Gå til innhold

Tough as Nails


Redbird

Anbefalte innlegg

Skjønner godt frustrasjonen din! og i tillegg så driver div miljøfolk og kverner om at de må legge på rushtidsavgifter, og bompenger og det ene og det andre for å gjøre det dyrest mulig å kjøre bil... men hva med oss som ikke har noe alternativ da??

Feks barnefamilier? Skal vi liksom ta bussen fem om morraen for å rekke skolen/barnehage og jobb? også ta bussen tilbake igjen samme ruta etter jobb? Kan jo ikke ha mer enn 5 timers dager på jobb for å rekke det da???? Er jo helt klin umulig... og hvor blir det av kvalitetstiden med familie og venner da? Rekker jo akkurat hjem til leggetid omtrent... dersom jeg skal ta bussen til jobb må jeg gå hjemme fra kvart over syv - og da kommer jeg i tillegg 10 minutter for seint.. og jeg har 7 km til jobb!! og hjem igjen tar det like lang tid... tar jeg bussen kvart over fire er jeg hjemme ti på halv seks.. + at det koster meg 60 kr pr dag. Det er mye billigere å kjøre selv om jeg må betale 10 kr hver vei i bommen..

de folkene som presser gjennom slike ting kan umulig bo andre steder enn midt i sentrum, være barnløse og ved god helse slik at de kan sykle dit de vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nemlig! Du er i samme irriterende situasjon som meg skjønner jeg thumbalina, det er virkelig provoserende hvordan de holder på! :sinna:

Sendte en ILTER mail til RUTER og jeg fikk utrolig nok svar. :hakeslepp: Han ville til og med at jeg skulle skrive opp når og hvor jeg tar buss nå og til/fra holdeplass og hvilke busser jeg tar. Så fikk jeg beskjed om at det var sendt videre til ruteplanleggeren. Ikke for det, jeg regner med at det bare var pjatt for å få meg til å ti still. :fnise: Man allikevel, at de faktisk svarte er utrolig! :hoho:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du på jobb når du har fri????

Jo du, det er fordi hun som skulle jobbe er sykemeldt. Falt av hesten etter hva jeg forsto. Og det er selvfølgeig ikke noe bar det, men når jeg får beskjed om, når jeg kom på jobb igår, at det mest sannsynlig skjedde for noen DAGER siden og hun ringte SAMME DAG som hun skulle jobbe og sa hun var sykemeldt, da blir Redbird SINNA!! Man ringer da med en gang dette har skjedd og sier "Du, jeg har falt av hesten og er hos legen, jeg blir sykemeldt."

:murvegg:

Visse folk bryr seg ikke om konsekvensene av det de gjør (eller ikke gjør).

Nå begynner jeg så smått å bli lei av ustabile timer, ustabile uker og fridager jeg ikke kan legge planer for! Det er ikke første gang dette har skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nyansatt på opplæring disse dager. Jeg skulle jo egentlig ha fri igår og da var det en annen som skulle ha opplæring på han, så da han så meg ble han glad. :fnise: Han er så skjønn, han sa: "Yes! Dritbra at du er her!" :sjenert: En 17-åring er glad for at han får jobbe med gamle meg lissom. :fnise:

Han er skikkelig flink også. Og kjempelett å prate med. Veldig voksen for alderen. Skal jobbe sammen med han også, så da går dagen fortere, med tanke på at jeg egentlig ikke skulle være på jobb idag!

****

Nå håper jeg det ikke er lenge til mamma og pappa kommer en tur opp til oss. De har kjøpt tidlig bursdagsgave til Manden på min oppfordring og det er to billetter til Toby Keith i Spektrum 21 november. Jeg gleder meg SÅÅÅÅ til å se hva han sier!! :bolledeig:

Han har sutret over at han er i Oslo og så har han ikke råd til å dra å se han. :fnise:

"Jeg får se han på TV under Nobelkonserten da..." Sa han. :fnise:

Gøy gøy!

Også skal vi jaggu i Spektrum 21 desember og. STAS!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm...uhm....det er altfor tidlig på morgenen til at jeg klarer å dekode den forkortelsen Neferet! :fnise: Help me....!

