Gå til innhold

Smileboka


Sonrisa

Anbefalte innlegg

Sitter på jobb og gjør absolutt ikke en ting. Smiler når jeg tenker på han. Smiler når jeg tenker på oss. Smiler når jeg tenker på framtida. Selv om ikke hele veien dit er gitt enda. Sommerfugler kommer med tanken på å gå veien og finne ut av den. Visste ikke at det var mulig å føle så sterkt. Visste definitivt ikke at det var mulig å føle så godt.

I dag ble jeg overmannet av en sterkt trang til å bare flykte fra verden, flykte fra strukturene som er bygd opp, som er kjempet for, krafset og kloret for, men som plutselig fungerer som hinder i veien jeg nå ser er riktig. Støttenettet har blitt til sterke tråder som holder meg fast et sted jeg heller skulle kommet meg unna.

Men til syvende og sist gjenstår lykken. Den store overveldende lykken som lar meg se at verden er god. Så mye, mye bedre enn jeg noen sinne forestilte meg mulig.

Jeg trodde lykke eksisterte som en slags fravær av bekymringer. Det var feil.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Hei :)

Titter innom deg også. Så godt å lese hvor lykkelig du er. Flott å se at noen får det til :)

Kommer nok til å følge med litt her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er bare en rask tur innom for å si hei før jeg drar! Kommer sterkere tilbake senere. Må foresten si at det var et koselig navn du hadde på boken din. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Purple Haze, så hyggelig at du stakk innom, takk for det :)

Noen ganger er det merkelig å tenke på hva det er som får ting til å skje, hva som utløser den ene eller den andre hendelsen i livene våre, hvorfor man plutselig går den ene veien, eller den andre. Når det er muligheter for å snu og gå tilbake og starte på nytt - og når man åpner en helt ny dør med nye muligheter.

Jeg har nok alltid vært en ganske målbevisst type - satt ut kursen og strent i vei etter den. Noen ganger litt for kjapt og andre ganger litt for ufokusert. Vel, noen ganger blir man jo bare fartsblind - og da får man ikke med seg alle nyansene som kan vise seg å være ganske viktige når det faktisk kommer til stykket.

Jeg priser meg i hvert fall lykkelig for at jeg har kommet dit jeg er. Så må jeg bare finne riktig måte å komme meg herfra - fra mulighetenes åpne dør - og inn i lykkeland...

Jeg vet ikke hva som skjedde med meg i dag. Kanskje en slags... kombinasjon og sliten og lei og det å savne noen...

Men det ble ikke noe bra.

Bør skjerpe meg resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er bare en rask tur innom for å si hei før jeg drar! Kommer sterkere tilbake senere. Må foresten si at det var et koselig navn du hadde på boken din. ;)

Um ja, takk... Jeg glemte nesten å smile i dag. Men jeg priset meg lykkelig da, det er alltids noe?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerte med skrekk at jeg plutselig syntes artikkel om "Dette forsinker rynkene" virket interessant å lese, men måtte le da jeg faktisk leste hva de foreslår :fnise:

Må huske å informere lykkemannen min om det

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdaglater meg, bare puster og gjør akkurat det som faller meg inn. Verken mer eller mindre, og i dag er det heller mindre...

Helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Godt med sånne dager i blant også. Bare surre rundt og ta livet som det kommer :)

Ble det noen lottogevinst da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, jeg hadde jo glemt hele Lotto-kupongen og løp spent ut for å sjekke den nå, men nope, ble visst ikke en krone i dag :fnise:

Jaja, neste gang!

Jeg liker forresten det sitatet ditt PH (kan jeg kalle deg det? =) Den som gir seg er en dritt. Jeg gir meg aldri!

Nå skal jeg se om det er noe som skjer på tv'n *latesegvidere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kall med PH, det er helt greit :)

Leste et sted på bryllupsforumet at noen hadde "den som gir seg er en dritt" i gifteringene sine. Syns det var veldig kult.

Men den kan jo brukes til en hver anledning.

Jeg gir meg heller aldri, om det butter i mot i blant. Viljen er sterk :)

Tv-kveld her også. Thelma & Louise. Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ja, det var kult.

Jeg kan nesten ikke se for meg en verre ting enn å gi opp... Det går jo ikke an, vel?

Så må man så klart velge litt hva slags "kamper" det er man vil kjempe da, men har man bestemt seg for å få til noe, så øker som regel sjansen for at det går også, vil jeg bestemt mene... Hehe...

Svitsjet innom T & L midt inni, men fant ut at jeg ikke orker å fokusere noe sted, egentlig.

I morgen blir en aktiv dag, så jeg tror jeg skal finne senga i stedet!

Natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, musikk, dans, rytme, sang... Jeg elsker "So you think you can dance" og veksler mellom å bli sittende helt fastfryst foran skjermen med store øyne og bare beundre eller alternativt forundre, eller løpe rundt og henge med så godt jeg kan i morsomme moves :fnise:

Helt fornøyd med at ingen jury skal si noe om min stil, og heller ikke om sangstemmen (for i min versjon er det så klart også lov å gaule med og ha hva slags "face" man vil), og moro, det har jeg. Man får ikke mere moro enn man lager seg selv :)

Happy Sunday!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så herlig å lese :)

Musikk er en livsnødvendighet for meg. Det finnes alltid musikk som passer til sinnsstemningen man har der og da.

