Gå til innhold

Smileboka


Sonrisa

Anbefalte innlegg

Tror nok den vil komme og gå litt, både drømmen og freden, egentlig. Men jeg har fått en ny ro nå :) Kjenner at denne desembermåneden er den beste på lenge, kan ikke huske å ha følt det sånn i adventstida siden jeg var ei lita jente...

Godt å finne en slags trygghet

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, gikk egentlig ganske fort det.

Merkelig hvor "lite" som skal til før man endrer ganske mye på tankesettet og måten man forholder seg til seg selv, egen kropp og sjel og situasjonen man befinner seg i, som noen kaller livet...

Jeg tror jeg kommer til å dra på jobb med et smil i morra :)

Endret av Sonrisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Kjenner at jeg har savnet dagboka mi. Har savnet å skrive. Det ligger en kløe der, som jeg må få ut. På mange måter har jeg mange drømmer, som jeg har lyst til å realisere, men samtidig er det også sånn at jeg lever i en.

Hvor mye kan man forvente? Hvor mye kan man ønske? Er det noe i teorien om at alle mennesker får tilmålt en viss mengde lykke, og dersom man overgår sin dose kommer det noe i retur i andre enden av skalaen? Jeg tar meg selv i å noen ganger tenke det. Hørte det på tv her en dag også, tror det var i forbindelse med et program som intervjuet tidligere lotto-vinnere hvor vidt pengene hadde gitt dem lykkeligere liv. Uansett ikke poenget, men det skal visst stamme et stykke bakover at vi mennesker tenker sånn. Hvertfall noen av oss. Jeg skal ikke påta meg å vite andres tanker.

Men jeg kjenner jo på det selv av og til. Er det lov? Å ønske seg mer, når man har mye? Må innrømme at det får meg til å ville gjøre noe, betale tilbake. Jeg vet jo at jeg gjør det også på mange måter. Men.

Ah, for noe tull, tulletanker.

Når alt kommer omkring så tror jeg på den som sa "meningen med livet er å nyte det". I dag er jeg alene hjemme, kunne egentlig godt gravd meg litt ned av den grunn, hvis jeg var i humør til det, men jeg har i stedet bestemt meg for å ta motsatt utgangspunkt. Smile til livet. Brenne et lys for noe jeg har lagt bak meg. Spise og drikke noe godt. Sette på en film kanskje, eller lese en bok. Kanskje skrive litt mer. Og nyte at det er enda en fridag etter denne, at i morgen er det en helt annerledes mandag, en der jeg kan gjøre hva jeg vil.

Ikke verst?

Helt ok, vil jeg si.

Verdt å smile av.

Og så tror jeg at jeg skal ta en liten dans på stuegolvet. Bare fordi.

Endret av Sonrisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...