Gå til innhold

Gamle griser på disco


Gjest Minnie Emmerdale

Anbefalte innlegg

3. Jeg synes at det er sykt at voksne mennesker ikke skal få slippe inn på utesteder.

Enig med du Lea.

Dessuten synes heller ikke jeg at menn på 35 er spesielt gamle. (Jeg er da ikke gift med en "gammel siklende gris" heller.................. :blunke: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg synes det er like rettferdig med 35års øvre grense, som 25års aldersgrense som nedre.

Like "diskriminerende" begge deler....(Var det ikke det ordet han ene fjotten i intervjuet brukte om den 35-årsgrensen??...)

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Var det dorian det var bilde av i Aftenposten i fjor- personen på det bildet hadde syklet opp hele Karl Johan midt på dagen med hele "stasen" utenfor shortsen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Så teit!

De jentene som ikke liker å bli tittet på, kan vel si fra, eller finne seg et annet sted å være? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Jahha...så det var Dorian, ja. Jajjamensann!

Lurte på en ting...er det egentlig lovlig med slike aldersgrenser? Kan man nekte folk å komme inn med loven i hånd, mener jeg?

Det blir vel som å nekte mørkhudete inngang, nekte kvinner tilgang etc. Diskrimerende, mener jeg...

Noen som vet? (må vel være forberedt i tilfelle jeg hiver innpå et glass rødvin for mye engang og havner i argumentasjon med en jypling av en dørvakt som forteller meg at jeg er GAMMEL!!! Vil være veldig forberedt, så jeg kan holde meg saklig i stedet for å slå inn nesa på'n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ganske morsomt å kalle de over 35 for gamle griser jeg da. En smule genaralisering kanskje.

Du får jo trøste deg med Minnie at med ditt ordlag så skremmer du vel dem vekk etter 3 setninger.

:nøff nøff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva man tenker når man synes alt over tretti/trettifem er gammelt - da virker livet litt ... i korteste laget?

Jeg gruet meg aldri til å bli 30 + da jeg var femten, seksten og vi diskuterte det. Jeg gledet meg, bli mer moden, og ha opplevd mer. Ikke var det fælt å bli tredve heller, noe jeg heller ikke tror førti blir. Man er så ung som man føler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes aldersgrenser er noe tull enten det er ovre eller nedre.

Selvfolgelig maa man ha 18 aar og 20 aars grenser pga alkohol og spritsalg, men noe annet enn det synes jeg er latterlig.

Det er like dumt med en ovre grense paa 35 aar som en nedre grense paa 28.

Det er jo bare i Oslo det er saann. I alle andre storbyer fordeler man seg uten aa ha aldersgrenser aa forholde seg til.

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm......tiltaket er jo greit, men hva med og sette heller en nedre aldersgrense? Utesteder med grense 35-?

Tror nå forresten det, at hvem du tiltrekker deg kommer mye ann på hvilke signaler du sender ut. Det kommer og ann på hvor flink du er til og avvise de som prøver seg.

Greit og tydelig avvisning burde holde synes jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
1. Jeg har aldri sett en mann som sikler (Antar at jeg mangler det lille ekstra, som får denne rasen til å sikle)

2. Innpåslitne mannfolk klarer jeg fint å avvise selv, ved å fortelle dem at jeg ikke er interessert og siden overse dem totalt.

3. Jeg synes at det er sykt at voksne mennesker ikke skal få slippe inn på utesteder.

Må bare si meg enig med deg jeg Lea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Og ellers er det vel en kjensgjerning at unge doller i dag, i alderen fjorten til tretti, som går med bukser som er så lavt skåret at de må barbere seg for at dusken skal holdes under kontroll, og med så trange og korte gensere og oppløfta og stappa pupper at de har dem oppunder haka, EGENTLIG gjerne vil bli sett. Litt sånn:" se på oss'a, vi er så deilig og sexy og rå.... men nåde deg om du stirrer ass...... hisssssss"

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg hadde ikke giddet å dra på et sånnt discotek, ikke fordi jeg vil at gamle griser skal sikle etter meg, en mann på 35 er forøvrig heller ikke en gammel mann overhodet, har aldri været plaga av det heller , men jeg syns det er koselig og gå ut på steder hvor det er mennesker i alle aldre, 18-års grense steder styrer jeg helst unna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva med alle oss stakkars forsvarsløse trettiser som er lei av at disse 18-årige gutta sikler sånn på oss heeeele tiden da?

Nå?

Blir det no'tiltak straks, eller?

:ler::ler::ler:

Maiken har nok en gang lest mine tanker! Dette er et ALVORLIG problem!

:ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

:ler::ler::ler:

Maiken har nok en gang lest mine tanker! Dette er et ALVORLIG problem!

:ler::ler::ler:

Personlig synes jeg det gikk mye bedre da jeg ble så gammel at de som ( ikke sikler, da motsier jeg meg selv ) legger an på meg har rundet 20. 18, ja det er litt ubehagelig. 20 - helt greit, så lenge de ikke er griser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian (71) uinnlogget

Jeg er bare 32 år jeg.... med andre ord er jeg ikke for gammel til å sikle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utestedene har lov å velge gjester selv, sålenge de ikke overtreder tydelig lovverk. Det vil si at de kan velge å kjøre 23-årsgrense (og øvre grense), men de kan ikke velge å ta CC for menn og ikke kvinner f.eks eller si at folk med rødt hår får ikke komme inn. De kan derimot si at folk uten en hvis kleskode ikke får komme inn (f.eks nekte folk med joggesko eller olabukse). Det er gjerne et privat foretak, og da får de i stor grad selv bestemme hvem de vil invitere inn.

Jeg synes det er både tåpelig at jenter ikke tåler at andre ser på dem, og at gamliser går på 18-års disko.. For mennens del er det kanskje intet håp, men jentene må lære seg å omgås all slags folk. Hva forventer de skal gjøres for dem den dagen de går ut på en disko som er pop blandt ferske innvandrere? Skal folk med annen hudfarge ikke få komme inn for å beskytte de søte små mot blikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at menn på over 30 raser rundt på diskoteker der det er 20 års grense. Men det sier vel nok om mannen. Jeg er bare glad jeg slipper å se denne typen på et mer "voksen" sted. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er veldig diskriminerende......

Rett og slett tåplig!

Er 29 år selv, har aldrig følt meg plaga av gammle griser på diskote, har stort sett bare ledd av dem jeg da....

Men å nekte folk over 35 adgang????????

Ser på det som begynnelsen, syntes det er verre med utlendinger som behandler damer som horer.

Er det greit å nekte utlendinger adgang også??????+++++?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere som snakker om gamle griser og sånn:

Jeg lurer på om det viktigste er hva de gjør eller

hvem de er?

Jeg illustrerer med et eksempel:

Du sitter på en pub sammen med noen venninder og oppdager

at en mann titter på deg. Først lurer du på om han virkelig

titter på deg og ser derfor litt tilbake. Blikkene møtes og

du smiler automatisk. Etter en stund kommer han høflig bort og

og vil gjerne spandere en drink og sitte ned og prate med deg. Du sier

at du ikke er interessert og han trekker seg tilbake. Du merker

ikke noe fra han resten av kvelden.

Anta nå to forskjellige alternativer:

a) Mannen er en kjekk, pen, velkledd mann i din beste alder.

B) Mannen er stygg, med lite moteriktige klær og kunne sikkert

vært din far.

Ville du sakt at mann B) var en gammel gris? Eller kommer

disse mennene helt likt ut med hensyn på "grise-begrepet".

Og hva mer må mann a) og mann B) gjøre for å komme inn

under "grise-begrepet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...