MarianneE Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 14. juli 2009 Matboksen...stilig navn!!!! Så flink du er! jeg er en kløne når det kommer til middagslaging!!! men jeg liker å bake... har du en kakeoppskrift på lur... hi hi Skal komme med en kakeoppskrift eller tre seinere idag. Bedre til da... Nå derimot kommer oppskriften på noe annet. Denne er ikke prøvd enda, men blir dagens middag idag. Moro å prøve noe nytt! KINESISKE KJØTTBOLLER! 1 pk Toro Kinesisk Szechuan ( http://www.toro.no/index.php?mapping=300&a...45&produkt= ) 2 pk kjøttdeig 1 egg 4 ss potetmel strøkne 2 dl vann * Ris (fra pakken) Toppkrydder (fra pakken) 1 bunt vårløk 1 boks ananas Bland kjøttdeigen med marinademiksen, egg og potetmelet. Spe med vann. Form som kjøttboller og stek i panna. * Kok risen som anvist på pakken sammen med posen med toppkrydderet. Bland i vårløk og ananas. That's it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 14. juli 2009 #22 Del Skrevet 14. juli 2009 Må ha deg på mine innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. juli 2009 #23 Del Skrevet 14. juli 2009 Det hørtes godt ut, får vi et terningskast når middagen er fortært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 14. juli 2009 Terningkast skal bli! Kjøttbollene; 5 Risen: 3 Til kjøttbollene brukte jeg svinekjøttdeig, og det ble kjempe godt! Risen som fulgte med pakken var ikke noe særlig. Risen minnet om grøtris faktisk! Så, vi fant ut at neste gang satser vi på vanlig ris istedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. juli 2009 #25 Del Skrevet 15. juli 2009 Hørtes bra ut, da skal jeg prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #26 Del Skrevet 16. juli 2009 SJOKOLADE MAKRONER! (ca 20 stk) 125 gr malte mandler 200 gr melis 20 gr kakaopulver 3 eggehviter 50 gr sukker * Ha malte mandler, melis og kakao i en bolle og bland godt. Stivpisk eggehvitene. Ha i sukker, og visp i ett minutt til. Vend inn i mandelblandingen. Ha alt i en sprøytepose (ikke bruk munnstykket) og trykk ut makronene på en plate dekket med bakepapir. Stek dem i ovnen på 165 grader i ca 13-15 grader. Kan spises som de er, eller fylles med krem e.l. PS Jeg har ikke sprøytepose, så jeg brukte bare en 2 liters frysepose. Gikk helt fint det og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalu Skrevet 16. juli 2009 #27 Del Skrevet 16. juli 2009 mmmmm nam - hørtes godt ut!!! Og jeg er svært glad i kaker med nøtter og mandler i. Disse må prøves!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. juli 2009 #28 Del Skrevet 17. juli 2009 Kan egentlig nesten brukes som en av de syv slag til jul disse her.. Minner litt om småkaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #29 Del Skrevet 20. juli 2009 Noen etterlyste kakeoppskrifter.... MANDARINKAKE 3-4 mandariner med skall 250 gr malte mandler 225 gr sukker 6 egg 1 ts bakepulver Kok mandarinene med skallet på i 2 timer. Kjør dem så til mos i en foodprosessor, fjern evt steiner. bland så alle ingr sammen og bland det godt. Hell i en rund form og sett i ovnen på 190 grader i 60 minutter. Godt med sjokoladeglasur evt melisglasur. Mandarinene kan erstattes med sitroner, ha da i litt mer sukker. SURMELKSKAKE 9 dl mel 6 dl sukker 6 dl kefir melk 200 gr smeltet smør 2 ts natron 3 ts kanel 2 egg Bland alt sammen, hell i en langpanne. Stekes på 200 gr, 30 minutter. GLASUR 150 gr smeltet smør 400 melis 1 ts vaniljesukker 4 ss kaffe 2 ss kakao. Bland alt sammen og smør utover kaken. GLUTENFRITT: Istedet for hvetemel kan du bruke Toro lys melblanding evt kakemix. Semper Fin går også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 20. juli 2009 #30 Del Skrevet 20. juli 2009 Skal mandarinskallet være med når du moser dem også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. juli 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 20. juli 2009 Skal mandarinskallet være med når du moser dem også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #32 Del Skrevet 22. juli 2009 Idag blir det kveldsmat på oss. Grandiosa på ham, av en eller annen grunn. På meg... WOK! har en pakke svinekjøtt i terninger jeg skal steke, ha i sukkererter, paprika og champignon samt Mr.Lee woksaus. De sausene er kjempe gode! Eller.... den ene er god, den uten gluten! I morra blir det korma til middag! Hva det er, det må dere vente til i morra å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 22. juli 2009 #33 Del Skrevet 22. juli 2009 Venter på kormaoppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. juli 2009 #34 Del Skrevet 22. juli 2009 Glutenfri Mr Lee-saus sier du?! Den må jeg sjekke ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #35 Del Skrevet 22. juli 2009 den er med curry og... eh.... chili? god, men mye smak i den. Tok litt for mye, og følte at maten smakte woksaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. juli 2009 Forfatter #36 Del Skrevet 23. juli 2009 Idag hadde jeg lyst på enkel indisk mat, så jeg laget korma: KORMA Jeg tok bare en pakke kyllingkjøttdeig som jeg stekte, og helte over et glass Patak's korma som jeg rørte inn. Spiste med ris og ferdig raita, også den fra patak's. http://www.pataks.co.uk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. juli 2009 #37 Del Skrevet 26. juli 2009 Her var det lite nyheter, har dere ikke spist noe siden 23.juli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #38 Del Skrevet 26. juli 2009 Nei Kommer en oppdatering i morra tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. juli 2009 #39 Del Skrevet 26. juli 2009 Godt å høre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. juli 2009 #40 Del Skrevet 27. juli 2009 *mine innlegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå