Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #1 Skrevet 27. juni 2009 Leste akkurat dette dokumentet med demografi som viser at majoriteten av Oslos befolkning har innvandrerbakgrunn om 20 år. Synes du at du hat fått være med på å bestemme angående de store endringene som blir gjort på veldig kort tid? Spørsmålet er altså som beskrevet på side 24: At Norge innen et gitt tidsperspektiv kan ha en majoritet av innvandrere, er ikke ensbetydende med at det er et problem. Spørsmålet er om det er en ønsket og villet politisk utvikling, og i hvilken grad den norske befolkningen mener den får påvirke en slik utvikling. Human Rights Service http://www.rights.no/filer2//HRS_Demografi-notat_171108.pdf
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #2 Skrevet 27. juni 2009 Leste akkurat dette dokumentet med demografi som viser at majoriteten av Oslos befolkning har innvandrerbakgrunn om 20 år. Synes du at du hat fått være med på å bestemme angående de store endringene som blir gjort på veldig kort tid? Spørsmålet er altså som beskrevet på side 24: At Norge innen et gitt tidsperspektiv kan ha en majoritet av innvandrere, er ikke ensbetydende med at det er et problem. Spørsmålet er om det er en ønsket og villet politisk utvikling, og i hvilken grad den norske befolkningen mener den får påvirke en slik utvikling. Human Rights Service http://www.rights.no/filer2//HRS_Demografi-notat_171108.pdf Snek seg inn en skriveleif: Synes du at du har fått være med på å bestemme angående de store endringene som blir gjort på veldig kort tid? skulle det være
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 ...og et like stort spørsmål: Norge tiltrekker seg i liten grad høykompetente innvandrere, som igjen kan ses i sammenheng med våre velferdsordninger. Noen ynder å vise til USA som et bevis på den velfungerende ”smeltedigel”, ikke minst eksemplifisert til somalieres vellykkede integrering i USA, da i betydningen at de er mer delaktige i arbeidsmarkedet. Svaret synes nærliggende, nemlig at USA ikke har de velferdsordninger vi har i Norge. Er det således fornuftig å stille følgende spørsmål: Må vi si fra oss en rekke velferdsordninger for å kunne videreføre dagens innvandringspolitikk? Vil en mindre raus velferdsordning få flere innvandrere til å ta del i det norske samfunnet, først og fremst ved økt yrkesdeltakelse?
Mann 42 Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Leste akkurat dette dokumentet med demografi som viser at majoriteten av Oslos befolkning har innvandrerbakgrunn om 20 år. Synes du at du hat fått være med på å bestemme angående de store endringene som blir gjort på veldig kort tid? Spørsmålet er altså som beskrevet på side 24: At Norge innen et gitt tidsperspektiv kan ha en majoritet av innvandrere, er ikke ensbetydende med at det er et problem. Spørsmålet er om det er en ønsket og villet politisk utvikling, og i hvilken grad den norske befolkningen mener den får påvirke en slik utvikling. Human Rights Service http://www.rights.no/filer2//HRS_Demografi-notat_171108.pdf Var det ikke denne som ble slaktet av SSB for et drøyt halvår siden?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #5 Skrevet 27. juni 2009 Var det ikke denne som ble slaktet av SSB for et drøyt halvår siden? Mulig det, men SSB har alltid undervurdert fremtidige tall på innvandrere i Norge i sine befolkningsspådommer. Erfaringen tilsier at SSB ikke er gode til å spå.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #6 Skrevet 27. juni 2009 Det har ingenting å si hvor mange innvandrere vi tar imot. Penger har vi nok av, om de skulle bli en utgift for Norge.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #7 Skrevet 27. juni 2009 Leste akkurat dette dokumentet med demografi som viser at majoriteten av Oslos befolkning har innvandrerbakgrunn om 20 år. God grunn til å flytte på landet.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #8 Skrevet 27. juni 2009 Leste akkurat dette dokumentet med demografi som viser at majoriteten av Oslos befolkning har innvandrerbakgrunn om 20 år. Ikke tro alt du leser. Spesielt ikke det som kommer fra Hege Storhaug.
Gjest Gjest_Gjest2_* Skrevet 27. juni 2009 #9 Skrevet 27. juni 2009 Ikke tro alt du leser. Spesielt ikke det som kommer fra Hege Storhaug. Mens Hege Storhaug viser til statistikk, så svarer du bare at du "mener" hun tar feil - uten å vise til noe som underbygger din mening.
