Gå til innhold

Mens vi venter :)


Remember

Anbefalte innlegg

Au, i dag har jeg "menssmerter" til tusen. Ikke noe godt overhodet :sukk: Spurte jordmor om dette sist, og hun sa at det mest sannsynlig er livmoren som "øver" seg til fødsel ved å trekke seg litt sammen. Dette kan ligne på menssmerter sa hun. Så da er det nok det jeg kjenner :)

Ellers så har jeg vært ute å handlet litt i dag, småting som vi trenger her hjemme. Håndsåpe, zalo og dopapir. Fikk også kjøpt et par nye miljøkluter til en okay penge. Veldig fornøyd med det! Elsker de tynne utgavene av miljøkluter! :fnise:

Åååå jo, må jo bare nevne dette. I går kveld da mannen kom hjem fra jobb, hadde han med seg 3 langstilkede røde roser til meg :rødme: Ble kjempe overrasket og glad :rødme: Han er nå søt og da :)

Ellers så skal jeg på helsestasjonen i morgen, og det blir spennende! For da skal vi begynne å måle magen! Og det er jeg veldig spent på! Om jeg ligger over, under eller gjennomsnittlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 22+6 uker på vei. Tenk, snart 6mnd! :hoppe:

Har vært på helsestajonen i dag, og det gikk kjempe fint :)

Alt står bra til med lille nurket i magen :) Har sånn ca. 145 hjerteslag i minuttet :rødme: Like koselig å høre den lyden hver gang!

Jordmor sa at de ikke begynner å måle SF mål før man er 24 uker på vei, fordi babyen er ikke så stor enda og da er det lettere å måle alt mulig annet inni der, men siden jeg var der så gjorde vi det alikevel! SF målet var iallefall 20cm, og er gjennomsnittelig :)

Måtte også veie meg i dag, og det har jeg ikke gjort på lenge nå, hehe. Men det var ikke så ille. Har gått opp 6kg siden jeg ble gravid :)

Fikk ny time hos jordmor den 3. November :)

Jeg stressa så innmari i dag tidlig! Det er et lite stykke å gå til bussen som går til helsestasjonen, og da jeg hadde kommet halveis kom jeg på det at jeg hadde glemt helsekortet hjemme :sukk: så da måtte jeg bare snu å gå tilbake. Hadde da 10min på meg til å rekke bussen. Gikk så fort som jeg kunne, og rakk det akkuratt. Bussen var nok et par minutter forsinket, og det kunne ikke ha passet bedere i dag :)

Nå skal jeg sitte her hjemme å strikke! Har begynnt å strikke på julegaven til mamma. Har nemlig kjøpt en ny MP3 spiller til henne i julegave, og nå skal jeg strikke et etui til den. Blir et rosa strikket etui! :)

post-20374-1255534811_thumb.jpg

Endret av Remember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte mannen! :strix: Jeg fikk roser i forrige uke jeg... Er ikke så mye som skal til for å glede og overraske!

Bra det gikk fint til JM. Og at du rakk bussen! Jeg er fæl til å glemme det der helsekortet jeg også... :sjenert: Og i forrige uke glemte jeg JM-timen. Men JM unnskyldte meg og sa jeg bare hørtes gravid ut! :fnise:

Jeg har hele tiden lurt på hvordan vi regner måneder for det er ikke alle som skjønner hvordan du ligger an i svangerskapet hvis en bruker uker. Fant denne oversikten på Babyverden som jeg synes er kjekk:

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Kult etui, forresten! Og en god idè til julegave; både personlig og praktisk!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, tusen takk! Det var en veldig kjekk oversikt! :)

Huff ja, dette helsekortet er et styr å huske på innimellom :fnise: Spesielt når det går litt fort i svingene på morningen hehe. Det er sikkert ikke så farlig om man glemmer kortet en gang, men jeg synes sånt er litt flaut hehe :sjenert:

Godt jeg ikke er den eneste som glemmer ting om dagen :fnise:

Ja, det var jeg tenkte! :) At det blir litt mer personlig :) Dessuten har jeg noe å drive med om kveldene. Synes det er litt koselig :)

I dag er jeg 23+0 uker på vei foressten :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, litt panikk i går.

Var på Vinterbro senterert sammen med mamma og en venninde av mamma i går ettermiddag. Gikk rundt å trasket fra butikk til butikk da jeg plutselig kjenner at det blir varmt i mellom bena mine. Det første som slo meg var "herregud, blødning". Gikk på do og pusta ut. Det var ihvertfall ikke noe blod. Skifta bind (går med bind daglig pga mye utflod) og skulle til å dra på meg buksa. Og da oppdager jeg at buska er veldig våt. Hadde på meg grå bukse, så jeg så jo godt at den var våt. Ble en smule redd da ja, for tenkte jo at det kanskje kunne være fostervann?

