Gå til innhold

Solstrålens tanker!

Solstrålen

Anbefalte innlegg

Jaja, nå er jeg ferdig med bryllupsdagboken min, så da tenkte jeg det var på tide å opprette en vanlig dagbok! Giftet meg for en måned og 2 dager siden.. Alt var helt perfekt! Dagen, maten, været, folkene, kjolen, mannen min osv osv. Kom hjem fra 23 dagers bryllupsreise for 4 dager siden, og er tilbake i hverdagen igjen!

Jeg har 2 ting som opptar en del plass på harddisken min idag..

1: studier

2: jobb..

Vanlige, kjedelige problemstillinger, men dog likefult vanskelig og utrolig kjipt når tingene bare ikke går den veien jeg vil at de skal..

Sa opp jobben min en måneds tid før bryllupet... Hadde jobbet der i bare noen få måneder, men det var NOK! Så nå sitter jeg her uten jobb, med desperat behov for å ha en! Penger, penger, penger!!!!

Når det gjelder studiene mine føler jeg meg ganske håpløs.. Skal fortsette å studere på UiB, men er uten motivasjon og inspirasjon og alt virker bare kjipt!

Det jeg sliter med er: Jeg har alltid vært flink på skolen. Fått 6'ere i det meste.. Dermed så føler jeg VELDIG at folk forventer at jeg skal bli noe stort.. Lege, advokat eller om ikke noe stort: iallefall noe fornuftig! Sykepleier, ingeniør, økonom osv osv osv.. Jeg har dette siste semesteret studert Midtøstenkunnskap på UiB, og det var kanskje noe av det gørreste jeg har vært med på! Nå skal jeg hoppe over til realfag isteden..

Problemet er rett og slett at det jeg EGENTLIG ønsker å gjøre er noe helt annet! Jeg har valgt å holde det hemmelig for alle, utenom mannen min, og sånn skal det være helt til jeg har tatt den endelige avgjørelsen på om dette er noe jeg tør satse på... Det er et usikkert og, i manges øyne, ubrukelig yrke.. Men likevel... Det er nok det jeg ønsker mest av alt å drive med.. Uff, det er så vanskelig! Utdanningen er privat, så det er jo et økonomisk spørsmål her.. Så må vi flytte, og det er og en ting..

Men uansett, det blir ikke iår.. Dette året er det funny-studier på MN-fakultetet som venter... For alt jeg bryr meg kan de bare vente for jeg er så lite innstilt på å begynne på studier jeg ikke ønsker å studere.. Men det er liksom sånn det blir når man velger mellom ting man egentlig ikke vil..

Jaja, nok syting fra meg! Akkurat nå er jeg hos svigers. De er på ferie, og vi er innom for å hente litt ting.

Har mest lyst å dra tilbake til Bali.. Alt var så deilig der :roll:

Nei, får gå ned å se til Thomas. Han har vært sjuk, men har vært på jobb i natt, så han kræsjet ganske godt på sofaen når vi kom hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse som nygift og velkommen som generell skribent ;) Skjønner godt at det blir et press fra alle hold når det gjelder dine valg av yrker, men husk oppi alt at det er du som skal være i yrket og bør kanskje like det du driver med. Man kan ikke alltid tilfredsstille alle på enhver tid :wink: Selv om man gjerne skulle ønske det var mulig da :sjarmor:

Kos deg videre, uten svigers :ler:

Klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

koselig at du også joinet oss i gen.dagbokforum!

bare sånn for å ta det først. ja, du har allllltid vært god på skolen. og du føler kanskje det er noen som har store forhåpninger til deg. jeg er ikke en av de. jeg VET du kan bli noe blandt de høyeste stillingene, men jeg vet også at du vil noe annet. ok ,så vet jeg ikke akkurat hva du vil gjøre, men poenget er at jeg støtter deg 100% i hva du enn måtte gjøre, og det gjøre hele familien din :wink:

er glad dere koste dere på bryllupsreisen. der er så rart å tenke på at nå er dere liksom gift. ikke noe mer å tenke på bordkort eller oppsett eller serviettringer eller noe.. :P ganske sprøtt egentli, på en herlig og rar måte..

