stjernene flimret foran øynene, men etterhvert gikk det også greit. Men jeg skal kutte f.eks markløft nå; sist fikk jeg sterke magesmerter etter å ha gjort øvelsen, og selv om det ikke trenger å ha en sammenheng, så tror jeg det er best å kutte øvelsen.

Blablabla. :ler:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man skulle begynt å lagt ut magebilder?

Det kunne vært moro, men kanskje noen kan opprette en lukket blogg for akkurat det? Jeg er av det sjenerte slaget, og har ikke lyst til å vise magen min til hele KG. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lykkelig! Har hatt vondt i korsryggen i flere uker, og i det siste har jeg også fått "selskap" av smerter i nakke/skuldre og jeg har ofte hodepine. Hver dag etter jobb MÅ jeg legge meg ned på senga, selv om jeg ikke er trett, fordi det gjør vondt å sitte.

Var til legen i dag, og hun var kjempeforståelsesfull. Kjente på ryggen min, ba meg vise hvor det var vondt, og spurte hva jeg ønsket selv. Jeg fortalte som sant var at jeg ikke ønsker full sykemelding. Det er enda tidlig i svangerskapet, og jeg liker joben min veldig godt . Så vi skal prøve 50% sykemelding til 4. oktober :jepp: Gleder meg masse til å ikke være ødelagt i ryggen, for jeg vet jo at de dagene jeg ikke har vært på jobb har jeg vært helt fin. Får håpe at halvdag hjelper på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Her har det jammen meg vært aktivitet i det siste! Begynner å bli noen sider med skravling nå! ;)

Her er alt stort sett bra! Bortsett fra med bekkenet! Har hatt en enorm smerte i korsryggen lenge, de siste dagene har smerten spredd seg lenger nedover rumpe/hofteparti, og går nå helt ned i foten. Riktig nok bare høgre side, men likevel VELDIG ubehagelig! Glad jeg skal ha fri noen dager nå! :)

Magen begynner å vokse! Har SF-mål over gjennomsnittet sa jordmor, så begynner å slite bra med bukser! De strammer og strammer og jeg klarer ikke mer! Har bodd i joggebukser de siste ukene! :) Men i dag fikk jeg endelig 2 mammabukser! (Riktignok arvet av et søskenbarn, men det er ikke så lenge de skal brukes uansett - trenger ikke akkurat bare nye klær) :fnise:

Nå er alt en fryd og jeg sitter her med dongeribukse uten å ha noe som strammer! :) Jeg er med på magebilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med på magebilder, men da ønsker jeg meg at det kan være lukket, slik at ikke hele kvinneguiden og resten av internett har tilgang :)

Ingen som har målt symfysen min enda, men tipper at den ikke akkurat ligger under snittet!

Jeg har for lengst "spandert på meg" 2 nye mammabukser fra H&M. De koster bare 400 kroner stykket, og ser ut som vanlige dongeribukser, bortsett fra at de har strikk som kan trekkes over magen - kjempedeilige! Buksene skal jeg jo bruke frem til fødselen, og garantert en liten stund etterpå også :) Og jeg kan forhåpentligvis spare de til neste gang jeg går gravid også, vi fantaserer jo om "2 tette" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har ingen matlyst, slik har det vært siden søndag. Og jeg blir bekymret. Hva skjer med meg? Jeg hadde jo kjempematlyst i ukene før det.

Har ikke det jeg heller... tror det er vanlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det jeg heller... tror det er vanlig? :)

Det var jo litt greit å høre da. Men det er jo rart at jeg skal gå rundt å spise som en hest, og så plutselig slutte helt å spise. Tanken på mat gjør meg skikkelig dårlig. Jeg går i alle fall ikke opp i vekt. Det er helt sikkert. Jeg har gått ned i vekt siden kontrollen i uke 4. Tror vi snakker om 300 gram, men likevel - ikke forventet.

SYTEALARM:

Ellers... føler dere noen gang at dere ikke er laget for å være gravid? At dere har så mye dumme vondter at det bare blir mye klaging og syting? Jeg sliter meg selv helt ut med å klage jeg. Jeg har aldri lagt skjul på når jeg ikke føler meg god, men siste uka har vært ekstrem. Føler at jeg ikke er en person som burde gå gravid. Har alltid hatt lyst å ha et fint svangerskap, men jeg føler at jeg ødelegger det for meg selv. Det kan jo være at mangel på mat gjør meg litt gretten og vanskelig da, og at det er noe forbigående. Håper virkelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen matlyst, slik har det vært siden søndag. Og jeg blir bekymret. Hva skjer med meg? Jeg hadde jo kjempematlyst i ukene før det.

Jeg spiser normalt som en hest, men jeg har også slitt veldig med matlysten, fra rundt uke seks omtrent frem til nå. Lite og ingenting som har fristet, og ting som jeg egentlig er fryktelig glad i (fisk f.eks) har bydd meg i mot. Men nå tror jeg matlysten er på vei tilbake.

Jeg tror det er helt normalt at det er slik, og det kommer sikkert til å gå seg til for deg igjen. :)

Angående klaging etc.: Tja, jeg har vært utrolig lei innimellom når kvalmen står på og trøttheten føles for ille, så jeg har nok kommet med noen ukvemsord angående det. Men jeg er i utgangspunktet ikke spesielt klagete av meg (er vel heller typen som legger litt skjul på ting når jeg ikke er helt i hundre), så jeg tror ikke jeg har vært sytete nå. Men det kan jo hende at mannen mener noe annet. :fnise: Uansett så tror jeg det er normalt å være drittlei både tidlig og sent i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...