Gå til innhold

Tough as Nails


Redbird

Anbefalte innlegg

Er søren ikke bare lett å gå tilbake til buss når en har vært vant til bil nei! En blir utrolig godt vant veldig fort. Vi er avhengig av to biler - er kjempestress å ta bussen til jobb for oss begge to.. Da må jeg gå hjemme fra kvart på syv, i stedet for kvart på åtte... går faktisk fortere å sykle! men kan ikke sykle nå etter jeg ble gravid.. null energi og vondt i bekkenet satt en kjapp stopper for den planen.... kjedelige greier!

Får håpe dere kommer over en billig og grei bil igjen da snart.... kanskje en som koster litt mer enn 20 000 slik at den ikke ruster fra hverandre med dere oppi! Skummelt det der! spes hvis du har en spire på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ekkelt å tenke på at det kunne godt skikkelig galt! Verksmesteren sa jo at vi hadde skikkelig flaks, vi kunne blitt drept... :sjokkert:

Vi har pratet litt om hva vi skal gjøre og det innebærer selvfølgelig sparing i en god tid fremover, men Manden har mest lyst til å kjøpe en som er ny. (Han har jo hatt sånn uflaks med alle bruktbiler han har kjøpt!) En liten en. Fiat eller noe slikt. Fins jo endel små, men pratiske biler til en greit pris.

Pluss at Manden har nevnt Økern bilauksjon (eller noe slikt) som også er visst ganske bra...?

Vi får se.

Skal hente pappa på flyplassen idag, så siste dag med bil! :sukk:

Ser ikke fram til å måtte stå opp en time før. Nå har jeg tatt mye buss til jobb da, når Manden er på jobb selv og slikt, men har vært fryktelig deilig å sove en time lenger og så dra en halvtime før jeg skal begynne. :fnise: Nå må jeg dra nesten halvannen time før! :dåne: Og det må jeg gjøre uansett om jeg jobber tidlig eller sent.

Hadde vi bodd der vi bodde før hadde ikke dette vært et problem i det hele tatt! :ler: Da hadde det også vært billigere med månedskort.

***

Herregud, vi fikk oss en "scare" i natt altså! :dåne: Manden var våken ennå, men jeg bråvåknet av at alarmen (som så fint er plassert på soverommet...) begynte å pipe noe innmari kl 0200! Den stoppet etter noen sekunder men da var jo jeg sekunder fra et hjerteinfarkt! :ler:

Sto opp og gikk ut til Manden i stua, han satt og lyttet intens, for vi hadde begge hørt romstering og flytting av møbler oppe hos utleierne våre! Og de var jo på ferie...! :ninja:

Vi tenkte innbruddstyver, da vi tittet ut av vinduet og ikke så en eneste bil parkert på plassen utenfor. Puls i 140! :ler: Så Manden ville gå ut og se om det var noe lys på i vinduene og jeg hev på meg klær og fulgte etter. (For å kunne se inn i deres vindu så må vi gå opp langs huset og opp ved inngangspartiet deres. Leiligheten vår ligger på baksiden av huset.) Og Manden går forsiktig bort til hushjørnet og titter rundt og jeg, vettskremt bak. :ler:

"Goddag goddag!" Sier plutselig Manden og da viser det seg at huseieren står oppe ved bilen sin, som de har kjørt inn foran døra. :dåne:

Av en eller annen grunn var de kommet hjem 0200 om natta...! Jeg bråsnudde og gikk rett inn og i sengs igjen. Pokker så redd jeg var!! :ler:

De har to jenter på 10 og 12 år, så skjønner ikke helt hvorfor de la ut på tur så sent, men Manden nevnte at det hadde vært veldig dårlig vær i Trønderlag dagen før, hvor de har hytte. Kan være derfor.

Jaja! Manden kom å la seg etterpå og måte stryke på meg og massere hendene mine for at jeg skulle få lav nok hvilepuls til at jeg klarte å sovne. :ler:

Tjohei! Action!