jeg håper jeg snart kommer oppover. jeg savner dere kjempemye...

evig glad i deg storesøss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

syntes det var litt tomt her inne, så jeg fant ut jeg skulle hjelpe deg å fylle opp litt..*sss* :ler:

:kysse: er sååå glad i deg :rosaengel: min engel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er verden IGJEN et kjipt sted og være solstråle i... Været her i Bergen suger, leiligheten ser bombet ut etter bryllup og reise og kofferter og klær over alt... Alle gavene vi fikk til bryllupet står på gulvet enda, rett og slett fordi vi har INGEN sted å sette de på!!! Alle skaper er fulle og alle skuffet tyter over av møkk allerede.. Må nok ut å kjøpe et vitrineskap eller noe.. Men vi har ikke penger enda, så vi får nok bare la det stå!

Lørdag idag.. Lurer på hva jeg skal lage til middag.. Tror det blir noe kyllingfilet-greier.. Kanskje jeg skal titte innom mat-forumet før jeg legger planer.. Pleier å finne mye godt der..

Uff, verden er så kjip for tiden! Skal ikke være sånn! Jeg er jo egentlig en glad person.. Smil og le!! Men, alt er liksom bare kjipt likevel! Prøver å tenke positivt å huske at bak skyene er himmelen alltid blå.. Men det er ikke så lett.. Regningene hoper seg opp, tannverken holder på å ta livet av meg, vi er egentlig sultne hele tiden.. Men vi har ikke penger til verken å betale regninger, kjøpe mat eller gå til tannlegen... Går bare å venter på at han skal få studielånet sitt :roll:

Fikk nettopp melding fra en venninne jeg ikke har sett siden jul. Hun var i Kristiansand og lurte på om jeg var der.. Hadde det bare vært så vel :ler: Hun kommer nok hjemmom til Bergen i løpet av høsten, så da får jeg snakket med henne da!

Jeg får stikke jeg!

Nå kom solen tittende inn vinduet mitt :D

Kanskje jeg skal ta å gå en lang tur??? Våkne Thomas og røske han med meg ut i en lysløype eller gå over vidda kanskje?? Hm.. *tenke tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Tar gleden på forskuddog sier " JIPPI!!!!!!!!!!!!!" for jeg skal komme!!! eller, isabell og meg! tenk!! kanskje neste uke så er jeg der!!

da skal vi se på videoen! "liiiiiinn, vent! kjolen!!!" :hoho: *mobber meg selv, så kommer jeg deg i forkjøpet* :ler: sitte og se på snørr og tårer så det holder .enten så komme vi til å le oss i hjel eller så begynner vi å grine... jeg tror egentlig vi kommer ti lå gjøre bege deler... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg nettopp snakket med min søster, og hun kommer opp til neste uke! Jippi!! Har med seg tantebarnet og! Gleder meg til å se henne igjen! Sist jeg så henne var hun pitteliten og hadde spysjuke :ler:

Så nå må jeg begynne å rydde litt i leiligheten! Få på plass litt ting.. Tror jeg begynner med en gang!

Er bare en måned siden jeg så henne sist (under bryllupet), men det virker myyyye lengre siden! Gleder meg til å ha henne og småtten (som ikke er SÅ små lengre :D ) på besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøss: Jepp! Blir mye snørr og tårer når vi drar fram videoen :ler: Ta med bildene dine da! Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom å se litt i dagbøker :)

Kan tenke meg det skal bli koselig å se tantungen igjen ja, rart med det når de er så små. Virker som de har vokst en meter siden sist ;)

Kos deg med besøk i neste uke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest sunshine-t

tusen takk for en kjempeherlig uke!! jeg satt kjempestor pris på å kunen være med dere!! isabell har også storkost seg selv om det ikke ble møe søvn på henne. men det var jo hennes egen feil!!hehe!!

ja jeg ble litt satt ut av den avskjeden vi fikk, men jeg fikk nå jaffal komme først i køen!hehe!!! følte meg passe dum kan du si. fikk sååå mange rare blikk!!heheh!!! ventet på tlf fra deg, men jeg regnet med at hun kom til å være der en stund siden hun flytter i dag, sså no hard feelings honey!

jeg holder på å søke om kontantstøtte på nett nå. men jeg får jo ikke opp søknadskjemaene siden vi ikke har exel enda vet du.. så jeg sendte de en mail og spurte om de kunne sende de i posten til meg.. må snart få søknaden igjenom så jeg ikke mister noe penger i og med at permen in går ut om 2 uker.. jeg vet jeg er sein,men likevel.. :wink:

ser du er på msn, snakker med deg der nå heller jeg!!

du! tanga kom inn på engelsken og flytter til søndag, men har ikke noe hybel å bo i.. vet du om noen ledige hybler eller noen plasser hun kan leite?

må logge av nå. må videre på tlfrunden min... :ler:

kjempeutroligsinnsyktglad ideg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er skolen begynt, og det er jo LITT kjipt da... Menmen!

Gladnyheten er jo at humøret mitt er snudd fra ned til opp, og jeg gleder meg litt til å komme igang! Føler meg bedre enn jeg har gjort på en stund, og det føles deilig..

Vet ikke hvordan det er med andre, men jeg føler meg av og til veldig ubrukelig i verden.. Siden jeg ikke er skikkelig målrettet og VIRKELIG vet hva jeg vil.. Jeg VET BARE RETT OG SLETT IKKE HVA JEG VIL DRIVE PÅ MED! Er tross alt bare par og tyve år! Synes det er fryktelig vanskelig å stake seg ut en vei som skal følges og være 100% happy med det.. Er det bare meg eller??

Men, en ny vei har åpnet seg for meg, og jeg skal virkelig gripe sjansen nå! Jobbe ordentlig med det, for å se om dette er no' for meg!

*Tenker: Jada, VET jo egentlig at det går til helvete med jevn og trutt lesing :ler: Skjer HVERT semester.. Men FATT MOT*

Idag er det tirsdag, og det er 3 dager siden søs og Isabell reiste.. *snufs* Huff, det er så kjipt når vi drar fra hverandre... Enten jeg drar fra de eller de drar fra oss.. Tror vi må prøve å komme oss nærmere hverandre i fremtiden :Nikke: Var skikkelig koselig å ha de her! Isabell er jo blitt 10 måneder, og er liksom litt "med". De forrige gangene jeg har vært med henne, har hun vært såpass liten at jeg ikke har fått helt kontakten med henne. Ble seff glad i henne fra FØR hun ble født *tenkte tilbake på storemagen og ryggmassasjen og de små føttene som stakk ut av magen*, men nå er det liksom litt anderledes! Og, dermed blir jo savnet enda større også! Men, søss: Det blir ikke så lenge til jeg/vi kommer nedover! Må bare få fastlagt litt hvordan semesteret vil bli for oss begge.

Var iallfall knallkoselig å ha dere her! Koste meg kjempemasse! er liksom litt vemodig å ta opp sytøyet når du ikke er her.. Kikker bort i stolen, med du er ikke der.. Hang forresten opp "kyssebildet" vårt fra bryllupet på kjøleskapet idag!! Stilig :kyss:

Igår var vi på IKEA og brukte 2000kr... Kjøpte endel ting jeg har tenkt på lenge, og som var DRIIIIIIIIIIIITDIGG å få i hus! Skaper og cd-hylle og rammer og lamper og hyller osv osv.. Fikk ikke tak i de skittentøyskurvene jeg ville ha, for de var utsolgt.. Men de kommer sikkert tilbake.. Ellers så får jeg finne noen et annet sted! På lørdag var jeg nede på KID og kjøpte nye gardinstenger *sender varme takke-tanker til søss, som tipset meg*. Det var 50% på alle gardinstenger, og jeg fikk 2 FLOTTE gardinstenger med sånne spydgreier på tuppene i mørkebrunt og gull til 199kr!!! :hoppe: YIPPI! Skal henge de opp imorgen!

