Gå til innhold

Fritt frem for toppløs bading


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til at noen ønsker å være toppløs i svømmehallen? Det er jo ikke sol der, og for min del ville det vært ubehagelig å svømme og gå rundt slik. Liker at ting "er på plass..", liker heller ikke at menn (og andre) glor. Bare en prinsippsak eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hva er grunnen til at noen ønsker å være toppløs i svømmehallen? Det er jo ikke sol der, og for min del ville det vært ubehagelig å svømme og gå rundt slik. Liker at ting "er på plass..", liker heller ikke at menn (og andre) glor. Bare en prinsippsak eller?

Du har litt problemer med å forstå hvorfor noen foretrekker å være toppløs. La oss for et lite øyeblikk glemme de andre, deres oppførsel og blikk: Hvis du eide et stort svømmebasseng og du var 100% sikker på at ingen andre var der eller se inn: Hvordan ville du foretrekke å være kledd da? Hva hvis du hadde strandet på en øde øy alene og var helt sikker (100% og ikke noe mindre) på at ingen andre er der? Og hva med hvis du skal vaske håret og bestemmer deg for å vaske det i dusjen alene hjemme? Ville du da i alle disse tilfellene foretrekke å ha på deg bikinitruse og topp? Eller ville du foretrukket heldrakt, toppløs eller kanskje naken? Hvis du i noen av disse tilfellene foretrekker mindre klær enn truse med topp så kan du kanskje forstå litt av hvorfor noen vil bade toppløs (eller endog nakne).

Det er noen som foretrekker å ha på seg mindre klær når de bader og som har evne til å gjennomføre dette og ignorere andres reaksjoner. Jeg tror at de fleste som gjør dette gjør det fordi de synes at det er mer behagelig. De færreste gjør det fordi de ønsker å eksponere seg/å bli sett eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at det var like mange som var sjokkert når mennene begynte å vise seg toppløse for nesten hundre år siden som det er folk som blir sjokkert over toppløse kvinner nå.

Er vel ikke helt det samme, siden det var mye vanligere at damer gikk toppløse på stranda for 20-30 år siden enn nå.

Litt på siden: Jeg kjente en kar som hadde en likefram måte å skifte på stranda. Han ropte: DEN SOM IKKE VIL SE HVA GUD HAR SKAPT, MÅ SNU SEG VEKK NÅ! Så skiftet han enkelt og greit, uten å styre med håndkle...

Endret av Stillest vann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med å være toppløs er vel å unngå bikiniskillet, eller skal det være for at man liker å vise seg frem, kanskje ?

Ja, kanskje en kombinasjon, jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det måtte være for å vise seg frem når det gjelder å være toppløs innendørs i offentlige badeanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Poenget med å være toppløs er vel å unngå bikiniskillet, eller skal det være for at man liker å vise seg frem, kanskje ?

Ja, kanskje en kombinasjon, jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det måtte være for å vise seg frem når det gjelder å være toppløs innendørs i offentlige badeanlegg.

Ved innendørsbading er vel neppe bikiniskille særlig relevant. Kan du ikke tenke deg at det rett og slett er noen som synes det er mer behagelig å ikke ha på seg topp? Se på noen av spørsmålene over. Anta at du har et lite svømmabasseng for deg selv og du er absolutt helt sikker på at ingen vil kunne komme inn eller se deg utenfra. Hvordan ville du da foretrekke å være kledd? Vil du da foretrekke bikinitruse og topp? Eller ville du foretrekk bare truse? Eller kanskje til og med helt naken? Det vil i så tilfelle være dette som det grunnleggende naturlige for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er vel ikke helt det samme, siden det var mye vanligere at damer gikk toppløse på stranda for 20-30 år siden enn nå.

