Gå til innhold

Mens vi venter :)


Remember

Anbefalte innlegg

Så bra at alt ser OK ut og du har sluttet å blø! Og enig med Minnimusepus at det høres ut som du har fått en veldig hyggelig jordmor! Godt å høre at de tar deg på alvor og tar godt vare på deg :klemmer:

Lykke til fremover, tiden til 20. juli går nok kjempefort!

Kan nok være greit med tidlig ul ja, iallefall om blødningene vedvarer. Godt å få bekreftet at det er liv :)

Når det gjelder hcg verdiene så kan det være misvisende om man f.eks er kortere på vei enn det man tror en er. Hvis en tror en er f.eks 9 uker på vei og egentlig 8 er jo verdiene mye høyere enn de ville vært i uke 8 , så ultralyd er jo selvfølgelig det beste :)

Selv hadde jeg første ul i dette svangerskapet i uke 5, da så vi bare en liten fostersekk. Deretter har vi jo hatt så mange ul at jeg knapt husker alle, men å se hjertet banke vil jeg tro du kan allerede nå :)

Klematis - Godt å høre at alt har gått så bra :)

Jeg visste ganske nøyaktig hvor langt jeg var på veg, hadde tempet og testet positivt kun 11 DPO (ble bekreftet både på tidlig og ordinær UL, fikk samme termindato som jeg mente det skulle være). I tillegg var den første hcg-verdien min faktisk veldig høy i forhold til normalen, mens de to neste på langt nær steg slik de skulle (men steg da i det minste), og den siste var godt under normalen.

Leste en del om hcg-verdier (kunnskap er roten til alt ondt ;)) og fant ut at om det ikke steg så fort det skulle kunne det bety et problem med blodtransporten i morkaka.

Men alt gikk heldigvis greit! Og lillejenta vokser som hun skal :) De kunne se spor av en blødning i morkaka begge gangene jeg var på UL, uten at noen uttrykte bekymring for det.

Beklager, ikke meningen å kuppe tråden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia! :goodbye:

Alt er bra her, hurra! :hoppe:

Hatt litt problemer med nett i det siste, humf.

Har ikke hatt noen flere blødniger og tok en ny test i går, som slo ut som positiv med en gang! :hurra: og dermed ser alt ut til å være som det skal være! :)

Er kjempe kvalm om morningen. I natt våknet jeg klokka 05.00 av kvalmen. Men det er jo bare flott, betyr jo bare at hormonene er i sving. :) Har ikke så mye lyst på mat om dagen, men nudler går kjempe bra, nam nam! :fnise:

Og nei, graviditeten var ikke helt planlagt akkuratt nå, men vi har snakket masse om det og blitt enige om at det passer perfekt nå for oss. :) Jeg er 25år, han er 33år. Vi har vært sammen i litt over et år og har det kjempe fint sammen. :)

Flyttet sammen i Mai. :) Sånn jobbmessig var det ikke helt gunstig for min del, er nettopp kommet ut av skolen og har ikke fått meg noen jobb enda. Det er jo litt dumt, men det går som det går! :) Mannen jobber ihvertfall.

Ja, vi nyter finværet. Helt utrolig å våkne til blå himmel dag etter dag, herlig! I morgen skal vi på stranda. Han påstår at han skal bade, mens jeg er litt mer usikker, hehe. Begynner med tåa uti jeg tenker jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så godt å høre :klemmer:

Ble litt bekymret når du ikke skrev her inne, jeg henger jo rundt her inne store deler av dagen jeg vettu :fnise:

Aldri skrevet så masse her inne som jeg har de siste ukene. Du må melde deg inn i terminklubben din etterhvert, der er dere mange i samme båt :jepp:

Tror aldri man blir helt klar for barn jeg, eller en kan aldri vite når det er rett tid. Og man vet jo aldri når man blir gravid heller, noen må jo gå i flere år før de får det til, så en får ta det som det kjem :)

Ja, nydelig å våkne opp til sol ja, men det kunne godt ha blåst bittegranne mer. Til tross for at vi bor på sørlandet har det ikke vært veldig masse vind her. Det blir fort varmt med 30 grader altså :sukk:

Vi er flotte vi nordmenn altså, klager på kulda når det er vinter og når det er sommer klager vi jammen meg på at det er for varmt :ler:

Skal dere på noe ferie i sommer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: tilbake :)

Egentlig så hadde vi planlagt en tur på Dønna i Nordland denne uken, hvor samboeren min er født og oppvokst. Men det ble heller til at han ville bruke ferien til å jobbe, så da blir det "bare" Oslo i sommer på oss. Noe som passer meg perfekt om dagen. Er så kvalm om morningen og formiddagen at jeg trives best her hjemme nå :)

