Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke akkurat i kategorien «sjokkerende ille», men jeg var i en utendørsvielse i sommer der det ikke ble satt fram stoler/benker til gjestene. Istedet var det forventet at alle gjestene skulle stå under hele vielsen. Slikt syns jeg er en fryktelig uting, ihvertfall når det ikke blir opplyst om på forhånd...! 

Anonymkode: c9fc1...7e5

Var det ingen stoler eller steder å sitte?

Anonymkode: c2948...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det ingen stoler eller steder å sitte?

Anonymkode: c2948...29a

Nei, ingenting. Var kun en gresslette. Selve festen var heldigvis veldig trivelig da, med fri bar og masse god mat. Og sitteplass til alle😂

Anonymkode: c9fc1...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud at det går ann...! 😧 yikes! Du er en engel da.

 

.....

 

Det fineste jeg har sett var å se en god venninne endelig få gifte seg med sitt livs kjærlighet. De har hatt SÅ mye helsevansker osv, så mye mot de. Jeg sippa som en idiot når de endelig danset sammen som mann og kone under festen 😭 det var bare så utrolig flott. 

Anonymkode: 6cac3...2e7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 15.29, Alice123 skrev:

Hahah jeg var  i et bryllup hvor brudens kjole var for stor til at hun fikk plass i stolen oppe ved presten!

Haha, jeg slet med å få plass til kjolen under bordet da det var middag, på grunn av ringen i underskjørtet. 😆

For noen år siden var jeg i et bryllup der presten tydeligvis var en nær venn av brudens far. Talen eller preken i vielsen var nemlig veldig personlig rettet til brudens familie, og handlet om hvor flotte og greie folk de var. Brudgommen ble ikke nevnt en gang i den talen. 

Anonymkode: ee4b2...a02

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sphynx skrev:

Allright, vi tar en reprise. Venninna mi (bruden) skreiv tidligere om sitt eget bryllup, men jeg gjentar hendelsen (jeg var egetnlig ikke forlover, men ble det). Er egentlig litt usikker på om kanskje jeg har skrevet noe tidligere også... Dette er desidert det verste jeg har opplevd i en bryllup! Denne blir laaaang! :bond:

Hun som var forlover, var det av praktiske årsaker. Hun bodde i samme by som bruden. Hadde jeg ikke bodd så langt unna, hadde nok jeg blitt valgt som forlover (har jeg fått høre i etterkant). Jeg var brudepike, men reiste til bruden for å bli med på forlovelsesfest, utdrikningslag og bryllup. Hver gang stilte jeg opp med planlegging, ideer, penger og stemning, det gjorde ikke forloveren. Når det gjalt forlovelsesfest og utdrikningslag viste ikke bruden at forloveren ikke planla noe særlig og at det meste sto på meg og svigerinne (bruden har fått vite dette i etterkant). Forloveren fikk all creds for begge festene (der og da iallefall).

Dagen før bryllupet er jeg med bruden. Vi fikser lokale og forloveren er ingen steder å se. Hun møtte ikke opp og bruden sa flere ganger ''hennes valg, kjedelig, men har for mye å tenke på for å bry meg at hun ikke hjelper til nå''. Jeg blir spurt om jeg vil bli med de (brud og forlover) til frisøren, fordi de skal sitte der i maaangemange timer før bryllupet og jeg blir selvfølgelig med. Når vi kommer til frisøren i 06 tiden er forloveren ingen steder å se. Endte opp med at jeg fikk timen hennes og det var egentlig veldig kjekt for meg. Jeg betalte den til og med selv, selvom bruden egentlig skulle spandere på forloveren. Jeg var staselig på håret og bruden var glad for at jeg var med.

Vi ankommer kirka og jeg er med brud i brudebilen. Resten av brudepikene venter utenfor kirka og forloveren er fremdeles ingen steder å se. Bruden er stressa, men ikke sjokkert, drar meg i armen og sier ''DU ER OPPGRADERT!!!'' -og med det, var jeg forlover :P i Kirka blir det noen rare blikk som ikke forstår hva jeg driver med når jeg setter meg ned med bruden. Men de fleste smiler og synes det var for det bedre. Midt i sermonien, etter en salme -når alle er stille- SMELLER KIRKENDØRENE OPP! Forloveren kommer gående ned kirkegulvet og alle ser på henne. Hun var ikke akkurat stille. Dette er som tatt rett ut fra en film. :fnise: Hun kommer opp til meg og brud å forlanger at jeg flytter meg så hun kan sitte med bruden. Jeg rister på hodet og ser over på stolene litt bak oss, der resten av brudepikene sitter. Der var det en ledig stol. Hun nekter å sette seg der og vil fremdeles at jeg flytter meg. ''Gå å sett deg der!!!!'' Sier bruden rasende til forloveren. Forloveren går bak oss og vi hører verdens høyeste knirke/skrape lyd av en stor stol som blir dregd fram til hvor jeg og brud sitter. Hun tok altså brudepike-stolen og dro den med til der vi satt! Alle i kirka bare måper og forstår ikke helt hva som skjer. Her ville nok de fleste listet seg inn og satt seg på bakerste benk, men ikke henne...

Presten kremter og sermonien fortsetter. Forloverene skal stå med brudepar ved alteret og forloveren presser meg ut så jeg blir stående bak forlover og brud. Det var skikkelig demonstrerende, men jeg holder hodet kaldt og blir stående litt bak. I ettertid har folk snakket med meg om den hendelsen hvor de syntes det var ekstremt ufint av henne. Da de endelig er gift og vi går ut av kirken er det ingen som snakker med forloveren. Alle synes hun var ufin og jeg får skryt over at jeg stilte opp (det var jo en selvfølge for meg). Brudebilder skal taes og vi skal kjøre opp til et vann. Egentlig skulle jeg ikke bli med, men brud vil ha meg med på bildene, da jeg plutselig ble forlover likevel. Dette sier forloveren seg uenig i og diskuterer høylytt med brud foran gjestene. Jeg er litt lei, jeg føler at jeg tok på meg forlovelsesrollen fra dag en og sier at vi begge blir med. Bruden er fornøyd med det og vi drar. Bilder blir tatt i litt rar stemning og forlover passer på at det ikke blir tatt et eneste bilde med kun meg og brud.

Da vi ankommer festlokale, bruker forloveren all tid på å krangle med kjæresten. Han syntes dette var pinelig og ville dra hjem. Han dro før middagen og forloveren ble så lei seg at hun begynte å grine. Bruden endte opp med å trøste henne. Jeg snakker med toastmaster og lurer på hvordan jeg skal holde tale og når. Jeg hadde sakt i fra at jeg skulle tale, men ville snakke med han først siden jeg plutselig endte opp som forlover likevel. Han forteller meg at jeg tar forlovertale siden forlover ikke har meldt seg for å tale... Jeg bare HÆ? Har hun ikke?? Nei, det hadde hun ikke. Talen jeg hadde skrevet var ikke så lang, den var ikke slik jeg ville holdt en forlovertale heller, men toastmaster forsikret meg om at den var god nok som den var og at jeg ikke skulle bekymre meg for å være god nok. Jeg var allerede mye bedre enn forloveren... :P Jeg hadde ikke samvittighet til å kjøre over forloveren (vi var alle tre barndomsvenninner) og spørr henne om hun ikke skal holde tale. Jo, det skulle hun. Og jeg ba henne snakke med toastmaster. Hadde jeg ikke snakket med henne, hadde hun ikke fått talet... Jeg ber også toastmaster om å la henne tale først. Jeg synes det var litt kjipt å skulle være ''den bedre forloveren'' og ville gi henne en sjanse. Talen hennes varte og rakk. Ingen smilte, ingen lo, ingen gråt. Brud satt med strekmunn under hele talen. Da det var min tur ble det både latter og tårer. Og bruden kom til meg for å gi meg en klem. Alle hadde fått med seg at jeg hadde stilt opp fra dag 1 og at jeg tok ting på sparket på selve dagen. Til tross for at forloveren oppførste seg elendig, var det det fineste bryllupet jeg har vært i. Alt var gjennomført, alle var glade (bortsett fra forloveren) og festen var utrolig morsom.

Forloveren unnskylte seg aldri til bruden. Hun påsto faktisk at det var brudens egen feil da hun hadde bedt forolver om å bake kake. Grunnet kaka var hun forsinket til kirka. Noen år senere fikk brud en baby og forlover ble merkelig nok valgt som gudmor. Gjett hvem som glemte av dåpen og kom til festlokale i joggebukse? Oh yes... :rolleyes:

Hjelpes, så mye drama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/15/2018 at 12:23 PM, Sphynx said:

Forloveren unnskylte seg aldri til bruden. Hun påsto faktisk at det var brudens egen feil da hun hadde bedt forolver om å bake kake. Grunnet kaka var hun forsinket til kirka. Noen år senere fikk brud en baby og forlover ble merkelig nok valgt som gudmor. Gjett hvem som glemte av dåpen og kom til festlokale i joggebukse? Oh yes... :rolleyes:

Litt hårreisende at bruden følte ikke sviktet nok at hun valgt henne som gudmor til barnet?  Kanskje du burde ha ikke gjort noe som helst og bare latt bryllupet bli som det ville ha blitt - da får bruden litt bismak og kutte ut dårlige venner som den forloveren tydeligvis er.   

Anonymkode: c58f7...f1c

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt hårreisende at bruden følte ikke sviktet nok at hun valgt henne som gudmor til barnet?  Kanskje du burde ha ikke gjort noe som helst og bare latt bryllupet bli som det ville ha blitt - da får bruden litt bismak og kutte ut dårlige venner som den forloveren tydeligvis er.   

Anonymkode: c58f7...f1c

Med åra ble vel vennskapet deres bedre, men tror hun har kutta henne ut nå. Jeg kutta henne iallefall ut etter bryllupet :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2018 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Jeg er høygravid og hadde ikke hatt sjans til å stå i en halvtime engang, så hadde kommet til å sitte på gresset (og sendt renseriregningen til brudeparet etterpå).

Anonymkode: 15f4b...ff4

Nei, det hadde du ikke frøken tøff bak tastaturet 😋

Anonymkode: 9f0e0...c47

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et vennepar med en velutviklet sans for humor forteller😊

De ble innvitert til bryllup til et vennepar. Alt normalt til å begynne med, pen invitasjon med ønskeliste og tidspunkt for kirke og fest. De ankommer festlokalet og finner ikke navnene sine på bordplasseringen. Når de spør toastmasteren får de kveldens kalddusj. De er invitert som servitører og barkeeper da der er dette de jobber med til vanlig gjennom et privat firma. Og når de ser på invitasjonen og ser på baksiden av folderen ser de at dette stemmer. De reagerer på at dette ikke stod inne i folderen med invitasjonen, men brudgommen avfeier dem og ber de begynne å jobbe,,,,,. De hiver seg da rundt og kjører alt profesjonelt. Damen er erfaren servitør og instruerte de andre servitørene hva de skulle gjøre og holdt kontakten med kjøkkenet og helt ut til gjestene. Mannen hjalp først med serveringen og stod siden i baren og mikset drinker og ba bånn gass for at gjestene skulle bli fornøyde. Alt gikk på skinner, og bryllupet ble en sukses mye pga dette paret.

Og uka etterpå kom det en regning på 7500 til brudeparet fra firmaet deres for utført arbeid😎

 

 

Anonymkode: c4de0...ba3

Betalte de?

Anonymkode: 7b113...b23

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-

Og uka etterpå kom det en regning på 7500 til brudeparet fra firmaet deres for utført arbeid😎

 

 

Anonymkode: c4de0...ba3

Likte denne. :ler:

Anonymkode: cd476...5e8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎9‎/‎11‎/‎2018 at 10:22 AM, O.G. said:

Jeg var selv en slu tenåring nysgjerrig på alkohol, men jeg drakk ikke noe alkohol med en bønsj voksne folk deriblant foreldrene mine tilstede. 

Det gjorde jeg! Min første fylle var i et fantastisk 3-dagersbryllup i havgapet, sjenket av mine svogre. Min mor var dypt rystet, men min far - sjømannen som reiste til havs 15 år, mente at det var greit at det startet i "familiens skjød" Og tro det elller ei snrpefjesdamer - jeg overlevde! Og ble heller ikke alkis av denne fryktelige hendelsen;-)

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et vennepar med en velutviklet sans for humor forteller😊

De ble innvitert til bryllup til et vennepar. Alt normalt til å begynne med, pen invitasjon med ønskeliste og tidspunkt for kirke og fest. De ankommer festlokalet og finner ikke navnene sine på bordplasseringen. Når de spør toastmasteren får de kveldens kalddusj. De er invitert som servitører og barkeeper da der er dette de jobber med til vanlig gjennom et privat firma. Og når de ser på invitasjonen og ser på baksiden av folderen ser de at dette stemmer. De reagerer på at dette ikke stod inne i folderen med invitasjonen, men brudgommen avfeier dem og ber de begynne å jobbe,,,,,. De hiver seg da rundt og kjører alt profesjonelt. Damen er erfaren servitør og instruerte de andre servitørene hva de skulle gjøre og holdt kontakten med kjøkkenet og helt ut til gjestene. Mannen hjalp først med serveringen og stod siden i baren og mikset drinker og ba bånn gass for at gjestene skulle bli fornøyde. Alt gikk på skinner, og bryllupet ble en sukses mye pga dette paret.

Og uka etterpå kom det en regning på 7500 til brudeparet fra firmaet deres for utført arbeid😎

 

 

Anonymkode: c4de0...ba3

Søren meg beste historien her inne! Håper de også tok med seg gaven da de dro!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2018 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Jeg er høygravid og hadde ikke hatt sjans til å stå i en halvtime engang, så hadde kommet til å sitte på gresset (og sendt renseriregningen til brudeparet etterpå).

