Gå til innhold

Mens vi venter :)


Remember

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på et gruppemøte hos jordmor for to uker siden og der fortalte en av de andre gravide jentene at hun brukte disse armbåndene, og det syntes jordmor at var helt i orden!

Grattis med "runddag"! :strix:

Bra at blødningene var ufarlige og at spiren din fremdeles lever! :bolledeig:

Tuuuuusen takk :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var du tilbake :goodbye:

Måtte sende deg en melding i går jeg, lurte kanskje på om det hadde skjedd noe. Men tenk da, 14 uker og hjertelyd. Det er jo bare herlig :jepp:

Da blir det baby rundt februar da? Jeg har bursdag den 16, så det hadde jo vært en finfin dato :lur:

Forresten, når den tid kommer så stiller jeg gjerne som sladris :fnise:

Huff, den kvalmen altså. Hadde morgenkvalmen fra uke 8 og nesten i et strekk fram til uke 16. Var som regel om morgenen da, så utpå dagen var jeg i noenlunde god form. Men det positive med det er jo at da vet man (som regel) at alt er fint der inne :jepp:

Da er det vel ikke så lenge til magen viser seg så smått, har dere fått fortalt den store nyheten til noen enda da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten dere har begynt å tenke på vogn, og så også bilde av den i bloggen din. Vil bare nevne at vi kjøpte en nesten helt lik vogn, men til halve prisen. Her finner du den. Vi er kjempefornøyde med vogna iallefall, veldig lett å trille, veier jo ingenting i forhold til f.eks simovognene. Og den tar liten plass med tanke på at du kan demontere hjulene. Vi har opel stasjonsvogn og får plass til både vogn og bikkjebur pluss masse annet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var du tilbake :goodbye:

Måtte sende deg en melding i går jeg, lurte kanskje på om det hadde skjedd noe. Men tenk da, 14 uker og hjertelyd. Det er jo bare herlig :jepp:

Da blir det baby rundt februar da? Jeg har bursdag den 16, så det hadde jo vært en finfin dato :lur:

Forresten, når den tid kommer så stiller jeg gjerne som sladris :fnise:

Huff, den kvalmen altså. Hadde morgenkvalmen fra uke 8 og nesten i et strekk fram til uke 16. Var som regel om morgenen da, så utpå dagen var jeg i noenlunde god form. Men det positive med det er jo at da vet man (som regel) at alt er fint der inne :jepp:

Da er det vel ikke så lenge til magen viser seg så smått, har dere fått fortalt den store nyheten til noen enda da?

Ja, jeg fikk meldingen, tusen takk! Det er koselig å bli tenkt på :klem:

Det er kjempe herlig! Det gjorde veldig godt å høre hjertelyden. Alt ble så virkelig plutselig, hehe :) Samboern min turte ikke fortellle noen om graviditetet før vi var 100% sikre på at vi ikke hadde mistet, så da vi fikk høre hjertelyden ringte han rundt å fortalte så og si alle han kjenner :) Tror nok det var en like stor dag for han, som for meg ja! :)

Mamma hadde jeg jo fortalt det til for lenge siden, hehe, klarer ikke skjule noen ting for mamma :ler: Også fortalte jeg det til bestevenninden min. Det var jo med en gang jeg fant det ut selv hehe, så i uke 5 :) Og nå vet alle det :)

Ja, terminen er 13. Februar foreløpig, så 16. Februar er jo langt fra umulig :biggrin: kanskje den blir satt til den 16 etter første ordinære UL! :)

åååå så koselig at du vil det! Det setter jeg stor pris på! :klem:

Ja, har hele tiden trøstet meg med at kvalmen er jo et positivt tegn. Det var jo det jordmor sa også, så lenge du er kvalm så er alt som det skal være. Jo mer kvalm, jo bedere :ler: Men den er ikke noe god å leve med, når den står på som verst. Huff.

Tusen takk for vogntips! Den ser kjempe fin ut! :) Tenkte akkuratt det samme, synes simovgnen er tung. Emmaljunga også. Er på jakt etter en vogn som er lett å trill og som er lett å ta med seg på for eksempel buss og tog. Tar mye buss, så det er litt viktig for meg :) Skal absolutt vudere vognen du kjøpte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi våge oss en tur inn til byen :) Vi har nemlig besøk av moren til samboeren min og den ene søstern hans. Veldig koselig! :) De kom i går ettermiddag og blir til Søndag. Så da må vi prøve å finne på noe artig sammen :)

Mamma skal også være med. Så dette blir nok en koselig ettermiddag ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kan ikke tro at til torsdag er jeg 16+0 på vei. Tenk, 4mnd allerede! :)

Synes tiden går utrolig fort. Trodde det kom til å gå sakte sakte sakte, men nei da, her suser tiden bare av gårde gitt :)