Ha en fin lørdag alle damene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothies som er favoritter her i heimen ( blir ca 5 dl :) )

1. Eplenektar/juice, 1/2 frosset banan, 1/4 ananas og en neve frossne blåbære

2. Eplenektar/juice, 1 mango, 1/4 ananas og 3-4 isbiter laget av kokte, moste epler.

3. Eplenektar/juice, 1 mango, 1/4 ananas, 6-7 frossne jordbær.

4. Eplenektar, 1/4 ananas, 1/2 avocado og 3-4 isbiter laget av kokte, moste epler.

5. Eplenektar/juice, 1 banan og en neve eller to med frossne blåbær.

Ellers er det bare å prøve seg frem Trinemor. Putt oppi det du liker, det blir stortsett bra :) JEg ble overrasket over ananas/avocado blandingen :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Trinemor :) Har faktisk ikke vært inne på denne dagboka før! men nå har jeg lest hele, og må si at dere hadde jammen meg flaks i uflaksen på ferituren...

Ha en fin dag :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei enatupp! Velkommen hit og! Så hyggelig at du tok deg tid til å lese hele dagboka mi da! :) Har jo ikke skrevet SÅ mye spennende. :fnise:

Jepp...MASSIV uflaks i ferien, MEN! Hadde en super ferie med Manden, med strålende vær! Skal ikke klage! :)

***

Imorgen før vi besøk av fetteren min og dama hans. Gleder meg! Er min yngste fetter som jeg hele oppveksten har hatt et kjempegodt forhold, selv med tanke på at han har bodd i Troms og jeg er på østlandet. Var "hjemme" nordpå hver sommer og han hang på meg som erteris hele sommeren. :fnise: Skikkelig skjønn og god gutt, så skal bli godt å se han igjen!

***

Bakt idag jeg! Ja, jeg er like sjokkert som dere..hehehe :hakeslepp:

Chocolate chip cookies, på ordentlig amerikansk vis!

Ja, ble naturligvis ikke helt slik som man ser i kokebøkene, men er STOLT av meg selv! Jeg! Bake! :nigo: Og ble MANGE. :hakeslepp:

Så gjestene imorgen har litt av en jobb foran seg. ;)

Og naturligvis, jeg må være meg selv tro; slikke bollen var det ALLER beste ved det hele. ;)

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag idag! :bolledeig: Deilig det, men sov kanskje liiitt lenge? 1211 våknet jeg. :fnise:

Dette skal jeg prøve å få gjort i løpet av dagen og helga:

*Sette på en maskin med klær (flere ganger) :Nikke:

*Henge opp en maskin med klær (flere ganger)

*Støvsuge

*Rydde

*Tørke støv

*Vaske gulv

*Hente brillene mine

*Sette på oppvaskmaskinen (flere ganger)

*Tømme oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Plage polakkene med høy musikk :fnise::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Sette på en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Henge opp en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Støvsuge

*Rydde

*Tørke støv

*Vaske gulv

*Hente brillene mine. Gjør dette imorgen.

*Sette på oppvaskmaskinen (flere ganger)

*Tømme oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Plage polakkene med høy musikk :fnise::Nikke:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sal lage havreflarn nå! :biggrin: Takk til pleiepike for oppskriften! ;)

Håper det blir bra...er ikke kjent for å være super-oppvakt i kjøkkenet, men vi får se. :fnise:

*Sette på en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Henge opp en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Støvsuge

*Rydde

*Tørke støv

*Vaske gulv

*Hente brillene mine. :Nikke:

*Sette på oppvaskmaskinen (flere ganger)

*Tømme oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Plage polakkene med høy musikk :fnise::Nikke:

*Lage havreflarn! :Nikke: holder på!

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sette på en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Henge opp en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Støvsuge

*Rydde

*Tørke støv

*Vaske gulv

*Hente brillene mine. :Nikke:

*Sette på oppvaskmaskinen (flere ganger)

*Tømme oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Plage polakkene med høy musikk :fnise::Nikke:

*Lage havreflarn! :Nikke:

Ferdig med havreflarn! KJEMPElett jo! Eneste som tok tid var stekingen, for ble jo så mye at jeg måtte steke 5 brett eller noe. :ler: Men GUD de ble GOOODDEEE! :biggrin::sikle:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sette på en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Henge opp en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke:

*Støvsuge :Nikke:

*Rydde

*Tørke støv

*Vaske gulv

*Hente brillene mine. :Nikke:

*Sette på oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Tømme oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Plage polakkene med høy musikk :fnise::Nikke:

*Lage havreflarn! :Nikke:

Hjemmelagde havreflan er nydelig :sikle: Har fremdeles oppskriften vi fikk på barneskolen :)

Hei pusilus! Kos med besøk! :klemmer:

Er første gang jeg prøver å lage havreflarn og er STOLT. :fnise: Er ikke akkurat det man kaller helt på kjøkkenet, så klapper meg selv pent på skulderen for dette! :ler:

Og Manden er så glad i havreflarn, så da blir gleden over vellykket bakst ennå større. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sette på en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke: :Nikke:

*Henge opp en maskin med klær (flere ganger) :Nikke: :Nikke: :Nikke:

*Støvsuge :Nikke:

*Rydde

*Tørke støv

*Vaske gulv

*Hente brillene mine. :Nikke:

*Sette på oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Tømme oppvaskmaskinen (flere ganger) :Nikke:

*Plage polakkene med høy musikk :fnise::Nikke:

*Lage havreflarn! :Nikke:

Skikkelig søndagsstemning...tror ikke jeg får fullført denne lista... :ler: gulvvasken trengs egentlig ikke og fikk bukt på mye støv med støvsugeren. ;)

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten artig ting som skjedde igår. :ler:

På bussen på vei hjem fra jobb sent i går kveld skjedde det noe som rett og slett fikk meg fnisete. :ler:

Jeg og Manden satt på de første setene rett etter den miderste døra. Manden...leste...som vanlig. :fnise: Vi pratet litt og jeg hørte på musikk.

Ikke så langt på vei kom det en ung gutt inn, kanskje 18-19 år? Han satte jeg lengre fram i bussen, på andre siden av midtgangen enn der vi satt og med ryggen mot kjøreretningen. Han er type ung gutt, med brunt kort hår, slank og ser rett og slett megasnill ut og som du vedder for har et nydelig smil.:fnise:

Og så merket jeg med en gang at han så mye på meg.. :fnise: Og da klarer ikke jeg å la være å titte heller, for jeg syns sånt er litt morsomt. :fnise:

jeg hvisker det til Manden og Manden svarer som han alltid gjør; "Han syns vel du er søt da." Manden reagerer aldri negativt på slikt. Er det som gjør han så flott. :rødme:

Et godt stykke på vei (og ja, han fortsetter å titte) så kjørte bussen LITT for fort over en REAL hump og sendte oss (vi var vel 6 totalt i bussen) omtrent veggimellom og jeg og Manden begynte å le og så ser jeg at denne søtingen ler også! Og når Manden går tilbake til boka si blir jeg sittende å smile, for situasjonen var bare så morsom og når jeg kaster et blikk bort på denne gutten sitter han og smiler og. Og vi smiler jo ikke noe mindre når vi ser at vi begge smiler. :fnise:

Han går av på holdeplassen før vi skal av og han passerer under vinduet hvor jeg sitter og jeg må naturligvis titte ned på han og han ser opp på meg og smiler DEEETT nyyyydelig smilet til meg! :fnise:

Jeg ler og sier det til Manden og han bare flirer av meg.

Tenk at gamle meg fremdeles kan få guttene til å titte på meg. :skratte:

Er sikkert skikkelig fjortis av meg, men jeg syns sånt er gøy jeg da. :fnise: Jeg liker å flørte tror jeg. :ler: Og det kommenterte Manden da vi gikk hjemover. Han syns sånt er bare gøy han. :ler:

For han vet at han har meg og at jeg elsker han over alt annet. :rødme:

Artig med litt hverdagsfnising! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Erre du vinker "goodbye" for da....:hakeslepp::fnise: Neida. :goodbye: tilbake til deg og!

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

:fnise:

Jeg synes bare det er veldig rart at den heter det, den ser jo ikke sånn ut!

Jeg tar forresten gjerne en PM om hvor du jobber og bor og sånn! Jeg er jo kanskje litt lokalkjent... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jeg synes bare det er veldig rart at den heter det, den ser jo ikke sånn ut!

Jeg tar forresten gjerne en PM om hvor du jobber og bor og sånn! Jeg er jo kanskje litt lokalkjent... :lur:

:hakeslepp: Nei gud det tørr jeg da virkelig ikke!! :ler:

Sender PM nuh! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...