Gjest gjesta Skrevet 27. juni 2009 #10 Skrevet 27. juni 2009 God grunn til å flytte på landet. Bor på landet jeg, er blitt veldig ille å bo her fordet. Flytte fra landet vil jeg heller si. Til ts: Se over. (MAO føler ikke at jeg har hatt noe jeg skulle sagt i debatten om innvandring) Utallige nordmenn som ikke blir/har blitt sett og hørt, selvsagt. Hvorfor tror du 1/4 nå stemmer FrP? Forresten du som skrev over her at det ikke har noe å si hvor mange innvandrere som kommer; tror du virkelig ikke at du vil få føle dette på kroppen om noen år? overrasket over at du ikke har gjort det allerede. Kom deg ut av drømmelandet ditt :søvn:
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #11 Skrevet 27. juni 2009 Mens Hege Storhaug viser til statistikk, så svarer du bare at du "mener" hun tar feil - uten å vise til noe som underbygger din mening. Jeg forholder meg ikke til statistikk laget av Human Rights Service. Hege Storhaug har null troverdighet.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #12 Skrevet 27. juni 2009 Bor på landet jeg, er blitt veldig ille å bo her fordet. Flytte fra landet vil jeg heller si. Hva er det som gjør det så ille på landet?
Gjest gjesta Skrevet 27. juni 2009 #13 Skrevet 27. juni 2009 Hva er det som gjør det så ille på landet? Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, med flytte fra landet mente jeg selve Norge, når den tid kommer at det florèrer over med utlendinger. Til den tid vil jeg fortsette å bo på landet hvor folk flest enda er en smule siviliserte og konservative. Syns forresten ikke det er _så_ ille her, men er blitt trøbbel etter det ble flerkulturelt der jeg bor.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #14 Skrevet 27. juni 2009 Jeg forholder meg ikke til statistikk laget av Human Rights Service. Hege Storhaug har null troverdighet. Hvorfor har hun null troverdighet? Fordi hennes observeringer ikke passer med dine interesser?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #15 Skrevet 27. juni 2009 Hvorfor har hun null troverdighet? Fordi hennes observeringer ikke passer med dine interesser? Hun har null troverdighet fordi hun lyver og lager falske historier der det passer henne. Observasjonene hennes er ikke hentet fra virkeligheten. Mine interesser er "fakta" skal kunne kontrolleres og løgn tilbakevises.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #16 Skrevet 28. juni 2009 Var det ikke denne som ble slaktet av SSB for et drøyt halvår siden? Det er vel fordi SSB i sine prognoser regner med en nedgang i innvandringen i fremtiden. Noe som kanskje ikke er så realistisk? Forøvrig regner ikke SSB 2. generasjons innvandrere med i innvandringsstatistikken. Derfor er det mange med innvandrerbakgrunn som ikke regnes med i deres statistikk.
Mann 42 Skrevet 28. juni 2009 #17 Skrevet 28. juni 2009 (endret) Mulig det, men SSB har alltid undervurdert fremtidige tall på innvandrere i Norge i sine befolkningsspådommer. Erfaringen tilsier at SSB ikke er gode til å spå. FAgstatistikerne i Statistisk Sentralbyrå er på jordet, mens de glade amatørene i Human Rights Service, som har en innvandringspolitisk agenda, får det til riktig? Endret 28. juni 2009 av Mann 42
Brunhilde Skrevet 28. juni 2009 #18 Skrevet 28. juni 2009 FAgstatistikerne i Statistisk Sentralbyrå er på jordet, mens de glade amatørene i Human Rights Watch, som har en innvandringspolitisk agenda, får det til riktig? Blander du HRW med Human Rights Service nå?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #19 Skrevet 28. juni 2009 Man fikk stemme på om man skulle med i EU eller ikke fordi dette var ansett som en stor forandring. Nå er vel den store utfasingen av den norske kulturen her en større forandring - ingen har spurt meg om å stemme i den saken. Ingen har spurt befolkningen om dette er hva VI vil.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #20 Skrevet 28. juni 2009 Spør Rosengård-beboerne hva de synes om tvungen multi-kulti. Araberne flytter inn og svenskene flytter ut. Brannvesenet tør ikke rykke ut der pga steinkasting etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå