Gå til innhold

Tough as Nails


Redbird

Anbefalte innlegg

Du trenger da ikke å være flau over det Redbird :riste:

:klemmer:

Selv var jeg knust i flere uker da Kong Olav døde :( Norge ville jo ikke bli det samme med en annen konge :sukk: Men nå synes jeg at Harald klarer seg flott ;):fnise:

God helg snuppa :klem:

Kong Harald har blitt den kongen jeg har vokst opp med, siden jeg var så liten da Kong Olav døde. :Nikke: Så han setter jeg stor pris på som Kongen vår! :tommelsmil:

God helg til deg også, gode pusilus! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEhe det var ikke en Jeg ler av deg :skratte: , mer enn du er vel rar og søt :skratte:

Jeg kan også finne på sånne ting - men ikke akkurat i forhold til kongehuset =) Jeg syns det er bra at vi har et kongehus for de fungerer jo som flotte ambassadører for Norge, og skulle vi ansatt noen til å representere landet vårt på samme måte så hadde nok det også kostet en del ja! Pluss at de hadde aldri fått samme statusen rundt om i verden som det en kongefamilie har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe det var ikke en Jeg ler av deg :skratte: , mer enn du er vel rar og søt :skratte:

Jeg kan også finne på sånne ting - men ikke akkurat i forhold til kongehuset =) Jeg syns det er bra at vi har et kongehus for de fungerer jo som flotte ambassadører for Norge, og skulle vi ansatt noen til å representere landet vårt på samme måte så hadde nok det også kostet en del ja! Pluss at de hadde aldri fått samme statusen rundt om i verden som det en kongefamilie har.

:fnise: Vet det. ;) Og rar og...søt(?), thats meee! :bond: Er så kjedelig å være vanlig og, ja, kjedelig! ;)

**************************************

Nå har jeg endelig fått sett "Sex and the City - The Movie" som har ligget her ganske lenge nå og jeg ELSKET den!!! :hjerte:

jeg har ikke grått så masse før! :ler: Fikk én skikkelig "breakdown" og da kom Manden og holdt godt om meg. Kjente meg igjen i flere deler av filmen..

Og Mr. Big og Carrie skulle (første gangen) gifte seg på akkurat samme dag som meg og Manden!! :grine:

Den var skikkelig, skikkelig, skikkelig bra. :rødme:

Nå skal vi snart ut en liten tur. Opp til mamma og hente et cdstativ som Manden skal bruke som nattbord. :fnise:

Og så er jeg blitt lovt SJOKOLADE!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært flink idag og! :tommelopp:

Vasket og pakket inn grillen og satt den i boden! NÅ kan vinteren bare komme. :fnise: Ikke mye hjelp i Manden da.. :murvegg: Men, jeg klarer meg fint alene jeg! :tommelsmil:

Vasket også trekket på sofaen, pus måtte jo kaste opp midt på sofaen. :dåne:

:vinke: til TittTitt! Så først nå at du hadde vært innom! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka :)

Katteoppkast :spy:

Her er grillsesongen også offisielt over, den har vel i grunnen vært over siden august :roll: , men i dag var dagen da grillen ble puttet i boden. Det var kanskje på tide ettersom det har vært snø på fjelltoppene i noen dager nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka :)

Katteoppkast :spy:

Her er grillsesongen også offisielt over, den har vel i grunnen vært over siden august :roll: , men i dag var dagen da grillen ble puttet i boden. Det var kanskje på tide ettersom det har vært snø på fjelltoppene i noen dager nå ;)

Katteoppkast er ikke noe stress egentlig. Det var egentlig bare tørrfóret som kom i retur nesten med en gang.. :roll: Glupske lille jævel. :hoho:

Her har det ennå ikke snødd, gudskjelov!! Men..det kommer vel snart..haglet tidligere idag! Men jeg fikk ånden over meg og fikk det bort, først som sist. Har jo tenkt på å gjøre det lenge.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært opp til meg, kunne jeg ha grillet året rundt. Fyttigrisen så godt grillmat er :sikle:

Jaaa ,grilling er koooos! :sikle: Kjøpte noen svingode spareribs i Sverige en gang i sommer og de var så saftige og gode at jeg omtrent begynner å sikle her jeg sitter!! :ler:

Sol, varme, gress, grillings......ah...sommer kom treng deg på, her skal du NADA motstand finne! :fnise:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følger jeg ankesaken i Kongo.

Jeg har helt siden den første rettssaken engasjert meg veldig i dette. Og nå, mens jeg sitter å ser på live-feeden fra Kongo (ikke med bilde) så ser jeg hvor få av seerne/leserne som faktisk har lest om saken fra domsavsigelsen og fram til idag. Det er så magne dumme spørsmål, spørsmål som de hadde visst svare på, om de hadde brydd seg med å følge med fram til nå. Dette er folk som kun følger med nå, for nå blir det action.... :murvegg:

Jeg er en av de som tror de er uskyldige. I drap.

