AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #121 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg var i et brylup der temaet var viking. Brudeparet var veldig bestemt på at alle måtte komme i vikingkostymer. De stilte selv og i det. Mange valgte å avlyse pga de ikke hadde råd til å kjøpe dyre drakter (bruden satte standard, og la ved link i innbydelsen hvor alle kunne kjøte antrekk....ikke noe var under 1000kr.) Bunad var og uaktuelt da bruden ikke kune fordra bunad. De fremstilte det som ekstremt spesielt, og en opplevelse for livet. Vielsen var standard i ei kirke, og festen foregikk på et grendahus. Under forretten gikk hells angels-kompisene til brudgommen (han er med i hells angels, og gjengen serverte) rundt med eplecider og tømte i glassene. Under hovedretten ble det satt fren dunker med hjemmelaget rødvin. Hovedretten var og relativt enkel, oksestek med poteter. Ingen av brudens familie kom pga de mislikte hells angels. Så følget besto av brud, hennes barn fra tidligere forhold, meg og to venniner til, pluss brudgom med familie og mc-gutta... Folk ble pærefull tidlig, med pissing utenfor lokalet, slåsskamper og bare tull og dritt.... Jeg holdt meg ganske så edru og sørget for at vennina mi tilslutt kom seg vel hjem.... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 Populært innlegg #122 Del Skrevet 23. april 2011 Dette var ikke noe som ble merket i hele bryllupet, men det ødela for en av gjestene våre. På invitasjonene våre hadde vi skrevet: antrekk, pent, men "gjør som du vil, så lenge du ikke kommer i fillete olabukse så bryr vi oss ikke" Gjestene ble glade for dette og kom i buksedresser, bunader, korte kjoler, lange kjoler. Det var rett og slett en herlig blanding. En venninne hadde en nydelig "ballkjole" som hun brukte i sitt eget bryllup, jeg hadde bare sett henne på bilder og sa til henne på forhånd at du må gjerne ha på deg den, du blir så flott. Hun tok derfor på seg denne kjolen og var helt nydelig. Hun kommer til selskapslokalet og blir møtt av en annen venninne av meg, som ser på henne og sier høyt "Jasså, har du tenkt å overgå bruden du eller?!" Stakkars venninna mi i kjolen ville jo bare synke ned i et hull og holdt seg faktisk inne på ett av rommene ved siden av selskapslokalet i begynnelsen fordi hun trodde hun hadde gjort noe feil. Det første jeg sa til henne da jeg så henne var jo at hun så flott ut så da følte hun seg bedre. Jeg forstår jo at denne andre venninnen ville bare "passe på meg" på min store dag, men herlighet så sint jeg ble da jeg hørte om det noen uker senere. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #123 Del Skrevet 26. april 2011 Min verste opplevelse var i et bryllup der rammene var de beste. Et fantastisk lokale, utevielse i nydelig vær, utrolig god mar, hyggelige gjester m.m. Brudeparet er et svært hyggelig og godt likt par med stor familie på begge sider, den eneste ulempen var at begge familiene er taletrengte - ekstremt taletrengte. Både brud og brudgom, samt tre av foreldrene holdt taler på nesten en time. Fire av søsknene holdt taler, og flere av søsknenes ektefeller holdt lange taler. På toppen av det hele kom forlovere, flere tanter/onkler venner, noen søskenbarn og andre viktige personer taler. Det var to timer mellom forrett og hovedrett, og toastmasteren, som også elsket å tale, var tydeligvis redd for at gjestene skulle kjede seg, så han underholdt med bryllupsquiz i de få pausene man hadde. Vi fikk derfor aldri utvekslet mer enn en par setninger med de andre gjestene Middagen begynte rundt 17, tror jeg, og det var kontinuerlig taler fram til nesten fire på natta. Da hadde over halvparten av gjestene tatt kvelden. I utgangspunktet et flott bryllups, men litt "ødelagt" av talene. Min opplevelse kan ikke måle seg med mange andre her, men det var ille nok. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøsen Skrevet 27. april 2011 #124 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg var i et flott og koselig bryllup mellom to jenter. Men den ene brudens forlover holdt en litt spesiell tale. Hun åpnet med å si at hun hatet å holde taler og var fryktelig nervøs (man skal vel egentlig åpne med å gratulere brudeparet og takke for at man får være forlover). Resten av talen inneholdt historier om de første gangene de to hadde drukket seg fulle sammen, og talen ble avsluttet med en kommentar om den gangen da bruden mistet jomfrudommen sin. Alle gjestene ble ille berørt og stirret ned i tallerkenen, unntatt brudens far som gliste og lo høyt... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 2. mai 2011 #125 Del Skrevet 2. mai 2011 den verste jeg har hørt om er en bekjent som var i bryllup. toastmasteren ble skikkelig hengedrita og begynte å kjefte ganske iltert på de som holdt taler. brudgommens mor fikk blandt annet streng beskjed om å holde kjeft å sette seg da toastmasteren syntes hun hadde snakket lenge nok (hun hadde kun snakket et par minuter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 2. mai 2011 #126 Del Skrevet 2. mai 2011 den ene kiltbekledde mannen satte seg overskrevs på fanget til en av brudepikene. Vet ikke om jeg trenger å si mer, men han hadde ikke gjort en god nok jobb da han hadde vært på do tidligere... Den historien der har du tatt fra den skotske standup-komikeren Frankie Boyle. Dessuten er det bare tull at moderne oppegående skotske menn ikke bruker undertøy under kilten. En skreddersydd kilt koster tusenvis av kroner. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #127 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg var i et brylup der temaet var viking. Brudeparet var veldig bestemt på at alle måtte komme i vikingkostymer. De stilte selv og i det. Mange valgte å avlyse pga de ikke hadde råd til å kjøpe dyre drakter (bruden satte standard, og la ved link i innbydelsen hvor alle kunne kjøte antrekk....ikke noe var under 1000kr.) Bunad var og uaktuelt da bruden ikke kune fordra bunad. De fremstilte det som ekstremt spesielt, og en opplevelse for livet. Vielsen var standard i ei kirke, og festen foregikk på et grendahus. Under forretten gikk hells angels-kompisene til brudgommen (han er med i hells angels, og gjengen serverte) rundt med eplecider og tømte i glassene. Under hovedretten ble det satt fren dunker med hjemmelaget rødvin. Hovedretten var og relativt enkel, oksestek med poteter. Ingen av brudens familie kom pga de mislikte hells angels. Så følget besto av brud, hennes barn fra tidligere forhold, meg og to venniner til, pluss brudgom med familie og mc-gutta... Folk ble pærefull tidlig, med pissing utenfor lokalet, slåsskamper og bare tull og dritt.... Jeg holdt meg ganske så edru og sørget for at vennina mi tilslutt kom seg vel hjem.... Dette var bare HELT SYKT! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 3. mai 2011 #128 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Uff da! Så trist for henne da! Litt sånn "off topic" men er det "lov" å bruke sort kjole i bryllup?? Om man bruker farvet tilbehør som veske, belte og sko....??? Eneste jeg har som ser bra ut akkurat nå! (Har vist lagt på meg litt i sommer ) Søsteren min giftet seg i svart og rød kjole. Jeg hadde hvit brudekjole, men vi hadde pyntet lokalet med svarte fløyelsduker, dyprøde roser og sølv-lysestaker (vi hadde vinterbryllup med litt gotisk stil), og de fleste av gjestene var kledd i svart. Virket som om gjestene synes det var kult med en litt utradisjonell stil Det beste bryllupet jeg har vært i var fattern og nykonas. Lite og stille, og langt i fra fancy. Men akkurat det de ville ha. De gifta seg i en liten steinkirke fordi det var der hun var døpt, men seremonien var fokusert på kjærlighet og familie, gud ble ganske lite nevnt siden fattern ikke er særlig religiøs. Kjolen hennes var kjøpt uka i forveien og var bare en enkel hvit sak, og de tre døtrene hennes var brudepiker. Kirken var pyntet med villblomster og hageblomster for det meste, døtrene hennes hadde gjort en kjempejobb selv om de var under 10 hele gjengen. Faren min som aldri har vært noen romantiker (siste gaven han kjøpte til henne var gummistøvler, og "dyre var'em også!"), slo til med egenskrevne løfter og et lite dikt fra favorittforfatteren hennes på slutten. Hun ble så rørt at hun slang fra seg buketten sin for å klemme han, og takke han for at han husket yndlingsdiktet hennes. Han blei så rød og flau av det hele, gammern, og følte for å presisere at han kanskje ikke var så smart, men han hørte da etter når hun snakka! Selve "festen", ble holdt på gården hennes, på tunet i akkurat passe strålende vær. Alle hadde det kjempeflott, og jeg husker ingenting som gikk galt eller var kjipt på den dagen. Aww, så nydelig! :D Endret 3. mai 2011 av Applecore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coriander Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #129 Del Skrevet 3. mai 2011 Den historien der har du tatt fra den skotske standup-komikeren Frankie Boyle. Dessuten er det bare tull at moderne oppegående skotske menn ikke bruker undertøy under kilten. En skreddersydd kilt koster tusenvis av kroner. Fikk historien fra en kollega og dessuten, flertallet av moderne, oppegående skotske menn bruker faktisk ikke noe under kilten. I hvertfall ikke i den delen av Scotland hvor jeg bor. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChrissyX Skrevet 13. mai 2011 #130 Del Skrevet 13. mai 2011 Dytter litt her.. Så utrolig mange artige og sprø historier! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladelinda Skrevet 13. mai 2011 #131 Del Skrevet 13. mai 2011 Det beste jeg har opplevd i et bryllup var vel i fjor da jeg var i bryllup hos noen fjerne slektninger i rygge(østfold). I motsetning til å leie et hotell (har bare vært på kjedelige hotell bryllup før) hadde de fikset et gård på en øy i Vansjø. stemningen var helt annerledes enn andre bryllup, alle gjestene ble liksom kjent med hverandre i stedet for å bare trekke seg tilbake til hvert sitt rom! I stedet for å bare gå på McDonalds når vi var fyllesyke gikk vi på tur sammen i skogen og "gikk det av oss" i stedet Kjempehyggelig! Anbefales til alle som skal ha bryllup! Slik blir deres gjester venner med hverandre, praktisk! Gården vi var på het "Gamlegården". De har til og med hjemmeside på www.oksenoyagamlegarden.no 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 10. juli 2011 #132 Del Skrevet 10. juli 2011 Nå er jeg syv fattige uker unna og har begynt å få panikk. For å tråkke i salaten, for å ikke mingle nok, for å glemme å takke for gaver raskt nok, eller ikke huske hva jeg har fått med forskjellige... reise for tidlig for festen, for seint.. Så tenkte jeg å spørre KG-orakelet om skrekkhistorier og glimt fra De Grusomme Festers land ...og sørge for å ikke gjøre det samme! Jeg kan starte med to stk: Toastmasteren erklærte at bruden måtte ha noen minutters pause 3-4 ganger under middagen og ba om at alle ble sittende så vi kunne fortsette raskt når hun var tilbake.. Føltes ut som et publikum som ventet på en diva. En litt nevrotisk brudgom begynte å fekte og herje i kirken i det bruden og hennes far begynte på kirkegulvet... Når bruden var kommet halveis hadde brudgommen fått det som han ville - ha to gjester til å sette seg på "rett" side av kirken. Litt sånn Basil Fawlty-stil over det hele. Synd jeg ikke filmet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla la Skrevet 11. juli 2011 #133 Del Skrevet 11. juli 2011 Kanskje litt drøyt å kalle det en skrekkhistorie, men en gang jeg var gjest i bryllup gikk bruden opp kirkegulvet uten brudebuketten sin. Den hadde hun glemt igjen i bilen. Noen fikk sørget for å gitt henne den i løpet av seremonien, slik at hun hadde den da de gikk ut av kirken, men hun sa selv etterpå at hovedpoenget med å ha en bukett liksom forsvant da den ikke var der i det mest avgjørende øyeblikket. Og hun tenkte tanken med en gang de begynte å gå opp kirkegulvet, og i stedet for å nyte øyeblikket gikk hun og var irritert på seg selv som hadde glemt den. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #134 Del Skrevet 11. juli 2011 Moren min serverte i et bryllup for et par uker siden, og måtte roe ned en rasende kokk opptil flere ganger. Toastmasteren syntes nemlig det passet best med taler like etter at maten var servert, både på forrett og hovedrett. Dette førte jo til at folk la ned bestikket og sluttet å spise, og maten ble kald. Ingen katastrofe i og for seg, men leit at all den gode (og dyre) maten skulle bli ødelagt på den måten. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 11. juli 2011 #135 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg giftet meg for to ukers tid siden, og selv om jeg synes kvelden var helt perfekt, så har jeg hørt noen "skrekkhistorier" i etterkant: 1. Jeg hadde tydeligvis ikke snakket med store nok bokstaver til servitørene, for velkomstdrinken sto på et bord som gjestene kunne ta selv, istedet for å bli servert. Dette er ingen krise, men når svigermor begynner å helle velkomstdrinken i et annet glass over i sitt, for å få glass nr.2, så endte det med at ikke alle fikk velkomstdrink. 