Ja det er vel riktig. Dermed ble de vel mye mer sjokkert over menn den gangen enn vi er over kviner i dag siden vi er litt vandt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Litt på siden: Jeg kjente en kar som hadde en likefram måte å skifte på stranda. Han ropte: DEN SOM IKKE VIL SE HVA GUD HAR SKAPT, MÅ SNU SEG VEKK NÅ! Så skiftet han enkelt og greit, uten å styre med håndkle...

Wohoo! Da skulle jeg sittet der og niglodd med kikkert! :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Du har litt problemer med å forstå hvorfor noen foretrekker å være toppløs. La oss for et lite øyeblikk glemme de andre, deres oppførsel og blikk: Hvis du eide et stort svømmebasseng og du var 100% sikker på at ingen andre var der eller se inn: Hvordan ville du foretrekke å være kledd da? Hva hvis du hadde strandet på en øde øy alene og var helt sikker (100% og ikke noe mindre) på at ingen andre er der? Og hva med hvis du skal vaske håret og bestemmer deg for å vaske det i dusjen alene hjemme? Ville du da i alle disse tilfellene foretrekke å ha på deg bikinitruse og topp? Eller ville du foretrukket heldrakt, toppløs eller kanskje naken? Hvis du i noen av disse tilfellene foretrekker mindre klær enn truse med topp så kan du kanskje forstå litt av hvorfor noen vil bade toppløs (eller endog nakne).

Det er noen som foretrekker å ha på seg mindre klær når de bader og som har evne til å gjennomføre dette og ignorere andres reaksjoner. Jeg tror at de fleste som gjør dette gjør det fordi de synes at det er mer behagelig. De færreste gjør det fordi de ønsker å eksponere seg/å bli sett eller lignende.

Kjære vene, argumentasjonen skal liksom være bygget på hva man liker å gjøre hjemme alene? Uansett hvem det gjelder, må folk finne seg i at det finnes andre regler på offentlig sted enn hjemme.

Jeg bor på gård, det hender rett som det er at jeg pisser oppe i skogkanten, grisete som jeg er. Skal jeg derfor få pisse på offentlig sted? Fordi jeg liker å gjøre det hjemme?

Jeg driter i om folk flasher pupper eller ikke i svømmhaller, men argumentasjonen din henger ikke på greip.

Dette er et resultat av likestillingsdebatt og kan ikke flagges som noe annet. Blir spennende å se følgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kjære vene, argumentasjonen skal liksom være bygget på hva man liker å gjøre hjemme alene? Uansett hvem det gjelder, må folk finne seg i at det finnes andre regler på offentlig sted enn hjemme.

Jeg bor på gård, det hender rett som det er at jeg pisser oppe i skogkanten, grisete som jeg er. Skal jeg derfor få pisse på offentlig sted? Fordi jeg liker å gjøre det hjemme?

Jeg driter i om folk flasher pupper eller ikke i svømmhaller, men argumentasjonen din henger ikke på greip.

Dette er et resultat av likestillingsdebatt og kan ikke flagges som noe annet. Blir spennende å se følgene.

Poenget her var å forstå hvorfor noen vil bade toppløse. Du mener det kun har med likestilling å gjøre mens jeg mener at noen gjør det ganske enkelt fordi de finner det mest behagelig. Poenget her var å forsøke å forstå at noen synes det er behagelig. Når vi gjør ting så gjør vi det enten fordi vi har lyst/føler det mest naturlig eller på grunn av andre/uskreve regler o.s.v. Hvis man "fjerner" den siste delen, hensynet til de andre, sitter man igjen med den første, hva som er mest naturlig for en. For å finne ut hva man egentlig finner mest naturlig kan man spørre hva man vil gjøre når man er alene fordi når man er alene så følger man i liten grad de sosiale reglene.

Hvis du foretrekker å bade naken når du er alene men påkledd når du er sammen med andre så burde det ikke være vanskelig å forstå at noen vil bade toppløs/naken når de er sammen med andre. Da er utgangspunktet egentlig likt bare at den ene bryr seg/tar hensyn til andre/kulturelle regler mens den andre ikke gjør det.

