Gå til innhold

Fritt frem for toppløs bading


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg tror du forstår hva jeg skriver, hvis du tenker deg litt om.

Menn med mage og skrikende unger og toppløse damer er ikke helt det samme, da andres nakenhet er noe man bør få slippe å omgås om man ikke ønsker det i det offentlige rom.

Det er som sagt så mange strender og andre steder man kan være toppløs på at det er virkelig helt unødvendig å tillate folk å kaste bikinitoppen på offentlige badeanlegg.

Hva er det som er så anstrengende med å ha på seg en bikinitopp ?

Hvorfor skal man få gå rundt halvnaken ?

Skal man gå toppløs på butikken også, fordi noen vil være fri til å gjøre som de vil ?

Hvorfor er en toppløs kvinne mer "naken" enn en toppløs mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er en toppløs kvinne mer "naken" enn en toppløs mann?

Akkurat. Det er nå enten du har registrert det eller ikke en viss forskjell på brystpartiet til kvinner og menn.

Det er en grunn til at det selges badedrakter og todelt bikini for kvinner, og badebukse/shorts for menn.

Endret av Babochka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor er en toppløs kvinne mer "naken" enn en toppløs mann?

Det er ingen fornuftig grunn til det. Der har bare med kulturelle moter å gjøre. For hundre år siden var det ingen forskjell og både kvinner og menn ble fengslet hvis de var toppløse. På 1970-tallet var det heller ingen forskjell og begge kjønn kunne gå toppløse på stranden og i parker uten å bli straffet. Nå er moten i ferd må å endre seg slik at menn får fortsatt lov til å gå toppløse mens ikke kvinner får lov. Om 50-100 år er det kanskje motsatt?

Ellers så har vi hatt kulturer hvor bare kvinnene får lov til å gå toppløse men ikke menn. Det har også vært kulturer hvor kvinner tilhørende lavere klasser har gått toppløse mens kvinnene i de høyere klassene dekket seg til. Og kanskje det merkeligste: kulturer hvor bare kvinner i de høyeste klassene gikk toppløse (og viste sin klasse blandt annet ved å være toppløse) mens kvinner i de lavere klassene måtte dekke seg til.

Selvfølgelig er ikke en toppløs kvinne mer naken enn en toppløs mann. Hvis du spør noen om hvorfor en toppløse kvinne skulle være mer galt enn en toppløs mann så får du ikke et rasjonelt svar. De vil da bare fortelle deg hva de er vant med og dermed opplever som trygt og derfor tror er mest fornuftig. Vi mennesker har en tendens til å blande sammen "vandt med" og "fornuftig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ingen fornuftig grunn til det. Der har bare med kulturelle moter å gjøre. For hundre år siden var det ingen forskjell og både kvinner og menn ble fengslet hvis de var toppløse. På 1970-tallet var det heller ingen forskjell og begge kjønn kunne gå toppløse på stranden og i parker uten å bli straffet. Nå er moten i ferd må å endre seg slik at menn får fortsatt lov til å gå toppløse mens ikke kvinner får lov. Om 50-100 år er det kanskje motsatt?

Ellers så har vi hatt kulturer hvor bare kvinnene får lov til å gå toppløse men ikke menn. Det har også vært kulturer hvor kvinner tilhørende lavere klasser har gått toppløse mens kvinnene i de høyere klassene dekket seg til. Og kanskje det merkeligste: kulturer hvor bare kvinner i de høyeste klassene gikk toppløse (og viste sin klasse blandt annet ved å være toppløse) mens kvinner i de lavere klassene måtte dekke seg til.

Selvfølgelig er ikke en toppløs kvinne mer naken enn en toppløs mann. Hvis du spør noen om hvorfor en toppløse kvinne skulle være mer galt enn en toppløs mann så får du ikke et rasjonelt svar. De vil da bare fortelle deg hva de er vant med og dermed opplever som trygt og derfor tror er mest fornuftig. Vi mennesker har en tendens til å blande sammen "vandt med" og "fornuftig".

Snakk om å koke suppe på en spiker...

Du må være den fødte kverulant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Snakk om å koke suppe på en spiker...

Du må være den fødte kverulant.

Beklager. Jeg viste ikke at du ikke synes det var interessant med hvordan synet på toppløshet hadde endret seg gjennom historien. Selv synes jeg det er generelt meget interessant hvor tilfeldig bakgrunnen er for mye av det som vi opplever som etablerte kulturelle sannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Selvfølgelig er ikke en toppløs kvinne mer naken enn en toppløs mann. Hvis du spør noen om hvorfor en toppløse kvinne skulle være mer galt enn en toppløs mann så får du ikke et rasjonelt svar.

Fordi hun er kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Samme grunn som penis og baller.

Mener du seriøst at penis og baller stiller i samme klasse som pupper? Jeg ser i et tidligere innlegg at en mener at de toppløse burde gå på naturiststeder. Jeg vet ikke om dette er fleip eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er rart at kvinner har så sterke meninger om hva som er uanstendig oppførsel av andre kvinner. Jeg tror ikke menn ville reagere og hindre andre menn på samme måten.

Dette minner meg om en undersøkelse som ble gjort om juryer i voldtektsaker. Offerene hadde blitt med en ukjent mann hjem for så å bli voldtatt. En mye større andel av kvinnene i juryene enn mennene la ansvaret på jentene fordi de mente at de hadde opptredd uanstendig ved å bli med den ukjente hjem.

Mulig at kvinner i større grad en menn er opptatt av sin egen anstendighet og å verne om sitt rykte og at de dermed mener at alle andre bør opptre likt som de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Jeg viste ikke at du ikke synes det var interessant med hvordan synet på toppløshet hadde endret seg gjennom historien. Selv synes jeg det er generelt meget interessant hvor tilfeldig bakgrunnen er for mye av det som vi opplever som etablerte kulturelle sannheter.

Jeg prøver å ikke være så opptatt av dette. Som romslig og tolerant individ er det bare en tanke som kretser rundt i hodet mitt hver gang jeg leser sånne dumme meningsytringer.

Mennesker er dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Det er interessant at fordi noen ikke klarer å styre sine egne øyne så må andre kle seg annerledes for å tekkes de ustyrlige. Noen ganger så virker det som om vi går mot et mer liberalt samfunn med større aksept av alternative samlivsformer og seksuelle legninger. Men samtidig vil vi i større og større grad bestemme hvordan andre skal være kledd.

Jeg ser ikke poenget i at vi skal bestemme over hverandre og begrense hverandre når det gjelder småting. Mangfold og variasjon er for meg positive begreper. Jeg synes at de som ønsker å gå med hijab skal få lov til det og de som vil gå toppløse skal få lov til det. Så får de som ikke vil det selv øve seg opp i å være mer tolerante for andre og lære seg å akseptere at andre er annerledes enn de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fornuftig grunn til det. Der har bare med kulturelle moter å gjøre. (...)

Vi mennesker har en tendens til å blande sammen "vandt med" og "fornuftig".

Jeg vil bare si at jeg synes dette var et flott og informativ innlegg. Bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...