Gå til innhold

Mens vi venter :)


Remember

Anbefalte innlegg

Ja, da er det min tur til å starte en graviditetsdagbok! :) Testet positivt i dag, og det har ikke helt gått opp for meg enda, at JEG er gravid og skal bli mamma! :rødme:

Etter mine beregninger, er jeg vel noe som 5+2 uker på vei :)

Dette er utrolig spennende, og både jeg og samboeren min gleder oss!! :)

Endret av Remember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen tusen takk :rødme:

Dette er så utrolig spennende, koselig og en smule uvirkelig enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg masse til tiden fremover :rødme: Gleder meg også til å fortelle resten av familien. Har fortalt mamma, hehe, klarte ikke la være. Også vet bestevenninden min det. :)

Har fått time den 20.Juli til første svangerskapskontroll, det gleder jeg meg til :)

I går kjente jeg masse stikkinger i underlivet, en utrolig merkelig følelse synes jeg. Ellers merker jeg ingenting, annet enn super såre brystvorter, auuuu :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med graviditeten, det florerer av gravide her inne nå synes jeg :fnise:

Blir spennende å følge med fremover, det er så spennende alt som skal skje med kropp og sinn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuuuuuusen takk :hoppe:

åJa, det er kjempe spennende. Rart å tenke på at det vokser et lite nurk inni der :rødme: februar føles så veeeeldig langt unna akkuratt nå! :fnise:

I dag våknet jeg opp kjempe kvalm, og puppene er litt vonde i dag. Kjennes litt ut som om det gjør vondt under armene hehe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 21. mai 2009

Hjertet begynner å slå: 15. juni 2009

Embryoet beveger seg: 9. juli 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 16. juli 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 16. juli 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 30. juli 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 6. august 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 13. august 2009

Fosteret svelger og tisser: 27. august 2009

Tid for ultralyd: 3. september 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 10. september 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 24. september 2009

Fosteret begynner å høre: 15. oktober 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 12. november 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned: 17. desember 2009

Svangerskapspermisjonen begynner: 23. januar 2010

Antatt termindato: 13. februar 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en ubehagelig kveld. Har hatt litt blødning. Er ganske beskymret over det!

Ringte ned til legevakta og fikk beskjed om å komme ned hvis jeg fikk smerter. Det har jeg ikke hatt. Det er ikke rent blod heller, det er litt lyserosa, og det er ikke så mye, bare litt når jeg tørker meg. Men det er ekkelt! :(

Skal ringe helsestajonen i morgen tidlig. Blir nok en urolig natt ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ekkelt med blødninger, det skulle vært bannlyst fra svangerskapet :kjefte:

Nå har ikke jeg noe god erfaring med blødning, så jeg er vel ikke den rette å snakke med der! Men det er jo ganske mange som går gjennom svangerskapet med blødninger som mensen. Kanskje det er på denne tiden du skulle ha hatt mensen igjen egentlig?

Du må prøve å ta det med ro iallefall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøver å roe med med at det ikke behøver å være en begynnende spontanabort, men det er ikke like lett, huff :sukk: "Gleder" meg bare til i morgen, så jeg får snakket med noen nede på helsestasjonen, kanskje få litt mer svar på spørsmål jeg har etc :)

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er absolutt ikke lett nei. Men hvis de på helsestasjonen kan berolige deg så er jo det fint!:) Om du ikke skal ha tidlig ul, kan de iallefall måle hcg'en din for å se om den er fin.

Men så lenge du ikke har vondt, tror jeg det går veldig bra :jepp:

Med de to sa'ene mine hadde jeg kjempevondt i magen, så det var ikke til å ta feil av, så kun blødninger er jo i den forstand "positivt" :)

Blør du enda eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer litt enda, men det er ikke mye. Også er det ikke friskt blod heller, mer sånn uvannet blod, på en måte hehe. Lyserosa/brunt en plass.

