Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste... Var et jeg fryktet ville være verste. 

Et ganske ungt par (midt i tjueårene, barnløse og kjent for å reise og være typisk unge voksne, men koselige) med to store familier. Vi tilhører den ene. De inviterte til skikkelig storbryllup, brudeparet søskenbarn var invitert, mange venner og svært mange barn. Festen skulle være på et stort grendahus.

At rubble og bit var invitert gjorde det til at det var over 160 gjester, og svært mange barn. Vi hadde små barn og jeg fryktet taler, barn som kjedet seg og at jeg eller mannen kom til å retrettere med barn tidlig. 

Men nei.. Lokalet var pyntet til det ugjenkjennelige, med stoff i bølger i taket og smart belysning. Brudeparet hadde lagt seg i selen og laget et flott bakteppe for festen. De hadde leid inn profesjonell toastmaster og servitører fordi de ikke ville at noen venner eller familie skulle føle de måtte jobbe på festen. Toastmasteren hadde også jobbet som klovn og var godt forberedt på fest med barn. 

Middagen, med taler og pauser varte i godt over tre timer, nesten fire. Men det var mange pauser, godt organisert og kommunisert. I pausene lagde toastmasteren ballongdyr til barna, som også hadde fått utdelt fargebøker og blyanter i gaveposer på plassene sine.

Det var høystoler til alle barna og det ble opplyst om barnevognparkering for de som ville sove på angitt sted hvor lydnivået var minst og streng beskjed om at folk skulle unngå å bruke denne inngangen (et overbygg) til røyking og gå unødig inn og ut siden endel små kom til å sove i vogner der. 

Det var også lånt inn et legobord og et brio togbord som stod i garderoben og greendahuset hadde lekeplass da det var barnehage i kjelleren til vanlig. Det var flust av tenåringsjenter som mer enn gjerne passet barn, så jeg og mannen fikk høre alle talene, minglet og kost oss, mens ungene lekte, ble kjent med andre barn i familien og koste seg. Og tenkt på alt, til og med avstand mellom stolrekkkene der en eldre gjest med rullestol skulle sitte. 

Brudeparet hadde ikke begrenset alkoholen, men baren var litt diskré plassert i forhold til bord med kaffe, brus, vann og snacks. Jeg merket først at endel var litt overstadig beruset i ettiden på natta. Da hadde mannen retrettert med yngste, men syvåringen danset fortsatt med andre barn til fugledansen og folk var stort sett edru og glade. 

Jeg var skikkelig overrasket over hvor nydelig mat, lokale og hvor mye hensyn brudeparet tok. De fotograferte hos fotograf før vielsen, fordi de ikke ville la gjester vente. Det virket som om de jeg trodde var et ungt, og potensielt bridezillapar hadde gått helt ut for at alle gjestene skulle ha det bra. 

Bordplasseringen var nøye gjennomtenkt også. De hadde blandet slektene, men ikke splittet par eller barn fra foreldre. Og passet nøye på at alle satt i pratbar avstand fra noen de kjente godt. Det er noe mannen min og jeg kopierte to år etter, fordi det gjorde at middagen var konstant trivelig og uten pinlig stillhet eller enkelte bord/områder hvor noen var stille og ille til mote. 

En fantastisk fest, som sikkert føltes enda bedre fordi jeg grudde meg til en harryfest med sutrete barn som kjedet seg og mistenkte at brudeparet kun ville ha masse gaver. Men i ettertid tror jeg på det de sa var årsaken... De er familiekjære og ville at familiene skulle treffes og kose seg sammen. 

👍👍👍👍👍👍👍👍

Anonymkode: 3f340...a65

Sånn skulle det vært i all bryllupsfest🤩🤩🤩

Anonymkode: fc594...873

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn skulle det vært i all bryllupsfest🤩🤩🤩

Ja, det var en deilig kveld og natt. Barna maste om å dra i bryllup i ukesvis etterpå, og vi hadde glatt gjort sammen festen om igjen helgen etter. Nå er dette over åtte år siden, men jeg skjemmes fortsatt fordi jeg himlet med øynene og tenkte St brudeparet hadde invitert sine søskenbarn med partner og barn, kollegaer, barndomsnaboer (riktignok bestevenner og med tante/onkel forhold til foreldrene) og venner i så stor flokk. 

