Gå til innhold

Merkelige, morsomme overskrifter og andre festligheter


Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Overskrift: Medesinsk abort

Innlegget: Jeg ligger på sykehuset nå,tar en medisinsk abort,fostre blødde jeg ut hjemme før jeg kom.men de på sykehuset vil uansett gi meg pillene. Mitt spørsmål er da hvor lenge jeg må være her?

Joda, vi her inne kan sikkert fortelle deg hvor lenge du må ligger på sykehuset :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tatt fra dagens BT

"...to trafikklys ble knekket da den kom gjennom luften"

Jeg elsker Bergen og jeg liker bergensere og dialekten, men det er ikke til å komme unna at den er noe snodig.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Folk-skadet-av-madrass-tatt-av-vind-1283832.html

BT hadde forresten og en fin en da alt oppstyret rundt Japan var på sitt verste.

Screenshot2011-03-12at124931AM.png

Hva er en uvanlig japaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tatt fra dagens BT

"...to trafikklys ble knekket da den kom gjennom luften"

Jeg elsker Bergen og jeg liker bergensere og dialekten, men det er ikke til å komme unna at den er noe snodig.

Mulig jeg er treg, men dette forstod jeg ikke. Underforstått er jo at denne madrassen traff trafikklysene, og at de knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er treg, men dette forstod jeg ikke. Underforstått er jo at denne madrassen traff trafikklysene, og at de knakk.

Ikke jeg heller :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rart med den er verbet knekke er bøyd på en tungvint og rar måte. Det naturlige ville være å si "to trafikklys knakk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'BRENN EN KORAN!'

Er egentlig ikke noe morsomt med overskriften, men da jeg leste den trudde jeg det sto: Brenn en krokan. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rart med den er verbet knekke er bøyd på en tungvint og rar måte. Det naturlige ville være å si "to trafikklys knakk".

Heiter det ikkje "knekte"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiter det ikkje "knekte"?

Hvis det var trafikklysene som forårsaket knekking, knekte trafikklysene noe. Men trafikklystene knakk. Eller brakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det som er rart med den er verbet knekke er bøyd på en tungvint og rar måte. Det naturlige ville være å si "to trafikklys knakk".

Det er riktig, men det var den madrassen som kom fykende, som knekket (eller knekte om du liker det bedre) dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Heiter det ikkje "knekte"?

Å knekke er et parverb, det kan bøyes både transitivt (svak bøyning) og intransitivt (sterk bøyning).

Å knekke, knekker, knakk, er (blitt) knekket/knekt (intransitivt)

Å knekke, knekker, knekket/knekte, har knekket/knekt (transitivt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gir jo en mye bedre setning. Poenget mitt var aldri at den originale setningen var feil, men at det var noe snodig og tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kiropraktor på nakke.

Det er da ikke på nakken man skal ha kiropraktoren, da blir vel neppe nakken noe bedre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser - sykemeldt - uten arbeidsgiver

Våren er her-- og sykklistene-- lover og regler?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...