Gå til innhold

Smileboka


Sonrisa

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Hei :)

Titter bare innom for å ønske deg en god helg. Håper du og lykkemannen koser dere masse sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for besøket :)

Blir helt rørt av noen av dagbokinnleggene dine. Ettertenksomheten kjenner jeg veldig igjen. Hvorfor og hvordan ble det som det ble - og hvordan er mitt parallelle jeg? (Ref. Sliding doors med Gwyneth Paltrow)

Men selv om jeg ble rørt, så fortjener dagboka navnet sitt :) Takk for meg for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra at jeg lever opp til mine egne forventninger her da. Man må prøve å smile, ta med seg alle de små og store tingene som er verdt å :) av.

Det hender jeg synes jeg er ulikt god på det. Det varierer. Noen ganger tenker jeg at det er kvinnelige grunner, i hvert fall kan det komme og bite en i nesa av og til.

I dag skal jeg ut en tur! Ser det er sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkemannen er god, snill, kjekk, sterk, flink, strukturert, effektiv, kosete, ordentlig, utholden, god, god, god, god, god :)

Og så er han god. Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birds flying high - You know how I feel

Fly - spre vingene og kjenn lufta som blåser gjennom kroppen, strekk armene ut, bare flyt på skyene...

Sun in the sky - You know how I feel

Spre varmen utover, se ned på glade ansikter som snur seg oppover og bare smiler...

Fish in the sea - You know how I feel

Svømme fritt i vannet, se på alle underverkene, fargene og kjenn på fraværet av tyngdekraft, som gjør at kroppen er lett, lett, og fri

River running free - You know how I feel

Løpe, sildre, boble, fosse fram, uten tøyler, uten problemer, uten hindringer, bare fosse fram...

Blossom in the tree - You know how I feel

Føle seg vakker, kjenne at man dufter, smile til verden, og verden smiler tilbake.

Stars when you shine - You know how I feel

Yeah freedom is mine

Jada, rimelig fornøyd med livet

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornøyd med tilværelsen ja, må si det.

Og så har sola kommet tilbake også, litt lettere klær i dag - i går fikk jeg en liten stund i sola og satser på at det kan bli det i helga også. Jeg kjenner det er deilig at det er fredag i morgen.

Denne høsten kommer til å bli helt herlig, jeg bare vet det, og det kommer til å bli masse, masse smiling :)

Den største grunnen til å smile er at jeg skal ha masse deilig kvalitetstid sammen med Lykkemannen, som jo er det største og viktigste, som gjør alt annet også fint. Jeg gleder meg til deilige sensommerkvelder når sola skinner og vi kan kose oss med middag ute. Så gleder jeg meg også til regnkvelder når det begynner å bli mørkere, der vi kan tenne lys, se en film og bare kose oss i sofaen. Gleder meg til å lage mat sammen, gleder meg til å gå på kino i mørket, gleder meg til å trene sammen og til å dra ut på konsert eller finne på andre ting sammen. Lykke, lykke, lykke.

Og så føles det også helt greit å sparke i gang et nytt år, med nye muligheter sånn både i forhold til jobb og andre ting. Nydelig år dette her, så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Den dagboken din har jammen rett tittel. Jeg smiler masse når jeg leser i den :)

Så godt å se at du er så fornøyd og lykkelig, og er så flink til å glede deg over de gode tingene i livet ditt :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som frøken smilevink om dagen, jeg må innrømme det. Det er ikke en helt ueffen sammenligning dette med å flyte rundt på skyer. Eller at gliset noen ganger går helt rundt hodet.

Det er veldig uvant for meg å kjenne på sommerfugler i magen, ilinger i brystet, bankende hjerte og denslags. Spennende greier, jeg må si det. Og nå har det jo holdt på i en del måneder også, jeg har liksom begynt å venne meg til at det er sånn livet er :)

At jeg har en fantastisk mann hos meg, som seriøst (jeg mener, hallooo, liksom??) synes jeg er verdens vakreste og som rett og slett bare utfyller meg, som bare gjør meg bedre og lykkeligere. Jeg hadde ikke trodd at en mann skulle gjøre det... Jeg trodde vel egentlig at jeg hadde totalansvaret for min egen lykke selv. Og det er jo greit nok, men sier ikke nei til litt ekstra doser heller :)

Verden er fin. Den er det.

Driver nå og planlegger romantisk getaway med hotellovernatting og fantastiske naturopplevelser, ser for meg at det også må inneholde pent hotellrom med stor seng, badekar og bobblende drikke :sjenert:

Og så har jeg lyst til å finne på en liten overraskelse til han... Har noen småplaner selv, men kanskje det er noen som har forslag å bidra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Her er det fortsatt bare glede å spore. Så herlig å lese hvor godt du og smilemannen har det sammen :)

Romantisk hotellreise høres bare herlig ut :hjerter_rundt:

Tips ja......hmmmm.....ikke så lett å vite hvilke overraskelser som kunne falle i smak hos smilemannen. Men deg i bare lekkert undertøy kunne vel være noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tipset med lekkert undertøy tror jeg søren meg at jeg skal ta PH, jeg har lyst til å unne meg noe eksklusivt - og så kan jo Lykkemannen "få det i gave" også. Tihi...

Vel, bare glede å spore. Joa. Kanskje det. Jeg mener, jeg har veldig mye å være glad over. Mye.

Men i dag hadde jeg en melankolisession med meg selv. Det er kanskje både destruktivt og dumt, men livets små tilfeldigheter førte den til meg akkurat nå. Mange ting som har skjedd, mye endring på gang mange steder. Og så er det en slags milepæl som også lurer i det ikke så fjerne lenger, som sammen med alle disse tilfeldighetene og situasjonene fikk meg til å føle litt annerledes enn jeg har gjort før.