Jeg hadde bare fordommer om at mye vil ha mer, og at de er unge og ikke evner måtehold, kom til å glemme god skikk, ignorere barna og drikke for mye osv.

Måtte spise fordommene mine til forrett! 

• Liker 43
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beste... Var et jeg fryktet ville være verste. 

Et ganske ungt par (midt i tjueårene, barnløse og kjent for å reise og være typisk unge voksne, men koselige) med to store familier. Vi tilhører den ene. De inviterte til skikkelig storbryllup, brudeparet søskenbarn var invitert, mange venner og svært mange barn. Festen skulle være på et stort grendahus.

At rubble og bit var invitert gjorde det til at det var over 160 gjester, og svært mange barn. Vi hadde små barn og jeg fryktet taler, barn som kjedet seg og at jeg eller mannen kom til å retrettere med barn tidlig. 

Men nei.. Lokalet var pyntet til det ugjenkjennelige, med stoff i bølger i taket og smart belysning. Brudeparet hadde lagt seg i selen og laget et flott bakteppe for festen. De hadde leid inn profesjonell toastmaster og servitører fordi de ikke ville at noen venner eller familie skulle føle de måtte jobbe på festen. Toastmasteren hadde også jobbet som klovn og var godt forberedt på fest med barn. 

Middagen, med taler og pauser varte i godt over tre timer, nesten fire. Men det var mange pauser, godt organisert og kommunisert. I pausene lagde toastmasteren ballongdyr til barna, som også hadde fått utdelt fargebøker og blyanter i gaveposer på plassene sine.

Det var høystoler til alle barna og det ble opplyst om barnevognparkering for de som ville sove på angitt sted hvor lydnivået var minst og streng beskjed om at folk skulle unngå å bruke denne inngangen (et overbygg) til røyking og gå unødig inn og ut siden endel små kom til å sove i vogner der. 

Det var også lånt inn et legobord og et brio togbord som stod i garderoben og greendahuset hadde lekeplass da det var barnehage i kjelleren til vanlig. Det var flust av tenåringsjenter som mer enn gjerne passet barn, så jeg og mannen fikk høre alle talene, minglet og kost oss, mens ungene lekte, ble kjent med andre barn i familien og koste seg. Og tenkt på alt, til og med avstand mellom stolrekkkene der en eldre gjest med rullestol skulle sitte. 

Brudeparet hadde ikke begrenset alkoholen, men baren var litt diskré plassert i forhold til bord med kaffe, brus, vann og snacks. Jeg merket først at endel var litt overstadig beruset i ettiden på natta. Da hadde mannen retrettert med yngste, men syvåringen danset fortsatt med andre barn til fugledansen og folk var stort sett edru og glade. 

Jeg var skikkelig overrasket over hvor nydelig mat, lokale og hvor mye hensyn brudeparet tok. De fotograferte hos fotograf før vielsen, fordi de ikke ville la gjester vente. Det virket som om de jeg trodde var et ungt, og potensielt bridezillapar hadde gått helt ut for at alle gjestene skulle ha det bra. 

Bordplasseringen var nøye gjennomtenkt også. De hadde blandet slektene, men ikke splittet par eller barn fra foreldre. Og passet nøye på at alle satt i pratbar avstand fra noen de kjente godt. Det er noe mannen min og jeg kopierte to år etter, fordi det gjorde at middagen var konstant trivelig og uten pinlig stillhet eller enkelte bord/områder hvor noen var stille og ille til mote. 