Thomas hadde fri fra jobb idag, så han hadde en kompis på besøk "hele" dagen. De ommøblerte studierommet vårt, så nå begynner det å komme seg!!! Eneste vi mangler nå, før det blir toppers, er en ny tv-benk, en kjøpmannsdisk og skittentøyskurver + litt bilder på veggene (må flytte rundt på de som henger der siden vi har ommøblert og henge opp noen nye osv!) Får vente til studielånet kommer!

Idag fikk vi snakket litt med svigermor om hvordan det blir til neste år ang hvor vi skal/kan bo. Saken er nemlig den, at vi leier leilighet av foreldrene til Thomas. Her har vi bodd i 2 år og trives greit. Stor nok leilighet til oss + +, eget gjesterom (ganske stort) og det ligger sentralt til osv. Men lillesøsteren til Thomas skal sansynligvis flytte ut av huset til svigers til neste år når hun er ferdig med gymnaset... Og vi har vært litt usikker på om det betyr at vi må flytte ut sånn at hun kan bo her.. Og evt NÅR vi får beskjed om dette.. Hun er veldig barnslig av seg og skikkelig sytete og klagete, og typen til å si 5 dager før skolen begynner: "Eg vil ikkje bo hjemme lengre. Eg SKAL ha leiligheten te Thomas å de! Mamma, kan ikkje du hive de ut derfra så EG kan få bo der??!?!?!?".. Så hadde svigers DEF gjort det, og vi hadde stått på bar bakke.. Så vi har snakket litt om det idag.. om vi kan få vite til jul hva vi kan forvente ifht til denne leiligheten.. Hvis vi blir hevet ut av denne leiligheten, flytter vi sansynligvis til en annen by for en liten stund.. Få vi bo her, og vi har bestemt oss for å være i denne byen, blir vi boende her og spare penger til å kjøpe noe.. Svigermor sa at vi aldri kom til å bli HEVET ut og at de skulle snakke med lillesøsteren og høre... De trodde hun kom til å flytte til utlandet (HUN på egenhånd :o HERREGUD! HJELP MEG, sier jeg bare! hun er sånn som ikke kan GÅ til trening 3 min unna.. MÅ kjøre bil osv) eller flytte til en annen by.. Så da ser vi jo at det er håp for oss..

Nei, jeg skulle egentlig se på C.S.I, men det er vel slutt det nå :ler:

Får ta å slappe av litt! Har bakt sjokoladekake tidligere, så jeg skal kooooose meg! Er alene hjemme, så det er stille og deilig her nå!

Til Sunshine-t: Ang Tanga: nei, jeg vet ikke om no leiligheter til leie.. Er ikke det markedet jeg følger med på for tiden.. vet om en, men den er steindyr (8500mnd), 55km2 og et ganske langt stykke utav byen.. Kan være den er utleid allerede også.. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Idag er det torsdag.. Solen skinner her i Bergen, sambo (wooops.. MANN faktisk :roll: LITT nytt enda :ler: ).. Ehem.. Prøver igjen! Mannen er på jobb, skal jobbe til 21 i kveld.. Jeg går her i leilgiheten og rydder og styrer.. Koser meg faktisk! Har fått ommøblert ferdig på "studierommet" og holder nå på å rydde i hyller og HIVE ting! HERREGUD så mye møkk man samler på! Har ikke hatt ordentlig opprydding her inne på 2 år.. OG DET MERKES...Gamle notater og dritt.. Gamle kataloger (type ellos, hm og alt mulig dritt!), gamle blader og papirer for alt mulig dritt.. *sukk* Deilig å få ryddet ut her iallefall!

