Gå til innhold

Ville du hatt ståplass på en kort flytur


Meaty

Anbefalte innlegg

Oppslag: Ryanair skal ta betalt for at folk skal kunne gå på do underflyturen

Oppslag: Ryanair bare tulla, det er gratis å gå på do

Oppslag: Ryanair skal ta vekk doene på flyene

Oppslag: Ryanair bare tulla, doene blir der en stund til

Oppslag: Ryanair vil ha ståplasser i fly

Noen som vil gjette neste?

Tja, de annonserte jo for en stund siden at alle passasjerer snart skulle bli tvunget til å sjekke inn på nettet. Det stemte i hvert fall, til stor fortvilelse for en i familien som ikke har tilgang til datamaskin og printer.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke hatt noe problem med dette på kortere flyturer. Som nevnt tidligere så vil det jo ikke bli som på en buss hvor man bare holder seg fast, man vil bli spent fast, bare i stående posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har reist med RyanAir en eneste gang - dvs. tur / retur så teknisk sett blir det to ganger - og det er aldri mer for mitt vedkommende.

Billettene koster "ingenting" men i det øyeblikket du sjekker inn så ruller kronene, fra egne bagasjevekter, mindre størrelse på håndbagasje enn alle andre, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist med RyanAir en eneste gang - dvs. tur / retur så teknisk sett blir det to ganger - og det er aldri mer for mitt vedkommende.

Billettene koster "ingenting" men i det øyeblikket du sjekker inn så ruller kronene, fra egne bagasjevekter, mindre størrelse på håndbagasje enn alle andre, etc.

Det går fint å ha med seg en liten håndbagasjekoffert på Ryanair, men den må ikke veie mer enn 10 kg. Jeg har aldri betalt noe ekstra etter at jeg har kjøpt billettene. Jeg og samboer reiser Torp- Dublin 2-3 ganger i året, vi betaler som regel rundt 800 kroner, og da har vi med oss ett kolli innsjekket bagasje hver, i tillegg til håndbagasje. 25 kg hver med klær etc holder for oss fint til en to ukers tur. :)

Men jeg vil som sagt altså ikke stå i flyet for å spare penger. (Berg- og dalbane man står i er greit - har til og med kjørt en der man ligger! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Det går fint å ha med seg en liten håndbagasjekoffert på Ryanair, men den må ikke veie mer enn 10 kg. Jeg har aldri betalt noe ekstra etter at jeg har kjøpt billettene. Jeg og samboer reiser Torp- Dublin 2-3 ganger i året, vi betaler som regel rundt 800 kroner, og da har vi med oss ett kolli innsjekket bagasje hver, i tillegg til håndbagasje. 25 kg hver med klær etc holder for oss fint til en to ukers tur. :)

Men jeg vil som sagt altså ikke stå i flyet for å spare penger. (Berg- og dalbane man står i er greit - har til og med kjørt en der man ligger! :fnise: )

Nå var det ikke det som var poenget.

Billetten vi fikk den gangen i 2003 var på et helt sinnsvakt antall sider. Langt ned på side 34 eller der omkring sto det målene og vekten på håndbagasje og vanlig bagasje. Vi hadde ikke tenkt på at dette kunne være anderledes enn vanlig. Så istedenfor det som er vanlig - 20 kg i innsjekket bagasje samt en alminnelig størrelse bag - 15 kg innsjekket og en bag som er 5 cm mindre i alle retninger enn normalt. Dette medførte at vi allerede hadde overvekt på utreisen.

Hvorfor var dette printet på side 34? Jo for at vi skulle ha overvekt og betale i dyre dommer for det.

På det tidspunktet var lavprisselskaper og betal for alt du gjør i tillegg til billetten nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser du med SAS kan du ha med deg håndbagasje som veien inntil 8 kg og som måler 55x40x23.

Reiser du med Ryanair kan du ha med deg håndbagasje som veier inntil 10 kg og som måler 55x40x20.

Jeg sier ikke at Ryanair er et superbra selskap å fly med, jeg sier bare at det ikke er fullt så ikke som Blondie 65 vil ha det til vedrørende håndbagasje.

Når man velger et lavprisalternativ kan man ikke regne med fullprisservice eller bekvemmelighet. Sier ikke det seg selv, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Reiser du med SAS kan du ha med deg håndbagasje som veien inntil 8 kg og som måler 55x40x23.

Reiser du med Ryanair kan du ha med deg håndbagasje som veier inntil 10 kg og som måler 55x40x20.

Da har RyanAir endret reglene for da vi skulle dra var det 45x40x20 (tror jeg - husker klart tallet 45, og husker veldig godt at det som de aller fleste av oss ville sett på som en vanlig flybag ikke gikk ned i den malen de hadde). Det var i 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...