En fantastisk fest, som sikkert føltes enda bedre fordi jeg grudde meg til en harryfest med sutrete barn som kjedet seg og mistenkte at brudeparet kun ville ha masse gaver. Men i ettertid tror jeg på det de sa var årsaken... De er familiekjære og ville at familiene skulle treffes og kose seg sammen. 

👍👍👍👍👍👍👍👍

Det der er det beste bryllupet jeg noen gang har lest om. Fantastisk

• Liker 20
Skrevet

Brudgommen sin far (som er min onkel) ble så drita at han sovnet på sofaen i lokale og folk tok bilder av han. La det sikkert ut på snap, men ble uvel jeg. Man tar ikke bilde av folk som er så fulle at de sover

• Liker 14
  • Hjerte 1
Gjest padawan
Skrevet
1 minutt siden, LeilaS skrev:

Brudgommen sin far (som er min onkel) ble så drita at han sovnet på sofaen i lokale og folk tok bilder av han. La det sikkert ut på snap, men ble uvel jeg. Man tar ikke bilde av folk som er så fulle at de sover

Det er nesten verre at det er brudens far dom blir så full.

Skrevet
15 minutter siden, padawan skrev:

Det er nesten verre at det er brudens far dom blir så full.

Tragisk han drakk seg så full, men synes det var enda verre med de som sto å tok bilder og lo

• Liker 12
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Papirfly, mod.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om de er barn. Det er skikkelig ufint. 

Anonymkode: 5e23e...ab4

Spesielt om de er barn. :( 

Anonymkode: cd476...5e8

• Liker 37
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym og vil med en gang legge til at det IKKE er jeg som er TS i tråden som akkurat har omhandlet samme tema 🙈

Var i et bryllup i vår hvor bruden 3 dager før bryllupet bestemte seg for at barn ikke var velkomne. I utgangspunktet syntes jeg at dette er helt greit, men da får man la være å invitere og involvere barna i utgangspunktet. Bryllupet har vært den store snakkisen i familien i lang tid, og barna har blitt spurt mange ganger om de gleder seg, hva de skal ha på seg, om de skal spise masse kake osv. 

Samme dag som barna ble avinnvitert hadde moren til to av dem (mor er kusine til bruden) hadde barna valgt seg ut nye klær til den store dagen. De hadde så være på besøk hos bruden hvor disse klærne ble viste frem osv. Samme kveld får mor en sms om at barna dessverre ikke kan komme likevel. Det er faktisk ikke greit.

Enden på visen ble at mor måtte bli hjemme fordi hun ikke fikk barnevakt på så kort varsel, noe som så klart også ble galt for brudeparet. Vet at det var flere som måtte droppe å komme pga dette.

Som sagt syntes jeg det er helt ok å ønske et barnefritt bryllup, men du kan faktisk ikke avinvitere gjester noen få dager før. Selv om de er barn. Det er skikkelig ufint. 

Anonymkode: 5e23e...ab4

Ondskapsfullt av bruden. 

Stakkars barn.

• Liker 25
Skrevet

Er det ufint å opplyse gjester om at de må dusje før bryllup?

En slektning som stinket død og fordervelse i konfirmasjonen til niesen hans skal nå bli invitert som bryllupsgjest. Og vi snakker om gammel svette og urin nå. Han er oppegående og sosial så hvorfor han lukter sånn er en gåte. 

Anonymkode: c4de0...ba3

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En slektning som stinket død og fordervelse i konfirmasjonen til niesen hans skal nå bli invitert som bryllupsgjest. Og vi snakker om gammel svette og urin nå. Han er oppegående og sosial så hvorfor han lukter sånn er en gåte. 

En skal ikke kreve noe av bryllupsgjestene annet enn evt. kleskode

Anonymkode: 04788...73d

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et forslag:

Kleskode: Nydusjet kropp, mørk dress og et smil på lur. 

Da bruker man humor og ufarliggjør det litt, men om det funker tviler jeg vel litt på. Kanskje det funker hvis man allierer seg med noen som minner han på det med et glimt i øyet. 

