Gå til innhold

Ville du hatt ståplass på en kort flytur


Meaty

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Hva som er sunt er ikke opp til deg å bedømme, strengt tatt, og jeg er ikke skeptisk til at passasjerer som ønsker billige ståplasser skal ha den muligheten, jeg er skeptisk til at man bortprioriterer setene. To forskjellige ting, jeg mener man faktisk kan prioritere begge deler. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Klart man kan! Så da er det vel ikke noe å bekymre seg for!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann
Du er mer skeptisk enn hva som er sunt. Hvis folk ønsker billige ståplasser vil det bli prioritert, hvis folk ønsker sitteplasser vil det bli prioritert. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du er skeptisk til at passasjerer som ønsker billige ståplasser skal ha muligheten til å bestille dette.

Fordi disse menneskene har vist en eksepsjonell mangel på forståelse for rissiko og konsekvens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

Har da tatt stående berg- og dalbane, og når de klarer å spenne meg godt nok fast til at det er trygt å suse rundt oppned på en berg- og dalbane regner jeg med at det er mulig å spenne meg fast på et fly også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Har da tatt stående berg- og dalbane, og når de klarer å spenne meg godt nok fast til at det er trygt å suse rundt oppned på en berg- og dalbane regner jeg med at det er mulig å spenne meg fast på et fly også :nigo:

Det har jeg også tatt. Husker ikke helt hvordan det var, men mener man hadde et slags sete mellom bena, og sånn vanlig berg og dalbane sikring over skuldrene og magen. Hvordan dette kan være så veldig plassbesparene lurer jeg mer på egentlig. Kan ikke tenke meg det er så veldig deilig å stå sånn spent fast som sild i tønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke risikoen Yvonne var skeptisk til, det var prioriteringen med tanke på de med vondt rygg. gravide etc...

Det var også delvis risikoen selvsagt, dette kom dog ikke så tydelig fram, men jeg nevnte blant annet turbulens opp til flere ganger. Jeg sier dog ikke at man ikke skal ha ståplasser, bare jeg slipper å måtte velge det..

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av jolie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann
Har da tatt stående berg- og dalbane, og når de klarer å spenne meg godt nok fast til at det er trygt å suse rundt oppned på en berg- og dalbane regner jeg med at det er mulig å spenne meg fast på et fly også :nigo:

Og da er "poenget" med å stå borte. Poenget er nemlig å kvitte seg med seter slik at flyet blir lettere. Lettere fly, mindre forbruk av fuel, mer penger i kassen. Skal heller ikke se vekk fra at RY har et øsnke om å skvise flere passasjerer inn i flyet. Problemet er at B737 (som RY har i sin flåte) ikke er godkjent for mer enn 189 personer. Det vil heller ikke bli godkjent for flere. Det har med evakuering å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Utifra bildene på den linken jeg åpnet så ser da ståplassene helt ok ut.

Hadde ikke hatt noe problem med å stå der på en kortere tur, hvis bilettene i tillegg er billigere er det jo bare et fint tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
Og da er "poenget" med å stå borte. Poenget er nemlig å kvitte seg med seter slik at flyet blir lettere. Lettere fly, mindre forbruk av fuel, mer penger i kassen. Skal heller ikke se vekk fra at RY har et øsnke om å skvise flere passasjerer inn i flyet. Problemet er at B737 (som RY har i sin flåte) ikke er godkjent for mer enn 189 personer. Det vil heller ikke bli godkjent for flere. Det har med evakuering å gjøre.

Jeg mener da ikke at de skal ha identiske systemer i fly som i berg- og dalbaner (!) - jeg vil virkelig håpe at jeg ikke havner ombord i et rutefly som foretar de samme bevegelsene som en gjennomsnittlig berg- og dalbane gjør :ler: Mener derimot at når man er sikker nok stående fastspent i en berg- og dalbane, bør man enkelt kunne spennes trygt fast i et fly også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg mener da ikke at de skal ha identiske systemer i fly som i berg- og dalbaner (!) - jeg vil virkelig håpe at jeg ikke havner ombord i et rutefly som foretar de samme bevegelsene som en gjennomsnittlig berg- og dalbane gjør :ler: Mener derimot at når man er sikker nok stående fastspent i en berg- og dalbane, bør man enkelt kunne spennes trygt fast i et fly også.