Og et sted jeg møter motstand på det er hos Manden. Han er bevisst uenig i ALT jeg sier.

Som f.eks når jeg igår kommenterte på noe Fredrik Græsvik sa igår, om at avisoppslag ikke er bevis og at aktorater hadde, forrige runde, lagt fram VG som bevis! Og da presterer Manden å si: "Det kommer ann på hva det dreier seg om."

HALLO!!! Avisoppslag er ikke bevis! Uansett! Det er ikke etterforsket eller bekreftet på noen måte! Det er det aldri i media!!

BAH!!

Skulle nesten tro han var sjalu, bare fordi jeg engasjerer meg i noe. Kan jeg virkelig ikke få lov til å være opptatt av noe og følge med på noe uten at det skal bli stilt spørsmål ved det?

Ja, jeg engasjerer meg, leser om det, bryr meg, uttaler meg. Ytringsfrihet er en fin ting!! Slutt å se skrått på meg, bare fordi jeg har en MENING og YTRER den!!

Uansett...jeg har stor medfølelse for M og F. Jeg syns de har de unødvendig tøft i fengselet. De er urettferdig behandlet, når man ser på den rettsgangen de har fått og de latterlige dommene.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

When it rains, well it rains

Oh my heart don't feel the same

Nothing change, nothing change

Comrade I don't feel the same

With my foot to the floor

Hear my key turn in the door

Holding back what's in store

When a girl wants a little bit more

What's a girl like me to do

When she don't get a thing from you

I wanna go where you're going to

Have to do what you have to do

What's a girl supposed to try

When all you do is criticise

Pretty soon you'll realise

I can see it, I can see it in a boys eyes

see it in a boys, see it in a boys eyes

Well it rains, when it rains

Oh my heart don't feel the same

There's a sun in my sky

You don't see it, you don't even try

But you'll die, before you cry

Solitude is where you fly

You don't say this ain't right

But I see it in your eyes

What's a girl like me to do

When she don't get a thing from you

I wanna know where you're going to

Have to do what you have to do

What's a girl supposed to try

When all you do is criticise

Pretty soon you'll realise

I can see it, I can see it in a boys eyes

see it in a boys, see it in a boys eyes

What's a girl like me to do

When she don't get a thing from you

I wanna know where you're going to

Have to do what you have to do

What's a girl supposed to say

Just turn around and walk away

Pretty soon you'll realise I can see it

I can see it in a boys eyes

see it in a boys, see it in a boys eyes

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hele rettsaken er jo en farse.. bare tull fra ende til annen.. men samtidig så klarer jeg ikke helt å se om jeg tror de har gjort noe galt eller ikke.. tror ikke de har helt rent mel i posen.. men om de har drept noe eller ikke det vet jeg ikke... men stoler ikke å at de ikke har gjort noe galt.. men uansett ikke noe som fortjener dødsstraff eller resten av livet i kongolesisk fengesel.. men samtidig.. de visste jo at de var i afrika da de rotet seg inn i forskjellige businessideer og hva søren de har holdt på med der nede.. så de var jo klar over risikoen.. og jeg er litt sånn at gjør noe galt i et land, så får du ta straffen i følge det landets lover og i deres fengsel.. men ikke dødsstraff.. det er jeg prinsipelt i mot uansett.. drap er galt uansett om det er staten eller enkeltpersoner som utfører det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du sier om at de sikkert ikke har hatt heeelt rent mel i posen, de er jo helt klart to norske gutter som ville jobbe med noe som kanskje ikke ses på som riktig eller lovlig alle steder.

Men jeg kan ikke forstå at de er så idioter at de dreper en kongolesisk mann. Og hvorfor overga Moland seg, når han hørte at French var tatt og UD var koblet inn om han ikke var uskyldig? Han visste nok veldig godt hvordan et rettssystem funker i Kongo og at de ikke ville hatt en sjanse om UD ikke ble koblet inn. Han overga seg, fordi da visste han at de ikke ville bli skutt i en eller annen bakgate. Er du skyldig så flykter du til du ikke klarer å løpe mer, han hadde jo allerede vært på flukt i nesten en uke.

Jeg syns ikke de skal ta den straffen de får, så lenge det ikke er dødsstraff. Om retten kan gjøres på en SERIØS måte, med FAKTISKE bevis og en etterforskning som faktisk munner i det SANNE så greit, da får de ta den straffen de får, om de er skyldige.