Formen er veldig bra om dagen, blir fort sliten, men ikke noe verre enn det :)

Nå har samboeren min og jeg begynnt å snakke om flytting. Vi har jo for liten plass her vi bor nå, og må flytte etterhvert. Blir nok ikke før jul, men etter jul en gang. Og vi håper på et hus, helst litt utenfor Oslo :) Det er iallefall gøy å titte litt rundt og drømme seg litt bort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+2 :hoppe:

I dag har vi vært en tur i byen, for å kjøpe nye bukser til samboern. Han HATER å gå i butikker, spesielt klesbutikker. Kan ikke skjønne det jeg :fnise:

Men uansett, i dag var han altså nødt. Gikk fort og smertefritt, inn og ut på 20min tror jeg, hehe. Da hadde han prøvd 4 eller 5 jeans og fant heldigvis en som passet :)

I dag oppdaget jeg at de eneste buksene mine som passer i livet er thights og joggebukser. Vel, ser jo ut som jeg må jakte på en ny bukse snart også. Har litt lyst på snekkerbukse jeg da hehe, har alltid syntes det har sett søtt ut på gravide! :)

Bare 2 uker til UL!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så fort tia går altså, skjønner ikke hvor dagene blir av jeg :sjenert:

Du er over 16 uker og L er 8 idag. Kan tenke meg du gleder deg til ul'en nå, har dere noe følelse på hva det blir da?

Må jo si det er veeeldig moro med gutt altså, selvom det sikkert er akkurat like moro med jente, hehe.

Jeg er har alltid vært sånn fotballjente jeg, og lekte mye med biler når jeg var liten :fnise: Derfor passet det helt utmerket med en gutt. Er ikke veldig dollete av meg, selvom jeg sikkert skulle ha kost meg masse med ei jente altså :)

Høres ut som om du må på buksejakt ja, snekkerbukse er kjempefint på gravide. Skulle egentlig hatt det jeg også, men de passet ikke. De hadde ikke størrelse elefant så :ler::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gled deg til ul! Det var bare så fantastisk å få spionere litt på jenta vår!

Vi var litt skuffet over å ikke ha blitt tilbudt bilder og at vi måtte spørre om hun kunne se kjønn... Men det var alt i alt en en utrolig opplevelse som gjorde alt mere virkelig!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 21. mai 2009

Hjertet begynner å slå: 15. juni 2009

Embryoet beveger seg: 9. juli 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 16. juli 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 16. juli 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 30. juli 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 6. august 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 13. august 2009

Fosteret svelger og tisser: 27. august 2009

Tid for ultralyd: 3. september 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 10. september 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 24. september 2009

Fosteret begynner å høre: 15. oktober 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 12. november 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned: 17. desember 2009

Svangerskapspermisjonen begynner: 23. januar 2010

Antatt termindato: 13. februar 2010

Åj, for en spennende oversikt :) hva brukte du som utgangspunkt? (Helt fersk på området!)

Gratulerer med det spennende som skal skje forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh så fort tia går altså, skjønner ikke hvor dagene blir av jeg :sjenert:

Du er over 16 uker og L er 8 idag. Kan tenke meg du gleder deg til ul'en nå, har dere noe følelse på hva det blir da?

Må jo si det er veeeldig moro med gutt altså, selvom det sikkert er akkurat like moro med jente, hehe.

Jeg er har alltid vært sånn fotballjente jeg, og lekte mye med biler når jeg var liten :fnise: Derfor passet det helt utmerket med en gutt. Er ikke veldig dollete av meg, selvom jeg sikkert skulle ha kost meg masse med ei jente altså :)

Høres ut som om du må på buksejakt ja, snekkerbukse er kjempefint på gravide. Skulle egentlig hatt det jeg også, men de passet ikke. De hadde ikke størrelse elefant så :ler::sjenert:

Nei, du kan så si, dagene bare kommer og går i en fart. Men for meg er det ganske greit akkuratt nå, for jeg gleder meg til UL hihi :rødme:

Jeg kan ikke si at jeg har noen spesiell følelse enda, om det er gutt eller jente. Omtrent alle rundt meg som har gjettet har sagt gutt, og dermed har jeg tenkt mye gutt jeg også, hehe. Tenker mye på guttenavn og slikt. Men samboern min derimot tror det er en jente. Så blir veldig spennende å komme på UL altså. Håper vi får vite om det er gutt eller jente da..selvom det ikke er det viktigste :)

Må nok ha størrelse elefant jeg også :ler: Har du noe peiling på hvor man får kjøpt slike snekkerbukser? Har tittet litt rundt på nett, som ellos, sparkjop, H&M, Lindex etc, men ingen har snekkerbukser :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gled deg til ul! Det var bare så fantastisk å få spionere litt på jenta vår!