Jeg mener selvfølgelig at vi må ha noen regler når man er sammen med andre. At du pisser i skogkanten betyr selvfølgelig ikke at du kan pisse på gata i byen. Men hvis du selv pisser i skogkanten og deretter påstår at du ikke kan forstå at noen vil pisse i en park i byen så er det feil. Dere har de samme lyster mens den ene følger uskrevne regler mens den andre ikke gjør det.

De naturlige instinktene forblir forholdsvis uforandret over tid. Vi kler mere på oss når det er kaldt og mindre når det er varmt. De fleste kulturelle reglene derimot er "moter" som forandrer seg over tid. Det er ingen fornuftig, eneste sannhet som gjelder bestandig. Hvis alle er enige om at det er uanstendig av damer å vise frem magen (slik det var før bikinien kom) så er det slik. Hvis derimot alle er enige om at det er helt greit at damer viser frem magen når det er varmt (etter at bikinien kom) så er det "det som er riktig". Slik har det vært frem og tilbake gjennom historien med kvinners hår, ben, mage, skuldre og bryster og menns overkropp og ben. Det kommer og går og er egentlig "bare" moter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. merkelig sak, hvorfor skulle man vre intressert i å vandre rundt toppløs inne i en svømmehall? :klø: Greit nok, på stranda har jeg en tilbøyelighet til å ta av meg toppen selv, når jeg ligger i ro! men når man skal bade, gå til kiosken, generelt gå rundt kan man da vel dekke seg til? Jeg hadde nok syns det var ubehagelig å se alle andres pupper henge og slenge rundt overalt, ikke fordi det er ille å se en pupp, men fordi det er uanstendig.. og dessuten vil jeg ikke at kjærsten skal få mer eyecandy enn nødvendig :sjenert:

for barna derimot ser jeg ikke at dette skulle bli et problem, de fleste av dem har da vel sett mors pupper opptil flere ganger uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hmm.. merkelig sak, hvorfor skulle man vre intressert i å vandre rundt toppløs inne i en svømmehall?

Kanskje fordi man synes det er behagelig å ha mist mulig klær på et varmt og fuktig sted som en svømmehall gjerne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg sånn kjempemye på strender, og ikke går jeg rundt og glor generelt på pupper heller, men har jeg gått glipp av en utrolig forandring i puppestørrelse? Er det sånn at så mange plutselig har fått gigantiske pupper som man må dukke for om noen bestemmer seg for å snu seg litt fort toppløse? Fordi sålangt er det kun "jeg liker ikke å se andre som går rundt og slenger med puppene sine" eller "det er uanstendig". Uansett ser jeg ikke helt problemet. Savner fortsatt et godt svar her på hvorfor det ikke er greit. Mange har svart hvorfor de ikke vil gjøre det, men ellers finner jeg ingen god grunn. (På den andre siden finner jeg ingen grunn for heller, så det blir gjerne en "jeg synes det er ubehagelig at andre gjør det" "men jeg synes det er behagelig å gjøre det" - så... kansje ukonstruktiv debatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera
Kanskje fordi man synes det er behagelig å ha mist mulig klær på et varmt og fuktig sted som en svømmehall gjerne er.

Minst mulig klær..? Mye klær er det da ikke uansett. Og man er ikke akkurat innekledd i en badedrakt heller.

Som mange andre i tråden så kan jeg ikke forstå hvorfor man skal gå toppløs i en svømmehall. Og jeg for min del ser heller ikke god kvinnesak i å kjempe for å få vise frem brystene. Det er bare helt misforstått etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Håper dette blir utbredt. Om dette ryktet sprer seg så kommer muslimer å tenke seg om 2 ganger før de flytter het.

"Nei der bader kvinner nakne på offentlig sted - dit skal ihvertfall ikke vi flytte"

Hehe :popcorn:

Hurra for nakenbading!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Minst mulig klær..? Mye klær er det da ikke uansett. Og man er ikke akkurat innekledd i en badedrakt heller.