Jepp, dessuten er man jo ikke så utrolig godt spent fast i et sete heller. Poenget med å spennes fast er vel at man ikke skal være en løs gjenstand som flyr rundt i rommet. Jeg ser for meg et sikkerhetsbelte som ligner på det man har i babyseter f.eks. med belter over skuldrene og mellom bena.

Sjekket det ut nå, og løsningen så jo ikke så dum ut.

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/forbru...icle2808532.ece

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk
Jepp, dessuten er man jo ikke så utrolig godt spent fast i et sete heller. Poenget med å spennes fast er vel at man ikke skal være en løs gjenstand som flyr rundt i rommet. Jeg ser for meg et sikkerhetsbelte som ligner på det man har i babyseter f.eks. med belter over skuldrene og mellom bena

Nettopp. På bildene jeg har sett av "stå-seter" har man noe beltegreier over skuldrene, og så er det et-eller-annet man kan halvveis "sitte" på, ser det ut til. Altså litt på samme måte som i stående berg- og dalbaner, men selvfølgelig i mye mindre skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Forskjellen på den fastspente ståstillingen og den fastspente sitte stillingen er at når man står hviler man kroppstyngden på beina. Dvs at en hver bevegelse i flyet som medfører en brå bevegelse der beina skal ta i mot betyr risiko for kompresjonsbrudd i beinet. Nei takk.

I tillegg kommer at dersom noe skulle skje kan ikke de stående passasjerene bøye seg fremover og beskyte hode og bryst, og jeg kan garantere at dersom dette flyet med stående passasjerer skulle landet på Hudson river så hadde det gått hard utover nettopp de stående passasjerene. Det er nok vanskelig å gå ut av et fly når det haster når man har kompresjonsbrudd i begge bein

Slik dette er tegnet er det ikke plassbesparende i det hele tatt fordi en stårad tar like mye plass som en sitterad. Brutal mann har også et godt poeng i at flyene er typegodkjent for et visst antall passasjerer, å stue inn x antall ekstra kommer aldri til å bli godkjent pga evakuering.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal spares, kuttes ned på, innskrenkes, osv. kan man ikke bare putte folk sammen med hundene nede i bikkjerommet på flyet også da. Kan bli liggeplasser i hattehylla, VIP plass i cockpit, også kan man rive ut bakre seterad og lage gitter, så får man stuet sammen en 10 stykker baki der også. Da har man fylt opp alle mulige hulrom i flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestdeluxe
Ryanair finner stadig på noe rart. Nå har de en spørreundersøkelse der de lurer på om folk er villige til å ha ståplass på kortere flyturer, dersom de får turen gratis eller til en veldig lav pris.

Jeg svarte NEI på dette. Flyturer er såpass ukomfortable allerede, om man ikke skal ha ståplass i tillegg. Hva synes dere?

Nei, det vil jeg virkelig ikke. Får være grenser for effektivisering.

Flyturer er stressende i seg selv, og selv korte turer er "belastende". Et godt sete er minstekravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppslag: Ryanair skal ta betalt for at folk skal kunne gå på do underflyturen

Oppslag: Ryanair bare tulla, det er gratis å gå på do

Oppslag: Ryanair skal ta vekk doene på flyene

Oppslag: Ryanair bare tulla, doene blir der en stund til

Oppslag: Ryanair vil ha ståplasser i fly

Noen som vil gjette neste?

Enig med Gard, jeg, dette er nok et snedig lite PR-stunt - PR-sjefen til Ryanair er faktisk helt genial, de er jo i avisene omtrent annahver dag med nye sjokkerende forslag som de selvsagt ikke gjennomfører, slik at de kan få nye oppslag når de dropper disse forslagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...