Anonymkode: 15f4b...ff4

Folk som inviterer til selskap og ikke tar hensyn til gjester med spesielle behov er skikkelig kjipe i mine øyne.
Min lillesøster var nylig i bryllup som høygravid (typ under en mnd til termin); det var snakk om forholdsvis nær familie, så det var vanskelig å takke nei.
Det eneste som fantes av sitteplasser var fryktelig harde stoler, og selv om hun prøvde så godt hun kunne å polstre sitteplassen med jakke etc så endte hun opp med en skikkelig oppblomstring av hemorroider pga timesvis med ukomfortabel sitting.
Den lange bilturen hjem var visst ren tortur.
Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å være bittelitt oppmerksom på gjestene sine, trodde at det å gjøre eldre og gravide så komfortable som mulig når man er vert er en helt selvsagt del av normal etikette.

Anonymkode: 6e6de...79d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Mousj skrev:

Det gjorde jeg! Min første fylle var i et fantastisk 3-dagersbryllup i havgapet, sjenket av mine svogre. Min mor var dypt rystet, men min far - sjømannen som reiste til havs 15 år, mente at det var greit at det startet i "familiens skjød" Og tro det elller ei snrpefjesdamer - jeg overlevde! Og ble heller ikke alkis av denne fryktelige hendelsen;-)

Det der er en god historie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/6/2018 at 5:48 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor gidder folk egentlig å reise i bryllup, når de bare er invitert som "kaffe-gjester" der ? 

Anonymkode: 668dd...e82

KAKE!! 🤩 Og på grunn av det forhåpentligvis hyggelige samværet, selvsagt.

Anonymkode: f3e9b...9e9

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/7/2018 at 7:29 PM, Sphynx said:

Kanskje ikke det verste. Men heldighvis bare det verste fra vårt bryllup (i mine øyne).
Håper ikke jeg høres utakknemlig ut nå, men...

Da vi giftet oss var det et par som ikke kunne komme i bryllupet, de skulle nemlig på ferie da. Helt ok det, slikt risikerer man jo når man har sommerbryllup uansett hvor lang tid i forveien man gir ut ''save the date''.

De takket nei etter jeg sende ut etterspørsel på om de kom, siden de ikke hadde svart innen fristen. Når bryllupet begynner å nærme seg med dager, møter jeg de i hjembyen min -hvor vi hadde vårt bryllup. De fortalte at det ikke ble ferietur og jeg sa at vi hadde både hjerterom og husrom om de ville komme i bryllupet likevel, men de takket ennå en gang nei fordi svigerforeldrene var i byen (de bor 1 times kjøretur unna). Vet ikke om de enten ikke ville komme i vårt bryllup eller om de var redd de var i veien.

Vi hadde en fantastisk bryllupsdag og fikk mange flotte gaver og kort. Dette paret hadde ikke gitt så mye som et kort en gang. Helt greit om de ikke ønsket å gi noe, men vi syntes det var litt rart å ikke få en hilsen. Noen dager i etterkant dukker det opp et kort fra dette paret. Jeg tenkte at det selvfølgelig var bryllupskort, men neida. Det var inbydelse til deres bryllup.

Det kan godt hende at de faktisk ikke hadde råd til noe av det, at det var det som var grunnen. Du har hørt setningen om at ikke alle har råd til en 50-lapp. For noen tilsvarer den 50-lappen det gratulasjonskortet. Økonomi er en privatsak for mange, og mange ønsker derfor ikke å si det, dersom det er grunnen til avslaget. Vis litt overbærenhet med de.

Anonymkode: f3e9b...9e9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et vennepar med en velutviklet sans for humor forteller😊

De ble innvitert til bryllup til et vennepar. Alt normalt til å begynne med, pen invitasjon med ønskeliste og tidspunkt for kirke og fest. De ankommer festlokalet og finner ikke navnene sine på bordplasseringen. Når de spør toastmasteren får de kveldens kalddusj. De er invitert som servitører og barkeeper da der er dette de jobber med til vanlig gjennom et privat firma. Og når de ser på invitasjonen og ser på baksiden av folderen ser de at dette stemmer. De reagerer på at dette ikke stod inne i folderen med invitasjonen, men brudgommen avfeier dem og ber de begynne å jobbe,,,,,. De hiver seg da rundt og kjører alt profesjonelt. Damen er erfaren servitør og instruerte de andre servitørene hva de skulle gjøre og holdt kontakten med kjøkkenet og helt ut til gjestene. Mannen hjalp først med serveringen og stod siden i baren og mikset drinker og ba bånn gass for at gjestene skulle bli fornøyde. Alt gikk på skinner, og bryllupet ble en sukses mye pga dette paret.

Og uka etterpå kom det en regning på 7500 til brudeparet fra firmaet deres for utført arbeid😎

 

 

Anonymkode: c4de0...ba3

ER de fremdeles venner med dette brudeparet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...