*vri hjernen* :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa.....? Det hjalp jo ikke stort... :hoho: Dixie Chicks, jaaa....? T-skjorte, jaaaa....? Skjønner ingenting jeg. :fnise:

Men nå har jeg fått "Not ready to make nice" på hjernen da, thank you!.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooooooh....I see! :hoho: Ja, det overrasker meg ikke. Toby Keith er MEGET amerikansk patriot og har en tendens til å uttale seg MEGET fritt. :fnise: Men det gir jeg beng i, er musikken vi syns er kul. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom pappa innom med billettene til Manden! Han ble veldig overrasket og veeeldig glad!! :bolledeig: Var så staaasss!

Så satt jeg og pappa og så på Umbilical Brother - "Speedmouse". Elsker de to! :hjerte:

Nå er det snart taco! namme nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You're beautiful so silently

It lies beneath a shade of blue

It struck me so violently

When I looked at you

But others pass, they never pause

To feel that magic in your hand

To me you're like a wild rose

They never understand why

I cried for you

When the sky cried for you

And when you went

I became a hopeless drifter

But this life was not for you

Though I learned from you

That beauty need only be a whisper

I'll cross the sea for a different world

With your treasure, a secret for me to hold

In many years they may forget

This love of ours or that we met

They may not know

How much you meant to me

I cried for you

And the sky cried for you

And when you went

I became a hopeless drifter

But this life was not for you

Though I learned from you

That beauty need only be a whisper

Without you now I see

How fragile the world can be

And I know you've gone away

But in my heart you'll always stay

I cried for you

When the sky cried for you

And when you went

I became a hopeless drifter

But this life was not for you

Though I learned from you

That beauty need only be a whisper

That beauty need only be a whisper

Jeg skammer meg slettes ikke over å si at jeg gråter for både han og Joshua. Det skjærer i meg å se hvor jævlig de har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Elleville Dager i gang på senteret!

Brukte hele arbeidsdagen igår med å pynte. Sjefen begynte ikke å blåse opp ballonger før jeg kom klokken tre... :murvegg: Hun gidder virkelig ikke å engasjere seg, jeg savner den gamle sjefen min!!

Det var tilogmed jeg som måtte ordne mer materiell. Blir ikke gul og kul butikk av bare t-skjorter, plakater og noen ballonger! Så jeg hentet poser, gult papir, mer ballonger og flere morsomme plakater! :) Så NÅ er butikken kul! :tommelsmil:

Jeg skal gjøre mitt beste for at det skal bli like gøy i år som i fjor. Selv om sjefen vil prøve å sette en stopper for det. Sorry, men hun er så grusomt KJEDELIG!! Hun gidder ikke/tørr ikke å slå ut håret litt og ha det gøy! Hallo! Det er ELLEVILLE DAGER! Man skal være litt... ellevill. :tongue:

Fikk også diskutert meg til flere arbeidstimer i november. Jeg hadde kun fått 105 timer og i kontrakten min står det 80% stilling, 30 timer i uka. Så lenge ledelsen ikke skriver ny kontrakt til meg, med færre timer, siden de vil spare i forbindelse med finanskrisen, så får de jaggu gi meg det jeg har krav på. Så nå er jeg oppe i 121 timer. :tommelsmil:

***

Kjøpte den nyeste plata til Muse på lørdag. Hadde allerede lastet ned noen sanger og jeg ELSKER :hjerte: den! Den er helt sinnsykt bra!! Matt Bellamy :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du blir irritert på denne sjefen her altså. :regler: Stå på krava når det gjelder antall timer du skal ha ja. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....................

:hjerte: ...................

I'm sitting across from you

And dreaming of the things I do

I don't speak, you don't know me at all

For fear of what you might do

I say nothing but stare at you

And I'm dreaming

I'm trippin' over you

Truth be told

My problems old

You mean the world to me but you'll never know

You could be cruel to me

While we're risking the way that I see you

That I see you

That I see

Conversations

Not me at all

I'm hesitating

Only to fall

And I'm waiting, I'm hating everyone

Could it be you fell for me?

And any possible similarity

If its all, how would I know?