Og jeg ser deg for meg, der du danser til "So you think you can dance". Livsglede og utfoldelse er så flott :)

God søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah, jeg er så glad i smilemannen min :rødme: Han er den beste.

Totalt sett nydelig dag i dag.

Jeg var ute en tur på trening også. På veien dit passerte jeg først en byggeplassaktig ting med to arbeidere som jeg så registrerte at jeg kom til å passere. Aner ikke hva de snakket om, men hører han ene si noe om norske jenter, hvorpå han andre roper "Aj laaav juuu"... Jeg kom meg i hvert fall noen meter fram sånn at jeg tror de ikke så ansiktet mitt lenger, før jeg flirte...

Vel, så kom jeg bort til treningssenteret da, og på hjørnet der står det to karer - og han ene roper "God trening da, og fin rumpe!" :fnise:

Man må jo bare le av sånt.

Vel, så måtte jeg også le her da jeg kom til å tenke på første gang jeg var og møtte familien til Smilemannen. Og det yngste lille medlemmet av familien så meg - og utbrøt "Seee, der kommer Sonrisa - og hun er VEEEELDIIIIG forelska" :fnise:

Jada, jeg er det altså, men, hihi.... Måtte jo bare smile og le igjen der og. Unger er artige.

Deilig, deilig søndag, fortsatt nydelig temperatur, og da jeg kom hjem fra treninga var himmelen lysblå i alle retninger, unntatt én, der en smal regnsky var akompagnert av en nydelig regnbue. Har ikke sett noe til regn enda og jeg har nesten lyst til å sitte litt ute på verandaen før jeg legger meg... Enten det eller tv'n. Hehe...

Og PH, ja, musikk er en livsnødvendighet, ingen tvil om det! Noe som passer for en hver anledning og en hver smak... Jeg er glad i veldig mye forskjellig, faktisk... Akkurat nå har jeg lyst til å høre på hun svenske, med "Jag blev et måndagsbarn"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mye som hadde skjedd her siden sist jeg var innom. =) Du får ta det med rumpa som et sort kompliment. ;) Må ha vært en bra start på treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så flott at du har hatt slik en deilig søndag :)

Blir i godt humør av å lese om dagen din. Du er flink til å glede deg over små og store ting, og det er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Today is where your book begins - the rest is still unwritten...

Jeg liker den tekstlinjen. Og jada, jeg ser på The Hills sånn med ett øye. Hehe... Uansett. Jeg liker tanken på rene, tomme ark, som er klare til å fylles med historier, farger og bilder. Jeg liker å drømme.

Som regel er hverdagen alt for rask, hektisk og full av nye aktiviteter og hendelser, ting som må gjøres unna, ting som må fikses og ordnes.

Ferie og fri er er sjanse til å roe litt ned, la tanker og drømmer få flyte fritt, lage nye scenarioer, se etter andre muligheter, nye veier. Jeg har drømt litt i det siste, drømt om hva jeg ville gjort, hvor jeg ville vært. Det som ofte er utgangspunktet i den drømminga er jo den Lotto-gevinsten da. Utrolig hvor mye lettere alt ville vært med en sånn. Et utgangspunkt, en start. Noe å bygge videre fra. Jeg er nok en bygger. Jeg har en drøm å bygge.

Og så skal jeg bygge den sammen med hjertet mitt :)

:rødme:

Gleder meg til å få se han igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det er så fint å lese dagboken din, med så mange positive og fine tanker :)

Den byggemetaforen likte jeg veldig godt. Sånn er det jo. Man lager et fundament, og bygger videre på det. Og så flott når man finner den man vil bygge sammen med :)

Skjønner godt at du gleder deg til å se han igjen. Ta vare på kjærligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Bustetroll, og PH, veldig hyggelig å høre :)

Jeg er innmari i byggemodus i dag, tenke ut nye drømmer og finne stigen for å klatre opp dit hvor det er litt nærmere, sånn at jeg kan nå opp til neste gren. Jeg tror egentlig jeg alltid har tenkt sånn, og jeg innser at jeg liker det. Liker å bygge drømmer, selv om det også betyr at jeg ikke alltid lever i nå'et, det hender jeg glemmer å nyte hva som skjer akkurat i dag. Men jeg pleier å prøve å gjøre det også. Små og store ting, akkurat nok av hver, det ligger en slags nøkkel i det, tror jeg.

Hva er det det heter, igjen, noe i nærheten av jobb hardt, drøm vilt og ikke gi deg før du får det til? Vel, det var min egen versjon i allfall...

Og ja, Lykkemann min er så god. Han er også en Drømmer. Og heldigvis er han også en som vet hvordan man gjennomfører, hvordan man står på og hvordan man legger steinene på riktig sted, uten å glemme det viktige materialet i mellom som skal få alt til å henge sammen.

Har tenkt å henge sammen med Lykkemannen...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...