Vi var litt skuffet over å ikke ha blitt tilbudt bilder og at vi måtte spørre om hun kunne se kjønn... Men det var alt i alt en en utrolig opplevelse som gjorde alt mere virkelig!

Skjønner godt at dere ble litt skuffet over det. Trodde man fikk med bilder automatisk jeg. Synes det er litt dårlig at man må spørre om det. Håper ikke vi må det også. :klø:

Ja, gleder meg til å spionere litt jeg også hihi :rødme: Tror det hele blir mye mer virkelig etter man har sett det lille nurket også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, for en spennende oversikt :) hva brukte du som utgangspunkt? (Helt fersk på området!)

Gratulerer med det spennende som skal skje forresten :)

Tusen takk for det! :klem:

Og jeg var på en sånn gravidside og tastet bare inn første dag i siste mens, så kom alt dette opp :)

*Ser om jeg finner igjen siden* hmmmm.

Her var det!

http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, du kan så si, dagene bare kommer og går i en fart. Men for meg er det ganske greit akkuratt nå, for jeg gleder meg til UL hihi :rødme:

Jeg kan ikke si at jeg har noen spesiell følelse enda, om det er gutt eller jente. Omtrent alle rundt meg som har gjettet har sagt gutt, og dermed har jeg tenkt mye gutt jeg også, hehe. Tenker mye på guttenavn og slikt. Men samboern min derimot tror det er en jente. Så blir veldig spennende å komme på UL altså. Håper vi får vite om det er gutt eller jente da..selvom det ikke er det viktigste :)

Må nok ha størrelse elefant jeg også :ler: Har du noe peiling på hvor man får kjøpt slike snekkerbukser? Har tittet litt rundt på nett, som ellos, sparkjop, H&M, Lindex etc, men ingen har snekkerbukser :sukk:

Ja, det er en utrolig opplevelse. Nå hadde jo vi 4 eller 5 ul'er før ordinær, så da blir det nok enda mer spesielt å se babisen for første gang ved 17-20 uker :)

Skulle ønske jeg var en flue på veggen, for det er såååå gøy, ekstra moro om de kan se kjønnet :jepp: Har du tatt magebilder å sånt da?

:ler: ja, bare vent til sluttukene, da var jeg diiiiiiger. Følte meg ikke så svær, men når jeg ser bildene i ettertid så var jeg passe stor ja. Mange som spurte om det var 2 :fnise:

Jeg prøvde snekkerbukse på Sandvika storsenter, så de har det nok der :jepp:

Ellers så har de mammatøy på de fleste h&m butikker, har de ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å lese i dagboken din vennen, har lest her tidligere, men jeg var visst litt sløv tror jeg, for jeg mener bestemt jeg la igjen en beskjed.

Anyway, det er morsomt å følge med her jeg sitter, og jeg gleder meg sammen med deg. :) Har kjøpt litt til den lille da veit du, men det er jo litt vanskelig når man ikke har helt greie på slikt. :ler: Uansett, jeg gleder meg til fortsettelsen, skal følge nøye med heretter. :klem:

Vogna er forresten superfin, good choice! Btw, jeg gjetter at det blir jente, hehe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :klem:

18 + 3 i dag og i morgen er det ultralyd! :hoppe: :hoppe:

Jeg både gruer og gleder meg. Er jo redd for at det skal være noe galt, men mest av alt så gleder jeg meg! :)

Jeg TROR faktisk at jeg kjente liv for to dager siden, men jeg er jo ikke helt sikker. Aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter, MEN.. jeg satt litt foroverbøyd i sofaen, mens jeg holdt på med noe på den bærebare pc'en, og sånn plutselig kjente jeg en slags "during" på venstre siden, nederst i magen. Tenkte først ikke noe over det, men så har jeg kjent det igjen et par ganger nå. Aner ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men ja.. som leamus i magen eller noe sånt, hehe :ler:

Koselig å se deg her også Yvonne :klem: prøver å oppdatere her så ofte som jeg kan, eller når noe spennende skjer :) Koselig at du har shoppet til den lille allerede :ler: , det har jeg også! Blir nok en krabat som har alt h*n trenger, og mere til :)

Ja, synes også den vogna er kjempe fin, gleder meg til vi får den i hus, skjønt det blir ikke riktig enda :) Pappa og Bente skal kjøpe den til oss, noe vi er veldig takknemlig for! Er jo ikke akkuratt billig å kjøpe vogn! Men skal en tur til Sverige for å sammenligne priser. Hørt at det er billigere der så :)

Skal vi se... nå er det nesten like mange som tror det blir jente, som gutt. Så dette blir spennende hehe. Håper vi får vite det i morgen, men det er jo ikke sikkert! :)Spennende blir det uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...