2. Noen, etter at de hadde fått litt å drikke, trodde åpen bar betydde at de kunne ta med seg så mye alkohol etter at festen var ferdig, og samme person prøvde å ta med seg først et brett med øl, også etterpå en helflaske whisky. Hm. Ja, jeg tror dette var det eneste, men jeg kommer kanskje sterkere tilbake med noen flere historier. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #136 Del Skrevet 13. juli 2011 Denne må jeg poste som anonym! Var i et bryllup for noen uker siden og da vi alle hadde satt oss til bord så ventet jeg spent på talen til brugdomen. Jeg kan nevne at brugdommen er en tynn liten spire, og bruden er adskillig større! Etter noen minutter så reiser han seg opp og takker for at alle kunne komme. Han takker forloverene og setter stor pris på alle gavene. Så langt så bra Etter en liten kunstnerpause, kremter han og sier følgende mens han snur seg mot bruden "Som dere ser så har jeg et bra godt stykke NORGE ved siden av meg!" Nå virker det kanskje ikke så morsomt her, men jeg lo meg fillete:) Det var jo absolutt ikke vondt ment, men det var vel kanskje litt på kanten 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunnimor Skrevet 14. juli 2011 #137 Del Skrevet 14. juli 2011 Denne må jeg poste som anonym! Var i et bryllup for noen uker siden og da vi alle hadde satt oss til bord så ventet jeg spent på talen til brugdomen. Jeg kan nevne at brugdommen er en tynn liten spire, og bruden er adskillig større! Etter noen minutter så reiser han seg opp og takker for at alle kunne komme. Han takker forloverene og setter stor pris på alle gavene. Så langt så bra Etter en liten kunstnerpause, kremter han og sier følgende mens han snur seg mot bruden "Som dere ser så har jeg et bra godt stykke NORGE ved siden av meg!" Nå virker det kanskje ikke så morsomt her, men jeg lo meg fillete:) Det var jo absolutt ikke vondt ment, men det var vel kanskje litt på kanten hehe jeg hadde nok husket den kommentaren hvis forloveden min hadde prestert og si noe sånt. og han hadde fått høre det etterpå!=p 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #138 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg må også poste som anynom i fare for at jeg får høre det igjen=S min søster giftet seg og moren vår er av den høylydte dramatiske typen. mamma holdt tale der hun utbroderte hvor deilig min søster trodde hun var og hvordan hun trodde hun var guds gave til mannen. hele talen var en eneste flause kampanje mot min søster ( nå hører det med at vår mor er av den skikkelige sjalue typen som elsker å vitse på andres bekostning.) det hele resluterte i at min søster reiste seg og ba henne sette seg ned, og jeg "mistet" hele talen til mor fra videokameraet... jeg skal gifte meg om en og to måneder og man kan vel påstå at jeg gruer meg kun til en ting og det er hvis mor skal holde en av sine flause taler og drite meg loddrett ut foran hele den nye svigerfamilien min OG vennene våre. heldigvis er de fleste klar over hvordan hun er og klarer å snu et døvt øre til. men uansett skal en mor hviskelig stå og si svertende og intime, for ikke snakke om usanne og pinlige ting i sitt barns bryllup? er det bare jeg som har en sånn mor eller er det noen som kjenner seg litt igjen? jeg kan se for meg talen: ja hun har vel ikke alltid vært mors beste barn, løpte rundt med guttene og drakk i ungdommen. og nå har hun altså fått denne stakkersen på kroken, lykke til med denne gold diggeren gutt, shkål! ikke at noe forsovidt stemmer, men slik er hun altså, elsker å smøre tykt på og drite andre ut, min søster og min mor er btw ikke på talefot lengre takket være mors oppførsel i hennes bryllup=/ og jeg glemmer jo ikke hvordan hun skjemte seg ut i barnedåpen vi holdt. det endte med at hun måtte forlate festen fordi hun kranglet med alle og en hver og forloveden min fikk nok og ba henne gå hjem. FLAUT! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 14. juli 2011 #139 Del Skrevet 14. juli 2011 Til siste AB her: Åh hjelpes! og håpe mammaen din blir distrahert av noe og glemmer hele taleholdingen. Etter å ha lest diverse her, så frykter jeg nå skikkelig å glemme buketten opp kirkegulvet. Drømte faktisk om det i natt. Herre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #140 Del Skrevet 14. juli 2011 Det eneste jeg kommer på er da brudgommen erklærte for alle at sexen med bruden var helt fantastisk. Ikke så ille egentlig, men brudens far ble rimelig stram om munnen 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå