Gå til innhold

Tough as Nails


Redbird

Anbefalte innlegg

så snill mann!! imponert!!Du får hilse å si at han må fortsette å varte deg opp siden vi alt er blitt imponert, han kan ikke bli noe dårligere til det :fnise:

:ler: Jeg skal overbringe beskjeden! :tommelopp:

****

Da har vi fått huspasser. :tommelopp: Skal bo her mens vi er på ferie, deilig det, slipper å gå rundt og bekymre seg da! :Nikke:

Er byfolk, så de anser dette som "ferie på landet"! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pinnsvin-besøk i hagen tredje dag på rad :rødme: De er så søøøte!! :biggrin:

Da var pus levert på "ferie-koloni" hos mamma. Tomt her uten han jo!! :tristbla: Skulle tro jeg dro fra ungen min, gråt en skvett jeg! :lol:

Da var vi så godt som klare for ferietur imorgen. Har masse sommerfugler og reisefeber delux!! :ler: Huspasser kommer rett før vi drar. Fint å ha "barnevakt" for huset ja. :)

Herregud, håper jeg har husket alt. Jeg blir alltid stå stresset mot slutten og tenker alltid "Hva har jeg glemt??" får aldri ro i sjela til å sette meg ned og bare slappe av siste kvelden.

Cd'ene er ihvertfall brent! 6 timer med all slags ynglingsmusikk av både meg og mannen! :biggrin: Ble 5 plater med "roadtrip"-musikk det. :Nikke:

Og bilen ble ren og pen idag, både utvendig og innvendig! :tommelopp:

Da gjenstår vel bare hårvasken og få seg selv i seng. Blir spennende å se om jeg får sove noe i natt altså. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :vinke:

Du hadde en hyggelig dagbok som var lett å lese seg igjennom :fnise:

Om jeg hadde bodd i nærheten skulle jeg med glede hjulpet deg med butikken!

og å jobbe på nattåpent unner jeg ingen, det ser utrolig stress ut :P

Er du fortsatt på ferie? Du får i såfall ha det gøy! :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei! :vinke:

Du hadde en hyggelig dagbok som var lett å lese seg igjennom :fnise:

Om jeg hadde bodd i nærheten skulle jeg med glede hjulpet deg med butikken!

og å jobbe på nattåpent unner jeg ingen, det ser utrolig stress ut :P

Er du fortsatt på ferie? Du får i såfall ha det gøy! :jepp::klemmer:

Ja jeg prøver å holde meg selv lettlest! :ler: Hyggelig at du stakk innom da! :)

Har fortsatt ferie, men er kommet hjem nå.

Velkommen tilbake fra ferien. :klemmer:

Takk! :klemmer: Håper du også har hatt det kjempefint i Skottland! :)

Skal snart skrive litt om hva som har skjedd og hva vi har gjort, må bare ut en tur! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hjem.

Nå har jeg vært innom før jobb og etter for å se etter oppdatering:P Venter i spenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer en liten ferie-oppdatering! Er litt treg, beklager. :ler:

Del en av turen til Belgia gikk glatt! Hadde en sove-stopp i Kolding, Danmark og så bar det videre til Antwerpen dagen etter! Gikk smertefritt, nyyydelig vær hele veien nei og greie veier! GPS'en funket fin-fint, men hun fikk litt hikke da vi ikke kunne kjøre av på de avkjøringene hun ville! :ler:

Vel i Antwerpen hadde vi en dag i Bobbejaanland, fornøyelsespark litt utenfor Antwerpen. Elsker det stedet! Hadde det KJEMPEgøy!! Med nydelig vær og perfekte temperaturer. Var ikke SÅ fornøyd da jeg var den heldige som satt på feil sted i "El Rio" (type rafting-ring i strie strømmer) og ble ikke bare dusjet, neida, jeg ble DYNKET i vann! Jeg var GJENNOMVÅT! :skratte: Men tørket greit i det fine været da. :fnise:

Det fine med Bobbejaanland er at der er det MANGE forskjellige berg og dalbaner og karuseller jeg liker å ta! :Nikke:

De neste dagene brukte vi til sightseeing, shopping og kos på små kafeer og restauranter. Masse gåing, men glade og fornøyde hele tiden!

Fredag skulle vi dra videre, tilbake til Danmark og København. Dro i litt regn, men det var jo greit, vi skulle jo dra! ;)

Etter et ukjent antall mil fylte vi bensin i Tyskland og fant ut etterhvert at vi kanskje hadde fylt feil oktan, motoren putret som en gammel snekke! Men det var ikke noe problem sa Manden, måtte bare fylle på med riktig oktan når vi var kommet til trekvart tank.

Før Hamburg kom det et HE***** regnvær! Vi så INGENTING, det var trafikk og høy fart! Tyske veier er ikke lagt for regn, er null drenering og på et tidspunkt, da en personbil dro forbi oss i 120 km/t spylte han ned fronruten vår og vi hadde NULL sikt. Skummelt!!

Da vi kom inn i rushtrafikken rett før "Elbtunnelen" syntes vi bilen gikk så rart...det var en rar lyd på høyre side og det kjentes nesten ut som om vi hadde punktert. Vi fikk ålt oss over tre filer og stoppet på veiskulderen, i øs pøs regn, gikk ut og sjekket alle dekk, men så ingenting. Vi prøvde oss litt til, men lyden var der og ble verre i høyere fart.

På andre siden av Elbtunnelen turde ikke Manden å gjøre mer, så da var det på med nødblink, ut på veiskulder og stopp på første rasteplass.

Da ringte vi Falken, for her var det noe galt. Etter ca en times tid med litt prat med Falken og diverse kom en tauebil. Tysk sådan. Med tysker som ikke kunne et ord engelsk...Fikk ihvertfall tauset oss til nærmeste Renault-verksted utenfor Hamburg etter å ha hørt litt på bilen.

Der ble bilen kjørt inn, vi ble plassert ute i venterommet og etter en liten stund kom en jypling av en bilmekaniker og fortalte oss at det var en bolt i venstre bakhjul som hadde knekt! Og om de hadde bolten var det lett å fikse! PUH!! Vi krysset alle fingre for at de hadde den inne!

Etter en stund kom jyplingen ut, med verksmesteren.......

Han sa fire ord.....

"Das auto ist tot".......Bilen er død........Kjever falt, motet sank og angsten kom snikende...

Manden ble med bak for å se hva han mente og det viste seg at da de heiste opp bilen for å fikse dekket, så tittet de under og de hadde ALDRI sett så mye rust....Han kakket litt på platene under, foran dekkene og det sprutet rust...Han sa det ikke var forsvarlig å slippe oss ut i denne bilen igjen før alle reparasjoner var blir gjort. Og det ville ha kostet oss 6000 EURO....60 000 kroner...Og vi ga ikke en gang 20 000 for den!

Verksmesteren sa vi burde prise oss lykkelige for at vi levde!! Dekket kunne ha falt av i 120 km/t!! Flaks det skjedde i kø...

Så da sto vi der, bilen tømt, STOR bag med klær, sekk, poser, kjølebag...og ikke akkurat et budsjett som hadde regnet med dette!!

Manden snakket med Falken i Norge, Falken i Tyskland, frem og tilbake. Fikk tatt en taxi inn til sentrum og mens vi kjørte fikk vi beskjed om at Falken i Tyskland hadde funnet én leiebil som skulle til Danmark! FLAKS!!

Kom oss dit, fikk en Renault Trafic, 8 seters! :ler:

Kom oss endelig på veien igjen og kom oss til København, 0030, lørdagsmorgenen. Himmel og hav....

Vi har ikke bil lenger, den blir skrotet i Tyskland...

Men ihvertfall, fikk da kost oss i København! Mamma og pappa rettet oss virkelig, overførte 8000,- til oss!

Var i København Zoo, Tivoli, Hard Rock Café; ikke pokker om dette skulle ødelegge ferien vår!!

Fikk kjøpt togbilletter til nattoget, natt til onsdag, så vi skulle da komme oss hjem! Måtte bare kjøpe oss to kofferter; den gedigne bagen vi hadde egnet seg ikke til å bli bært spesielt langt!

:puh: Har vært en hektisk ferie ja...så akkurat nå har vi pappa sin bil, han er nordpå til 1 august. Vi bor jo litt øde, så veldig vanskelig med buss, spesielt på kvelden og tidlig om morgenen. Manden begynner på jobb 0600...Så må ha en liten brainstorming med family'en når pappa kommer hjem.

Må vel bare begynne å spare til en liten billig bil! Men ikke brukt...herregud, bare problemer med de... :ler:

Så der har dere ferien min i grove trekk... :fnise:

Men vi har hatt det veldig veldig fint også da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med bilen, men bra det ordnet seg. Ellers høres det ut som om dere har hatt en fin ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummelt med bilen, men bra det ordnet seg. Ellers høres det ut som om dere har hatt en fin ferie.

:Nikke: Hadde absolutt en fin ferie, in spite of all shiten! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig at bilen gikk rett til h*lvete..Uff, men bra dere hadde en fin ferie ellers. Håper virkelig på at det er en spire i magen din altså:) En skikkelig feriebaby:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feriebaby!! :duskedame: Mamma vil ha en som er "Made in Denmark". ;)

***

Første dag på jobb idag... :sukk: Blæææ!! Nei...var vel ikke SÅ ille, men var skikelig rart å være tilbake. Første ordentlige ferien jeg har hatt i denne jobben, så følte meg nesten litt ny! :ler:

Og var jo selvfølgelig veldig, veldig stille idag...Fikk varer utpå dagen og tenkte jeg kunne "spare" litt til imorgen så jeg har noe å gjøre da også, men selvfølgelig var vikaren/sommerhjelpen av type "overivrig/ommøblere/pakke opp-typen"! :klø: Skulle ønske jeg VAR sjef og kunne si "Ikke pakk opp noe! Viktig! Jeg bestemmer det!" :ler:

Fikk gjort noe litt sånn "sjefsaktig" idag da! Sendte en mail til drifteren vår (sjefen til sjefen) og spurte om det var mulig å få en ny telefon til butikken, da den vi har er et SKRAP. Detter ut hele tiden, forsinkelser, hører ikke de i andre enden og ser ingenting på displayet...Og det gikk jaggu helt smertefritt! *stolt*

Får en ny telefon tilsendt nu! Og denne telefonen har vært opp og ned lenge, helt siden jeg begynte og JEG "turde" å sende mail og spørre! ;) STOLT ja! hehe!

Gruer meg til neste uke...da er pappa tilbake fra ferie og jeg og Manden må begynne med buss begge to...blir sene kvelder når vi jobber sent ja...er nok ikke hjemme før nærmere 2300...og jeg er ferdig 2100... :sukk: Prisen man må betale for å bo på landet og bilen bryter sammen i Hamburg.....? Shait altså...Murphy's law....har festet seg permanent til meg... :kjefte:

Eller?? Alt bra!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rose av Manden min igår. :rødme:

Han kom innom tidligere på jobben min i går kveld, før han skulle hente meg. Og han hadde en rose bak ryggen som han ga meg. :rødme: Og så gikk han for å kjøpe inn til middag som han skulle overraske meg med! :rødme:

Han har sine øyeblikk han skjønne Manden min. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rose av Manden min igår. :rødme:

Han kom innom tidligere på jobben min i går kveld, før han skulle hente meg. Og han hadde en rose bak ryggen som han ga meg. :rødme: Og så gikk han for å kjøpe inn til middag som han skulle overraske meg med! :rødme:

Han har sine øyeblikk han skjønne Manden min. :fnise:

Åh heldig!!!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:Nikke: Ja, det skjer en gang iblant! :ler: Og det syns jeg er helt ålreit, at det ikke skjer hele tiden altså. For det gjør de øyeblikkene mye mer betydningsfulle. :rødme:

***

Vært en tur på Outland med Manden idag! Jeg kjøpte tre bøker til nesten 300 kr og Manden kjøpte bøker for rett over 500 kr, tre av dem var til meg! :fnise:

VELDIG greit at de når har "Hver 8 bok gratis" for Manden kjøpte nemlig 8! :ler:

Vi er skikkelig inne i en vampyr-periode igjen. :fnise:

Jeg er for øyeblikket på bok 2 i en serie som heter "House of Night". Jeg er vanligvis kjempekresen når det gjelder bøker, (og Twilight-serien satte en viss standard) men denne serien er kjempebra, morsom og spennende! På slutten av bok 1 fikk jeg faktisk gåsehud! :Nikke:

Imorgen kommer pappa hjem fra ferie og vi skal hente han på flyplassen. Gleder meg til å se pappa'n min igjen jeg! :biggrin: The downside er at da blir det slutt på bilbruken gitt! :sukk: Manden har kjøpt seg månedskort til buss idag. Blir tøffe uker fremover, til vi kommer inn i den rutinen også, med å ta buss hjem på kveldstid. Blir laaaaange dager... :sukk:

Men skal nok gå på et vis det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...