Har av en eller annen grunn masse bøker fra videregående liggende her.. Det skumle med det er at jeg DRO de med meg hjemmefra (andre siden av landet!) da vi flyttet sammen! Jeg er sjokket :o

Vi kjøpte oss jo også nye cd-søyler (jækli høye noen) og har jo da gått gjennom den URBRA cd-kolleksjonen vår.. Herregud.. Jeg må jo ærlig innrømme at det aller meste av uffa-cd'ene vi har var mine... East17, Spice girls *tenker på Sunshine-t og ler høyt*, masse samle-cd'er (type 1994 og 1995 hitmix, Absolute music 14 osv osv..) og masse andre skikkelig dårlige greier *Skam skam* Må jo innrømme at det jeg syns det er litt kult å hive på en skikkelig gammel cd da... Mye minner *tenker tilbake* Akkurat nå er det Dance Collection 5 som jomer ut fra høytalerne på pc'en... JA.. Jeg er litt sær *ler* :oops:

Var på skolen idag.. Neeeei, det var jeg ikke! Nå bare juger jeg! Skal på skolen imorgen skal jeg! Ikke idag! Har enda noen timer på å ombestemme meg ifht fagvalget mitt.. Tror jeg kommer til å få et helvetes semester med det jeg har valgt nå.. Blir nok vanskelig å komme seg i mål, men jeg er veldig innstilt på det.. MÅ bare ta den sjansen liksom. For å virkelig se om dette er no' for meg.. Forkunnskapene kunne jo kanskje vært bedre, men det får vi bruke helgen på! Friske opp litt.. Se, der vet du! Ikke bare dumt å ta vare på noen av bøkene mine fra vgs.. Kanskje jeg kan finne noen lure greier der! :ler:

Nei, ryddingen kaller! Har bare lyst å bli helt ferdig med dette greiene her nå! Før forelesningene begynner for fult for oss begge! Er så deilig å begynne semesteret med helt gjennomryddet leilighet! Gleder meg VIRKELIG til det er helt ferdig! Har liksom hatt "visjonen" klar lenge, men ikke hatt pengene til å gjøre det en realitet.. Men for bryllupspengene har vi fått kjøpe oss litt møbler, og DA går det bedre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, EN time før meldefristen for eksamen, har jeg da altså bestemt meg for å bytte fag... Litt sånn impulsgreie!

Nei, ikke HELT impuls da.. Har tenkt på det noen dager.. Tror jeg valgte litt for friskt med tanke på at det er en ganske lang stund siden jeg hadde fagene jeg skal bygge på nå..

Så nå har jeg byttet ut det vanskeligste faget med et litt mer "Basis-fag", så jeg får frisket opp litt kunnskaper og blir mer stødig i det som skal bygges på!

Tror jeg var lur nå :enig:

Vi bestemte oss sånn 20.54 at vi skulle gå ned på butikken (som stenger 21) og kjøpe pølser og pølsebrød... Begge var kjempesultne, men ikke særlig higen på å stå på kjøkkenet :ler: Greit at nabobygget er et senter med en Rema-suger butikk av og til! Men når vi kom opp igjen og jeg skulle legge pølsebrødene inn i ovnen, var noen av de muglet! *brekk, brekk*.. Så da ble det pølse og loff :ler: Herlig å være primitiv av og til :roll:

Men nå må jeg løpe! Skal legge meg :Gjesp: Er vel ikke spes. trøtt egentlig... Men siden han kom hjem fra jobb for under 3 timer siden og skal på jobb igjen om under 6 timer, tror jeg det er på tide å iallfall få han i seng.. Er jo deilig å legge seg tidlig!

Er ferdig med studierommet forresten! Må bare få opp gardinene igjen! Det skal gjøres på lørdag, siden det er min kjære som må fikse det!