Ja, har ingen smerter iallefall, annet enn det vanlige. Litt stikking i underlivet og mensmurringer :)

Takk for støttende ord :klem: Det hjelper på. Sitter jo bare her å tenker som en gal :fnise: prøver å konsentrere meg om Tv og Pc, men det funker ikke helt so, jeg skulle ønske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jammen meg ikke lett nei, mye en må gjennom i svangerkapet. Noen er kjempeheldige og andre ikke, nesten litt urettferdig :sukk:

Men jeg synes du virker imponerende rolig altså, tror det er bra å prøve å slappe av :)

Nå blir det som du skrev masse sol og du har kanskje ferie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten!

Kjedelig å høre at du blør, men det trenger ikke være noe galt.

Nå har jeg opplevd både en spontanabort og et svangerskap med blødninger i uke 6 dette året, så tenkte jeg skulle komme med noen trøstende ord. :)

Når jeg hadde SA'en, så blødde det mye. Som en mens ++. Men jeg hadde ingen smerter, ikke engang menssmerter.

Jeg ble gravid igjen med en gang, men hadde to blødninger i uke 6. Begge gangene veldig fortynnet blod, mest som veldig tynn utflod med litt blod i. Høres ut som det er noe slikt du også har hatt? Og som du skjønner av tickeren min, har dette gått veldig bra! :) Men jeg kan love deg jeg var bekymret jeg også...

Om du ikke klarer å roe deg ned og overbevise deg selv om at dette går bra (noe jeg tror sjansene er veldig store for slik du beskriver det), så anbefaler jeg deg å be legen hevise deg til en tidlig UL. Eller om h*n mener det er unødvending, betal for en privat (koster rundt 1000 kr).

Jeg anbefaler IKKE å måle hcg. Jeg gjorde det og svarene jeg fikk var ikke gode, men legen tok det ikke på alvor og han visste heller ikke hva som var normalt (jeg googlet masse og vet at mine tall var langt fra normale). Så selv om jeg betalte for en privat UL og så et bankende hjerte i uke 8, så var jeg bekymret for at noe kunne være galt helt frem til ordinær UL for en uke siden.

Har hørt at siden de måler hcg så sjelden i Norge så er kvaliteten på disse testene så som så. Vet ikke om det er noe i det, høres litt rart ut. Men kanskje rutinene for oppbevaring av prøver ikke er gode nok? Hcg brytes ganske fort ned, og jeg vet at prøvene mine ikke ble sendt til sykehuset før dagen etter de ble tatt.

Lykke til og en stor :klemmer: fra meg. Synes det høres veldig sannsynlig ut at dette kommer til å gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være greit med tidlig ul ja, iallefall om blødningene vedvarer. Godt å få bekreftet at det er liv :)

Når det gjelder hcg verdiene så kan det være misvisende om man f.eks er kortere på vei enn det man tror en er. Hvis en tror en er f.eks 9 uker på vei og egentlig 8 er jo verdiene mye høyere enn de ville vært i uke 8 , så ultralyd er jo selvfølgelig det beste :)

Selv hadde jeg første ul i dette svangerskapet i uke 5, da så vi bare en liten fostersekk. Deretter har vi jo hatt så mange ul at jeg knapt husker alle, men å se hjertet banke vil jeg tro du kan allerede nå :)

Klematis - Godt å høre at alt har gått så bra :)

Endret av Minnimusepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med graviditeten!

Jeg ble gravid igjen med en gang, men hadde to blødninger i uke 6. Begge gangene veldig fortynnet blod, mest som veldig tynn utflod med litt blod i. Høres ut som det er noe slikt du også har hatt? Og som du skjønner av tickeren min, har dette gått veldig bra! :) Men jeg kan love deg jeg var bekymret jeg også...

Hei og tusen takk for et langt og beroligende svar! :)

Ja, det er akkuratt sånn jeg hadde også, tynn utflod med litt blod i, akkuratt som du forklarer. :) Det var et sjokk i går kveld, visste ikke at dette var noe som kunne skje. Men så ble jeg litt beroliget av å lese litt på nett og i det at vi ringe legevakten.