Kom meg ut av doen iallefall og sa i fra til mamma. Fikk så knota meg til nummeret til føden og snakket med en veldig hyggelig dame. Hun spurte om det luktet noe, om vannet hadde farge og slike ting. Derette ba hun meg ta på meg bind og være oppe å gå. Deretter ringe henne tilbake om en time, for så å si ifra om det var kommet mer vann/væske.

Men jeg klarer jo ikke roe meg ned med sånt. Så vi kjørte ned på Ullvål med en gang vi og henvendte oss i skranken der. Fikk beskjed om å sitte å vente. Og det gjorde vi. Fikk også tak i Daniel, som var på jobb og forklart hva som hadde skjedd. Han fikk fri resten av dagen av sjefen (en utrolig snill sjef!) og kom seg ned til Ullvål han også.

Vel, kom omsider inn på et undersøkelsesrom og ble møtt av en kjempe blid og hyggelig jordmor. Det er så godt å møte sånne mennensker i slike situasjoner, som virkelig tar seg tid til deg når du trenger det.

Heldigvis var det ikke kommet noe mer væske, og buska var begynnt å tørke. Jodmor ville alikavel lukte på buksa, og det fikk hun lov til. Heldigvis lukta det ikke fostervann! Deretter lyttet vi til fosterlyden, og den var veldig fin. 149 slag i minuttet :)

Konklusjonen ble da at om jeg skulle begynne å få vondt i magen, eller at det kommer mer væske, så skal jeg ringe føden tilbake med en gang. Ellers så kom vi frem til at det kan ha vært tynnflytende utflod, eller kanskje en urinlekasje? Men tror ikke det var urin, for den lukta ville jeg vel kjent selv :klø:

Uansett så gjorde det iallefall godt å få det undersøkt :) Og i dag har jeg kjent liv i magen også. Og det er jo veldig betryggende :)

Jeg puster ut nå, selvom jeg kjenner at det ligger litt i hodet mitt enda. Men sånn er det vel bare :)

Endret av Remember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, sånn er så skummelt!

Bra det ikke var blod eller fostervann! Håper at det er noe helt uskyldig og at du ikke opplever noe sånt igjen!

Ei jeg kjenner trodde at vannet hennes gikk (et par uker før fødsel), men fikk beskjed om at det var urinveisinfeksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke mye moro det der altså :sjenert:

Godt dere dro inn for å sjekke at alt er i orden iallefall, høres ut som de tok dere godt i mot også :)

Jeg trodde jo vannet gikk flere ganger mot slutten jeg, hehe. Tror det var 3 ganger jeg. Den ene gangen hadde jeg just vært på do. Men det var ingenting, selvom jeg var SIKKER :ler:

Godt å høre jeg ikke er aleine, det er jammen meg ikke lett å være gravid. Og som om det ikke var nok å gå bekymret i 9 måneder, skal man jammen meg være bekymret når de kommer ut også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kjempe glad for at det ikke var blod eller fostervann! Og heldigvis har det ikke kommet noe mer *puster litt ut* :)

Huff ja, synes heller ikke det er bare bare å gå gravid altså, hehe :fnise: Synes det innebærer en hel masse å beskymre seg over ja, hehe. Men skjønner jo at det blir en del beskymringer når de kommer ut også :fnise: Sånn er det vel å være mamma ja :sjenert:

Jeg er bare glad for at det ikke har kommet noe mer, og at jeg kjenner liv og røre der inne :rødme: Hun er mye i ro da, men har begynnt å kjenne liv oftere de siste dagene :) Også kjenner jeg det gjerne flere ganger om dagen :tommelsmil:

Men det er bare jeg som kjenner det enda, hver gang samboer prøver å kjenne, så blir det stille hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff! Nå er det visst mange som er syke av den svineinfluensaen. Jeg bor på Nordstrand, og det er visst fullt utbrudd på en av skolene her på Nordstrand. Det er jo litt skummelt. Samtidig som at det ikke er det. Merker jo ikke noe til det.

Siden jeg ikke er i jobb nå, så kan jeg ihvertfall bare holde meg inne. Iallefall holde meg unna butikker og store folkemengder. Jeg tar meg en liten gåtur på dagen, men nå er det mannen som må handle det vi trenger. Det begrenser vel smittefaren pittelitt :)

Jeg har bestemt meg for å IKKE ta vaksinen, selvom gravide blir anbefalt det. Jeg tør ikke ta den! Ikke vet de om den vil påvirke fosteret, og de anbefaler jo gravide å ikke ta noen som helst vaksine i det hele tatt. Og jeg har ikke tenkt til å bli en av prøvekaninene :fy_fy:

Denne bølgen skal vel vare de neste 3 ukene eller noe sånt. Det var vel på tv2 nyhetene de sa det. Det vil si at de neste 3 ukene skal jeg ikke alt for mye ut. Bedere å holde seg inne når man kan det. Har ikke tenkt til å ta noen sjanser, ihvertfall ikke når slike såkalte "bølger" er på topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...