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

Jippi!! dere er ferdig med rommet!! tøft! gleder meg til å komme å se det neste gang!

hva var det du byttet til? jaja, samme kan det være. så lenge du trives med det så. jeg var på skolen og fikk papirene for eksamen i går. så jeg skal dra til banken og betale den og sende resten av papirene til skolen. men det er ikke ånn som du sa, sånn med bilde og greier. måtte bare ha med meg leg, så var det greit. så har jeg søkt på en jobb nå. vet enda ikek hvor lenge jeg skal ha karoline, snakket med lise i går og hun vet heller ikke. men nå vet hun jaffal at jeg har søkt, om jeg ikke får den ,så spiller jeg jaffal med åpne kort.. :ler:

hva slags gardiner er det dere skal ha på studierommet? de som ligger der inne? det er vel heeelt forandret siden jeg var der sist. ikke at det er så lenge siden,men..hehe!!!

må ta isabell. snakkes!!

glad ideg!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Når det gjelder gardiner, så har jeg lyst å kjøpe nye, men vet ikke om jeg gidder ta meg råd til det.. Kanskje jeg stikker innom Spar-Kjøp på mandag og ser der?? Finner jeg noen billige der, så kjøper jeg de sikkert. *sånn rett etter jeg har vært i banken og cashet studielånet og betalt regninger :roll: *

De vi har er så stygge og kjipe (er jo svigermor som har kjøpt de da, så.. Kanskje jeg kan si jeg fikk de av deg :wink: Så slipper jeg bråket hvis hun ser at jeg har tatt vekk... Skal ta vekk den JÆVLIGE lampen som henger i stuen også.. den er vel og dies, tror jeg..

Snakket med Nedi istad, og han hadde lurt litt på å flytte sammen med hon du vet.. Jeg begynte bare å le.. Sa at vi hadde funnet ut at han bare ville ha et sted å varme den du vet... Kan ikke se det for meg... En uke er han på randen til å slå opp, neste uke er det en annen dame, så uken etterpå skal de flytte sammen, så uken deretter kunne han ha drept henne, så roter han med noen andre og så skal han slå opp, og så skal de forlove seg... JEG FATTER NOTHING av de der to jeg.. Han skulle kanskje komme innom i løpet av dagen.. Håper han ikke gjør det, for jeg er trøtt og vil sove og se på tv resten av kvelden :ler:

Thomas er på jobb idag til 21.. Kjipt når han jobber så lange vakter.. Drar hjemmefra 05 og er hjemme 21..

Idag har jeg faktisk fått gjort litt skolearbeid *klapper meg selv på skulderen* SÅÅÅÅ FLINK :enig: Er ikke helt ferdig enda, så jeg får nesten hoppe inn til bøkene igjen!

Håper alle har en god helg og at alle studentene nyter siste helgen før det braker løs på ordentlig (iallefall uni. studentene..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps Søss: Bra de har fått modernisert systemet med eksamensoppmeldingen!! DET VAR ET HELVETE! Brukte jo en hel formue på bilder :ler:

Det var vel på tide at det skjedde noe på den fronten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sunshine-t

sjønnas!!!

ja jeg skal får tatt det skoletingen nå og så venter jeg på svar fra jobbsøknaden jeg sendte.. kryss fingrene for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alltid fingrene for deg, vennen

*krysser så blodsirkulasjonen neeeesten stopper*

Kjempestolt av deg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solstrålen! :D

Har lest i dagboka di og fikk så lyst til å skrive en hilsen til deg!

Gratulerer med vel overstått bryllup! (skal innrømme at jeg fulgte med i bryllupsdagboka di også.. Syns den var så koselig!)

FOR en herlig bryllupsreise dere hadde!

Vi giftet oss for ett år siden og har enda ikke vært på bryllupsreise.. Tror kanskje jeg skal tipse Smurfemannen om at Bali er en herlig plass :Nikke:

Jepp..Det skal jeg gjøre i morgen den dag!

Ha en fin lørdagskveld da, Solstrålen!

Ville som sagt bare hilse på!

Hilsen Smurfa :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

DU!!! husker du vi hadde problemer med å komme på den andre gruppen?? ikke klovner i kamp, men den andre? den kom plutselig i natt!!! tungtvann!!!!!!!!

sånn nå fikk jeg det ut!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...