Som mange andre i tråden så kan jeg ikke forstå hvorfor man skal gå toppløs i en svømmehall. Og jeg for min del ser heller ikke god kvinnesak i å kjempe for å få vise frem brystene. Det er bare helt misforstått etter min mening.

Toppløs er mindre klær enn med topp, bikini er mindre enn hel badedrakt. Jeg kan forstå at noen føler seg tryggere/mer komfertabel med topp all den stund det er det vanligste. De tryggeste er selvfølgelig å gjøre som alle andre. Men det jeg har problemer med er at de som velger å ha topp ikke kan forstå at noen synes det faktisk er behagelig å ikke ha topp og ønsker å være toppløse kun av den grunn. Det virker som om mange med topp ikke tror på de toppløse og tillegger de suspekte intensjoner om at de vil eksponere seg, få størst mulig oppmerksomhet o.s.v.

Jeg kan ikke forstå at det ikke kan være slik at de som ønsker å bade toppløse kan få gjære det og de som ønsker å topp kan få ha det. Bortsett fra de som er ekstra stort utstyrt og trenger dette for å unngå ryggproblemer så har jeg ikke sett en god grunn her til at man skal ha topp - untatt at man skal gjøre som alle andre. Men at man kun skal gjøre noe fordi alle andre gjør det synes jeg ikke er noen veldig god grunn.

Og når det gjelder eyecandy - da bør man vel kreve at kvinner dekker seg til mye mer. (På den annen side så er det i følge naturistene slik at det er mer spennede med det man nesten ser enn det som er helt avslørt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Et spørsmål til dere damer som synes det er så galt med toppløse damer på innebad og synes brystene blir så påtrengende: Synes dere det er like ille i damedusjen før dere går inn i badebassenget? Mener dere at kvinner heller ikke skal være toppløse i damedusjen? Eller er det "mindre påtrengende der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Liker selv å sole meg toppløs, men tar alltid overdelen på når jeg skal ta en dukkert.

Har en venninne som er motstander av toppløs soling, med det har kanskje en sammenheng med at hun har skikkelige hengepupper selv? Litt sjalusi rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
- Om det skulle være veldig mange mindre barn er det kanskje ubeleilig å gå toppløs. Men om jentene er alene, eller det bare er et titalls besøkende, så gjør det ingenting, sier ordfører i fritidsnemden Bengt Forsberg til aftonbladet.se.

Så det er bare guttene de må være forsiktige med? Så hvis det er 2 7-åringer så gjør det heller ikke noe, men hvis det er 15 så må de være forsiktige :klø:

Og mindre barn, da tålker jeg det slik at det er de et godt stykke under 12. Jeg tror en 14 -åring vill sikle mer enn mindre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kun snakk om vane. Er man vant med at alle er tildekket oppleves det som det riktige. Hvis en hadde vært vant med alle var toppløse så ville det oppleves som det riktige.

Du ser ikke poenget med å være toppløs. Hva med det motsatte: Hva er poenget med å ha topp (bortsett fra de som er så rikelig utstyrt at de må ha det på grunn av ryggen)? Er det ikke kun at man er vant med det og at det er det som er moten nå? Det mest naturlige er vel å ikke ha topp? Hvis du er helt alene og ikke behøver bry deg om moter og slike uskrevne regler f.eks. hvis du skal vaske håret i dusjen så vil du vel neppe ta på deg topp?

Det er ikke forbudt i loven å være naken, kun å være uanstendig. Om toppløs er uanstendig eller ikke varier over tid. På 70-tallet var det ikke uanstendig mens i dag er det i ferd med å bli det. For menn var det uanstendig (og menn ble fengslet) hvis de var toppløse på offentlige strender for hundre år siden mens i dag er det ingen som reagerer på det.

Jeg synes dette er det beste innlegget i tråden. For meg må folk gå gjerne gå toppløse om de ønsker, det har ikke jeg noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...