Er bare 7 uker på vei, men puppene har allerede vokst! :ler: Merker det godt på bh'ene mine. Tror jeg må gå til innkjøp av et par nye snart :)

Nei, helt klar er jeg ikke enda hehe. Hender at jeg får litt panikk ved tanken at om et år har vi en 4mnd gammel baby. Det er helt utrolig! Men jeg gleder meg også, masse. Tenk at vi skal ha et lite nurk! :)

Jo, jeg er litt enig med deg, det kan bli litt for varmt :sukk: Jeg sitter en god del under en parasoll :ler: det er bare deilig at man har muligheten til begge deler. Litt sol, myyyeee skygge :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart er jeg 8 uker på vei, det er rart å tenke på. Synes dette går fort! :) Vel, kanskje fordi det er sommer, og sommer'n går jo alltid fort :)

De siste dagene har jeg vært plaget med kvalme. Tanken på mat byr meg i mot, rett og slett. Gleder meg til den går over! Ellers så er formen ganske så bra. Varmen tar jo knekken på meg da men :ler: er slapp stortsett hele døgnet. Heldigvis har vi soverommet vårt i kjeller'n, det er noe kjørligere der nede, men alikavel synes jeg det er varmt. Puh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre du overlever i varmen :fnise:

Snakka med mamma idag (de bor på østlandet,vi på sørlandet) og hun sa det var noen grader varmere hos dem enn hos oss, så jeg kan bare tenke meg hvordan det har vært! Til og med min søster på 10 synes varmen var forferdelig og unger synes jo som regel bare at det er helt topp, hehe!

Men her må jeg si vifta gjør underverker altså, helt nydelig :jepp:

8 uker snart allerede, har du bestilt time til første kontroll enda eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, overlever så vidt :fnise:

I går brakte det løs med skikkelig lyn og torden gitt! Synes slikt vær er litt ekkelt jeg, ihvertfall når det er rett over hodene våre. :lete:

De siste dagene har jeg vært kjempe kvalm og sliten! Har ikke klart annet enn å ligge rett ut på sofaen. Nesten ikke klart å få i meg noe mat heller. :sukk: Men i dag føles det litt bedere, heldigvis. Jeg har spist middag og kost meg med en is også :) Og i kveld koser jeg med med Norske jordbær, nam nam :)

Jeg har allerede hatt det første møte med jordmor, pga blødningen. Da fikk jeg helsekort, svangerskapsboka og et par andre bøker, og det ble tatt blodprøver og urinprøve. Skal tilbake den 20.Juli! :) Da skal vi prøve å finne fosterlyden, gleder meg til det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker allerede! :)

Er fortsatt kjempe kvalm og trøtt. Våkner aldri helt opp om dagene, bare går rundt i en slags tåke. Slitsomt. Har så og si ingen matlyst, og når jeg spiser blir jeg utrolig kvalm. Gleder meg masse til dette gir seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner aldri helt opp om dagene, bare går rundt i en slags tåke.

:ler: Moro å være gravid? hehe..

Høres nesten utsom den såkalte "ammetåka", den er absolutt ikke oppskrytt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye:

Nå har jeg lest hele dagboka di, og må bare legge igjen en liten hilsen!

Grattis med :babysmokk: i magen og ny dagbok!

Jeg hadde også en blødning tidlig og ble helt satt ut av sjokket! Dro rett ned på sykehuset. Fikk ingen undersøkelse da, men en god samtale med en lege. Neste dag dro jeg til fastlegen min, som henviste meg til ultralyd på sykehuset. Fikk se et lite hjerte som banket! :hjerte: Har ikke blødd mere og det er jeg glad for! Selv om en får beskjed om at det er vanlig, blir en jo kjempe redd! :sjokk:

9 uker allerede! :)

Er fortsatt kjempe kvalm og trøtt. Våkner aldri helt opp om dagene, bare går rundt i en slags tåke. Slitsomt. Har så og si ingen matlyst, og når jeg spiser blir jeg utrolig kvalm. Gleder meg masse til dette gir seg!

Jeg føler sånn med deg! :kose: Jeg gikk rundt i et vakum i ukesvis. Var bare kvalm og trett, og maktet ikke noe. Greide å se litt TV og spise, men ellers var det ikke mye å skryte av.

Jeg prøvde ingefærkapsler, men merket ingen bedring... Faktisk ble jeg mere kvalm av dem fordi de minnet meg om kvalmen. :spy:

Men det blir bedre, om forhåpentligvis ikke så lenge! Nå er jeg i "storform" og blir bare kvalm i varmen, og litt til kvelds når jeg er trett og sliten.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jammen meg ei uke siden jeg var innom her, tiden går jo så fort :)

Føler jeg ikke gjør noe annet enn å amme og skifte bleier :fnise:

Hvordan er formen din nå da? Kvalmen gått over litt? Hos meg fikk jeg kvalmen rundt uke 8 - 16. De sier kvalmen ofte går vekk rundt uke 16 og akkurat på 16 ukers dagen så gikk den jammen vekk, det var en stooor lettelse. Fra å kaste opp hver morgen og være kvalm til å kun være litt småkvalm :)

Håper du slipper oppkast iallefall, men det har kanskje meldt seg?

Sommerklem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to :vinke:

Kjempe koselig at dere tok dere turen innom altså :klem:

Missiw, det er "godt" å høre om andre som har hatt blødninger, og som det har gått bra med! :) Jeg er jo fortsatt gravid jeg også, heldigvis! Har hatt blødninger 3 ganger tilsammen, og det er ikke noe artig i det hele tatt :sukk: , men ihvartfall ser det ut til å gå bra, og det er jeg glad for :) Skal på kontroll i morgen tidlig, hurra :hoppe:

Kvalmen er noe py! Har ikke funnet noen ting som hjelper mot den jeg heller. Fikk råd om å prøve de "reisesyke-armebåndene", men jeg har ikke kommet så langt enda. Dessuten vil jeg rådføre meg med jormor først, slik at jeg vet at det ikke er noe farlig :)

Det er godt å høre at du er i storform nå da! :duskedame: Det er flott! Gleder meg til å komme dit jeg også! :)

Minnimusepus, kvalmen er her enda, dessverre. Føler kanskje at trøttheten er litt på hell da! :) Blir sliten av ingenting, men har ikke sovet noe på dagen i dag :hoppe:

Nei, jeg har ikke kastet opp i det hele tatt, og det er glad for. Synes utrolig synd på dere som kastet opp i mange uker, måtte ha vært helt forferdelig!

Den første tiden går vel kanskje ikke til så mye annet nei, enn bleier og pupp, og litt gulp kanskje :ler: Håper du koser deg om dagen som nybakt mamma, noe jeg er sikker på at du gjør! :)

Sommerklem tilbake :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk råd om å prøve de "reisesyke-armebåndene", men jeg har ikke kommet så langt enda. Dessuten vil jeg rådføre meg med jormor først, slik at jeg vet at det ikke er noe farlig :)

Jeg var på et gruppemøte hos jordmor for to uker siden og der fortalte en av de andre gravide jentene at hun brukte disse armbåndene, og det syntes jordmor at var helt i orden!

Og litt :hoppe: for 10 uker! :hoppe:

Grattis med "runddag"! :strix:

Bra at blødningene var ufarlige og at spiren din fremdeles lever! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 14+0 uker på vei! :hoppe: :hoppe:

Og endelig begynner jeg å føle meg bedere. Det er så utrolig herlig!

Bøtta er satt bort og humøret er bedere hehe... har nok vært litt amper de siste ukene. Men det er fordi jeg har kastet opp i 4 uker, og var mildt sagt kjempe lei. Men nå ser det ut til å bedere seg, så jeg sier bare HURRA! :hoppe:

Nå begynner magen å bli litt hard helt nederst også. Det er utrolig artig. For har jo ikke merket noen ting til noe som helst, annet enn kvalmen og trøttheten. Var også foressten på helsestajonen i forrige uke, og da fikk vi høre hjertelyden til den lille. Det var kjempe koselig! :) Det blir jo så mye mer ekte med en gang, når man får en sånn bekreftelse! :)

Vi har sånn smått begynnt å tenke på barneutstyr. Vi får låne både bilstol og sprinkelseng. Stellebord har vi allerede, hihi. Barnevogn synes jeg er et vanskelig valg hehe, er så mange fine å velge mellom. Men må prøve å velge praktisk, jeg har bechterew og må tenke på ryggen. Har derfor tenkt litt på vognen Teutonia Spirit S3, 2009 modellen. Den så veldig fin ut og var veldig enkel å trille. Men synes den var rådyr. Fra 6699kr. Skal reise til Sverige og se om vi får den billigere der da. Håper det, for den var veldig god å trille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker :)

Hvordan er formen? Lenge sia du har vært her inne nå..

TUUUSEEEN TAKKKK!!! :hoppe:

Herregud, det er så herlig å tenke på at jeg er 14 uker på vei! :)

Beklager at jeg ikke har vært her, men har vært så dårlig. Har ikke orket noenting. Kastet opp de sister 3 ukene og har nesten sovet fra morgen til kveld og har hatt utrolig vondt i hodet.

Men nå begynner jeg endelig å føle meg bedere. Så jeg sier bare HURRA! :)

Nå har vil til og med hørt hjertelyden, og det var en kjempe herlig bekreftelse!

Nå er jeg bare kjempe glad! :hoppe::)

Skal oppdatere meg i boka di! Spennende å lese hva som har skjedd siden sist! :)

KLEM :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...