I dag har jeg da vært hos jordmor. Ringte i dag tidlig og fikk time. Alt ser normalt ut, heldigvis! :) Skal tilbake 20.Juli for en ny kontroll. Tror hun forstod at jeg var veldig beskymret, og hun sa at neste gang kan vi prøve å finne hjertelyden :) Det gleder jeg meg til, blir kjempe koselig! :)

Så utrolig flott å høre at det har gått bra for deg! :) Det er kjempe flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være greit med tidlig ul ja, iallefall om blødningene vedvarer. Godt å få bekreftet at det er liv :)

Når det gjelder hcg verdiene så kan det være misvisende om man f.eks er kortere på vei enn det man tror en er. Hvis en tror en er f.eks 9 uker på vei og egentlig 8 er jo verdiene mye høyere enn de ville vært i uke 8 , så ultralyd er jo selvfølgelig det beste :)

Selv hadde jeg første ul i dette svangerskapet i uke 5, da så vi bare en liten fostersekk. Deretter har vi jo hatt så mange ul at jeg knapt husker alle, men å se hjertet banke vil jeg tro du kan allerede nå :)

Klematis - Godt å høre at alt har gått så bra :)

Jordmor jeg var hos i dag var ikke så beskymret, og det hjelper masse på :)

Hun sa at de ikke hadde det riktige utstyret for å høre hjertelyden så tidlig på helsestajonen, men skal tilbake 20.juli for det :)

Tok blodprøver og urinprøve, og alt så veldig normalt ut, heldigvis! :) Så nå i kveld puster jeg ut :) Blør ikke noe mer nå, det sluttet sent i går kveld :) Og våknet i dag og var kjempe kvalm. Brystvortene er ømme også. Så jeg håper og tror at alt er som det skal være :) Greier iallefall å slappe helt av i kveld, og det er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i dag ringte jeg ned på helsestasjonen og forklarte situasjonen :)

Jeg fikk time klokken 10.30. Vekket samboeren min, for han hadde sagt at han gjerne ville være med i dag. :)

Hilste da på jordmor, en kjempe hyggelig dame. :)

Forklarte hvorfor jeg var der og hun spurte noen spørsmål rundt dette. Deretter var det urinprøve og blodprøve, samt blodprosenten. Alt så helt normalt og fint ut, heldigvis! Hun spurte også om jeg fortsatt hadde symptomer, og det har jeg. Dermed var hun ikke beskymret i det hele tatt :)

Fyllte så ut helsekort og fikk svangerskapsboken, samt boken "Graviditet, fødsel og den nye familien" og et bladet "bam" :) Nå har jeg masse å lese! :)

Søkte også om fødselsplass, som da blir Ullvål :)

I kveld er jeg rolig! Gjorde godt å kunne spørre jordmor om det jeg lurte på, samt få bekreftet at alt ser normalt ut. Så nå i kveld skal jeg ta livet helt med ro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at blødningene har gitt seg :)

Det er godt å ha noen fagkyndige å snakke med og det høres ut som du har fått ei veldig hyggelig jordmor! Når jegvar hos min jordmor i uke 8 eller 10 sistgang kunne hun ikke skjønne hvorfor jeg hadde kommet til henne så tidlig :sjenert:

Men hun er litt humørsyk også da, så en kan være veldig uheldig en dag for så å være kjempeheldig en anna dag.

20 juli er jo ikke så lenge til, tiden kommer til å gå kjempefort, det er jeg sikker på :jepp:

Med sommerferie, fint vær og i det hele tatt.

Det var iallefall et kjempegodt tegn at du var så kvalm idag, men bekymre deg ikke om det plutselig går bort igjen, det gjorde det hos meg. Så kom det igjen noen uker senere for så å bli der til 4 måned, det var gøy :ler:

Nå i ettertid ser jeg at jeg bare burde være glad for alt av tegn som var tilstede, er jo mange som ikke får noen!

Du har ikke skrevet så masse om dere selv (ikke at dere må det altså) :fnise:

Men kan jeg spørre om det var planlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...