• Liker 21
Skrevet
På 11.8.2018 den 19.16, L'amie skrev:

Jeg har et forslag:

Kleskode: Nydusjet kropp, mørk dress og et smil på lur. 

Da bruker man humor og ufarliggjør det litt, men om det funker tviler jeg vel litt på. Kanskje det funker hvis man allierer seg med noen som minner han på det med et glimt i øyet. 

Tusen takk😊

• Liker 5
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

To fattige studenter skal bli foreldre og vil bli gift, og spurte vennene om tips og hjelp. Vennekretsen, også blakke fikser et lite lokale og steller tilstand en toretters middag og dessert omtrent kun fra FirstPrice hyllene. Presten stiller opp gratis i kapellet og all pynt er selvplukket eller laget av en barnehage der en av gjestene jobbet. Dere skulle sett baren😊 Så mange forskjellige flasker og typer alkohol, her var barskap raidet i hele byen. Turen fra kapellet til lokalet med brudeparet og forloverene gikk med en bybuss der sjåføren blånektet på å ta betaling, det viste seg at han betalte for dem av sin egen lomme. Festen ble kjempefin og de er nå foreldre til en skjønn gutt.😊 Moren til bruden får tårer i øyekroken ennå når hun snakker om bryllupet. Hun er fra utlandet og sendte vel en par hundre bilder fra bryllupet til alle verdens hjørner☺️

Så utrolig fint :)  Sånn skal bryllupp være :)

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke verste bryllupshistorie men deler den lell

En venninne kjører taxi og har en sær opplevelse med en bryllupsfeiring . Hun får en tur fra et festlokale til en adresse på den andre siden av byen, greit nok. Ved festlokalet står en dresskledd kar som hopper inn i drosjen og river opp telefonen hvorpå han ber personen i andre enden om å gjøre seg klar og at han er såååå klar for henne. Fremme på adressen ber han drosja vente og forsvinner inn i et hus en halvtime. 45 min etterpå kommer han skumsvett ut og ber om å bli kjørt tilbake til festlokalet. Uker etterpå ser hun et bilde i avisa der brudgom XX er gift med brud YY. Og ja, det er XX som under festen ble kjørt til elskerinna si og tilbake😠😠

Siste sprell før alvoret. :ler:

• Liker 4
Skrevet

Var i et bryllup der hun som skulle holde takk for maten- tale var så nervøs at hun tydeligvis hadde drukket seg til mot, og klarte ikke å få frem et ord. Hun fikk hjelp av brudepikene, mens hun gråt så sminken rant og sjanglet tilbake til bordet, og måtte få trøst av brudeparet etterpå. Pinlig og trist. 

Anonymkode: e3a56...13b

• Liker 15
Skrevet

Bryllupet til den ene onkelen min på fars side forløp ganske greit, bortsett fra at den ene av onklene mine satt å prompet høylytt under hovedretten MED vilje. Han satt og smålo hele tiden, mens andre måtte sniffe inn dritlukten. Et par på hans venstre side flyttet stolene sine ved bordenden, og hans kone satt sprutrød i ansiktet og skamma seg under hele middagen. Hun dro hjem til foreldrene sine rett etterpå. Hjalp ikke å snakke til han, brydde seg nada.  

For 3 år siden hadde min mors bror og hans kone bryllupsfest i et lokale i gokk. De hadde allerede giftet seg i hemmelighet fra før av i en liten, privat seremoni og ville ha en bryllupsfest for å feire. 

Det ble servert mengder av alkohol og folk begynte å bli rimlig bedugget mot midnatt. Søsteren til denne dama tar hun på fersken med en annen fyr på toalettet og både onkelen min og flere blir fortalt det her. Allikevel lot han det gå, ble null oppstyr. Det skal sies at han har tatt henne på fersken flere ganger i løpet av forholdet. De er fremdeles sammen. Grusomt.

Anonymkode: 766e1...b61

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...