Men så lenge retten og aktorater jobber med indisier og avisoppslag og de voldsomt dramatiske historiene til vitner som IKKE er tatt under ed, nei, da vil det være best å få dem hjem til Norge og i en rettssak det går ann å forholde seg til.

Så lenge denne FARSEN fortsetter på samme vis, så er de uskyldige i mine øyne. De skal respekteres som medmennesker og det blir de ikke nå.

Når dommeren går fra å si "De er uskyldige til det motsatte er bevist" til "(*) drept av denne kriminelle mannen, Moland", så sier det seg selv at dette er avgjort på forhånd. Kongoleserne, tribunalet og den militære domstolen vil ha F og M drept, koste hva det koste vil.

DET respekterer jeg ikke, derfor forsvarer jeg M og F til de får en SERIØS rettssak hvor bevis blir lagt frem som levner ingen tvil om deres skyld eller uskyld.

*puuuuuuuhh!!* :hoho:

Redbird vil egentlig reise til Kongo og jobbe der, med Furuholmen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg er veldig enig med deg i at den straffen de får nå er urettferdig uansett - fordi de har jo ikke en seriøs rettsak.. er jo bare tull og påfunn og vas.... og da er det vanskelig å ta hele greia seriøst.. dessverre er det jo ganske seriøst for de som sitter midt oppi det!

men sånn prinsipelt så mener jeg at bryter du en lov i et annet land, så får du også ta straffen i det landet du har brytt loven i.. men da må også rettsikkerheten opprettholdes... ellers har de ingen rett til å drive et rettsystem og forvente at andre skal respektere det.

Sånn som de driver på nå vitner jo kun om at de vil ha penger for å renvaske de/kaste saken... ikke fordi de vil ha oppreisning for offeret eller finne ut hvem som har gjort hva - og da er det for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, gjør du en kriminell handling i et annet land får man ta den straffen man får, ut i fra det du har gjort.

Men da må de først FINNE bevis da. ;)

Nå skal man naturligvis ikke latterliggjøre en rettsak i et annet land, bare fordi de ikke driver som her hjemme, men når de involverer to norske statsborgere så syns jeg vi har rett til å heve stemmen. Er du kongolesisk statsborger så, ja, da sliter du, om du begår en kriminell handling. Da er det kun i en kongolesisk rettssak du kan bli dømt, om det skjedde i Kongo. Norske myndigheter kan ikke hjelpe den kongoleseren, bare fordi norge mener at det er en dårlig rettssak.

Men når det er nordmenn involvert blir det noe annet.

Men ja, jeg er enig med deg, blir det lagt fram bevis på at de HAR drept sjåføren, altså, HÅNDFASTE og EKTE bevis, så skal jeg akseptere at de må dømmes der nede.

Men jeg syns allikevel UD og den norske stat kan kjempe for å få dem utlevert, så lenge det står i passene deres at de er norske statsborgere. ;)

Og så tror jeg aktoratet og forsvareren har hørt klagingen min og utsatt saken til torsdag, for da har jeg friiii og kan få med meg alt! :hoho:

*****************************************************************

Idag har jeg hatt en ny på opplæring! JEG har lært bort lissom. :fnise: Men han var skikkelig søt! 17 år og greier. :hoho: Flink og lærevillig og kjempelett å prate med! :tommelsmil:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SINNA!!!!

J*vla RUTER!!!! Nå har de endret bussrutene og avgangstidene på bussene mine her jeg bor, så nå må jeg gå hjemmefra en halvtime før enn vanlig PLUSS at det blir masse mer venting mellom bussene!!!!

AAAARGGHHH!!!! J*vla PISS altså!!

TAKK til RUTER! Som ødela gleden av å bo på drømmeplassen!!!

Pluss at de i tillegg fjerner direktebussene hjem fra jobb på ettermiddagene!! Nå må jeg bytte buss der også og bruke ennå lenger tid hjem!!

Ja jeg skriker!! Jeg er sinnnaaaaaa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lov å være sinna for sånne ting. Det skal liksom være så enkelt å ta kollektivt, men det er jo ikke det med mindre man bor sentralt i Oslo. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! Jeg har vært helt fornøyd jeg, fram til nå! Tidene passet helt perfekt og greier. Dritt-Ruter, de gjør det bare verre for folk! Ihvertfall så er det diskriminering. Folk som bor mer landlig skal visst ikke ha det like godt som folk som bor sentralt!!

BUUUUUUU på RUTER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger ikke å bo landlig til for at #Ruter skal ødelegge for en. Var helt håpløst der jeg bodde før og det var ikke særlig landlig for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har friiiiii!! :bolledeig: Og hva må jeg gjøre?

Jo.

Dra på jobb...

:murvegg::kjefte::regler::sinna:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...