You never knew me at all but I see you

But I see you

I'm standing across from you (But I see you)

I've dreamt alone, now the dreams won't do (But I see you)

I'm standing across from you (But I see you)

I've dreamt alone, now the dreams won't do (But I see you)

Truth be told, my problems old

You mean the world to me

But you'll never know

You could be cruel to me

While we're risking the way that I see you

But I see you

I'm standing across from you (But I see you)

I've dreamt alone, now the dreams won't do (But I see you)

But I see you

But I see you

But I see you ...

when no one else do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

No, don't wake me up

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

No, don't wake me up

It's the early morn

lights flick on

sleepy eyes peek through the blinds at something wrong

Motionless remains the mess

Shame, such a beautiful, beautiful young life

By the time I'm dreaming

and you've crept out on me sleeping

I'm busy in the blissful unaware

By the time I'm dreaming

and you've crept out on me sleeping

tell me how am I supposed to care

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

no, don't wake me up

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

no, don't wake me up

A trail of clothes two years old

Why did you have to go and leave all this stuff behind

Wasn't I allowed three strikes and out

No, but you said I could, said I could just one night

By the time I'm dreaming

and you've crept out on me sleeping

I'm busy in the blissful unaware

By the time I'm dreaming

and you've crept out on me sleeping

tell me how am I supposed to care

If I had let you go, let you go

would this be different, different

Now I'll never know never know

I didn't get the chance damn you

If I let had you go, let you go

would this be different, different

Now I'll never know never know

I didn't get the chance damn you

and by the time I'm dreaming

and you've crept out on me sleeping

I'm busy in the blissful unaware

and by the time I'm dreaming

and you've crept out on me sleeping

tell me how am I supposed to care

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

no, don't wake me up

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

no, don't wake me up

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

no, don't wake me up

Don't wake up, won't wake up, can't wake up,

no, don't wake me up

Don't wake up, won't wake up, can't wake up

Å drømme i våken tilstand er ikke alltid en god tilstand å være i...

Jeg begynner så smått å miste grepet på meg selv. Jeg drunker meg selv i drømmer og tanker. Jeg sier til meg selv at det er slik jeg kommer meg igjennom de lange, grå dagene. Men sannheten er at jeg drømmer for å flykte. Jeg danner meg en annen verden. Med andre mennesker. Og gir det akkurat tykt nok lag med sukker. Slik at det blir slik jeg ønsker det skal være. Og så går jeg så dypt i det at jeg tror på det. Jeg tror det kan bli sånn. Men jeg vet jo så godt at det bare er i mitt hode at det er slik. Det er skremmende lett å bli borte i drømmer. Jeg er ikke gal altså... selv om det kanskje høres slik ut. Men jeg leter etter en verden. Som jeg aldri kan få. Jeg lengter etter mennesker som ikke vet at jeg finnes. Jeg elsker uten å kjenne. Jeg sår uten frø. Virkeligheten er fargelagt med de fargene jeg vil ha. Den perfekte verden. Men jeg vet jo så alfor godt at den ikke finnes. Jeg kan ikke skape personligheter til andre i hodet mitt og tro at det faktisk er slik. Men allikevel gjør jeg det. Jeg skriver ned drømmene og tankene mine. Scenarier jeg drømmer skal bli virkelige. Personer, ekte mennesker, sier og gjør ting jeg vil de skal si og gjøre. Som jeg drømmer om. De går så dypt at jeg tilslutt blir redd for å faktisk møte dem. For hva om de ikke lever opp til drømmene mine? Og det er omtrent da jeg hurtig trekker meg tilbake til en virkelighet jeg må "slå meg til ro" med. Som jeg ikke er fornøyd med. Som ikke gir meg det tankene kan gi meg. Som en "mulig virkelighet" kan gi meg. Men man kan jo ikke leve livet sitt på

"what ifs"....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filosofisk du er :rødme:

Ha en fin dag :klemmer:

:fnise: Filosofisk og tragisk. :ler: Men takk! :klemmer:

Ha en fin dag du også snupp! :)

MJ-film i kveld! Skal prøve å nyte litt Manden-og-meg-tid ikveld. Får se hvordan det blir..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...