Det er litt "alle disse dager, som bare kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet". Jeg mener, jeg vet jo det. Men det er en avveining fra å bare nyte øyeblikkene til å tenke de store tankene. Se de store linjene og lure på hvordan man vil vurdere ting i den andre enden.

Man ønsker jo å tro at man skal smile da også.

Når alt kommer til alt, så tror jeg at sol, fredag og lykke er viktige elementer akkurat i dag. Og så vet jeg et par ting til jeg kan bringe fram, for å få leppa til å peke enda litt høyere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det er nå en gang sånn i dette livet at en kan ikke sveve hele tiden. Noen ganger kommer andre følelser inn i kroppen, og jeg tror det er viktig å være litt i det, og kjenne på det også. Først da klarer man å virkelig sette pris på alt det gode man faktisk har i livet sitt.

Ingen går rundt med et evig smil om munnen. Gjør man det, tror jeg neppe det er helt ekte. Kanskje er det like viktig å være ekte, som å være evig smilende?

Ha en kjempefin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er sant at man ikke kan oppleve virkelig lykke hvis man ikke også har vært ulykkelig, eller i hvert fall hatt noen litt tøffe tider.

Jeg kan nok være tilbøyelig til å mene at jeg har hatt et ganske lett liv, i forhold til mange. Alikevel finnes det naturligvis en del tunge stunder og det har vært mørke dager og det har også vært mørkere perioder. Ikke minst er det noen sår som ligger og gnager, som jeg ikke vet om jeg blir kvitt. Men sånn er nå en gang livet og en hver lærdom man tar med seg er med og former en. Det er derfor jeg tenker at det er ikke noe poeng i å angre på fortida heller. Sånn var jeg den gang da, og det har vært med på å forme den jeg er i dag. Selv om noen ting gjerne kunne ha vært ugjort, sånn for enkelhetens skyld. Noen ting er er vanskelig å ikke skamme seg over. Men likevel, det at jeg har endret meg siden det, blir på en måte det som er viktig nå. Jeg tror nok at jeg enda trenger å bearbeide noen ting mer enn jeg har fått til. Men akkurat nå handler livet om lykke.

Hadde en nydelig morgen sammen med Lykkemannen, full av kjærlighet, inne i vi-er-sammen-vi-to-bobla der vi begge to nesten bare lurer på hvordan dette er mulig, men vi har blitt enig om at vi fortjener hverandre, og vi fortjener å være så lykkelig som vi gjør hverandre.

Dette med Lykke er egentlig en deilig sak. Hehe. Selv om jeg kjenner på at det nesten er litt tabu, jeg føler liksom ikke at det er lov til å snakke høyt om det. Kanskje det er kulturelt, kanskje det er individuelt, hvem vet. Men jeg har det i hvertfall sinnsykt bra. Men min deilige mann. Prinsen min. Jeg hadde nok aldri en gang tenkt på konseptet før, tror jeg, sånn på ordentlig, at jeg skulle finne en mann som jeg synes er kjekkest og deiligst i verden, og som synes at jeg er den peneste jenta - og som bare funker på alle måter, som bare klikker - som jeg kan le med, gråte med, være redd sammen med og bare kose meg. Vi koser oss. Det er bare fantastisk, egentlig, at man kan ha det så godt.

Det konseptet er egentlig litt nytt for meg. Men fint da. Jeg sier ikke nei takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Lykken er å ha noen å dele med, leste jeg et sted. Og det er jo sant. Ekstra spesielt er det å dele det med en man har slike følelser for. Det gir alt en annen dimensjon.

Det varmer hjertet mitt å lese hvordan du og lykkemannen har det. Og jeg kjenner meg godt igjen. Det er nesten helt uvirkelig å ha det slik sammen med en mann :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nesten helt uvirkelig... Definitivt.

Men desto mer deilig da.

Og barrierer er vel til for å brytes?

Jeg er ikke redd for å jobbe hardt. Jeg vet at det lønner seg, og jeg vet jo også at belønningen er fantastisk....

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Purple Haze

Bare innom for å se hvordan det står til.

Kjedelig med lørdagskveld uten kjæresten. Håper dere fikk skravlet på telefonen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah... Fy søren jeg var ikke klar over at det gikk an å sveve så til de grader på skyer altså...

:hjerter_rundt:

Jeg kan se de små hjertene sveve ut fra hodet mitt, og bare boble rundt, samtidig som leppene mine bare går høyere og høyere opp, på hver sin side av nesa...

Jeg hadde en nydelig samtale med Lykkemannen i dag, som startet litt vondt, men utviklet seg til en vanvittig herlig, nær, litt sårbar og veldig virkelig greie, som bare bekrefter det vi begge allerede vet, men som gjør det enda mer konkret, enda mer virkelig og enda mer... deilig...

Jeg visste ikke, og trodde nok heller ikke at det gikk an å være så glad og lykkelig, på denne måten, rett og slett bare svevende. Og glad. Det er overveldende, det er frigjørende og det er rett og slett bare deilig.

Takk, livet mitt, takk Gud, eller sjebnen, eller tilfeldigheter, eller hva det enn var som førte han til meg, som førte meg til han og som lot oss begge få oppleve hverandre. Takk, kan aldri bli nok, men jeg sier det alikevel.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:hjerter_rundt:

Så herlig å lese :) Og det er nesten skummelt hvor mye jeg kjenner meg igjen i det du skriver om deres forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...